Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Mick87
21-09-2025 om 09:47
Poezenmeisje schreef op 21-09-2025 om 09:09:
'Het probleem' van het islamisme (= niet de islam) werd voor de westerse wereld in 1989 zichtbaar toen Salman Rushdie een fatwa opgelegd kreeg.
Ik ben gisteren begonnen met het herlezen van het boek "Vernietig het islamitisch fascisme"
van Zineb el Rhazoui, het is van 2018 en actueler dan ooit...
Ook "Vrouw in het blauw" van Tania Kambouri uit 2016 legt de problemen bloot.
Integratie van moslims, zoals de westerse wereld dat voor ogen had, gaat niet gebeuren...
Het vervallen huis van de Islam van Ruud Koopmans is ook zeer de moeite waard.
Poezenmeisje
21-09-2025 om 10:37
Ik volg Ruud Koopmans graag. Hij is écht deskundig.
Net als Jan van de Beek.
Deze mensen wijzen ook al jaren op de immigratieproblematiek.
Alice12
21-09-2025 om 11:02
Poezenmeisje schreef op 21-09-2025 om 09:09:
'Het probleem' van het islamisme (= niet de islam) werd voor de westerse wereld in 1989 zichtbaar toen Salman Rushdie een fatwa opgelegd kreeg.
Ik ben gisteren begonnen met het herlezen van het boek "Vernietig het islamitisch fascisme"
van Zineb el Rhazoui, het is van 2018 en actueler dan ooit...
Ook "Vrouw in het blauw" van Tania Kambouri uit 2016 legt de problemen bloot.
Integratie van moslims, zoals de westerse wereld dat voor ogen had, gaat niet gebeuren...
Nee, klopt. Maar wij willen niet luisteren. Of we hebben ons vrije westerse wereldje niet zo lief. Mijn leerlingen zeggen dit ook. “ ik pas me niet aan”. “ westerse vrouwen zijn hoeren”. “ het enige geloof is de islam”. “ de politie hier is om te lachen”.
Als ik aangeef dat er toch ook een heleboel moslims zijn die zich wel aanpassen, lachen ze me uit. “ tuurlijk niet juf, die passen zich een beetje aan, maar niet echt.”
Fleurtje_5
21-09-2025 om 11:24
Loeki72 schreef op 20-09-2025 om 17:17:
dit is de oogst van de haat die gezaaid is door de regerende partijen.
En bedoel je dan de VVD, PVV, NSC en BBB ? En regeren deze partijen dan ook in Engeland, Frankrijk Duitsland etc etc etc.?
Dit loopt al veeeeeel langer. Mark Rutte waarschuwde in 2014 al dat Nederland die grote stroom niet kon dragen. Maar er werd nooit iets mee gedaan. Sterker nog, die berichten lijken spoorloos.
Oogst? Ik denk dat dit nog niet eens de oogst is.
Die haat word juist gezaaid (en word alleen maar erger) vanuit Europa waar beslissingen worden genomen ten koste van de burgers. Dit topic is daar een goed voorbeeld van. Daar merken ze in Brussel niets van waar ze in oa Ter Apel mee te kampen hebben.

https://www.nu.nl/algemeen/4213362/oppositie-verlangt-duidelijkheid-van-rutte-over-vluchtelingencijfers.html 11 feb 2016
....................
Afgelopen woensdag zei Rutte in Den Haag naast zijn Turkse ambtsgenoot Ahmet Davutoglu dat de stroom vluchtelingen van Turkije naar Griekenland is gedaald van '"duizenden naar honderden per dag" dankzij het werk van de Turken aan de kust. Gegoochel met cijfers, vinden D66, ChristenUnie en GroenLinks.
CDA-leider Sybrand Buma ergert zich eveneens aan deze publiekelijke beloften. "Het is gewoon niet waar. Er is geen enkele verandering sinds januari."
................

https://www.nu.nl/politiek/4222270/oppositie-wil-opheldering-rutte-over-instroomcijfers-asielzoekers.html 29 feb 2016
.............
Eerder onthulde Nieuwsuur dat bij het kabinet een scenario op tafel lag dat er in 2016 93.600 asielzoekers te verwachten zijn, maar dit werd niet met de Kamer gedeeld.
In plaats daarvan gaat het kabinet uit van een instroom van 58.000.
...................
https://www.leidschdagblad.nl/binnenland/rutte-we-hebben-ons-in-slaap-laten-sukkelen-met-asiel/11470871.html 11 nov. 2022
..................
Dinsdag werden de coalitiepartijen het eens over een plan om de opvang van asielzoekers over het land te verspreiden. Voor Ruttes VVD was het belangrijkste pijnpunt dat gemeenten daarbij verplicht worden om een deel van de asielzoekers op te vangen. Hij moest de Tweede Kamerfractie ervan komen overtuigen dat hij werk gaat maken van de beperking van de asielinstroom, al heeft hij voor zover bekend geen concrete toezeggingen gedaan.
