Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Tjilp schreef op 23-09-2025 om 15:35:

'Mona Keijzer heeft een oplossing, zie ik op Teletekst:

Minister Keijzer van Asiel wil dat 2000 statushouders bij familieleden gaan wonen die een verblijfsvergunning in Nederland hebben.' Ja, die statushouders wonen allemaal in royale woningen waar makkelijk nog een paar bedjes bij kunnen. En als dat niet lukt moeten gemeenten en het Rode Kruis bijspringen. Dat het prettig zou zijn als mensen bij hun familie kunnen aansluiten, oke, maar ín huis - dat vinden zelfs autochtone Nederlanders niet eenvoudig als familieleden wegens een of andere problematiek langdurig onderdak nodig hebben. Waarom verwachten we van anderen wat ons zelf niet lukt?

Nou, vooral omdat dat voor Nederlanders allang de realiteit is. Daarom misschien?

Zilver_gray schreef op 23-09-2025 om 14:16:

[..]

Op positieve berichten wordt er nauwelijks gereageerd; niet interessant.
Daarin kunnen we onze behoefte niet kwijt om alles af te zeiken wat niet op ons lijkt.

Dat is blijkbaar andersom ook het geval, ik haal 3 positieve berichten naar boven is het weer niet goed.

Ik ben benieuwd hoe we al die statushouders over een paar jaar gaan opvangen. Meer dan de helft zit na jaren nog steeds in de bijstand. Veel kinderen, dus veel kinderbijslag en toeslagen. En dan nog de miljarden naar asielzoekers. Middeninkomens betalen dit voor het grootste deel, kunnen geen huis krijgen en werken vaak fulltime. Geen toeslagen, werken overal zelf voor. Maar inkomstenbelasting wordt steeds meer verhoogd, een erfenisje mag je straks ook afgeven. Je verdient net teveel voor sociale huur, maar een huisje kopen lukt niet. Er moet toch een moment komen dat deze mensen denken:” en nou is het klaar”. 

Poezenmeisje schreef op 23-09-2025 om 14:38:

Verenigd Koninkrijk.

Joden zijn aanstootgevend.

https://x.com/BGatesIsaPyscho/status/1970419305448661286?t=vqVjXQEX5j3BhLSGSdTu9A&s=19

Honden zijn aanstootgevend.

https://x.com/IslamInvasion/status/1969904976844497268?t=wM7gZ8Xi8mL9r_95VJV87Q&s=19

Christenen zijn aanstootgevend.

https://x.com/RadioGenoa/status/1970298875698389125?t=F4lCa6Yvm99jCURk8EQpMA&s=19

Die laatste video was ik ook al tegengekomen.Sluit direct aan op eerdere berichten die ik las,dat mensen in de UK ook thuis door de politie werden opgezocht.Dit nav hun openlijke kritiek (dus alleen met woorden) op immigratie op diverse fora.

Vwb het 2e clipje dat honden aanstootgevend zijn voor moslims.En dan zelfs afgemaakt mogen worden in naam van hun geloof.Een rechter in de UK besloot een tijd terug,dat de cel van een voor terrorisme veroordeelde moslim niet mocht worden doorzocht met een speurhond. Er waren sterke aanwijzingen dat hij in z'n cel gevaarlijke,binnengesmokkelde spullen had verborgen. Maar ivm het geloof van die gevangene was een hond in z'n cel 'not done'. Dus niet het evt gevaar voor derden/samenleving stond voorop.Maar wel van eea antieke religie.                                                                                                  Tsja,helaas is soms de realiteit nog krankzinniger dan je meest absurde fantasie .

