Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Fleurtje_5
04-06-2025 om 16:23
Daglichtlamp schreef op 04-06-2025 om 16:10:
https://www.ad.nl/politiek/keijzer-wil-faber-opvolgen-als-asielminister-strijd-om-pvv-posten-barst-los~aa353739/
Ik ben benieuwd wie de volgende minister van migratie wordt.
Ik heb wel vertrouwen in Mona Keijzer
Thora
04-06-2025 om 16:41
Poezenmeisje schreef op 04-06-2025 om 14:23:
Mijn nichtjes en ik zijn allochtoon omdat één van onze ouders in NEDERLANDSCH Indië is geboren. Dat diegenen sinds 1950 in Nederland wonen en zelfs naar de kleuterschool zijn gegaan maakt niet uit, blijkbaar.
Zo krijg je wel vreemde statistieken.
Mijn blanke vriendin is allochtoon omdat zij in Australië is geboren. Echter telde dit nooit mee als voordeel bij het krijgen van een baan. Zij heeft het een keer gevraagd en het ontluisterende antwoord was dat met allochtoon Turken en Marokkanen bedoeld werden en geen blanken.
Die hele statistieken hecht ik overigens weinig waarde aan. Ik heb in de Coronatijd gezien hoe daar mee gegoocheld werd. Uitgelegd door een van de grootste statisticie van Nederland Maurice de Hondt.
Thora
04-06-2025 om 16:42
Poezenmeisje schreef op 04-06-2025 om 14:23:
Mijn nichtjes en ik zijn allochtoon omdat één van onze ouders in NEDERLANDSCH Indië is geboren. Dat diegenen sinds 1950 in Nederland wonen en zelfs naar de kleuterschool zijn gegaan maakt niet uit, blijkbaar.
Zo krijg je wel vreemde statistieken.
Hetzelfde met Surinamers. Ook dat is lang deel van Nederland geweest. Zij zouden dus net als jij Nederlandsch moeten zijn.
Fleurtje_5
05-06-2025 om 11:21
felija schreef op 04-06-2025 om 14:07:
[..]
Ik hoop het, het kan al snel beter gaan dan dat Faber het deed.
Dat hoop ik.
Ex-VVD-politica Ayaan Hirsi Ali (55) waarschuwt voor islamisme: 'Is het Westen gek geworden?'
zaterdag, 24 mei 2025
Luchtpost
05-06-2025 om 13:56
felija schreef op 04-06-2025 om 14:11:
[..]
En daarom moet je als leek ook nooit zelf de cijfers van het CBS gaan interpreteren, maar gewoon alleen de link plaatsen.
Wanneer iemand alleen maar een linkje plaatst, zonder enige verdere begeleidende tekst over de inhoud, dan open ik dat linkje niet. Dus ´gewoon alleen de link plaatsen´ doe ik niet. Doorgaans zet ik wel het linkje erbij dus dan kan iedereen die dat wil zelf zien welke criteria zijn gebruikt.
In dit geval leek mij duidelijk dat het niet gaat om mensen met Indonesië als migratieachtergrond. Dat is nou net, ná Nederlanders, de enige bevolkingsgroep die krimpt. En daarnaast weet iedereen dat het historisch gezien een heel ander verhaal is dan de huidige instroom van mensen uit niet westerse landen. Menigeen heeft vroeger gewoon een aantal kinderen uit Indonesië in de klas gehad, evenals Surinamers en Hongaren (vanwege de opstand 1956). De getalsverhoudingen waren in de loop der tijd totaal anders dan nu.
Maar goed, hier een linkje 1972-2022 m.b.t. inwoners met migratieachtergrond. Waar men voorheen sprak over Westers en Niet Westers en dan de 1e generatie (nieuwkomers) en de 2e generatie spreekt men nu van Europa (excl.NL) en over Buiten Europa en maakt men het onderscheid "in Nederland geboren" of "in het buitenland geboren".
Bij Onderwerp ook even aanklikken "Overig niet westers" en dan kan je naar m/v en per leeftijdsgroep zien hoeveel inwoners er in de loop der tijd waren met een migratieachtergrond. https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/70787ned/table?ts=1749122080258
Voorbeeld:
1972 aantal Marokkaanse vrouwen van toen 10-15 jaar (geboren 1957-1961) was 13 waarvan 5 van de 1e generatie en 8 van de 2e generatie. 2022 aantal Marokkaanse vrouwen van nu 60-65 jaar (1957-1961) is 6.577 waarvan 6 geboren in NL en 6.571 geboren in het buitenland.
De verdeling van de bevolking van de 10-15 jarige vrouwen was 91.79 - 7.25 - 0.96 %. En in 2022 is dat geworden 80.93 - 5.67 - 13.40 % resp. NL - Westers - niet westers. Kijk ook nog maar eens goed naar de aantallen/leeftijden als het weer eens over het probleem van de vergrijzing van Nederland gaat; het NL systeem c.q. sociale stelsel is er op ontworpen dat mensen voorafgaand aan hun pensioengerechtigde leeftijd/AOW allemaal eerst 45 tot 50 jaar in NL werken - en dat er maar een bepaald percentage van het ooit geboren aantal mensen nog in leven zijn als zij hun pensioenleeftijd bereiken.