Rutte zei zelf te vinden dat het aantal asielzoekers omlaag zal moeten, omdat hij de verwachte asielinstroom van 50.000 volgend jaar "veel te hoog" vindt. De premier heeft naar eigen zeggen "een lijstje" met mogelijke maatregelen in zijn hoofd, maar wijdde ook daar niet over uit.
.....................
Fleurtje_5
21-09-2025 om 11:31
PensioNada schreef op 20-09-2025 om 16:16:
[..]
Ja, was te verwachten gezien wat ik al gelezen had op een voetbalforum. Ik zag dat Geert Wilders en de Dagelijkse Standaard (die extreem rechtse website) zich er al van gedistantieerd hebben. Ik denk dat die stiekem hadden gehoopt dat wat linkse tegendemonstranten de lont zouden ontsteken, maar toen dat niet gebeurde zijn die hooligans zelf gaan rellen.
Je eigen aannames dus.
Fleurtje_5
21-09-2025 om 11:32
PensioNada schreef op 20-09-2025 om 20:04:
[..]
Op mijn eigen onderbuik.
Misschien even de huisarts bellen?
Fleurtje_5
21-09-2025 om 11:35
Mick87 schreef op 21-09-2025 om 08:17:
[..]
Ik denk dat de problemen in Frankrijk ook vele malen groter zijn dan hier. Zij zitten ook veel meer met radicaliserende mensen.
Die zijn al jaren vele malen groter dan hier.
Fleurtje_5
21-09-2025 om 11:37
Alice12 schreef op 21-09-2025 om 11:02:
[..]
Nee, klopt. Maar wij willen niet luisteren. Of we hebben ons vrije westerse wereldje niet zo lief. Mijn leerlingen zeggen dit ook. “ ik pas me niet aan”. “ westerse vrouwen zijn hoeren”. “ het enige geloof is de islam”. “ de politie hier is om te lachen”.
Als ik aangeef dat er toch ook een heleboel moslims zijn die zich wel aanpassen, lachen ze me uit. “ tuurlijk niet juf, die passen zich een beetje aan, maar niet echt.”
Dieptriest dit.
PensioNada
21-09-2025 om 11:57
Fleurtje_5 schreef op 21-09-2025 om 11:31:
[..]
Je eigen aannames dus.
Els_rechts heeft gisteren een tweet op X gezet waarin ze naar Antifa verwees als aanjager. Deze heeft ze echter heel snel weer verwijderd, net zoals veel andere tweets.
Wilders reageerde pas vrij laat, meestal is hij er als de kippen bij. Dat wekt op mij de indruk dat hij even moest nadenken of hij nog anderen dan extreemrechts de schuld kon geven.
Maar goed dit vertelt meer over hoe ik over Wilders denk als haatzaaier, dan over Wilders. Wat ik zeg is ten slotte maar een mening.
Yumi
21-09-2025 om 13:47
Partijen die de mond vol hebben over verbinding, maar vervolgens een Jetten die de boel gaat opruien, door te roepen dat andere politici en partijen deze extremisten in het centrum van de macht hebben gebracht.
Heinen; Op dit soort momenten heb je politici nodig die verbinden. We moeten het geweld afkeuren en achter de daders aan, maar om het gelijk politiek te maken is heftig en onnodig.
Minister Heinen (VVD) reageert op Jetten na rellen in Den Haag: 'Laten we niet alles politiek maken'
Demissionair VVD-minister Eelco Heinen (Financiën) is onthutst door de rellen na een anti-immigratiedemonstratie gisteren in Den Haag. "Mijn bloed kookt in de eerste plaats. Ik ben het ongelooflijk zat dat elke demonstratie begint uit te draaien op het inhakken op de politie, die juist uit is op onze veiligheid", zegt hij in WNL Op Zondag op NPO 1.
Tijdens een anti-immigratiedemonstratie in Den Haag sloeg de sfeer volledig om. Op en rondom het Malieveld botsten relschoppers een tijdlang met de politie. Een politiewagen werd in brand gestoken en agenten en journalisten raakten gewond. Ook werden ruiten van het partijkantoor van D66 in het centrum van Den Haag ingegooid.
D66-leider Rob Jetten zei tijdens een met spoed ingelaste persconferentie bij het partijkantoor dat "andere politici en partijen deze extremisten in het centrum van de macht hebben gebracht". Hiermee doelde hij mogelijk ook op de partij van de minister van Financiën.
Heinen begrijpt de emotie van Jetten, maar vindt dat de D66-leider het niet politiek moet maken. "Op dit soort momenten heb je politici nodig die verbinden. We moeten het geweld afkeuren en achter de daders aan, maar om het gelijk politiek te maken is heftig en onnodig. Je gaat dingen politiek maken die niets met politiek te maken hebben", aldus de bewindsman.
