Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Yumi schreef op 31-08-2025 om 11:02:

Respect voor Marco Kroon, en de manier waarop hij dit verwoord!
Een asociale groep ‘logees’ lacht onze enorme Nederlandse gastvrijheid weg en bespuugt letterlijk en figuurlijk met hun gedrag onze vlag, terwijl ze nog steeds gewoon op onze kosten ‘te gast’ zijn. Dit is ongekend en onbegrijpelijk.’
Het wordt tijd dat de overheid ingrijpt. Terugkeer van militairen in het straatbeeld naast de politie.

Marco Kroon deelt bericht over actie bij Bossche Kermis tegen Syriërs

DEN BOSCH – Marco Kroon heeft zaterdagavond op Facebook zijn mening gedeeld over de demonstratie die vrijdag op de Bossche kermis werd gehouden. De actie leek te gaan over Syrische jongeren die de afgelopen tijd betrokken waren bij geweldsincidenten in de binnenstad van Den Bosch.

De situatie rondom de Syrische jongeren speelt al een tijdje in Den Bosch. Zo’n dertig jongeren kregen vorige week woensdag een gebiedsverbod voor de Bossche binnenstad. Dit houdt de groep echter niet tegen. De politie heeft de afgelopen dagen meerdere boetes uitgedeeld voor het overtreden van het gebiedsverbod.

Kroon kan zich helemaal voorstellen waarom de groep Bossche mannen actie ondernam. Volgens hem zou het gaan om ‘buitenlands geteisem en schorem van het ergste soort’. ‘Dit tuig is enkel en alleen uit op ruzie, ellende, chaos en vernieling,’ schrijft hij in zijn bericht.

‘Op onze kosten te gast’

Volgens de oud-militair zou het ‘gezien de situatie en het directe gevaar voor vrouwen en kinderen’ een begrijpelijk en dapper besluit zijn geweest. ‘Deze asociale groep ‘logees’ lacht onze enorme Nederlandse gastvrijheid weg en bespuugt letterlijk en figuurlijk met hun gedrag onze vlag, terwijl ze nog steeds gewoon op onze kosten ‘te gast’ zijn. Dit is ongekend en onbegrijpelijk.’

Hoewel de oud-militair het besluit van de actievoerders dapper vond, benadrukt hij ook dat het heft in eigen handen nemen altijd gevaarlijk is en dat hij dit zeker niet zal promoten. ‘Ook al heeft men goede bedoelingen, de kans op escalatie is groot.’

Volgens Kroon is het de hoogste tijd dat de overheid ingrijpt. Hij pleit zelfs voor de terugkeer van militairen (‘groen’) in het straatbeeld, naast politie (‘blauw’). Dit zou volgens hem meer veiligheid moeten brengen.

‘Zonder angst kunnen genieten van kermis’

Hij eindigt zijn bericht met een oproep aan iedereen die goed wil doen voor Nederland en Den Bosch. „Ik ben blij dat het afgelopen weekend niet geëscaleerd is”, schrijft hij. Hij roept op tot begrip tussen alle betrokken partijen en hoopt dat het resterende kermisweekend rustig verloopt. „Alle gezinnen moeten gewoon zonder angst kunnen genieten van onze mooie Bossche kermis.”

Het bericht van Kroon blijft niet onopgemerkt. Veel volgers spreken hun steun uit en laten weten het volledig eens te zijn met zijn woorden. Ze schrijven dingen als: ‘Mooi verwoord vriend’, ‘Respect’ en ‘Sluit me bij je woorden aan’.
Marco Kroon deelt bericht over actie bij Bossche Kermis tegen Syriërs | Den Bosch | bd.nl

Klinkt allemaal leuk. Maar er tekort aan agenten en ander personeel. Dat is er niet zomaar. We gaan toch wel naar een soort staat van anarchie steeds meer. Zie dat om me heen al gebeuren. 

En verder...

Vreselijk die overlast. Maar om het even in perspectief te plaatsen, het gaat om 30 jongeren wat natuurlijk an sich wel meevalt als je kijkt naar het grote geheel. Lijkt me voor de wel deugende zich goed gedragende Syriërs wel afschuwelijk om tussen dat soort raddraaiers te zitten.

Yumi schreef op 31-08-2025 om 11:02:

Respect voor Marco Kroon, en de manier waarop hij dit verwoord!
Een asociale groep ‘logees’ lacht onze enorme Nederlandse gastvrijheid weg en bespuugt letterlijk en figuurlijk met hun gedrag onze vlag, terwijl ze nog steeds gewoon op onze kosten ‘te gast’ zijn. Dit is ongekend en onbegrijpelijk.’
Het wordt tijd dat de overheid ingrijpt. Terugkeer van militairen in het straatbeeld naast de politie.

