Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Alice12
21-09-2025 om 19:12
Miraval schreef op 21-09-2025 om 17:02:
https://barendrechtnu.nl/nieuws/barendrecht/41261/7-jarig-jongetje-verkracht-door-14-jarige-jongen-bij-speeltuintje-in-barendrecht
Dus het trauma van een 7 jarig jongetje is 7500 euro waard. Dat is dan ook gelijk duidelijk.
Het trauma van de dader weegt kennelijk zwaarder, 60 voorwaardelijke (!) dagen celstraf, geen jeugddetentie, geen maximale straf, de dader heeft zelf een trauma en moet begeleiding krijgen. Okee, dat is dan wel verplicht.
Benieuwd hoe lang de wachtlijst is voor trauma begeleiding van het slachtoffer.
Wat denk je van oppakken, maximale straf en uitzetten? Ook al is de dader minderjarig? Wat een laffe uitspraak weer van een rechter in Nederland.
Ja, ik las het . Dit is echt te erg. Het zal je kind van 7 zijn die verkracht is. Blijkbaar mag dit gewoon in Nederland.
Alice12
21-09-2025 om 19:15
Miraval schreef op 21-09-2025 om 19:04:
Ik vind dit soort straffen gewoon niet meer te verantwoorden. Zeker niet naar het slachtoffer(tje) maar ook niet naar de maatschappij.
Hoe kun je als rechter jezelf nog in de spiegel kijken met een laffe straf als dit? Wetende wat er in de maatschappij speelt, wetende dat de maximum straf een stuk hoger is en wetende dat een kind van 7 (!) nog erger getraumatiseerd is, dan die al was bij het zoeken naar een veilig land voor een veilige toekomst.
En dan vinden mensen het gek, of vreemd, dat er meer weerstand komt tegen asielopvang. Dit soort sujetten lopen gewoon rond in de samenleving, die worden hier volwassen en krijgen alle kansen. Dossier gesloten want jeugddelict en dus straks gewoon in staat een VOG te krijgen en wellicht werken met kwetsbare mensen. Je zou zo iemand in loondienst hebben over 10 jaar.
Ja, die etter zou over 10 jaar zomaar kunnen werken met jouw kind of kleinkind.
Fleurtje_5
21-09-2025 om 19:23
Miraval schreef op 21-09-2025 om 17:02:
https://barendrechtnu.nl/nieuws/barendrecht/41261/7-jarig-jongetje-verkracht-door-14-jarige-jongen-bij-speeltuintje-in-barendrecht
Dus het trauma van een 7 jarig jongetje is 7500 euro waard. Dat is dan ook gelijk duidelijk.
Het trauma van de dader weegt kennelijk zwaarder, 60 voorwaardelijke (!) dagen celstraf, geen jeugddetentie, geen maximale straf, de dader heeft zelf een trauma en moet begeleiding krijgen. Okee, dat is dan wel verplicht.
Benieuwd hoe lang de wachtlijst is voor trauma begeleiding van het slachtoffer.
Wat denk je van oppakken, maximale straf en uitzetten? Ook al is de dader minderjarig? Wat een laffe uitspraak weer van een rechter in Nederland.
Wat ontzettend verdrietig dit.
7 jaar nog maar en dan zoiets mee hebben gemaakt.
Fleurtje_5
21-09-2025 om 19:24
Ik vind dit soort straffen gewoon niet meer te verantwoorden. Zeker niet naar het slachtoffer(tje) maar ook niet naar de maatschappij.
Hoe kun je als rechter jezelf nog in de spiegel kijken met een laffe straf als dit? Wetende wat er in de maatschappij speelt, wetende dat de maximum straf een stuk hoger is en wetende dat een kind van 7 (!) nog erger getraumatiseerd is, dan die al was bij het zoeken naar een veilig land voor een veilige toekomst.
En dan vinden mensen het gek, of vreemd, dat er meer weerstand komt tegen asielopvang. Dit soort sujetten lopen gewoon rond in de samenleving, die worden hier volwassen en krijgen alle kansen. Dossier gesloten want jeugddelict en dus straks gewoon in staat een VOG te krijgen en wellicht werken met kwetsbare mensen. Je zou zo iemand in loondienst hebben over 10 jaar.
Precies dit. Ik snap steeds minder van uitspraken die de rechters de laatste tijd doen.
Fleurtje_5
21-09-2025 om 19:31
Alice12 schreef op 21-09-2025 om 19:12:
[..]
Ja, ik las het . Dit is echt te erg. Het zal je kind van 7 zijn die verkracht is. Blijkbaar mag dit gewoon in Nederland.
Arm kind. Ik word er heel verdrietig van.
Of dat mag in Nederland? Nee tuurlijk niet, maar 'sommige linksen' hebben het vast te druk om te protesteren dat ze de monarchie te duur vinden.
Alice12
21-09-2025 om 19:46
Fleurtje_5 schreef op 21-09-2025 om 19:31:
[..]
Of dat mag in Nederland? Nee tuurlijk niet, maar 'sommige linksen' hebben het vast te druk om te protesteren dat ze de monarchie te duur vinden.
Als je als 14 jarige een 7 jarig manneke verkracht en daarna van de rechter niet naar een of andere instelling moet ( in ieder geval niet in de maatschappij) dan geeft de rechter het signaal af dat het in Nederland niet zo heel erg is om een kind van 7 te verkrachten. Want dader was nog jong, dader had een zwak gevoel voor wat wel en niet mag en ze “ achten” de kans op herhaling klein. Dus ach, ……..