Minister Heinen (VVD) reageert op Jetten na rellen in Den Haag: 'Laten we niet alles politiek maken' | WNL
Thora
21-09-2025 om 14:02
Een paar weken geleden waren er op Scheveningen vreselijke rellen. Meerdere dagen achtereen zelfs. Hoewel alles op beeld stond zijn er toen amper aanhoudingen geweest en aan wie wel was aangehouden werden wat werkstrafjes uitgedeeld. De media hielden zich op de vlakte over het wie en waarom. En kijk wat er nu ineens gebeurt........
Ik weet niet met hoeveel maten er gemeten wordt maar het zijn er meer dan twee, dat weet ik wel.
Yumi
21-09-2025 om 14:18
Thora schreef op 21-09-2025 om 14:02:
Een paar weken geleden waren er op Scheveningen vreselijke rellen. Meerdere dagen achtereen zelfs. Hoewel alles op beeld stond zijn er toen amper aanhoudingen geweest en aan wie wel was aangehouden werden wat werkstrafjes uitgedeeld. De media hielden zich op de vlakte over het wie en waarom. En kijk wat er nu ineens gebeurt........
Ik weet niet met hoeveel maten er gemeten wordt maar het zijn er meer dan twee, dat weet ik wel.
Dit
Als XR op de snelweg zit, dan moeten ze 1 voor 1 weggedragen worden. Nu werd de ME, het waterkanon en traangas ingezet.
Wat mij betreft mag dat vaker als demonstranten zich niet aan de regels houden, dus ook als er een snelweg bezet wordt, of een universiteit bezet of gesloopt wordt door XR, de boeren de snelweg bezet houden of wie dan ook!
Goed om te weten dat als het nodig is, de politie die snelweg wel binnen no time leeg krijgt, dat mogen ze vaker doen.
PensioNada
21-09-2025 om 14:33
Thora schreef op 21-09-2025 om 14:02:
Over dat meerdere dagen achter elkaar is niets terug te vinden. Wel waren de rellen pas op 2 mei afgelopen.
Over de aanhoudingen en straffen: https://www.om.nl/actueel/nieuws/2025/06/20/meerdere-veroordelingen-voor-rellen-scheveningen#:~:text=In%20het%20onderzoek%20naar%20de,in%20totaal%2010%20verdachten%20aangehouden.
Ondanks dat ik beide gebeurtenissen even hard afkeur, vind ik ze niet te vergelijken.
Daglichtlamp
21-09-2025 om 14:59
Yumi schreef op 21-09-2025 om 14:18:
[..]
Dit
Als XR op de snelweg zit, dan moeten ze 1 voor 1 weggedragen worden. Nu werd de ME, het waterkanon en traangas ingezet.
Wat mij betreft mag dat vaker als demonstranten zich niet aan de regels houden, dus ook als er een snelweg bezet wordt, of een universiteit bezet of gesloopt wordt door XR, de boeren de snelweg bezet houden of wie dan ook!
Goed om te weten dat als het nodig is, de politie die snelweg wel binnen no time leeg krijgt, dat mogen ze vaker doen.
Het was natuurlijk niet zomaar dat deze gewelddadige relschoppers zoveel sneller verwijderd werden dan extension rebellion meestal. Dat was omdat deze groep direct al gewelddadig was tegen de politie. Dus werd er ook direct hard opgetreden door de politie. Terwijl het geweldloze verzet van extension rebellion veel beter past in daadwerkelijk een demonstratie zijn, die je pas opbreekt na waarschuwingen. (Al ben ik met je eens dat dat wel een ontzettend vervelend protest is van extension rebellion, het is echt niet te vergelijken met de gewelduitbarsting van gister).
Fleurtje_5
21-09-2025 om 15:53
PensioNada schreef op 21-09-2025 om 11:57:
[..]
Els_rechts heeft gisteren een tweet op X gezet waarin ze naar Antifa verwees als aanjager. Deze heeft ze echter heel snel weer verwijderd, net zoals veel andere tweets.
Wilders reageerde pas vrij laat, meestal is hij er als de kippen bij. Dat wekt op mij de indruk dat hij even moest nadenken of hij nog anderen dan extreemrechts de schuld kon geven.
Maar goed dit vertelt meer over hoe ik over Wilders denk als haatzaaier, dan over Wilders. Wat ik zeg is ten slotte maar een mening.
Je schreef:
Ik zag dat Geert Wilders en de Dagelijkse Standaard (die extreem rechtse website) zich er al van gedistantieerd hebben. Ik denk dat die stiekem hadden gehoopt dat wat linkse tegendemonstranten de lont zouden ontsteken,
Dat is gewoon een eigen mening neer zetten, alsof het hoogstwaarschijnlijk stiekem ook zo is. Terwijl je kon zien dat Wilders zich hier van gedistantieerd heeft. Waarom dan toch dat schrijven? Ook dát is haatzaaien.
Wat je zegt is tenslotte maar een mening, en die mag je hebben. Je zal vast geen beveiliging nodig hebben omdat jij dat gewoon mag zeggen 'omdat jij zo over Wilders denkt'. In tegenstelling tot Wilders die tenslotte ook een mening geeft.