Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Luchtpost schreef op 31-08-2025 om 12:25:

@Yuni. Helemaal eens.
Het zijn overigens 30 jongeren, alleen al in Den Bosch!
En het storende aan al dat goedpraten is dat daarmee elke oplossing stelselmatig en bij voorbaat geblokkeerd wordt. Het enige effect is dat men heel tevreden over zichzelf is want ze hebben gesuggereerd dat wie ergen iets van vindt, 'slecht' zou denken over álle asielzoekers en daarmee probeert men de ander als een 'slecht mens' weg te zetten. Om vervolgens tevreden om zich heen te kijken: "zie mij eens een 'goed mens' zijn.
Maar dat gedoe vormt de allergrootste blokkade om zaken weer enigszins fatsoenlijk op de rit te krijgen.

Het is m.i. Inderdaad zelfpijperij van de hoogste orde.                                                                                             Overigens las ik een tijd terug een columnist die de (huichelachtige) politieke correctheid van de 'nobele' deugmens perfect doorzag. Hij schreef dat die politieke correctheid zoals "we moeten vooral blijven kijken naar het grote geheel" (waar je overigens ook niet vrolijk van wordt,zie bv de bijstand uitkeringsgrafieken) , niets anders is dan lafheid vermond als tolerantie".

Gek eigenlijk dat deugen tegenwoordig door sommigen wordt gezien als iets wat je vooral niet moet willen.
Wat dan? Asociaal zijn dan maar? Gezellig, komt de samenleving vast ten goede. 

felija schreef op 31-08-2025 om 16:30:

Gek eigenlijk dat deugen tegenwoordig door sommigen wordt gezien als iets wat je vooral niet moet willen.
Wat dan? Asociaal zijn dan maar? Gezellig, komt de samenleving vast ten goede.

Ik snap dat ook niet… rekening houden met anderen, of iets voor een ander doen is blijkbaar “not done”. En het dan gek vinden dat Nederland verloedert.

@Nighttripper: helemaal eens met die lafheid vermomd als tolerantie. Het blijft mij alleen verbazen dat die mensen kennelijk zo'n obsessie hebben, dat zij geen oog meer  lijken te hebben voor waar zij hun nageslacht mee opzadelen. Dat zij niet verder kijken dan het 'hier en nu'. Nog maar zo kort geleden hebben mijn (groot)ouders de oorlog hier meegemaakt en met een zeer sober leven en hard werken tussen 1945 en zeg even 1975 Nederland tot een fijn land gemaakt om in te wonen en leven. 

Wanneer je dat als kind mee hebt gekregen, waarom zie je dan geen reden om daar allemaal iets zuiniger op te zijn? Natuurlijk kunnen wij een deel van onze welvaart delen met anderen. 
Maar een beetje meer 'moed, beleid en trouw' (aan de eigen bevolking) zou helpen om op zijn minst een beetje veilig land te behouden. Waar we niet op korte termijn allemaal bij wijze van spreken in onze eigen bij elkaar gewerkte en betaalde gevangenis (ons eigen huis - voor zover je er een kan bemachtigen nadat alle nieuwkomers tevreden zijn gesteld) hoeven te verschuilen ná zonsondergang.  

Ik zie het overigens als een zeer ernstige tekortkoming van de journalistiek dat wij zo slecht geïnformeerd worden. Oké, als je wil kan je veel cijfers terugvinden. Maar ik zie zelden dat er zaken bij elkaar worden gebracht door journalisten om een breed publiek goed en volledig te informeren.
De wetenschappelijke raad voor het regeringsbeleid publiceert eens iets, het CBS, het SCP en als je dan stukken en cijfers naast elkaar legt, dan zie je maar al te goed welke kant we op gaan.  
De WWR noemde NL een "vlottende (migratie)samenleving" hetgeen er op neerkomst dat migranten zullen 'komen-en-gaan'. Moeten dus allemaal opgevangen worden, huisvesting, taal, zorg, etc. Dat betekent dus ook dat de arbeidsdeelname van met name mensen uit steeds verdere landen, niet snel (blijvend!) op het niveau van de NL  bevolking zal komen. En ook dat het percentage inwoners met bijstand niet snel zal dalen. En de leeftijdsopbouw van NL loopt nu al volkomen scheef. De vergrijzing van de Nederlandse bevolking is in percentage uitgedrukt maar een schijntje van die van mensen met een migratieachtergrond; mede omdat er ook jaarlijks veel ouderen instromen.

