Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
felija
10-06-2025 om 16:52
Poezie schreef op 10-06-2025 om 15:52:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ze haar mond moet houden over een cultuur die voor haar schadelijk was en waaruit ze is gevlucht?
Ik denk dat daglichtlamp bedoelt dat ze, wanneer ze nu als asielzoeker naar Nederland was gekomen, ze zou vallen onder de veilige landers die helemaal geen kans mogen maken op asiel.
Alice12
10-06-2025 om 16:54
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 14:58:
[..]
Dat ik vind dat de xenofobie die ik in jouw berichten lees niet past bij Nederland. En dan heb ik het niet over de daadwerkelijke overlast waar je ook overschrijft, maar over het feit dat je er ook moeite mee hebt dat er ook mensen leven in Nederland die er anders uit zien dan jij doet.
Niemand heeft volgens mij moeite met hoe iemand eruit ziet. Ik heb echter wel heel veel moeite met mensen die hier willen wonen en vervolgens schijten op Nederlandse waarden en normen. Ik wil geen gesluierde vrouwen zien en zeker geen hordes biddende moslimmannen op een straat of plein. Ik vind dat provocerend gedrag. Ik wil geen sissende Marokkaantjes tegenkomen die vinden dat meisjes een hoofddoek moeten dragen. En mij uitschelden voor kech. En zo kan ik nog doorgaan.
En natuurlijk kun je beginnen over witte hooligans of bangalijsten. Maar dat is een andere problematiek die ook aangepakt moet worden. Als je in dit land wil wonen, pas je je aan, hou je je aan de heersende mores( homo’s, vrouwen hebben in dit land volkomen gelijk rechten bv.) en leer je de taal. Zo niet, wegwezen.
Daglichtlamp
10-06-2025 om 17:01
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ze haar mond moet houden over een cultuur die voor haar schadelijk was en waaruit ze is gevlucht?
Je kent mij beter dan dat hoop ik.
felija
10-06-2025 om 17:10
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 16:54:
[..]
Niemand heeft volgens mij moeite met hoe iemand eruit ziet. Ik heb echter wel heel veel moeite met mensen die hier willen wonen en vervolgens schijten op Nederlandse waarden en normen. Ik wil geen gesluierde vrouwen zien en zeker geen hordes biddende moslimmannen op een straat of plein. Ik vind dat provocerend gedrag. Ik wil geen sissende Marokkaantjes tegenkomen die vinden dat meisjes een hoofddoek moeten dragen. En mij uitschelden voor kech. En zo kan ik nog doorgaan.
En natuurlijk kun je beginnen over witte hooligans of bangalijsten. Maar dat is een andere problematiek die ook aangepakt moet worden. Als je in dit land wil wonen, pas je je aan, hou je je aan de heersende mores( homo’s, vrouwen hebben in dit land volkomen gelijk rechten bv.) en leer je de taal. Zo niet, wegwezen.
We hebben in Nederland toch vrijheid van godsdienst?
Jij ervaart het bidden en gesluierde vrouwen als provocerend, dat is heel iets anders dan dat ze het provocerend bedoelen. Ze dwingen je toch niet om mee te doen? Dat is hun uiting van de religie die ze aanhangen. Iedere religie heeft nu eenmaal andere gewoontes en gebruiken.
Waarom vind je het dan niet provocerend als je op de biblebelt woont en je ziet vrouwen met lange rokken en een hoedje op zondags naar de kerk lopen, omdat hun godsdienst hun dat voorschrijft? Die vrouwen hebben ook nIet dezelfde rechten als hun man, ze zijn niet geljjkwaardig aan elkaar, vanuit hun religie (SGP is hun partij). En je als buur niet op zondag het gras durft te maaien, omdat het zondagsarbeid is? Toch hoor ik niemand die zich daaraan stoort.
Jouw dingen toesissen is niet in de haak. Dat ben ik met je eens.
Daglichtlamp
10-06-2025 om 17:23
[..]
Je beschrijft heel verschillend gedrag. Ik wil ook geen Marokkanen (of bouwvakkers) die naar mij of naar andere vrouwen sissen of fluiten. Ik wil ook niet uitgescholden worden. Maar ik heb er geen last van als ik iemand zie die anders gekleed gaat dan ikzelf. Of als ik iemand anders zie bidden op een andere manier dan ik zelf doe.
Helemaal gelijk dat iedereen hier de taal moet leren, wat mij betreft zetten we daar vanaf de eerste dag op in. Ik zou het huidige beleid wat dat betreft graag aanpassen.
