Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Des te erger is het, dat een "kind" al zó verziekt kan denken en handelen. 

Bovendien, sinds .... (?) is men op 18-jarige leeftijd volwassen. Toen dat nog 21 jaar was (maar heel veel mensen wél al vanaf hun 17e jaar in een 40-urige werkweek fulltime werkten), was er wel een verschil tussen 17-21 jaar. 
Maar 17-18 jaar Is toch niet zo'n groot verschil? En als het dan nog zo'n "kind" is, dan moeten ze nog luisteren naar de "grote mensen". En bezig zijn met school, sportclub, padvinderij, etc. Niet met berovingen, verkrachtingen e.d.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

23-09-2025 om 03:28 Topicstarter

https://habsburg-legal-services.com/nl/nederlandse-geschiedenis-leeftijd-van-meerderjarigheid-en-volwassenheid/

1988.

In de middeleeuwen was het 12-14 jaar.

Het is ook 25, 23 en 21 geweest.

Tot je 30ste moesten je ouders toestemming geven voor je huwelijk.

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 22:40:

[..]

Als je stelling is dat moslims verloedering brengen omdat ze moslims zijn, ja, dan is het racistisch.

Als jij last hebt van een specifieke moskee die bij jou om de hoek staat en waar herrie uit komt (maar het had ook een studentenhuis of een kerk of een voetbalclub kunnen zijn) dan is het niet racistisch.

Zie je echt het verschil niet?

Nee

Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-09-2025 om 16:27:

[..]

Misschien maak ik een rekenfout, maar als je dan overdag gaat tellen dan zijn de aantallen toch veel hoger? Dus dan zijn ze altijd de sjaak.

dat was, nogmaals zoals ik het mij herinner, ook het "probleem" waarvoor ze de tweede keer op hun vingers zijn getikt en er toen duidelijk "op elk moment aanwezig" of iets van die strekking toegevoegd is. 

Poezenmeisje schreef op 23-09-2025 om 01:05:

Hij is 17, het is nog maar een kind...

Echt waar mensen, dit is een ruw diamantje waar nog wat aan geslepen moet worden, maar er zit écht een zuiver hartje in.

Die tweede moord waar hij aan werkte is niet uitgevoerd, dus er is he-le-maal niets aan de hand.

*sarcasme modus*

dit. net als die jongen die door de politie doodgeschoten is. verschrikkelijk natuurlijk! voor zijn gezien, maar zeker ook voor de agent in kwestie. hier zijn alleen maar verliezers. 

ik kom wel aan het kotsen als ik nu de berichten zie over dat hij zo goed bezig was in zijn pleeggezin en een kans had verdiend etc. HIJ WAS MET EEN WAPEN MENSEN AAN HET BEROVEN!!!

Yumi schreef op 23-09-2025 om 00:17:

17 jarige Nederlands/Marokkaanse huurmoordenaar opgepakt in Spanje, vanwege een vergismoord. Hij werd gearresteerd toen hij opnieuw in Spanje opdook voor een tweede liquidatie, bovendien liep er een internationaal arrestatiebevel voor een liquidatie in Nl.

18 schoten
Nederlander (17) verdacht van vergismoord op Zwollenaar in zuiden Spanje
De liquidatie van een 25-jarige Zwollenaar, eind vorig jaar in de Zuid-Spaanse badplaats Fuengirola, is uitgevoerd door een 17-jarige Nederlander, zegt de politie van Málaga. Die arresteerde de minderjarige toen die onlangs opnieuw in Fuengirola opdook, om een volgende liquidatie uit te voeren.

Met een semi-automatisch Tokarev-pistool van Russische makelij schoot de verdachte achttien keer op het slachtoffer, de 25-jarige Jasin Ajar, geboren in het Overijsselse Dalfsen.

De schok aan Spaanse zijde betreft vooral de leeftijd van de verdachte. In Spanje werd niet eerder een zo jonge verdachte opgepakt voor het uitvoeren van een liquidatie-opdracht.

Tegen de 17-jarige verdachte was al een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd, omdat Nederlandse opsporingsdiensten ervan uitgaan dat hij voor de liquidatie in Fuengirola al een andere liquidatie uitvoerde in Nederland.

Nederlander (17) verdacht van vergismoord op Zwollenaar in zuiden Spanje

Wat heeft dit met ter apel te maken?

Open anders een topic over de Nederlandse drugscriminaliteit in Spanje. Want dat is waar dit vermoedelijk nee te maken  heeft.

Nicole123 schreef op 22-09-2025 om 23:55:

[..]

Seculier? Dat is maar net aan wie je het vraagt. Velen zullen zeggen dat we een christelijke of een joods-christelijke cultuur en traditie hebben hier. Met kerst, pasen, vrij op Hemelvaartsdag. Wie is de uitzondering en wie de regel? En dat is dus bij moslims en Iraniërs of Marokkanen ook zo.

