Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
10-06-2025 om 14:52
felija schreef op 10-06-2025 om 10:23:
[..]
April is ontzettend recent. Jij klaagt steen en been over grote aantallen asielzoekers die hier maar naar ons kleine landje blijven komen, dat is dus niet zo. Goed nieuws dus! Voor mensen zoals jij die zich te pas en onpas druk maken over de grote instroom asielzoekers. Helemaal niet waar! Fijn hè?
Daar zijn wel al twee kabinetten op gevallen.
Fleurtje_5
10-06-2025 om 14:56
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 10:44:
[..]
Ik woon in de randstad, ik hoef niet langs Heeze. Ik zie de diversiteit in Nederland, die wat mij betreft altijd al daarbij heeft gehoord. In de 80-jarige oorlog was de leus al liever Turks dan Paaps.
Wat wil je nou echt zeggen?
Fleurtje_5
10-06-2025 om 14:57
Poezenmeisje schreef op 10-06-2025 om 11:11:
Ik ben benieuwd wat de uitspraak vandaag gaat worden in de zaak tegen deze Syrische kansenparels...
https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1309523/dieven-van-knuffels-herdenkingsplek-voor-rechter-hadden-ze-wel-in-de-gaten-wat-ze-deden
Er word de vraag gesteld: Hadden ze wel in de gaten wat ze deden?
Ik heb de video gezien en gehoord. Die wisten héél goed wat ze deden.
Poezie
10-06-2025 om 14:58
Fleurtje_5 schreef op 10-06-2025 om 14:56:
[..]
Gokje: dat men vroeger ook al spuugde op het Nederlanderschap?
Daglichtlamp
10-06-2025 om 14:58
Fleurtje_5 schreef op 10-06-2025 om 14:56:
[..]
Dat ik vind dat de xenofobie die ik in jouw berichten lees niet past bij Nederland. En dan heb ik het niet over de daadwerkelijke overlast waar je ook overschrijft, maar over het feit dat je er ook moeite mee hebt dat er ook mensen leven in Nederland die er anders uit zien dan jij doet.
Daglichtlamp
10-06-2025 om 15:00
Fleurtje_5 schreef op 10-06-2025 om 14:52:
[..]
Daar zijn wel al twee kabinetten op gevallen.
Het is de vraag of het laatste kabinet echt op asiel is gevallen, of dat het kabinet vooral gevallen is omdat Geert Wilders geen zin had om de consequenties te nemen van de slechte besluiten die genomen zijn in de onderhandelingen van de voorjaarsnota.
Fleurtje_5
10-06-2025 om 15:02
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 14:58:
[..]
Dat ik vind dat de xenofobie die ik in jouw berichten lees niet past bij Nederland. En dan heb ik het niet over de daadwerkelijke overlast waar je ook overschrijft, maar over het feit dat je er ook moeite mee hebt dat er ook mensen leven in Nederland die er anders uit zien dan jij doet.
Ga je nu een Sylvanaatje doen? Mensen beschuldigen om je gelijk te krijgen?
Ik heb helemaal geen moeite met mensen die anders zijn, ik hou van diversiteit, maar ik heb moeite met mensen die vanwege hun geloof neer kijken op 'ongelovige' westerse mensen, het zijn juist die mensen die moeite hebben met westerse mensen, en ons landje is westers, ik heb het mee gemaakt dat een hoofddoekdragende vrouw NIET geholpen wilde worden door een 'Hollandse' vrouw omdat zij geen hoofddoek droeg, (daar kan ik nog steeds boos over worden), ik wil niet dat van ons mooie landje een islamitische land gemaakt word, geloof is privé, voor mijn part kijk je tv in een boerka, kook je in een boerka, slaap je in een boerka, maar ik voel me onveilig als je met boerka naast me loopt, en ik vind het een teken van onderdrukking, uit landen waar meestal oorlog is en waar mensen voor vluchten, en ik hou niet van mensen die ons land onveilig maken, mensen waarvoor meerdere burgemeesters met de handen in het haar zitten. Je schrijft op dit topic. Hoeveel van zulke berichten moeten nog volgen eer je het ziet?

Dit landje is maar een stip op de wereldkaart. Je hoeft niet paranormaal te zijn, maar je kan toch wel uitrekenen wat er gebeurd als je alle landen in die stip stopt als overlastgevende mannen (vooral uit veilige landen) bij de opvang zich al niet kunnen gedragen.
Wat schiet je ermee op als juist die veilige-landers voor onveilige situaties zorgen voor mede asielzoekers (vooral homo's, die mishandeld werden, daarover is een artikel geplaatst op dit topic. Op pag. 477 om 13.37 en 13.43 word het aangehaald)
https://www.telegraaf.nl/binnenland/groep-syrische-jongeren-teistert-steden-door-het-onderling-uitvechten-van-vetes/67743445.html 19 mei 2025 Groep Syrische jongeren teistert steden door het onderling uitvechten van vetes
Poezenmeisje
10-06-2025 om 15:04
Beiden 60 uur werkstraf.
Als ze die niet goed uitvoeren alsnog 30 dagen zitten.
Ik hoop dan maar dat ze die werkstraf meteen verkloten door te laat te komen...
Fleurtje_5
10-06-2025 om 15:33
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 14:58:
[..]
Hoe noem je Ayaan dan?
Ex-VVD-politica Ayaan Hirsi Ali (55) waarschuwt voor islamisme: 'Is het Westen gek geworden?'
24 mei 2025
https://www.headliner.nl/item/ex-vvd-politica-ayaan-hirsi-ali-55-waarschuwt-voor-islamisme-is-het-westen-gek-geworden-telegraaf-2173302
Daglichtlamp
10-06-2025 om 15:41
Hirsi Ali was ook een vluchteling toen ze naar Nederland kwam. Fijn dat ze hier welkom was, en dat ze hier ervoor kon kiezen om de islam vaarwel te zeggen.
Overigens zou ze volgens velen hier geen asiel hebben mogen krijgen, aangezien ze via een veilig land naar Nederland gereisd is.
Poezenmeisje
10-06-2025 om 15:50
Ayaan Hirsi Ali is in 1995 genaturaliseerd. De Dublin-regels zijn in 2003 ingevoerd.
Poezie
10-06-2025 om 15:52
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 15:41:
Hirsi Ali was ook een vluchteling toen ze naar Nederland kwam. Fijn dat ze hier welkom was, en dat ze hier ervoor kon kiezen om de islam vaarwel te zeggen.
Overigens zou ze volgens velen hier geen asiel hebben mogen krijgen, aangezien ze via een veilig land naar Nederland gereisd is.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ze haar mond moet houden over een cultuur die voor haar schadelijk was en waaruit ze is gevlucht?
Daglichtlamp
10-06-2025 om 15:54
Poezenmeisje schreef op 10-06-2025 om 15:50:
Ayaan Hirsi Ali is in 1995 genaturaliseerd. De Dublin-regels zijn in 2003 ingevoerd.
Dublin I dateert al uit 1990. Maar Ali had in Kenia al een erkende vluchtelingenstatus.