Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Daglichtlamp
10-06-2025 om 20:16
Niemand kan nu zeggen wat er van Hirsi Ali geworden was als ze door de huidige asielprocedure had gemoeten. Zij had het geluk dat ze na vijf weken direct een definitieve verblijfsvergunning kreeg en direct naar het HBO kon en vervolgens naar de universiteit. Na drie jaar (nog tijdens haar studie) mocht ze al Nederlander worden. Zou deze vrouw nu binnenkomen dan zou ze eerst een jaar of twee moeten afwachten of ze mag blijven, als ze pech heeft nog langer. In deze periode kan ze niet studeren. Ze zal regelmatig moeten verhuizen naar weer een ander AZC. Mocht ze mogen blijven krijgt ze een tijdelijk vergunning die drie jaar geldig is. Daarna wordt opnieuw gekeken of ze mag blijven. En na drie jaar opnieuw. Heeft ze 10 jaar lang een tijdelijke verblijfsvergunning dan mag ze naturalisatie aanvragen.
Thora
10-06-2025 om 21:22
Poezenmeisje schreef op 10-06-2025 om 15:04:
Beiden 60 uur werkstraf.
Als ze die niet goed uitvoeren alsnog 30 dagen zitten.
Ik hoop dan maar dat ze die werkstraf meteen verkloten door te laat te komen...
Ik hoop dat ze de goorste plekken die je maar kunt bedenken moeten schoonmaken. Tot de liezen in de stront staan. Heel, heel misschien dat ze daarvan onder de indruk zouden zijn.
Maar het zal wel een kinderboerderij worden.
Nicole123
10-06-2025 om 21:24
majorette2005 schreef op 10-06-2025 om 19:31:
[..]
Nou ik zal je toch teleurstellen , je zit er compleet naast, ik stoor mij namelijk aan beide niet.
Oké, dan zijn we het daarin eens. Waarom je Alice dan verdedigt, die zich duidelijk wél stoort aan hoofddoeken in het straatbeeld, dat begrijp ik dan weer niet.
Thora
10-06-2025 om 21:26
felija schreef op 10-06-2025 om 18:58:
[..]
Het wordt er bijgesleept, omdat het er juist wel over gaat: de ene godsdienstuiting wordt provocerend gevonden (lange gewaden en/of hoofddoekjes) en de lange rok vanuit precies hetzelfde uitgangspunt (ongelijkheid tussen man en vrouw) niet, dan was het opeens slechts een kledingvoorschrift (een tijdje terug in dit draadje).
Aanpassen aan de cultuur en uitingen van een bepaalde religie worden dan door elkaar gehaald. Je kunt je prima met een hoofddoek aanpassen aan onze cultuur, daar zijn legio voorbeelden van.
Uuhhmm. Kritiek en grappen over de bijbelbelt kunnen gewoon gemaakt worden. Kritische boeken over Christendom, spotprenten e.d. kunnen gewoon uitgegeven worden. Dit allemaal zonder dat men voor zijn of haar leven hoeft te vrezen of dat van hun kinderen. En dat heeft niets te maken met vrijheid van Godsdienst of de een liever zien bidden met een rok dan de andere met een hoofddoek. Hoe noemen ze dat ook weer? Appels met peren vergelijken ofzo.
Thora
10-06-2025 om 21:28
felija schreef op 10-06-2025 om 16:52:
[..]
Ik denk dat daglichtlamp bedoelt dat ze, wanneer ze nu als asielzoeker naar Nederland was gekomen, ze zou vallen onder de veilige landers die helemaal geen kans mogen maken op asiel.
Een vrouw die vlucht voor genitale verminking is een veilige lander? In dat geval is er iets heel erg mis met de criteria hiervoor. Kerels uit Somalië mogen wat mij betreft direct onder de veilige landers vallen.
Nicole123
10-06-2025 om 21:32
Yumi schreef op 10-06-2025 om 19:48:
Voor wie de biddende mensen afgelopen weekend hebben gemist. Heb begon om 7uur en om 7.10uur waren de eerste klachten al binnen.
Oh, zoals Alice het bracht 'ik wil geen hordes biddende mannen zien op een straat of plein' leek het alsof het te pas en te onpas plaatsvindt en ze het regelmatig tegenkomt. Maar op één plek in Nederland dus, waarschijnlijk ergens waar Alice nooit komt en dus in de praktijk helemaal geen last van heeft. Nou, poeh, heftig allemaal hoor. Net zoals het tegenkomen van een vrouw met een hoofddoek op straat.
Nicole123
10-06-2025 om 21:37
Thora schreef op 10-06-2025 om 21:28:
[..]
Een vrouw die vlucht voor genitale verminking is een veilige lander? In dat geval is er iets heel erg mis met de criteria hiervoor. Kerels uit Somalië mogen wat mij betreft direct onder de veilige landers vallen.