Terugkomend op Hirsi Ali, zij kreeg binnen vijf weken asiel, direct een permanente verblijfsvergunning, en mocht binnen drie jaar naturaliseren naar Nederlander. Ze hoorde er direct helemaal bij. Dat helpt bij integreren. In de huidige voorstellen krijgen vluchtelingen nooit meer een permanente verblijfsvergunning, en mogen pas na tien jaar naturaliseren. Ik ben daar tegen.
majorette2005
10-06-2025 om 18:23
felija schreef op 10-06-2025 om 17:10:
[..]
We hebben in Nederland toch vrijheid van godsdienst?
Jij ervaart het bidden en gesluierde vrouwen als provocerend, dat is heel iets anders dan dat ze het provocerend bedoelen. Ze dwingen je toch niet om mee te doen? Dat is hun uiting van de religie die ze aanhangen. Iedere religie heeft nu eenmaal andere gewoontes en gebruiken.
Waarom vind je het dan niet provocerend als je op de biblebelt woont en je ziet vrouwen met lange rokken en een hoedje op zondags naar de kerk lopen, omdat hun godsdienst hun dat voorschrijft? Die vrouwen hebben ook nIet dezelfde rechten als hun man, ze zijn niet geljjkwaardig aan elkaar, vanuit hun religie (SGP is hun partij). En je als buur niet op zondag het gras durft te maaien, omdat het zondagsarbeid is? Toch hoor ik niemand die zich daaraan stoort.
Jouw dingen toesissen is niet in de haak. Dat ben ik met je eens.
Daar gaat het topic ook niet over.
Het zijn of de nonnen of de vrouwen uit de biblibelt die er weer bijgesleept worden, en wie zegt dat niemand zich daar aan stoort? Er is bijv. behoorlijk veel kritiek op het beleid qua vrouwen van de SGP. , maar uiteraard niet in dit topic..
felija
10-06-2025 om 18:58
majorette2005 schreef op 10-06-2025 om 18:23:
[..]
Het zijn of de nonnen of de vrouwen uit de biblibelt die er weer bijgesleept worden, en wie zegt dat niemand zich daar aan stoort? Er is bijv. behoorlijk veel kritiek op het beleid qua vrouwen van de SGP. , maar uiteraard niet in dit topic..
Het wordt er bijgesleept, omdat het er juist wel over gaat: de ene godsdienstuiting wordt provocerend gevonden (lange gewaden en/of hoofddoekjes) en de lange rok vanuit precies hetzelfde uitgangspunt (ongelijkheid tussen man en vrouw) niet, dan was het opeens slechts een kledingvoorschrift (een tijdje terug in dit draadje).
Aanpassen aan de cultuur en uitingen van een bepaalde religie worden dan door elkaar gehaald. Je kunt je prima met een hoofddoek aanpassen aan onze cultuur, daar zijn legio voorbeelden van.
Nicole123
10-06-2025 om 19:09
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Je hebt wél moeite met hoe iemand eruit ziet, namelijk als ze een sluier dragen, die wil je niet zien. Je schrijft het zelf. Als een ander hetzelfde zou schrijven maar dan 'lange rok' of 'keppeltje' in plaats van 'sluier', wat zou je daarvan dan vinden? Zo komt jouw tekst over op mensen die een hoofddoek dragen.
Verder vraag ik me af waar je die hordes biddende mannen op straat ziet. Ik woon in een omgeving met relatief veel moslims ten opzichte van veel andere regio's en ik zie vrijwel nooit moslims op straat bidden. En al helemaal niet met hordes. Ik zie wel dagelijks vrouwen met hoofddoeken. So what, wat maakt het nou voor mij uit wat zij dragen?
Verder ben ik het niet met je eens dat witte hooligans of bangalijsten andere problematiek zou zijn. Het is dezelfde problematiek. Het gebruiken van geweld en vrouwonvriendelijk gedrag, dát is het probleem. Niet dé moslimcultuur of dé studentencultuur of welke cultuur dan ook. Met moslim zijn of een hoofddoek willen dragen an sich is niks mis, dat is net zo als reformatorisch christelijk zijn en een lange rok willen dragen (waar dus een broek voor vrouwen echt uit den boze is) of joods en een keppeltje. Laten we daar gewoon respect voor hebben, leven en laten leven. Het is pas fout als mensen zich fout gedragen, niet als ze een bepaalde afkomst hebben, uit een bepaalde cultuur komen of een bepaalde religie aanhangen.
