Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

ps @ PensioNada, je schreef achter 'De Dagelijkse Standaard' tussen haakjes dat die website extreem rechts is. Daarom ben ik gaan zoeken. Dit staat onderaan op de site:

De Dagelijkse Standaard is een nieuws- en opinieweblog dat bovenop het nieuws zit, zelf nieuws brengt en commentaar en achtergronden levert bij het nieuws. De website is in 2009 opgericht en heeft sinds die tijd altijd een duidelijke rechtsliberale signatuur gehad. Een rotsvast profiel waar we trots op zijn.

Op zoek naar het woord rechtsliberaal:

Het liberalisme wordt soms als "rechts" en soms als "links" beschouwd. Het kan beschouwd worden als links op grond van zijn historische roeping om alle individuen te emanciperen – het bieden van gelijke kansen aan allen.

Ik lees nergens dat ze extreem rechts zijn. Is dat ook maar 'gewoon je mening' omdat je van links houd?

Daglichtlamp schreef op 21-09-2025 om 14:59:

[..]

Het was natuurlijk niet zomaar dat deze gewelddadige relschoppers zoveel sneller verwijderd werden dan extension rebellion meestal. Dat was omdat deze groep direct al gewelddadig was tegen de politie. Dus werd er ook direct hard opgetreden door de politie. Terwijl het geweldloze verzet van extension rebellion veel beter past in daadwerkelijk een demonstratie zijn, die je pas opbreekt na waarschuwingen. (Al ben ik met je eens dat dat wel een ontzettend vervelend protest is van extension rebellion, het is echt niet te vergelijken met de gewelduitbarsting van gister).

Nee. Demonstreren mag, maar dan op het Malieveld. Niet op de naastgelegen A12 gaan zitten, dan verstoor je de openbare orde. Ik vraag mij dan ook af wat er zou zijn gebeurd wanneer die lui afgelopen zaterdag ook "alleen maar op het asfalt waren gaan zitten". 

Luchtpost schreef op 21-09-2025 om 16:29:

[..]

Nee. Demonstreren mag, maar dan op het Malieveld. Niet op de naastgelegen A12 gaan zitten, dan verstoor je de openbare orde. Ik vraag mij dan ook af wat er zou zijn gebeurd wanneer die lui afgelopen zaterdag ook "alleen maar op het asfalt waren gaan zitten".

Ik denk dat er dan echt anders gehandeld zou zijn. Maar de lui van gister waren echt uit op zoveel mogelijk schade maken. Ik denk dat dat iedereen die het gezien heeft wel duidelijk is. 

Yumi schreef op 21-09-2025 om 13:47:

WNL Op Zondag op X: '.@Minister_FIN Eelco Heinen is boos over de reactie van D66-leider @RobJetten op de rellen in Den Haag: "Op dit soort momenten heb je politici nodig die verbinden. Om het gelijk politiek te maken en te wijzen naar een ander, vind ik heftig en onnodig." #WNLOpZondag #WNL https://t.co/QYMp2swkmx' / X

D66-leider Rob Jetten zei tijdens een met spoed ingelaste persconferentie bij het partijkantoor dat "andere politici en partijen deze extremisten in het centrum van de macht hebben gebracht". Hiermee doelde hij mogelijk ook op de partij van de minister van Financiën.

Heinen begrijpt de emotie van Jetten, maar vindt dat de D66-leider het niet politiek moet maken. "Op dit soort momenten heb je politici nodig die verbinden. We moeten het geweld afkeuren en achter de daders aan, maar om het gelijk politiek te maken is heftig en onnodig. Je gaat dingen politiek maken die niets met politiek te maken hebben", aldus de bewindsman.

Minister Heinen (VVD) reageert op Jetten na rellen in Den Haag: 'Laten we niet alles politiek maken' | WNL

Het D66 partijkantoor is vernield, en dan is Jetten degenen die het politiek maakt? Veel politieker dan dat wordt het niet.

Dubbel

https://barendrechtnu.nl/nieuws/barendrecht/41261/7-jarig-jongetje-verkracht-door-14-jarige-jongen-bij-speeltuintje-in-barendrecht

Dus het trauma van een 7 jarig jongetje is 7500 euro waard. Dat is dan ook gelijk duidelijk.

Het trauma van de dader weegt kennelijk zwaarder, 60 voorwaardelijke (!) dagen celstraf, geen jeugddetentie, geen maximale straf, de dader heeft zelf een trauma en moet begeleiding krijgen. Okee, dat is dan wel verplicht. 

Benieuwd hoe lang de wachtlijst is voor trauma begeleiding van het slachtoffer. 

Wat denk je van oppakken, maximale straf en uitzetten? Ook al is de dader minderjarig? Wat een laffe uitspraak weer van een rechter in Nederland.   

Daglichtlamp schreef op 21-09-2025 om 16:51:

[..]

Het D66 partijkantoor is vernield, en dan is Jetten degenen die het politiek maakt? Veel politieker dan dat wordt het niet.

Nou precies! Moet niet gekker worden!

Daglichtlamp schreef op 21-09-2025 om 14:59:

[..]

Het was natuurlijk niet zomaar dat deze gewelddadige relschoppers zoveel sneller verwijderd werden dan extension rebellion meestal. Dat was omdat deze groep direct al gewelddadig was tegen de politie. Dus werd er ook direct hard opgetreden door de politie. Terwijl het geweldloze verzet van extension rebellion veel beter past in daadwerkelijk een demonstratie zijn, die je pas opbreekt na waarschuwingen. (Al ben ik met je eens dat dat wel een ontzettend vervelend protest is van extension rebellion, het is echt niet te vergelijken met de gewelduitbarsting van gister).

