Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Yumi schreef op 22-08-2025 om 10:45:

[..]

Volgens Rtlnieuws onderzoekt de politie of er een verband is tussen de zaak van het 17 jarige meisje Lisa, dat vorige week dood werd aangetroffen.

Man (22) gepakt om zedendelict aan Amsterdamse Weesperzijde, politie onderzoekt of er verband is met dood Lisa

Als ik het zo lees, gaan ze er vanuit dat het niet dezelfde man is, maar uiteraard onderzoeken ze of hun veronderstelling klopt.

PensioNada schreef op 22-08-2025 om 10:55:

[..]

Als ik het zo lees, gaan ze er vanuit dat het niet dezelfde man is, maar uiteraard onderzoeken ze of hun veronderstelling klopt.

Ik had misschien beter het artikel van de nos kunnen plaatsen. Misschien is het inderdaad toeval en lopen er in dat gebied meerdere ernstig gestoorde vrouwen verkrachters en moordenaars rond.

Een woordvoerder van de politie laat weten dat met deze aanhouding een eventueel verband tussen de twee zaken nog altijd niet is uitgesloten.
Man (22) aangehouden voor zedendelict, niet ver van plek waar Lisa (17) is gevonden

Yumi schreef op 22-08-2025 om 11:07:

[..]

Ik had misschien beter het artikel van de nos kunnen plaatsen. Misschien is het inderdaad toeval en lopen er in dat gebied meerdere ernstig gestoorde vrouwen verkrachters en moordenaars rond.

Een woordvoerder van de politie laat weten dat met deze aanhouding een eventueel verband tussen de twee zaken nog altijd niet is uitgesloten.
Man (22) aangehouden voor zedendelict, niet ver van plek waar Lisa (17) is gevonden

Ze zetten alles op alles. Hopelijk hebben ze de moordenaar van Lisa vlug te pakken. 

Ik vind het een suggestieve berichtgeving momenteel rond de moord op Lisa. Er worden dingen geroepen maar niets is nog zeker. Ondertussen staat het halve land alweer op zijn kop door een vermeende dader.

Thora schreef op 22-08-2025 om 11:32:

Ik vind het een suggestieve berichtgeving momenteel rond de moord op Lisa. Er worden dingen geroepen maar niets is nog zeker. Ondertussen staat het halve land alweer op zijn kop door een vermeende dader.

Het halve land staat op z'n kop, omdat er één of meerdere gewelddadige verkrachters en/of moordenaar(s) rondlopen. Het zijn niet alleen de families van de meisjes die hierbij betrokken zijn wiens wereld op z'n kop staat... Dit soort misdrijven beïnvloed het leven van veel meer mensen.

Yumi schreef op 22-08-2025 om 11:49:

[..]

Het halve land staat op z'n kop, omdat er één of meerdere gewelddadige verkrachters en/of moordenaar(s) rondlopen. Het zijn niet alleen de families van de meisjes die hierbij betrokken zijn wiens wereld op z'n kop staat... Dit soort misdrijven beïnvloed het leven van veel meer mensen.

Dat begrijp ik. Ik bedoel dat het halve land zich opwindt over een bepaalde dader terwijl diegene er misschien niets mee te maken heeft. 

Yumi schreef op 22-08-2025 om 11:07:

[..]

[...]

Wat een bijzondere omschrijving is dit: "een eventueel verband" en "nog altijd niet is uitgesloten". 

Het klinkt alsof men eigenlijk uitsluit dat er een verband is. In gewoon Nederlands: er lijkt géén verband tussen beide zaken. 

Maar... om met zekerheid te kunnen zeggen dat er géén verband is, moeten we daarvoor vaststaand bewijs hebben...?  en dus zegt/schrijft men dat verband (niet zomaar verband maar een 'eventueel' verband) "nog altijd niet is uitgesloten....". 

Luchtpost schreef op 22-08-2025 om 11:57:

[..]

Wat een bijzondere omschrijving is dit: "een eventueel verband" en "nog altijd niet is uitgesloten".

Het klinkt alsof men eigenlijk uitsluit dat er een verband is. In gewoon Nederlands: er lijkt géén verband tussen beide zaken.

