Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Mick87 schreef op 19-08-2025 om 22:51:

[..]

Ja maar die mensen hebben inmiddels een Nederlands paspoort dus zijn Nederlands staatsburger. Dan moet de discussie zijn hoe snel Nederlands staatsburgerschap en mensen weer terug sturen als het veilig genoeg is om weer te wonen.

Daarom ben ik ook voor een verlening van de 5 jaar en aanpassen criteria. Zeker mbt criminaliteit.

Yumi schreef op 15-08-2025 om 16:17:

[..]

Hij is toen het land uitgegaan, maar waarschijnlijk is het onmogelijk te controleren of hij weer terugkomt.

dat is niet te controleren.

ik ga elke week een keer of 10 de grens over en ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst gecontroleerd ben. ik denk dat dat minimaal 20 jaar geleden is. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

20-08-2025 om 15:02 Topicstarter

De afgelopen maanden zijn er vaak en over verschillende grensovergangen met Duitsland gegaan, met de auto, met de fiets.

Nooit gecontroleerd, die keer dat de Flixbus (eerste uitprobeersel) aan de kant werd gezet, werd de bagage uit het ruim gehaald en besnuffeld door een drugshond en verscheidene Britten stevig verhoord. 

Naar óns paspoort werd niet eens gekeken. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

20-08-2025 om 15:11 Topicstarter

Als 'sommige gebieden' in een land niet veilig zijn, dan kun je daar naar andere gebieden.

Groningers in aardbevingsgebied konden volgens FvD ook wel emigreren naar andere delen van Nederland.

Oppervlakte:
Nederland: 42.543 km2.
Syrië: 185.180 km2
Oekraïne: 603.500 km2

Bevolkingsdichtheid:
Nederland: 544 per km2
Syrië: 140 per km2
Oekraïne: 77 per km2

Poezenmeisje

Poezenmeisje

20-08-2025 om 15:24 Topicstarter

Tsja, wat moeten we met déze mensen? Dan zit je al in de Mesdag...

https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1334311/tbs-patient-uit-kliniek-in-stad-staat-terecht-voor-poging-tot-moord-met-terroristisch-motief

...
Op 6 april dit jaar viel hij met een scherp voorwerp een medeverdachte aan op het sportveld van het Forensisch Psychiatrisch Centrum (FPC) Mesdag in Groningen. Zelf is hij een Palestijnse Syriër. Zijn slachtoffer heeft een Joodse achtergrond.
...
In 2018 stak F. in Den Haag op straat drie willekeurige voorbijgangers neer. Ook rende hij twee andere mensen achterna met een mes . Hij zou daarbij ‘Allahoe akbar’ hebben geroepen. Ook schreef hij in die periode op Facebook ‘dat alle ongelovigen moeten lijden.’ Hij werd drie jaar later veroordeeld tot tbs. Hij kreeg geen celstraf, omdat hij volledig ontoerekeningsvatbaar werd geacht.
...

https://www.hartvannederland.nl/112/crime/artikelen/noord-brabant-bunde-familie-vermiste-kianna-bezoeken-azc

In eerste instantie niet urgent... 

De familie is zelf naar het AZC gereden in Breda maar daar was de 18 jarige asielzoeker niet meer. 

Op basis van nieuwe informatie is de situatie nu wel urgent. Lekker op tijd ook weer dit. 

En schijnbaar gaat het op het AZC in Breda wel vaker mis. Ik hoop dat deze loverboy op het 1e vliegtuig terug naar land van herkomst gezet wordt. 

Miraval schreef op 20-08-2025 om 21:19:

https://www.hartvannederland.nl/112/crime/artikelen/noord-brabant-bunde-familie-vermiste-kianna-bezoeken-azc

De familie is zelf naar het AZC gereden in Breda maar daar was de 18 jarige asielzoeker niet meer.

Op basis van nieuwe informatie is de situatie nu wel urgent. Lekker op tijd ook weer dit.

En schijnbaar gaat het op het AZC in Breda wel vaker mis. Ik hoop dat deze loverboy op het 1e vliegtuig terug naar land van herkomst gezet wordt.

Iemand die in het azc zit, hier komt om een betere toekomst te krijgen, zorgt ervoor dat deze familie door een hel gaat. Hoop zo dat het goed komt met dit meisje en die asielzoeker het land uit wordt geschopt.

Yumi schreef op 20-08-2025 om 22:40:

[..]

Iemand die in het azc zit, hier komt om een betere toekomst te krijgen, zorgt ervoor dat deze familie door een hel gaat. Hoop zo dat het goed komt met dit meisje en die asielzoeker het land uit wordt geschopt.