XR laat al jaren een spoor van vernieling achter, gebruikt boterzuur en neemt het recht om ergens binnen te dringen. De publieke ruimte wordt in beslag genomen, door zogenaamde beroepsdemonstranten met gezichtsbedekkende kleding, waardoor anderen zich onveilig voelen. Universiteiten worden geteisterd door geweld en intimidatie, wat leidt tot een onveilige omgeving voor studenten en personeel. Mensen worden bespuugd, uitgejouwd, een rookbom wordt gegooid. Als dit het idee is van geweldloos, dan begrijp ik wel waarom NL zo langzamerhand onbestuurbaar wordt.... er zijn geen grenzen, en er wordt heel veel goedgepraat.

Het recht op demonstreren oké, maar je hebt ook de plicht om je tijdens een demonstratie te gedragen. En dat geldt voor iedereen!

Daglichtlamp schreef op 21-09-2025 om 16:51:

[..]

Vanochtend werd dit nog extra bevestigd. Bij WNL op zondag sprak Jacques Monasch, notabene voormalig politicus bij de PvdA er schande van hoe Rob Jetten en Frans Timmermans dit direct weer aangrijpen om er voordeel uit te halen.

We hadden het toch over de bezetting van de A12? Daar ging mijn bericht over. 

Miraval schreef op 21-09-2025 om 17:02:

https://barendrechtnu.nl/nieuws/barendrecht/41261/7-jarig-jongetje-verkracht-door-14-jarige-jongen-bij-speeltuintje-in-barendrecht

Dus het trauma van een 7 jarig jongetje is 7500 euro waard. Dat is dan ook gelijk duidelijk.

Het trauma van de dader weegt kennelijk zwaarder, 60 voorwaardelijke (!) dagen celstraf, geen jeugddetentie, geen maximale straf, de dader heeft zelf een trauma en moet begeleiding krijgen. Okee, dat is dan wel verplicht.

Wat denk je van oppakken, maximale straf en uitzetten? Ook al is de dader minderjarig? Wat een laffe uitspraak weer van een rechter in Nederland.

Die crimineel zal weer gepamperd en vertroeteld worden, want oh zo zielig verleden, tot het volgende misdrijf.  Arm slachtoffer, die zit nu met een mega trauma. 

Miraval schreef op 21-09-2025 om 17:02:

Bij volwassen daden horen volwassen straffen, dus uitzetten.

De kans op herhaling is matig en neemt toe bij gebrek aan toezicht. Dat betekent dat de dader niet vrij kan rondlopen, laat het land van herkomst daar maar voor zorgen. Hier is het leven van een 7 jarige al dusdanig verziekt, dat de aandacht beter naar hem kan gaan.

De verdachte kan omschreven worden als een jongen die nog onvoldoende zicht lijkt te hebben op gevoelens van zichzelf en anderen en moeite heeft met het uiten van zijn gevoelens.” Andere probleemgebieden zijn het inleven in gevoelens van anderen, zwakke frustratietolerantie en een gebrekkig vermogen om agressieve impulsen te herkennen, begrijpen en effectief te beheersen: “De verdachte is veelal gericht op zijn eigen behoeftes en gewetensvorming en het mentaliserend vermogen is beperkt ontwikkeld. Concluderend is bij de verdachte sprake van zwakbegaafdheid en kan geen psychische stoornis worden vastgesteld. (…) De kans op herhaling wordt ingeschat als matig. Deze kans neemt toe bij gebrek aan structuur en toezicht.”

Daglichtlamp schreef op 21-09-2025 om 17:35:

We hadden het toch over de bezetting van de A12? Daar ging mijn bericht over.

Je reageerde op mijn bericht, waarin ik het over de manier van ingrijpen had door de politie, en niet alleen over de bezetting van de A12. Ik schreef;

Als XR op de snelweg zit, dan moeten ze 1 voor 1 weggedragen worden. Nu werd de ME, het waterkanon en traangas ingezet.

Wat mij betreft mag dat vaker als demonstranten zich niet aan de regels houden, dus ook als er een snelweg bezet wordt, of een universiteit bezet of gesloopt wordt door XR, de boeren de snelweg bezet houden of wie dan ook!

Poezenmeisje

Poezenmeisje

21-09-2025 om 18:54 Topicstarter

Doe verkrachters dan maar gewoon een  rikkietikkiewegmetpikkie als straf

Wat dacht dat stuk stront, dat dat kindje voor hem beschikbaar was voor een "bacha bazi" feestje?

Ik vind dit soort straffen gewoon niet meer te verantwoorden. Zeker niet naar het slachtoffer(tje) maar ook niet naar de maatschappij. 

Hoe kun je als rechter jezelf nog in de spiegel kijken met een laffe straf als dit? Wetende wat er in de maatschappij speelt, wetende dat de maximum straf een stuk hoger is en wetende dat een kind van 7 (!) nog erger getraumatiseerd is, dan die al was bij het zoeken naar een veilig land voor een veilige toekomst.

En dan vinden mensen het gek, of vreemd, dat er meer weerstand komt tegen asielopvang. Dit soort sujetten lopen gewoon rond in de samenleving, die worden hier volwassen en krijgen alle kansen. Dossier gesloten want jeugddelict en dus straks gewoon in staat een VOG te krijgen en wellicht werken met kwetsbare mensen. Je zou zo iemand in loondienst hebben over 10 jaar.   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.