Maar... om met zekerheid te kunnen zeggen dat er géén verband is, moeten we daarvoor vaststaand bewijs hebben...? en dus zegt/schrijft men dat verband (niet zomaar verband maar een 'eventueel' verband) "nog altijd niet is uitgesloten....".

Dit bedoel ik dus met mijn eerdere post. En ondertussen denkt het halve land met "fakkels en hooivorken" richting asielzoekerscentrum en uit dat ook. Zodat er later weer gezegd kan worden dat de asielzoekers altijd de schuld krijgen en dat "we" in Nederland racistisch zijn.

Thora schreef op 22-08-2025 om 12:06:

[..]

Dit bedoel ik dus met mijn eerdere post. En ondertussen denkt het halve land met "fakkels en hooivorken" richting asielzoekerscentrum en uit dat ook. Zodat er later weer gezegd kan worden dat de asielzoekers altijd de schuld krijgen en dat "we" in Nederland racistisch zijn.

Ja, doet me denken aan de zaak Marianne Vaatstra. Er waren zelfs mensen die na de aanhouding van de dader volhielden dat er toch asielzoekers bij waren betrokken. We weten dat Lisa nog contact heeft gehad met de meldkamer, de politie zei al snel dat de verdachte waarschijnlijk op de fiets was, waarschijnlijk komt die info van Lisa. Als de aangehouden verkrachter niet kan fietsen, dan heeft hij op dat punt gelijk een minnetje. Misschien staat zijn stem ook nog op de tape van de meldkamer.

Thora schreef op 22-08-2025 om 12:06:

[..]

Wat apart, ik lees echt nergens dat er metfakkels en hooivorken naar asielzoekerscentra getrokken wordt. Ik lees ook nergens dat asielzoekers de schuld krijgen. Ik lees vooral over geweld en misbruik naar vrouwen en hoe we ons eigenlijk schamen omdat we als eerste denken :” waarom rijdt zo’n meisje alleen?” Alsof we het al volkomen normaal vinden dat vrouwen en meisjes niet alleen kunnen zijn in het donker. Dat zou vragen om moeilijkheden zijn. Het lijkt of we dat al volkomen geaccepteerd hebben. 

Alice12 schreef op 22-08-2025 om 13:04:

[..]

Wat apart, ik lees echt nergens dat er metfakkels en hooivorken naar asielzoekerscentra getrokken wordt. Ik lees ook nergens dat asielzoekers de schuld krijgen. Ik lees vooral over geweld en misbruik naar vrouwen en hoe we ons eigenlijk schamen omdat we als eerste denken :” waarom rijdt zo’n meisje alleen?” Alsof we het al volkomen normaal vinden dat vrouwen en meisjes niet alleen kunnen zijn in het donker. Dat zou vragen om moeilijkheden zijn. Het lijkt of we dat al volkomen geaccepteerd hebben.

Nee natuurlijk niet!!!!! Als ze dat letterlijk gaan opschrijven zijn de rapen gaar. 

En over meisjes die niet "meer" alleen kunnen rijden. Dat kan al decennia niet meer. Waarschijnlijk kan al niet sinds er mannen bestaan. Het heeft dus nooit gekund. En nee dat hoeft niemand normaal te vinden want eigenlijk is het dat ook niet. Het is helaas wel de realiteit. Al heeeeeel lang.

https://www.nu.nl/binnenland/6366416/verdachte-van-zedenzaak-weesperzijde-ook-verdacht-van-dood-lisa-17-in-duivendrecht.html

22 aug 2025 om 16:38Update: 4 min. geleden

De 22-jarige man die donderdagavond werd gearresteerd voor een zedenmisdrijf op de Weesperzijde in Amsterdam wordt ook verdacht van het doden van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht. Dat meldt de politie.

De aanhouding volgt op dagenlang onderzoek van de politie. Verdere details over de aanhouding worden vrijdagavond bekendgemaakt op een persconferentie in het hoofdbureau van de politie in Amsterdam. Daar zal de driehoek bij aanwezig zijn.