M.b.t. de (potentiële) kern van de beroepsbevolking: 
NL had in 2005 een totale bevolking van 16.305.526 inwoners.
11.008.282 daarvan waren 15-65 jaar oud (67.51 % van de totale bevolking)
Verdeling naar herkomst: NL 80.08 - westers 9.30 - niet westers 10.62 % 
Aantal 15-65 jaar NL herkomst: 8.815.587 
en "overig niet westers" (o.a. sub sahara) 390.327

2045 volgens prognose CBS: totale bevolking 19.461.279
11.678.723 daarvan zijn dan 15-65 jaar (60.01 % van de totale bevolking)
Verdeling naar herkomst: NL 56.77 - we 14.69 - nw 28.54 % 
Aantal 15-65 jaar NL herkomst: 6.629.533
en "overig niet westers" (o.a. sub sahara) 2.194.574

Arbeidsdeelname in 2024 bij vrouwen per leeftijdsgroep van 15-25/25-35/enz. resp.:
Nederlandse herkomst, vrouwen: 81.3 - 89.4 - 87.7 - 86.6 - 71.0 %
Niet westerse herkomst, vrouwen: 67.3 - 73.9 - 70.6 - 68.3 - 57.9 % 

Bijstandsuitkering als percentage van aantal inwoners per leeftijdsgroep (2024):
Nederlandse herkomst, vrouwen: 0.85 - 1.25 - 1.85 - 1.91 - 3.31 %
Niet westerse herkomst, vrouwen: 2.74 - 6.50 - 11.72 - 14.84 - 21.39 % 

Een kind uit groep 8 kan dan wel zo ongeveer uitrekenen wat dat allemaal betekent (niet precies misschien -en er is altijd hoop op verbetering natuurlijk- maar een redelijk goede inschatting valt te maken). 

Naar mijn idee is het nogal naïef om te denken dat je ruim 3 miljoen monden (totaal inwoners) méér kan voeden met hetzelfde aantal inwoners in de leeftijd van 15-65 jaar (kern van de beroepsbevolking), als de ervaring in het heden en in de afgelopen decennia heeft aangetoond dat er best forse verschillen zijn (enerzijds qua arbeidsdeelname en anderzijds qua uitkeringsafhankelijkheid).  

Zilver_gray schreef op 31-08-2025 om 16:49:

[..]

Ik snap dat ook niet… rekening houden met anderen, of iets voor een ander doen is blijkbaar “not done”. En het dan gek vinden dat Nederland verloedert.

En dat ligt aan de buitenlanders.

felija schreef op 31-08-2025 om 16:55:

[..]

Echt! 

Maar elkaar belachelijk maken dat de ander “wil deugen” 

felija schreef op 31-08-2025 om 16:55:

[..]

Als al "die buitenlanders" evenredig participeren dan is deze verzorgingsstaat wel houdbaar.

Poezie schreef op 31-08-2025 om 17:04:

[..]

Als al "die buitenlanders" evenredig participeren dan is deze verzorgingsstaat wel houdbaar.

Veruit de grootste groep buitenlanders, halen we hier vrijwillig naartoe: arbeidsmigranten. 

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2025/02/arbeidsmigrant-met-werkende-partner-blijft-steeds-vaker-in-nederland

Yumi schreef op 31-08-2025 om 11:52:

Het goedpraten, het bagatelliseren is weer begonnen.

Het gaat maar om 30 jongeren, dat klopt ga jij ze vertellen dat ze het niet meer mogen doen? Dat helpt vast...
Ze moeten stevig worden aangepakt, maar krijgen een gebiedsverbod of overplaatsing .... en gaan ergens anders gewoon verder. We verplaatsen het probleem.