Miraval
21-09-2025 om 19:48
Alice12 schreef op 21-09-2025 om 19:46:
[..]
Als je als 14 jarige een 7 jarig manneke verkracht en daarna van de rechter niet naar een of andere instelling moet ( in ieder geval niet in de maatschappij) dan geeft de rechter het signaal af dat het in Nederland niet zo heel erg is om een kind van 7 te verkrachten. Want dader was nog jong, dader had een zwak gevoel voor wat wel en niet mag en ze “ achten” de kans op herhaling klein. Dus ach, ……..
7500 euro afkoopsom en je kan verder met je leven. De vraag is dan hoe komt die 16 (inmiddels) jarige asielzoeker aan 7500 euro?
Daglichtlamp
21-09-2025 om 20:18
Miraval schreef op 21-09-2025 om 19:48:
[..]
7500 euro afkoopsom en je kan verder met je leven. De vraag is dan hoe komt die 16 (inmiddels) jarige asielzoeker aan 7500 euro?
Zo'n schuld blijft eeuwig staan, totdat je zelf geld verdient. Helemaal terecht mijns inziens. Het slachtoffer krijgt die wel voorgeschoten.
Het jeugdstrafrecht geeft voor 14-jarige leeftijd maximaal een jaar gevangenisstraf. Pas vanaf 16 jaar is het ook mogelijk het volwassenenstrafrecht toe te passen. Ik denk dat je niet de rechters daar de schuld van kan geven.
Nicole123
21-09-2025 om 20:23
Maar dan is het toch veel logischer dat er weerstand komt tegen te lage straffen voor zedendelicten, of tegen te lage straffen voor minderjarigen, of tegen te weinig preventie op dit vlak? Ik vind op grond van zo'n bericht meer weerstand tegen asielopvang helemaal niet logisch. Het slachtoffer was nota bene ook een asielzoeker, die heeft toch niks misdaan? Gelijksoortige zaken met een oerhollandse dader zijn toch net zo erg? Je moet verkrachters aanpakken, niet asielzoekers. Als één van hen iets fout doet dan betekent dat niet dat de hele groep verkeerd zou zijn en weg moet.
En voor mijn post door iemand verdraaid wordt: ja, ik vindt zo'n verkrachtig verschrikkelijk en praat absoluut niets goed daarvan. Juist niet. Ik vind dat er veel meer ingezet moet worden op het voorkomen en bestraffen van zedendelicten. Ik vind het triest als zo'n geval als dit misbruikt wordt voor een algemeen anti-asielzoeker 'we willen ze hier niet meer' verhaal. Heb je dan echt te doen met het slachtoffer (ook een asielzoeker) of komt het mooi uit voor je eigen 'zie je wel ze zijn zo slecht' plaatje?
krulliebollie
21-09-2025 om 20:35
[..]
Die laatste zin slaat nergens op. Ik denk werkelijk dat er geen mens is die links denkt of stemt denkt dat het verkrachten van een 7 jarige jongetje door een andere jongen een goed idee is. Niemand zal de monarchie belangrijker vinden.
Ies
21-09-2025 om 20:35
[..]
Wat een akelige toon.
Niet dat ik de inhoud kan volgen, snap er echt niks van, maar dat de toon agressief is lijkt me wel duidelijk. Bah!
Jorni
21-09-2025 om 20:36
Alice12 schreef op 21-09-2025 om 19:46:
[..]
Als je verkracht wordt heeft het gewoon geen zin om aangifte te doen. Of dader komt er helemaal mee weg of er wordt zo een soort "straf" opgelegd. Terwijl slachtoffer helemaal tot in de details wordt ondervraagd, dit allemaal zwart op wit wordt vastgelegd en het slachtoffer alles weer helemaal opnieuw beleeft.
Miraval
21-09-2025 om 20:36
Daglichtlamp schreef op 21-09-2025 om 20:18:
[..]
Zo'n schuld blijft eeuwig staan, totdat je zelf geld verdient. Helemaal terecht mijns inziens. Het slachtoffer krijgt die wel voorgeschoten.
Het jeugdstrafrecht geeft voor 14-jarige leeftijd maximaal een jaar gevangenisstraf. Pas vanaf 16 jaar is het ook mogelijk het volwassenenstrafrecht toe te passen. Ik denk dat je niet de rechters daar de schuld van kan geven.
Zelfs dat ene jaar heeft deze dader niet gekregen, 3 dagen voorarrest en 60 dagen voorwaardelijke celstraf voor een periode van 2 jaar. Daarnaast de boete en verplichte therapie.
Daar geef ik deze rechter dus wel de schuld van.
Jorni
21-09-2025 om 20:40
Daglichtlamp schreef op 21-09-2025 om 20:18:
[..]
Ook als het volwassenstrafrecht wordt toegepast zijn de straffen bizar laag voor zedendelicten voor degenen die al iets van een straf krijgen. Ook hier op het forum zijn er al meerdere voorbeelden terug te vinden.
Jorni
21-09-2025 om 20:41
Miraval schreef op 21-09-2025 om 20:36:
[..]
Zelfs dat ene jaar heeft deze dader niet gekregen, 3 dagen voorarrest en 60 dagen voorwaardelijke celstraf voor een periode van 2 jaar. Daarnaast de boete en verplichte therapie.
Daar geef ik deze rechter dus wel de schuld van.
Ach de dader is vast het slachtoffer hier zoals altijd.