Niet vreemd dus,dat een week geleden meer dan 100.000 Britten kwamen protesteren.Tegen verdere immigratie en islamisering van hun land. En als je weet dat in verhouding altijd veel meer mensen thuisblijven, maar het in principe wel eens zijn met de demonstranten,dan is dat wel een redelijke graadmeter voor de stemming in de UK. Mensen zijn het spuug- en spuugzat. Al die zg 'voordelen van de multiculturele samenleving' .Het 'moeten opvangen' van al die vele zielige, gevluchte immigranten,wat vreemd genoeg bijna altijd alleenstaande,jonge mannen zijn,De rest van hun familie verkeerd dus blijkbaar niet in nood. Dan lijken het dus vooral economische migranten.Waarvan de familie dan uiteindelijk later ook overkomt etc. Ook omdat ze eerst heel (veilig) Europa moeten doorreizen, incl een gevaarlijke oversteek naar de UK.                                                                                                                                           https://nos.nl/artikel/2582251-meer-dan-100-000-demonstranten-bij-anti-immigratieprotest-londen

Ik heb het besluit van Keijzer met enige verbazing gelezen. Ik weet niet beter dan dat gezinnen nu ook al zo snel mogelijk bij elkaar gaan wonen. Ze moeten zich alleen voor de procedure dan een aantal keer melden bij een AZC. Ik kan me wel voorstellen dat dit door de huidige woonoplossingen voor statushouders lastiger is geworden. Je hebt bijvoorbeeld statushouders die nu tijdelijk gehuisvest zijn op het schip de Silja in Rotterdam. Als je daar een hut van 2 bij 3 deelt met een ander, dan is het gewoon onmogelijk om daar dan je gezin bij te laten wonen. Of als je een huis deelt met een aantal andere statushouders. Ik denk dat het dan praktisch niet mogelijk is om dan in datzelfde huis ook de nareizigende gezinsleden van deze statushouders te laten wonen. (En als je dat wel zou doen, of dat dan ook niet tot protesten in de buurt zou leiden, omdat je dan opeens veel te veel mensen hebt in een te kleine woning. ) 

Nighttripper schreef op 23-09-2025 om 17:30:

[..]

Die laatste video was ik ook al tegengekomen.Sluit direct aan op eerdere berichten die ik las,dat mensen in de UK ook thuis door de politie werden opgezocht.Dit nav hun openlijke kritiek (dus alleen met woorden) op immigratie op diverse fora.

Vwb het 2e clipje dat honden aanstootgevend zijn voor moslims.En dan zelfs afgemaakt mogen worden in naam van hun geloof. Een rechter in de UK besloot een tijd terug,dat de cel van een voor terrorisme veroordeelde moslim niet mocht worden doorzocht met een speurhond. Er waren sterke aanwijzingen dat hij in z'n cel gevaarlijke,binnengesmokkelde spullen had verborgen. Maar ivm het geloof van die gevangene was een hond in z'n cel 'not done'. Dus niet het evt gevaar voor derden/samenleving stond voorop.Maar wel van eea antieke religie. Tsja,soms is de realiteit nog krankzinniger dan je meest absurde fantasie .

Ja, het wordt echt steeds maffer. Steeds een stapje verder gaan om maar niet als racistisch te boek te staan. Steeds meer inleveren om geen aanslagen te krijgen. 

"Nareizigers bij familie intrekken" nu ook op Geen Stijl: https://www.geenstijl.nl/5185846/woningen-nareizigers

"...Maar waarom zitten nareizigers met verblijfsvergunning in een azc? Want mensen in azc's wachten of op uitzetting, of op een woning. En met een verblijfsvergunning word je niet uitgezet, dus is hen een woning beloofd terwijl ze gewoon familie nareisden die een eigen woning heeft?..."
"...Van de 7.800 nareizigers hebben zo'n 2.000 een familielid dat al een Nederlandse woning toegewezen kreeg...."

Tja, en dan nu de grote vraag: is het wel familie, die nareizigers? (zie reacties) 

Fleurtje_5 schreef op 23-09-2025 om 12:57:

[..]