Ik hoop het met je, maar ik denk dat wij ( belastingbetalers ) er vele jaren voor gaan opdraaien.

Alice12 schreef op 20-08-2025 om 22:42:

[..]

Ik hoop het met je, maar ik denk dat wij ( belastingbetalers ) er vele jaren voor gaan opdraaien.

Daar ben ik ook bang voor, krijgt straks vast een advocaat die er weer een draai aangeeft waardoor dit figuur niet uitgezet kan worden. 

Miraval schreef op 20-08-2025 om 21:19:

Wat gaat er vaker mis in AZC breda ? Ik woon in Breda maar krijg er weinig van mee. Weet wel dat er betrekkelijk veel jonge jongens verblijven. 

Mick87 schreef op 21-08-2025 om 10:04:

[..]

Wat gaat er vaker mis in AZC breda ? Ik woon in Breda maar krijg er weinig van mee. Weet wel dat er betrekkelijk veel jonge jongens verblijven.

Wat er sowieso mis gaat is dat je blijkbaar in dit AZC kunt zijn terwijl je er niet woont. Een Limburgs 15 jarig meisje valt blijkbaar niet op, tussen al die jongens?

De tiener ontmoette een 18-jarige man via TikTok. Twee weken geleden loopt ze weg van huis en blijkt ze in het azc in Breda te zitten, waar hij verblijft.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/politie-in-amsterdam-pakt-22-jarige-man-in-coa-locatie-op-voor-ernstig-zedendelict-weesperzijde/85209598.html

"...AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft een 22-jarige man aangehouden op verdenking van een ernstig zedendelict aan de Weesperzijde in Amsterdam. De verdachte werd volgens de politie opgepakt op locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Amsterdam.
35 minuten geleden

Op 15 augustus 2025 rond 00.30 uur maakt een vrouw een wandeling langs het water van de Weesperzijde als een onbekende man haar aanspreekt en belaagt. Het slachtoffer wordt vervolgens geslagen en ernstig seksueel misbruikt. De verdachte vlucht volgens de politie in de richting van het centrum. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht om te worden behandeld...."

Daglichtlamp schreef op 20-08-2025 om 10:26:

[..]

Als je inmiddels meer dan tien jaar ergens woont, dan is het redelijk om te veronderstellen dat men hier ook heel veel vrienden heeft. Dat men hier ook ingeburgerd is. Dat er hier wellicht ook familie woont.

Maar in het land van herkomst hebben ze waarschijnlijk veel langer gewoond.

Fleurtje_5 schreef op 22-08-2025 om 08:37:

[..]

Maar in het land van herkomst hebben ze waarschijnlijk veel langer gewoond.

Ik vind best dat er strengere eisen gesteld mogen worden voordat iemand een permanente verblijfsvergunning krijgt, wel onder de voorwaarde dat Nederland meer en diverser investeert in de integratie, waarbij uiteindelijk het einddoel is dat mensen hun eigen broek op kunnen houden, voldoende Nederlands spreken om zich te redden en voldoende begrijpen van de "Nederlandse cultuur". Als ze aan deze voorwaarden voldoen, moeten ze de zekerheid hebben dat ze mogen blijven (tenzij ze zware misdrijven begaan of er lijken in het land van herkomst uit de kast komen rollen). Het is heel erg contraproductief om mensen in onzekerheid te laten, juist dan neemt hun motivatie af om in zichzelf te investeren af. 

Luchtpost schreef op 22-08-2025 om 00:05:

https://www.telegraaf.nl/binnenland/politie-in-amsterdam-pakt-22-jarige-man-in-coa-locatie-op-voor-ernstig-zedendelict-weesperzijde/85209598.html

"...AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft een 22-jarige man aangehouden op verdenking van een ernstig zedendelict aan de Weesperzijde in Amsterdam. De verdachte werd volgens de politie opgepakt op locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Amsterdam.
35 minuten geleden

Op 15 augustus 2025 rond 00.30 uur maakt een vrouw een wandeling langs het water van de Weesperzijde als een onbekende man haar aanspreekt en belaagt. Het slachtoffer wordt vervolgens geslagen en ernstig seksueel misbruikt. De verdachte vlucht volgens de politie in de richting van het centrum. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht om te worden behandeld...."

Volgens Rtlnieuws onderzoekt de politie of er een verband is tussen de zaak van het 17 jarige meisje Lisa, dat vorige week dood werd aangetroffen.

Man (22) gepakt om zedendelict aan Amsterdamse Weesperzijde, politie onderzoekt of er verband is met dood Lisa

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.