Daglichtlamp
05-06-2025 om 15:44
https://www.ad.nl/beuningen/hier-waren-eerst-zorgen-over-de-opvang-voor-jonge-asielzoekers-achteraf-gezien-was-dat-nergens-voor-nodig~a815cceb/
Maar in Berg en Dal levert het juist geen problemen op. In het voormalige klooster aan de Zevenheuvelenweg wonen sinds ruim een jaar ongeveer zestig asielzoekers. De jongeren, die eerst in hotel Erica verbleven, zijn allemaal tussen de 15 en 18 jaar oud.
Overlast? Integendeel
Toen omwonenden van het klooster hoorden dat er een azc kwam, was dat in het begin wel even spannend. Michel Matthijse, die tegenover de opvang woont, geeft eerlijk toe dat er wel wat zorgen waren. „Maar achteraf gezien was dat nergens voor nodig”, vertelt hij nu.
Van eventuele overlast is namelijk geen sprake, benadrukt Matthijse. „Het gaat juist heel goed. De jongens zijn aardig en zorgen voor een beetje leven in de brouwerij.”
Fleurtje_5
05-06-2025 om 19:13
Luchtpost schreef op 24-05-2025 om 22:42:
In de telegraaf ook Ayaan Hirsi Ali: "Ex-VVD-politica Ayaan Hirsi Ali (55) waarschuwt voor islamisme: ’Is het Westen gek geworden?’
"...Met lede ogen ziet voormalig VVD-politica Ayaan Hirsi Ali hoe Jodenhaat woekert in het Westen. ,,Het zijn de islamisten die, samen met links, het antisemitisme aanwakkeren.”
"...Ze doelt op de virulente Jodenhaat in westerse landen. „Uitgerekend Arabische leiders waarschuwen: ’Zijn jullie in het Westen gek geworden?’ Het Westen heeft massaal islamisten binnengelaten, die nota bene in de Arabische wereld worden vervolgd en die nu westerse jongeren indoctrineren met haat. De Moslimbroeders en andere islamistische organisaties hebben inmiddels hun hoofdkwartieren in westerse steden. Weet je waarom? Omdat ze hier gebruik kunnen maken van de vrijheden, die zij uiteindelijk willen vernietigen. Onderschat de islamisten niet. De Moslimbroederschap is al honderd jaar oud: ze hebben de tijd en hun momentum is nu. Hier, in het Westen.”
"...„Maar onderschat nooit de tegenstander. Vijfentwintig jaar na 9/11 zijn de Taliban sterker, machtiger en rijker dan ooit. Iran, Turkije, de reactionaire krachten in Qatar: de VS en andere westerse landen hebben nog altijd geen coherente strategie ontwikkeld hoe we met het islamisme moeten omgaan.”
".... Ik was, samen met Afshin Ellian en nog enkelen, 25 jaar geleden in Nederland de enige die waarschuwde voor deze ontwikkeling. Inmiddels hebben we te maken met een gevaarlijk links-islamistisch monsterverbond.”
En in een ander artikel:
"...Ayaan Hirsi Ali waarschuwt voor het ’wokisme’. „Het is gevaarlijker dan de radicale islam”, zegt de bekende islamcriticus en feminist. „We moeten duidelijker zijn over intolerantie die we niet kunnen tolereren.”
’Levensverzekering’ - Kanko en Hirsi Ali, twee zwarte feministen, ageren beiden al jaren tegen slachtofferschap. „We bouwen zelf belemmeringen. Links is soms afhankelijk van het slachtofferschap van anderen. Ze gebruiken het als een soort levensverzekering”, zegt de Vlaamse politica. „Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zeggen: ’ik wil geen slachtoffer zijn’.”
In dat laatste punt ligt m.i. de oplossing. Helaas stimuleert de overheid op allerlei mogelijke manieren slachtofferschap (want: banen bij de overheid) dus het zal voorlopig nog wel voortduren.
Dit is het bericht waar ik zo straks naar op zoek was.
Yumi
05-06-2025 om 19:20
Daglichtlamp schreef op 05-06-2025 om 15:44:
https://www.ad.nl/beuningen/hier-waren-eerst-zorgen-over-de-opvang-voor-jonge-asielzoekers-achteraf-gezien-was-dat-nergens-voor-nodig~a815cceb/
Maar in Berg en Dal levert het juist geen problemen op. In het voormalige klooster aan de Zevenheuvelenweg wonen sinds ruim een jaar ongeveer zestig asielzoekers. De jongeren, die eerst in hotel Erica verbleven, zijn allemaal tussen de 15 en 18 jaar oud.
Overlast? Integendeel
Toen omwonenden van het klooster hoorden dat er een azc kwam, was dat in het begin wel even spannend. Michel Matthijse, die tegenover de opvang woont, geeft eerlijk toe dat er wel wat zorgen waren. „Maar achteraf gezien was dat nergens voor nodig”, vertelt hij nu.