Nicole123
10-06-2025 om 19:15
majorette2005 schreef op 10-06-2025 om 18:23:
[..]
Het gaat over met 2 maten meten. Jij stoort je aan een lange reforok of een keppeltje evenveel als aan een hoofddoek? Ik geloof er helemaal niks van. En ik vind dit dus ook andersom hè, mensen die hoofddoeken dikke prima vinden maar mensen met keppeltjes negatief bejegenen of neerkijken op mensen met lange rokken vind ik net zo erg als andersom. Met geweld of vrouwonvriendelijk gedrag heeft het allemaal niets te maken, het is vooral goedkoop afgeven op mensen die anders zijn dan de ander. Nergens voor nodig en averechts werkend als het gaat om integratie.
majorette2005
10-06-2025 om 19:31
Nicole123 schreef op 10-06-2025 om 19:15:
[..]
Het gaat over met 2 maten meten. Jij stoort je aan een lange reforok of een keppeltje evenveel als aan een hoofddoek? Ik geloof er helemaal niks van. En ik vind dit dus ook andersom hè, mensen die hoofddoeken dikke prima vinden maar mensen met keppeltjes negatief bejegenen of neerkijken op mensen met lange rokken vind ik net zo erg als andersom. Met geweld of vrouwonvriendelijk gedrag heeft het allemaal niets te maken, het is vooral goedkoop afgeven op mensen die anders zijn dan de ander. Nergens voor nodig en averechts werkend als het gaat om integratie.
Nou ik zal je toch teleurstellen , je zit er compleet naast, ik stoor mij namelijk aan beide niet.
Poezenmeisje
10-06-2025 om 19:37
Het zal mij echt niet boeien wat iemand aantrekt. Orthodox joodse vrouwen en moslima's kunnen in dezelfde 'modest' kledingwinkels shoppen.
Waarom zou je je daar druk om maken? Zolang het gezicht maar zichtbaar is.
Het kan me wél wat schelen als ik of iemand anders op straat zelfs hoogzwanger word nageslist of lastig gevallen.
Ook kan ik het niet waarderen dat mensen hun dochter vermoorden en vervolgens snel terugvluchten naar het land waar ze vandaan gevlucht zijn.
Aanslagen plegen op marktpleinen vind ik ook niet kunnen.
Wat was de naam nog maar van die dame die op haar elektrische fiets mensen aanreed terwijl ze "Jezus redt" krijste?
Yumi
10-06-2025 om 19:48
Voor wie de biddende mensen afgelopen weekend hebben gemist. Heb begon om 7uur en om 7.10uur waren de eerste klachten al binnen.
Bij de Milieudienst Rijnmond zijn vrijdagochtend 55 klachten binnengekomen over geluidsoverlast, afkomstig van de viering van het islamitische Offerfeest in het Zuiderpark in Rotterdam-Charlois.Bij het Offerfeest was onder meer een gebed. Ook stonden er grote luidsprekers in het park. Of de geluidsnormen zijn overtreden, is niet bekend. De gemeente heeft vooraf toestemming gegeven voor de viering, op basis van de wetgeving die ook demonstraties mogelijk maakt.
https://www.tiktok.com/@basirahvisuals/video/7512856446137077014?is_from_webapp=1&sender_device=pc
Thousands of people gather in Netherlands for Eid with Sheikh Mishary ... | TikTok
Fleurtje_5
10-06-2025 om 19:48
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 15:41:
Hirsi Ali was ook een vluchteling toen ze naar Nederland kwam. Fijn dat ze hier welkom was, en dat ze hier ervoor kon kiezen om de islam vaarwel te zeggen.
Overigens zou ze volgens velen hier geen asiel hebben mogen krijgen, aangezien ze via een veilig land naar Nederland gereisd is.
Zij was nooit een overlastgevende veilige lander. En ze kwam Nederland binnen toen het voor de Nederlander nog niet zo'n heisa was om een woning te vinden.
Euphoria
10-06-2025 om 20:01
[..]
Dat ze de TomTom niet correct had ingesteld.
felija
10-06-2025 om 20:12
Fleurtje_5 schreef op 10-06-2025 om 19:48:
[..]
Zij was nooit een overlastgevende veilige lander. En ze kwam Nederland binnen toen het voor de Nederlander nog niet zo'n heisa was om een woning te vinden.
Veiligelanders krijgen nu sowieso geen status.