Marco Kroon deelt bericht over actie bij Bossche Kermis tegen Syriërs

DEN BOSCH – Marco Kroon heeft zaterdagavond op Facebook zijn mening gedeeld over de demonstratie die vrijdag op de Bossche kermis werd gehouden. De actie leek te gaan over Syrische jongeren die de afgelopen tijd betrokken waren bij geweldsincidenten in de binnenstad van Den Bosch.

De situatie rondom de Syrische jongeren speelt al een tijdje in Den Bosch. Zo’n dertig jongeren kregen vorige week woensdag een gebiedsverbod voor de Bossche binnenstad. Dit houdt de groep echter niet tegen. De politie heeft de afgelopen dagen meerdere boetes uitgedeeld voor het overtreden van het gebiedsverbod.

Kroon kan zich helemaal voorstellen waarom de groep Bossche mannen actie ondernam. Volgens hem zou het gaan om ‘buitenlands geteisem en schorem van het ergste soort’. ‘Dit tuig is enkel en alleen uit op ruzie, ellende, chaos en vernieling,’ schrijft hij in zijn bericht.

‘Op onze kosten te gast’

Volgens de oud-militair zou het ‘gezien de situatie en het directe gevaar voor vrouwen en kinderen’ een begrijpelijk en dapper besluit zijn geweest. ‘Deze asociale groep ‘logees’ lacht onze enorme Nederlandse gastvrijheid weg en bespuugt letterlijk en figuurlijk met hun gedrag onze vlag, terwijl ze nog steeds gewoon op onze kosten ‘te gast’ zijn. Dit is ongekend en onbegrijpelijk.’

Hoewel de oud-militair het besluit van de actievoerders dapper vond, benadrukt hij ook dat het heft in eigen handen nemen altijd gevaarlijk is en dat hij dit zeker niet zal promoten. ‘Ook al heeft men goede bedoelingen, de kans op escalatie is groot.’

Volgens Kroon is het de hoogste tijd dat de overheid ingrijpt. Hij pleit zelfs voor de terugkeer van militairen (‘groen’) in het straatbeeld, naast politie (‘blauw’). Dit zou volgens hem meer veiligheid moeten brengen.

‘Zonder angst kunnen genieten van kermis’

Hij eindigt zijn bericht met een oproep aan iedereen die goed wil doen voor Nederland en Den Bosch. „Ik ben blij dat het afgelopen weekend niet geëscaleerd is”, schrijft hij. Hij roept op tot begrip tussen alle betrokken partijen en hoopt dat het resterende kermisweekend rustig verloopt. „Alle gezinnen moeten gewoon zonder angst kunnen genieten van onze mooie Bossche kermis.”

Het bericht van Kroon blijft niet onopgemerkt. Veel volgers spreken hun steun uit en laten weten het volledig eens te zijn met zijn woorden. Ze schrijven dingen als: ‘Mooi verwoord vriend’, ‘Respect’ en ‘Sluit me bij je woorden aan’.
Marco Kroon deelt bericht over actie bij Bossche Kermis tegen Syriërs | Den Bosch | bd.nl

Iedereen vindt dat er wat gedaan moet worden tegen dit soort uitwassen, bijvoorbeeld door een besloten setting te maken met verplicht school en dagbesteding voor dit soort misdragende jongeren. Echter Marco Kroon geeft blijk van een erg zwart-wit visie op dit probleem. Hij pleit voor militairen op straat terwijl deskundigen dat een slecht idee vinden. Hij waarschuwt voor eigenrichting waarbij mij het gevoel bekruipt dat hij dat eigenlijk wel lekker zou vinden. Hij zegt dat ze spugen op onze vlag. Dat is een karikatuur. Voor sommige jongens zal het misschien gelden, maar de redenen zullen per persoon verschillen. 

Het goedpraten, het bagatelliseren is weer begonnen. 

Het gaat maar om 30 jongeren, dat klopt ga jij ze vertellen dat ze het niet meer mogen doen? Dat helpt vast...
Ze moeten stevig worden aangepakt, maar krijgen een gebiedsverbod of overplaatsing .... en gaan ergens anders gewoon verder. We verplaatsen het probleem.

Roepen, ja maar we hebben geen personeel, maar wel een dagbesteding willen voor raddraaiers. Is daar wel personeel voor?
Ik weet wel een dagbesteding voor ze, laat ze maar schoonmaken en klussen in azc's of vrijwilligerswerk doen. Asociaal gedrag gaan we niet belonen met een dagbesteding, sporten of andere activiteiten.

Ik vind het een prima plan om meer militairen naast de politie op straat te hebben. Aangezien defensie van 74.000 naar 200.000 militairen wil, en het CDA de dienstplicht wil herinvoeren kan er ook meteen gebruik van worden gemaakt door ze indien nodig in te zetten.