Roepen, ja maar we hebben geen personeel, maar wel een dagbesteding willen voor raddraaiers. Is daar wel personeel voor?
Ik weet wel een dagbesteding voor ze, laat ze maar schoonmaken en klussen in azc's of vrijwilligerswerk doen. Asociaal gedrag gaan we niet belonen met een dagbesteding, sporten of andere activiteiten.

Ik vind het een prima plan om meer militairen naast de politie op straat te hebben. Aangezien defensie van 74.000 naar 200.000 militairen wil, en het CDA de dienstplicht wil herinvoeren kan er ook meteen gebruik van worden gemaakt door ze indien nodig in te zetten.

Na het gebiedsverbod binnen 1 dag 4 jongeren die zich er al niet aan hielden. Inmiddels staat de teller al hoger. Deze kanspareltjes kennen maar 1 wet en vele Bossenaren zijn niét naar de kermis gegaan. Winkeldiefstallen, fatbikes die gestolen worden, mensen die bedreigd worden. Ja, als inwoner van Den Bosch geef ik Marco Kroon het grootste gelijk, samen met de 150 man (FC Den Bosch) die dit gajes wel wil aanpakken. 

PensioNada schreef op 31-08-2025 om 13:19:

[..]

NEE

Wie ben jij, m'n moeder?

felija schreef op 31-08-2025 om 17:07:

[..]

Veruit de grootste groep buitenlanders, halen we hier vrijwillig naartoe: arbeidsmigranten.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2025/02/arbeidsmigrant-met-werkende-partner-blijft-steeds-vaker-in-nederland

Sinds wanneer worden zij gezien als die jongeren die hier worden verzorgd door de staat en rotzooi trappen? Hier haal je toch wel even eea door elkaar. 

Poezie schreef op 31-08-2025 om 17:19:

[..]

Sinds wanneer worden zij gezien als die jongeren die hier worden verzorgd door de staat en rotzooi trappen? Hier haal je toch wel even eea door elkaar.

Jij had het over al die buitenlanders die evenredig moeten participeren. Daar reageerde ik op.

PensioNada schreef op 31-08-2025 om 13:30:

[..]

Niet in oplossingen denken, maar alleen benoemen wat je niet wil en juridisch onmogelijke oplossingen noemen. Wilders doet dit elke dag op X.

• Alle Syriërs moeten terug
  • Wij willen geen moslims meer in Nederland
  • Nul asielzoekers naar Nederland

Onder de huidige wetgeving kan dat niet. Klaar.

Ik heb geen X, en weet niet wat Wilders elke dag doet. Heb niks met die man en de punten die jij hier aanhaalt, zijn hier door niemand genoemd. Als je een reactie op Wilders wilt geven, dan moet je daar zijn en de problemen die je met hem hebt niet in onze schoenen schuiven.

Kleine toevoeging, jij bepaalt hier niet wanneer het klaar is. Ik vind jou manier van reageren behoorlijk heftig, en daar ben ik wel ff klaar mee.... fijne avond.

Poezie schreef op 31-08-2025 om 14:06:

[..]

Er worden hier meerdere forummers door elkaar gehaald merk ik en er wordt van alles ingevuld wat niet is gezegd.

Precies, iemand die teveel bezig is met X en Wilders en dat bij forummers in de schoenen probeert te schuiven.

De oplossing die veel mensen hier willen, die Syrische jongens onmiddelijk terugsturen, gaat niet werken. Dus zei ik: laten we dan een andere oplossing bedenken die wel kan werken. Er bestaat ook nog zoiets als besloten jeugdzorg en er is in het verleden ook gewerkt aan units voor overlastgevende asielzoekers. Het mocht niet zoals het toen was geïmplementeerd, maar de rechter heeft nooit gezegd dat het helemaal niet mag.

En toen werd ik uitgemaakt voor deugmens, die zich superieur ging voelen door "te deugen". Het enige wat ik wil is dat "we" werkbare oplossingen gaan implementeren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.