Kerk en staat zijn in ons land gescheiden. Het grootste gedeelte van de autochtone bevolking is niet gelovig en gelooft dus niet in een of andere entiteit en bijbehorend sprookjesboek. Religie staat bij de gemiddelde autochtone Nederlander niet centraal. Individuele vrijheid. De heersende cultuur/gedachtengoed is hier seculier en verlicht. Vluchtelingen komen veelal uit Islamitische landen waarin onderwerping aan een god centraal staat. 

Die Nederlandse feestdagen hebben behalve een vrije dag voor ons nog amper betekenis.

Sorry Nicole. Maar dit snap je toch wel. Ben je überhaupt ooit in het midden oosten  geweest? Of in een land waar religie een grote rol speelt? 

Nou ik wel. Zowel gereisd als gewerkt. En ook nog ooit bij het COA stage gelopen. En ik kan je vertellen dat die zgn Joods christelijke traditie van hier in het niet valt bij culturen waar vrouwen verplicht een hoofddoek op moeten,  men 5 keer per dag bidt, veel uit de koran citeert (of uit de bijbel in Oost Afrika). Of waar de sharia geldt is wel even andere koek dan met Pasen vrij zijn en naar de woonboulevard gaan.

Dan kan je wel zeggen : nou het ligt er aan aan wie je het vraagt. Maar jij weet net zo goed als ik dat dat onnozel is. Religie speelt hier amper een rol. Wetten zijn democratisch opgesteld en niet vanuit christelijk oogpunt etc

Politie veegt plein leeg tijdens azc-bijeenkomst - https://nos.nl/r/676411
Opnieuw geweld tijdens een protest tegen een AZC. 

Mick87 schreef op 22-09-2025 om 23:27:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. En ben het met veel wat je schrijft eens.

Maar er is ook zoiets als het begrip "Cultuur". Je kan ook niet ontkennen dat er in bepaalde contreien heersende culturen zijn die toch wel wat botsen met de cultuur die hier in het westen domineert. Namelijk individuele vrijheid.

Als ik het verkiezingsprogramma van de SGP zie, vind ik die ook botsen met de individuele vrijheid. Hoe het nu in Amerika gaat botst ook met individuele vrijheid. Maar Trumpiaanse praktijken waaien snel deze kant op. We hebben nu alk een regering die wetten indient die in strijd zijn met onze grondwet. Saus die individuele vrijheid hier? Neem, die neemt af, alleen niet door de gevreesde islam of asielzoeker. 

Helaas hebben we nog wel bijzonder onderwijs. Ik zou graag zien dat dat wordt afgeschaft en we alleen seculier (openbaar) onderwijs overhouden.

Mick87 schreef op 23-09-2025 om 08:08:

[..]

Wat heeft dit met ter apel te maken?

Open anders een topic over de Nederlandse drugscriminaliteit in Spanje. Want dat is waar dit vermoedelijk nee te maken heeft.

Dit topic gaat al heel lang niet meer alleen over Ter Apel, maar migranten.

Poezenmeisje schreef op 23-09-2025 om 01:05:

Hij is 17, het is nog maar een kind...

Echt waar mensen, dit is een ruw diamantje waar nog wat aan geslepen moet worden, maar er zit écht een zuiver hartje in.

Die tweede moord waar hij aan werkte is niet uitgevoerd, dus er is he-le-maal niets aan de hand.

*sarcasme modus*

De derde bedoel je, hij is opgepakt voor één moord in Nl, één in Spanje en de derde heeft hij niet kunnen uitvoeren.

Loeki72 schreef op 23-09-2025 om 09:08:

[..]

Als ik het verkiezingsprogramma van de SGP zie, vind ik die ook botsen met de individuele vrijheid. Hoe het nu in Amerika gaat botst ook met individuele vrijheid. Maar Trumpiaanse praktijken waaien snel deze kant op. We hebben nu alk een regering die wetten indient die in strijd zijn met onze grondwet. Saus die individuele vrijheid hier? Neem, die neemt af, alleen niet door de gevreesde islam of asielzoeker.

Mee eens. Gelukkig heeft de SGP maar 3 zetels. En is hun denkwijze niet de heersende norm in ons land.

Loeki72 schreef op 23-09-2025 om 09:08:

[..]

Heel groot verschil is dat SGP (aanhangers) het niet  promoot dat anders denkende mensen dood moeten, wat door een groot aantal Islam aanhangers wel als eerste geroepen wordt over anders denkende. Probeer maar een cartoon te tekenen over wat dan ook vwb de Islam en zie de reacties.  

majorette2005 schreef op 23-09-2025 om 10:44:

[..]

Heel groot verschil is dat SGP (aanhangers) het niet promoot dat anders denkende mensen dood moeten, wat door een groot aantal Islam aanhangers wel als eerste geroepen wordt over anders denkende. Probeer maar een cartoon te tekenen over wat dan ook vwb de Islam en zie de reacties.

Ook dat is weer een generalisatie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.