Yumi schreef op 31-08-2025 om 11:52:

Het gaat maar om 30 jongeren, dat klopt ga jij ze vertellen dat ze het niet meer mogen doen? Dat helpt vast...
Ze moeten stevig worden aangepakt, maar krijgen een gebiedsverbod of overplaatsing .... en gaan ergens anders gewoon verder. We verplaatsen het probleem.

Roepen, ja maar we hebben geen personeel, maar wel een dagbesteding willen voor raddraaiers. Is daar wel personeel voor?
Ik weet wel een dagbesteding voor ze, laat ze maar schoonmaken en klussen in azc's of vrijwilligerswerk doen. Asociaal gedrag gaan we niet belonen met een dagbesteding, sporten of andere activiteiten.

Ik vind het een prima plan om meer militairen naast de politie op straat te hebben. Aangezien defensie van 74.000 naar 200.000 militairen wil, en het CDA de dienstplicht wil herinvoeren kan er ook meteen gebruik van worden gemaakt door ze indien nodig in te zetten.

Nee. Ik bagatelliseert niet. Maar vind veel van wat geroepen wordt niet realistisch en ook wat populistisch

Fleurtje_5 schreef op 31-08-2025 om 09:55:

[..]

Duurder voor de Overheid. Dat wel. Maar men niet opsluiten en doen alsof het oké is als men illegaal verblijft, geeft men de macht uit handen, en grote kans dat men gaat plunderen en dat is duurder voor de burgers.

En niet alleen duurder, op dit moment ook praktisch onmogelijk. Welke misdadigers vind jij dat eerder vrijgelaten moeten worden om illegalen op te sluiten wiens enige misdaad straks is dat ze illegaal in Nederland verblijven?

(Want illegalen die andere misdaden plegen kun je nu ook al opsluiten, daar was deze wetswijziging niet voor nodig, illegalen die niet meewerken aan uitzetting kun je ook al opsluiten, ook daarvoor is de wetswijziging niet nodig).

@Yuni. Helemaal eens. 
Het zijn overigens 30 jongeren, alleen al in Den Bosch! 
En het storende aan al dat goedpraten is dat daarmee elke oplossing stelselmatig en bij voorbaat geblokkeerd wordt. Het enige effect is dat men heel tevreden over zichzelf is want ze hebben gesuggereerd dat wie ergen iets van vindt, 'slecht' zou denken over álle asielzoekers en daarmee probeert men de ander als een 'slecht mens' weg te zetten. Om vervolgens tevreden om zich heen te kijken: "zie mij eens een 'goed mens' zijn. 
Maar dat gedoe vormt de allergrootste blokkade om zaken weer enigszins fatsoenlijk op de rit te krijgen. 

PensioNada schreef op 31-08-2025 om 11:28:

[..]

Iedereen vindt dat er wat gedaan moet worden tegen dit soort uitwassen, bijvoorbeeld door een besloten setting te maken met verplicht school en dagbesteding voor dit soort misdragende jongeren. Echter Marco Kroon geeft blijk van een erg zwart-wit visie op dit probleem. Hij pleit voor militairen op straat terwijl deskundigen dat een slecht idee vinden. Hij waarschuwt voor eigenrichting waarbij mij het gevoel bekruipt dat hij dat eigenlijk wel lekker zou vinden. Hij zegt dat ze spugen op onze vlag. Dat is een karikatuur. Voor sommige jongens zal het misschien gelden, maar de redenen zullen per persoon verschillen.

Wie zijn die deskundigen, en op welke basis kunnen zij zich deskundige noemen? Het zou zomaar kunnen dat juist Marco Kroon hier juist de deskundige is. Zowieso vind ik dat veel mensen zich deskundige noemen terwijl dat nergens op gebaseerd is. Kijk maar eens naar al die praatprogramma's. 

Yumi schreef op 31-08-2025 om 11:52:

Wat praat ik precies goed? Ik zeg toch heel duidelijk dat ik het gedrag afkeur. En een dagbesteding kan ook bestaan met het helpen bij het het schoonmaken van het AZC-terrein. 

Wat wij doen is het verwaarlozen van de opvoeding en scholing van jongeren die hier waarschijnlijk blijven. En ik weet het, een deel van "het volk" vindt dat een goed idee, want "ze moeten terug". De praktijk zal echter zijn dat een deel nooit teruggaat. Zorg dan dat ze betere begeleiding krijgen en uiteindelijk wel een waardevolle bijdrage aan de maatschappij leveren. Zo ingewikkeld is het niet.

Luchtpost schreef op 31-08-2025 om 12:25:

@Yuni. Helemaal eens.
En het storende aan al dat goedpraten is dat daarmee elke oplossing stelselmatig en bij voorbaat geblokkeerd wordt. 