Donderdagavond arresteerde een arrestatieteam de 22-jarige verdachte op een locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Amsterdam. Aanvankelijk werd hij gearresteerd in verband met een ernstige zedenzaak op de Weesperzijde in Amsterdam op 15 augustus.

Nu maakt de politie bekend dat hij ook wordt verdacht van moord of doodslag op de zeventienjarige Lisa. Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat de verdachte ook haar heeft seksueel heeft misbruikt.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

22-08-2025 om 17:07 Topicstarter

Niet alleen eenzame jongedames lopen gevaar. Deze knullen liepen met zijn tweeën door Groningen... De politie heeft meteen beelden verspreid van de verdachte, met resultaat.

https://sikkom.nl/nieuws/man-50-vast-voor-neersteken-middelbare-scholier-in-groningen.-slachtoffer-is-levensgevaarlijk-gewond-47116767.html

...

Volgens eerdere berichten van de politie liep het slachtoffer dinsdagavond kort voor 23 uur met een andere jongen in de Johan de Wittstraat in de wijk De Hoogte, toen een kale man hen aansprak met een Oost-Europees accent. Wat deze man bezielde, is onbekend. Daar deelt de politie geen informatie over.

De jongens waren met een elektrische fiets uit de binnenstad gekomen en liepen inmiddels met de fiets aan de hand, mogelijk omdat de accu leeg was. De politie meldde dat de minderjarige in kritieke toestand naar het ziekenhuis was gebracht en startte een grootschalig onderzoek.

...

Thora schreef op 22-08-2025 om 13:41:

[..]

Nee natuurlijk niet!!!!! Als ze dat letterlijk gaan opschrijven zijn de rapen gaar.

En over meisjes die niet "meer" alleen kunnen rijden. Dat kan al decennia niet meer. Waarschijnlijk kan al niet sinds er mannen bestaan. Het heeft dus nooit gekund. En nee dat hoeft niemand normaal te vinden want eigenlijk is het dat ook niet. Het is helaas wel de realiteit. Al heeeeeel lang.

Het is niet dat het niet kan. Zo'n meisje heeft meer kans om dood gereden te worden, maar het is natuurlijk wel heel naar dat je als vrouw/meisje altijd uit moet kijken. En soms gaat het dan toch nog fout. Lisa had gesignaleerd dat ze gevaar liep en belde 112. Toen ik studeerde, woonde ik een buurt met hoeren en junkies. Ik heb er van geleerd om heel bewust te zijn van mijn omgeving en dat een grote bek soms ook nodig is, maar mensen als de moordenaar van IJsselmonde, de moordenaar van Marianne Vaatstra of Anne Faber, daar kan je jezelf niet tegen wapenen. 

Luchtpost schreef op 22-08-2025 om 16:51:

https://www.nu.nl/binnenland/6366416/verdachte-van-zedenzaak-weesperzijde-ook-verdacht-van-dood-lisa-17-in-duivendrecht.html

22 aug 2025 om 16:38Update: 4 min. geleden

De 22-jarige man die donderdagavond werd gearresteerd voor een zedenmisdrijf op de Weesperzijde in Amsterdam wordt ook verdacht van het doden van de zeventienjarige Lisa in Duivendrecht. Dat meldt de politie.

De aanhouding volgt op dagenlang onderzoek van de politie. Verdere details over de aanhouding worden vrijdagavond bekendgemaakt op een persconferentie in het hoofdbureau van de politie in Amsterdam. Daar zal de driehoek bij aanwezig zijn.

Donderdagavond arresteerde een arrestatieteam de 22-jarige verdachte op een locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) in Amsterdam. Aanvankelijk werd hij gearresteerd in verband met een ernstige zedenzaak op de Weesperzijde in Amsterdam op 15 augustus.

Nu maakt de politie bekend dat hij ook wordt verdacht van moord of doodslag op de zeventienjarige Lisa. Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat de verdachte ook haar heeft seksueel heeft misbruikt.

Inmiddels wordt de 22 jarige die die verbleef op een locatie van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA), verdacht van een derde incident op 10 augustus ook aan de Weesperzijde. 
Politie houdt verdachte aan voor dood Lisa (17), man ook verdacht van twee andere incidenten

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.