Veilige landen gaan over landen, niet over individuen. Een Veiligelander is iemand die uit een land komt dat niet voor (vrijwel) iedereen onveilig is. Dus dat er bijv geen oorlog is. Dat betekent niet dat diegene zelf dus veilig is daar. Dat is de hele reden dat ook Veiligelanders door de asielprocedure gaan.
Daglichtlamp
10-06-2025 om 21:41
China staat niet op de huidige lijst van veilige landen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/vraag-en-antwoord/lijst-van-veilige-landen-van-herkomst
Nicole123
10-06-2025 om 21:42
Thora schreef op 10-06-2025 om 21:26:
[..]
Uuhhmm. Kritiek en grappen over de bijbelbelt kunnen gewoon gemaakt worden. Kritische boeken over Christendom, spotprenten e.d. kunnen gewoon uitgegeven worden. Dit allemaal zonder dat men voor zijn of haar leven hoeft te vrezen of dat van hun kinderen. En dat heeft niets te maken met vrijheid van Godsdienst of de een liever zien bidden met een rok dan de andere met een hoofddoek. Hoe noemen ze dat ook weer? Appels met peren vergelijken ofzo.
En dit noemen ze van onderwerp veranderen. Het ging niet over bedreigen, iemand stelde hier een hoofddoek niet in het straatbeeld te willen. Uiteraard is bedreigen zo fout als wat, wie het ook doet. Een hoofddoek (of rok, keppeltje of wat dan ook) graag in het openbaar willen dragen niet.
Nicole123
10-06-2025 om 21:42
Daglichtlamp schreef op 10-06-2025 om 21:41:
China staat niet op de huidige lijst van veilige landen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/vraag-en-antwoord/lijst-van-veilige-landen-van-herkomst
Oh, dat wist ik niet, dan had ik dat verkeerd als voorbeeld en haal ik het weg.
Daglichtlamp
10-06-2025 om 21:45
Syrië vindt minister van Weel in het algemeen weer veilig genoeg om asielaanvragen af te wijzen, met uitzondering voor Alawieten, en mensen uit de LHBTI-gemeenschap.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2025Z11782&did=2025D27010
De positie van overige groepen is redelijk positief. Eventuele vrees zal dan ook in de standaard individuele beoordeling worden getoetst. Al het voorgaande afwegende pas ik het landenbeleid met betrekking tot Syrië aan. Mijn inzet is om over te gaan tot het beoordelen van aanvragen en het herbeoordelen van al afgegeven verblijfsvergunningen zodra dat kan, waarbij ik rekening houd met de uitvoerbaarheid en juridische houdbaarheid als het gaat om de herbeoordelingen. Daarom zal ik starten met het toepassen van het nieuwe landenbeleid op alle Syrische asielaanvragen die momenteel nog in behandeling zijn en voor alle nieuwe asielaanvragen van Syriërs.
felija
10-06-2025 om 21:48
Thora schreef op 10-06-2025 om 21:26:
[..]
Jij sleept er weer van alles bij waar de discussie helemaal niet over ging.
Sommige forummers hier nemen aanstoot aan vrouwen met gewaden of hoofddoeken, vanwege de ongelijkwaardige positie van de vrouw binnen een godsdienst. Maar als het om Nederlandse reformatorische vrouwen gaat is het opeens een kwestie van kledingvoorschriften en is het prima.
Niks appels met peren. Het is precies hetzelfde, maar er wordt heel anders op gereageerd.
Alice12
10-06-2025 om 21:49
Nicole123 schreef op 10-06-2025 om 21:32:
[..]
Oh, zoals Alice het bracht 'ik wil geen hordes biddende mannen zien op een straat of plein' leek het alsof het te pas en te onpas plaatsvindt en ze het regelmatig tegenkomt. Maar op één plek in Nederland dus, waarschijnlijk ergens waar Alice nooit komt en dus in de praktijk helemaal geen last van heeft. Nou, poeh, heftig allemaal hoor. Net zoals het tegenkomen van een vrouw met een hoofddoek op straat.
En zo verleggen we onze grenzen steeds een stukje meer. Om vooral geen racist genoemd te worden en om te deugen.
Miraval
10-06-2025 om 21:50
60 uur werkstraf. Tja, daar zullen ze vast veel van leren. Paar uur papier prikken langs de weg en dat was het weer.
En ja, advocaten die verzinnen de gekste dingen om hun cliënten vrij te pleiten, dat is hun werk. Maar soms snap ik echt niet dat je dat werk kunt doen. Of dat je sommige verdachten überhaupt de juiste verdediging kunt geven.
Zilver_gray
10-06-2025 om 21:52
Alice12 schreef op 10-06-2025 om 21:49:
[..]
En zo verleggen we onze grenzen steeds een stukje meer. Om vooral geen racist genoemd te worden en om te deugen.
Wat is de benaming voor iemand die aanstoot neemt aan iemand die een keppel draagt?