Het slecht praten maakt dat elke oplossing stelselmatig geblokkeerd wordt. Ik begin met een oplossing: een gesloten setting met dagbesteding en onderwijs. Dan word ik vervolgens beschuldigd van goed praten en het blokkeren van oplossingen. Juridisch is het niet mogelijk om overlastgevers terug te sturen. Als je dat wel mogelijk wil maken moeten wat knappe koppen kijken hoe dit binnen de kaders van de Europese regels wel kan. Het EHRM is nogal streng in de uitleg, maar er zijn vast wel wat professoren die de regering hierover kunnen adviseren. Echter zolang dat dit niet gebeurd is, moeten we ons aan de huidige regels houden en die regels luiden dat dit alleen bij zware misdrijven kan. 
Dus moet je het anders oplossen. En gillend en trappelend op de grond gaan liggen roepen dat dat tuig weg moet is geen constructieve oplossing.

Luchtpost schreef op 31-08-2025 om 12:25:

@Yuni. Helemaal eens.
En het storende aan al dat goedpraten is dat daarmee elke oplossing stelselmatig en bij voorbaat geblokkeerd wordt. Het enige effect is dat men heel tevreden over zichzelf is want ze hebben gesuggereerd dat wie ergen iets van vindt, 'slecht' zou denken over álle asielzoekers en daarmee probeert men de ander als een 'slecht mens' weg te zetten. Om vervolgens tevreden om zich heen te kijken: "zie mij eens een 'goed mens' zijn.
Maar dat gedoe vormt de allergrootste blokkade om zaken weer enigszins fatsoenlijk op de rit te krijgen.

Dat weet ik, die 30 jongeren haalde ik aan vanwege het artikel en de reactie van Mick87, die schrijft; 
het gaat om 30 jongeren wat natuurlijk an sich wel meevalt als je kijkt naar het grote geheel

Over bagatelliseren gesproken, de krantenkoppen van de afgelopen tijd geven een heel ander beeld.

Syrische jongeren veroorzaken steeds meer overlast, steden zoeken oplossing
Eerder al sloegen de burgemeesters van Arnhem, Utrecht en Groningen alarm over de groep overlast veroorzakende Syrische jongeren. Alle gemeenten zeggen nauwelijks grip te krijgen op hen.
Syrische jongeren veroorzaken steeds meer overlast, steden zoeken oplossing

Dat goedpraten en bagatelliseren, zorgt ervoor dat mensen die in het verleden, achter de standpunten van de linkse partijen stonden er helemaal klaar mee zijn en rechts zijn gaan stemmen.

Het dwarsbomen van elke oplossing die wordt aangedragen, zorgt ervoor dat we geen stap verder komen en de normen en waarden van ons land steeds meer vertrapt worden.

Waarom zouden we hier in Nederland het gebrek aan/opvoedprobleem van jongeren uit andere landen moeten oplossen? 

Ik ben nogal op onze rechtsstaat gesteld. Mijn ouders waren van een generatie die de oorlog hebben meegemaakt, dus met dat nooit meer, ben ik opgevoed. Ik begrijp dan ook echt niet waarom mensen dingen willen die volgens onze huidige wetten niet kunnen. Pas de wet aan. Zoek een meerderheid, eventueel met andere Europese landen. En omdat wetgevingsprocessen lang duren, neem passende maatregelen voor die tijd zodat de problemen minder worden.

Poezie schreef op 31-08-2025 om 13:09:

Waarom zouden we hier in Nederland het gebrek aan/opvoedprobleem van jongeren uit andere landen moeten oplossen?

Dit is een typisch radicaalrechtse benadering. Alleen maar benoemen wat je niet wil en dan heeft Luchtpost het over niet in oplossingen willen denken... Kom maar op met die juridisch haalbare oplossing!

PensioNada schreef op 31-08-2025 om 13:15:

Ik ben nogal op onze rechtsstaat gesteld. Mijn ouders waren van een generatie die de oorlog hebben meegemaakt, dus met dat nooit meer, ben ik opgevoed. Ik begrijp dan ook echt niet waarom mensen dingen willen die volgens onze huidige wetten niet kunnen. Pas de wet aan. Zoek een meerderheid, eventueel met andere Europese landen. En omdat wetgevingsprocessen lang duren, neem passende maatregelen voor die tijd zodat de problemen minder worden.
En om de vraag van Poezenmeisje te beantwoorden: omdat wij binnen de huidige regelgeving geen andere keuze hebben.

Andere landen voelen zich genoodzaakt om geen gehoor meer te geven aan de huidige regelgeving. Dat kan hier ook, Nood breekt wetten!

Yumi schreef op 31-08-2025 om 13:18:

[..]

Andere landen voelen zich genoodzaakt om geen gehoor meer te geven aan de huidige regelgeving. Dat kan hier ook, Nood breekt wetten!

NEE

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.