Van eventuele overlast is namelijk geen sprake, benadrukt Matthijse. „Het gaat juist heel goed. De jongens zijn aardig en zorgen voor een beetje leven in de brouwerij.”
Dat klinkt goed, fijn voor meneer Matthijse die een andere kijk heeft op het begrip, ergens tegenover wonen......zelfs met een verrekijker kan hij de opvang vanuit zijn villa niet eens kan zien, laat staan er iets van meekrijgen. Al gaan die 60 jongeren met zijn allen op de stoep van het klooster staan te gillen, daar hoort Matthijsse niks van.
felija
05-06-2025 om 20:13
Yumi schreef op 05-06-2025 om 19:20:
[..]
Dat klinkt goed, fijn voor meneer Matthijse die een andere kijk heeft op het begrip, ergens tegenover wonen......zelfs met een verrekijker kan hij de opvang vanuit zijn villa niet eens kan zien, laat staan er iets van meekrijgen. Al gaan die 60 jongeren met zijn allen op de stoep van het klooster staan te gillen, daar hoort Matthijsse niks van.
Bij overlast merk je echt wel iets, ook als je in een villa met veel grond er omheen woont. Ik neem aan dat de beste man ook buiten zijn villa en stuk grond komt?
Yumi
05-06-2025 om 21:51
felija schreef op 05-06-2025 om 20:13:
[..]
Bij overlast merk je echt wel iets, ook als je in een villa met veel grond er omheen woont. Ik neem aan dat de beste man ook buiten zijn villa en stuk grond komt?
Dat hoop ik ook, hij woont in een schitterende groene omgeving. Er staan nauwelijks huizen aan deze weg, het is een toeristische wandel en fietsroute.
Maar hij woont er echt niet tegenover, hieronder ligt het azc dat zie je niet omdat het verder van de weg ligt, de woning van Matthijsse ligt een paar honderd meter verderop. Ook al gaat hij de weg op, het klooster is niet te zien, het ligt niet aan de weg en er ook niet tegenover.... huizen die aan de overkant van de straat staan, dat noem je er tegenover.
54 Zevenheuvelenweg - Google Maps
Daglichtlamp
05-06-2025 om 22:11
Yumi schreef op 05-06-2025 om 21:51:
[..]
Dat hoop ik ook, hij woont in een schitterende groene omgeving. Er staan nauwelijks huizen aan deze weg, het is een toeristische wandel en fietsroute.
Maar hij woont er echt niet tegenover, hieronder ligt het azc dat zie je niet omdat het verder van de weg ligt, de woning van Matthijsse ligt een stuk verderop. Ook al gaat hij de weg op, het klooster is niet te zien.
54 Zevenheuvelenweg - Google Maps
Ik zal de mensen in Ter Apel laten weten dat ze volgens Yumi niets kunnen merken van het AZC in Ter Apelervenen want dat is op een veel te grote afstand.
Blijkbaar moet over positieve berichten altijd iets negatiefs gezegd worden, in plaats van dat we gewoon blij zijn dat er ook plaatsen zijn waar asielopvang wel goed gaat.
(en die zijn er ongetwijfeld meer, maar zonder ophef geen nieuws, dus lees je daar meestal niets over).
Yumi
05-06-2025 om 22:29
Daglichtlamp schreef op 05-06-2025 om 22:11:
[..]
Ik zal de mensen in Ter Apel laten weten dat ze volgens Yumi niets kunnen merken van het AZC in Ter Apelervenen want dat is op een veel te grote afstand.
Blijkbaar moet over positieve berichten altijd iets negatiefs gezegd worden, in plaats van dat we gewoon blij zijn dat er ook plaatsen zijn waar asielopvang wel goed gaat.
(en die zijn er ongetwijfeld meer, maar zonder ophef geen nieuws, dus lees je daar meestal niets over).
Ik heb het niet over Ter Apel, maar over het AZC in Berg en dal, daar gaat het artikel over..
Maar doe vooral wat je niet laten kunt, misschien kom je er dan achter dat ik dit niet zomaar zeg, en het gebied ken.
Knip-onnodig
Thora
05-06-2025 om 22:32
Fleurtje_5 schreef op 05-06-2025 om 19:13:
[..]
Dit is het bericht waar ik zo straks naar op zoek was.
Ze heeft gelijk en ze weet waar ze het over heeft. En toch blijft extreem links de islam maar beschermen. In het kader van woke zijn. Hoe bijzonder dat juist degenen die niet wakker zijn zich woke noemen eigenlijk.
Poezenmeisje
05-06-2025 om 22:44
Ter Apel ligt óók in een prachtige groene omgeving met hele mooie huizen.
Daglichtlamp
05-06-2025 om 22:48
Juist als je de omgeving kent, dan weet je toch dat het waar is wat er in dat artikel staat? Waarom dat dan proberen te relativeren?
Mag ik dan niet veronderstellen dat dat is omdat het artikel positief is?