Stel je niet aan. Die Stoffers gaat nooit premier worden en die gaat jou echt niet op straat aanspreken dat je anders gekleed moet gaan of je ondervragen of je een of andere psalm uit je hoofd kent.

[...] ingekort vanwege de lange tekst

Klopt, dat was ook precies mijn punt. De kans dat Stoffer premier wordt en je van hem verplicht psalmen uit je hoofd moet leren of anders gekleed moet gaan is net zo groot als de kans dat hier in Nederland de sharia met steniging e.d. wordt ingevoerd. Beide min of meer nihil. Tenzij je in opgeblazen doemscenario's gelooft en die zelf ook nog eens lekker uit z'n verband rukt en nog verder opblaast. Ik denk dus dat geen van deze twee realistisch is om bang voor te zijn en dat je je 'stel je niet aan' kunt reserveren voor degenen die er juist wél een drama over schetsen.

Als je zaken als vrouwenbesnijdenis of steniging heel erg vindt dan begrijp ik dat volledig. Ik vind het ook verschrikkelijk en walgelijk. Voor mij is dat een reden om mensen die voor dat soort praktijken vluchten humaan en met empathie op te vangen, in plaats van ze als een soort agressieve parasieten te bestempelen die we hier niet bij willen hebben.

Luchtpost schreef op 23-09-2025 om 20:16:

"Nareizigers bij familie intrekken" nu ook op Geen Stijl: https://www.geenstijl.nl/5185846/woningen-nareizigers

"...Maar waarom zitten nareizigers met verblijfsvergunning in een azc? Want mensen in azc's wachten of op uitzetting, of op een woning. En met een verblijfsvergunning word je niet uitgezet, dus is hen een woning beloofd terwijl ze gewoon familie nareisden die een eigen woning heeft?..."
"...Van de 7.800 nareizigers hebben zo'n 2.000 een familielid dat al een Nederlandse woning toegewezen kreeg...."

Tja, en dan nu de grote vraag: is het wel familie, die nareizigers? (zie reacties)

Nou ja, nareizigers zijn toch partners en kinderen , of ouders van de minderjarigen dus heel normaal dat ze in 1 huis komen.  Zou echt belachelijk zijn als die ook een eigen huis krijgen. En mijn zoon mag nog langer wachten als die gasten voor gaan terwijl hij al 30 is geweest.

majorette2005 schreef op 23-09-2025 om 21:20:

[..]

Nou ja, nareizigers zijn toch partners en kinderen , of ouders van de minderjarigen dus heel normaal dat ze in 1 huis komen. Zou echt belachelijk zijn als die ook een eigen huis krijgen. En mij zoon mag nog langer wachten als did gasten voor gaan terwijl hij al 30 is geweest.

Dat is een aanname, dat het de partners en kinderen zijn. Of dat twee mensen die zich allebei melden als alleenstaande asielzoeker, niet in hun thuisland gewoon getrouwd waren. 

Lees de reacties (ook met ervaringen vanuit de praktijk) bij dat artikel maar eens door. 

Luchtpost schreef op 23-09-2025 om 21:29:

[..]

Dat is een aanname, dat het de partners en kinderen zijn. Of dat twee mensen die zich allebei melden als alleenstaande asielzoeker, niet in hun thuisland gewoon getrouwd waren.

Lees de reacties (ook met ervaringen vanuit de praktijk) bij dat artikel maar eens door.

Ik bedoel ook dat het zo zou moeten zijn maar dus niet zo is.

Dijksma doet oproep aan kabinet, ze spreekt over 2 acute problemen. Geweld tegen vrouwen en asielzoekers waarvoor geen ruimte is. Nadat er een vrouw is neergestoken door een 18 jarige asielzoeker.

Verdachte (18) aangehouden 
Vrouw gewond bij steekincident Utrecht, burgemeester spreekt over acuut probleem
Een vrouw is afgelopen vrijdagavond gewond geraakt bij een steekincident vlak bij NS-station Utrecht Overvecht. Het voorval is aanleiding voor burgemeester Sharon Dijksma om een brief naar haar gemeenteraad te sturen. Ze spreekt over twee actuele problemen: geweld tegen vrouwen, en asielzoekers voor wie geen ruimte is.

Rond 21.30 uur kreeg de politie een melding, waarna agenten de vrouw bebloed, maar wel aanspreekbaar aantroffen bij het station. Het slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis en is buiten levensgevaar.

De verdachte zou na het steekincident de trein hebben genomen naar Utrecht Centraal. Hij werd zaterdagmiddag in de stad aangehouden. Het gaat om een 18-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats met een vreemdelingenstatus. 

Daarnaast verwijst de burgemeester naar de vreemdelingenstatus van de verdachte. "Al langere tijd proberen we grip te krijgen op de problemen die spelen in de stad met de relatief kleine, maar hardnekkige groep asielzoekers die voor overlast zorgen en misdrijven plegen." 

Oproep aan kabinet

Dijksma roept in haar brief, namens alle gemeenten, het kabinet op om samen in actie te komen, omdat de asielketen volgens haar vastloopt. "Herhaaldelijk hebben mijn collega's en ik gewezen op de grote risico's die ontstaan als we de oorzaken van de genoemde problemen niet aanpakken."

De politie laat weten op zoek te zijn naar getuigen om meer duidelijkheid te krijgen over de toedracht van het incident.

'Acute problemen'

De Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma laat in een brief aan haar gemeenteraad weten dat 'twee actuele problemen' samenkomen bij dit steekincident. "Het gaat wederom om geweld tegen een vrouw. Voor dit onderwerp hebben we zowel lokaal als landelijk veel aandacht, maar er is nog een lange weg te gaan voordat vrouwen echt veilig zijn in onze samenleving."
Vrouw gewond bij steekincident Utrecht, burgemeester spreekt over acuut probleem

wat zou Dijksma bedoelen met de asielketen die vastloopt? Dat we nog harder ons best moeten doen om al die lui huizen en uitkeringen te geven? En ze nog liever vragen om van vrouwen af te blijven?

Dijksma heeft net zoals heel veel andere gemeenten boter op haar hoofd. Eerst halen ze gigantisch veel asielzoekers binnen, want iets van 40.000 euro (?) per asielzoeker voor de gemeente - de overlast en de ellende (en de kosten) zijn voor de burgers. 

Het is ook 'pennywise' want het zal diezelfde gemeente waarschijnlijk een veelvoud aan kosten en ellende opleveren. maar ze gaan voor de korte termijn winst. 
Alles wat slecht was, is jarenlang stelselmatig ontkend: het was de (Nederlandse) bevolking die fout was. Dat is ook lang goed gelukt, voornamelijk vanwege de goedpraters ("want Urk, want voetbalsupporters, want racisme, want kansenongelijkheid, en ga zo maar door"). 

En nu alle ellende niet meer onder het tapijt geveegd kan worden en de boel echt uit de hand loopt, zegt Dijksma (als voorzitter van de VNG) dat "Den Haag" dit op moet lossen. Terwijl zij zelf tegen DH hadden kunnen zeggen: wij hoeven die 40.000 euro niet want wij hebben ook een verantwoordelijkheid voor de veiligheid en leefbaarheid van en voor de bestaande bewoners. En ze hadden het daar in Utrecht toch ook zo druk met Gaza? 

Het ontbreekt aan gewoon logisch boerenverstand. "Iedereen gaat overal over en uiteindelijk 'is' (of neemt) niemand de verantwoordelijkheid". Alles wordt veralgemeniseerd, zoals zij nu spreekt over "de asiel keten" die vast loopt....  Dijksma zou moeten kijken wat zij zelf kan doen c.q. had moeten doen als burgemeester van Utrecht. En al die neventaken (bemoeienis Gaza) en -functies (VNG) eens even laten voor wat het is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.