Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Thora schreef op 05-06-2025 om 22:32:

[..]

Ze heeft gelijk en ze weet waar ze het over heeft. En toch blijft extreem links de islam maar beschermen. In het kader van woke zijn. Hoe bijzonder dat juist degenen die niet wakker zijn zich woke noemen eigenlijk.

Wanneer ben je volgens jou extreem links? Als je niet aan asielzoeker bashen doet en niet alle moslims doodeng vindt, want allemaal extreem?

Daglichtlamp schreef op 05-06-2025 om 22:11:

[..]

Ik zal de mensen in Ter Apel laten weten dat ze volgens Yumi niets kunnen merken van het AZC in Ter Apelervenen want dat is op een veel te grote afstand.

Blijkbaar moet over positieve berichten altijd iets negatiefs gezegd worden, in plaats van dat we gewoon blij zijn dat er ook plaatsen zijn waar asielopvang wel goed gaat.

(en die zijn er ongetwijfeld meer, maar zonder ophef geen nieuws, dus lees je daar meestal niets over).

Nou, echt hè?   

Of je hoort niks op een positief bericht. Of er wordt snel een negatief bericht onder geplaatst (wat soms ook niet waar blijkt te zijn of uit zijn verband gerukt). Of er wordt meteen naar 'argumenten' gezocht waarom positief nieuws niet waar kan zijn.

Dat is hier de tendens. 

Poezenmeisje schreef op 05-06-2025 om 22:44:

Ter Apel ligt óók in een prachtige groene omgeving met hele mooie huizen.

Het artikel gaat over de buren van de overkant .... er staan geen huizen aan de overkant.

Daglichtlamp schreef op 05-06-2025 om 22:48:

Juist als je de omgeving kent, dan weet je toch dat het waar is wat er in dat artikel staat? Waarom dat dan proberen te relativeren?

Mag ik dan niet veronderstellen dat dat is omdat het artikel positief is?

Het is niet waar want het gaat over buren van de overkant, en die zijn er niet. 

Jij mag veronderstellen wat je maar wilt, en ik mag aangeven dat een artikel niet klopt. 

Ik mag tevens veronderstellen dat het geoorloofd is om een andere mening te hebben en te geven.

"Wat gij niet wilt dat u geschiedt zo doet dat ook een ander niet". 

Natuurlijk is het mooi dat er niet alleen maar negatief nieuws is. 

Maar moeten we dan onder elk positief bericht teksten gaan plaatsen dat "ze niet allemaal zo (goed) zijn", dat je niet iedereen over één kam mag/kan scheren, etc.?  

Luchtpost schreef op 05-06-2025 om 23:39:

"Wat gij niet wilt dat u geschiedt zo doet dat ook een ander niet".

Natuurlijk is het mooi dat er niet alleen maar negatief nieuws is.

Maar moeten we dan onder elk positief bericht teksten gaan plaatsen dat "ze niet allemaal zo (goed) zijn", dat je niet iedereen over één kam mag/kan scheren, etc.?

Ik schreef eergisteren nog dat ik teleurgesteld ben dat nu geopende PBL in Ter Apel maar vijf plekken telt. Ik kijk niet weg van de overlast in Ter Apel. 

Zilver_gray schreef op 04-06-2025 om 13:50:

[..]

Nederlanders met een migratie achtergrond zijn toch ook Nederlanders? Of bedoel je dat enkel witte Nederlanders onze Nederlandse normen en waarden kunnen overbrengen op nieuwkomers?

Iedereen die de Nederlandse normen en waarden omarmt, kan deze overbrengen. Helaas doet een grote groep Nederlanders met migratieachtergrond dit niet en zijn zij daarvoor dus ook totaal ongeschikt. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

06-06-2025 om 09:04 Topicstarter

Het probleem bij Ter Apel en Nieuw-Weerdinge zit hem niet in het buiten het dorp liggende AZC, maar bij loslopend tuig dat zich buiten het AZC terrein begeeft.

Poezenmeisje schreef op 06-06-2025 om 09:04:

Het probleem bij Ter Apel en Nieuw-Weerdinge zit hem niet in het buiten het dorp liggende AZC, maar bij loslopend tuig dat zich buiten het AZC terrein begeeft.

Natuurlijk, daarom moet je tegen de overlastgevers ook maatregelen  nemen. Maar niet alle asielzoekers buiten een AZC geven overlast, zie bijvoorbeeld mijn voorbeeld uit Berg en Dal. Overigens merk ik in mijn stad ook niets van het AZC in de stad. 

felija schreef op 05-06-2025 om 22:50:

[..]

Wanneer ben je volgens jou extreem links? Als je niet aan asielzoeker bashen doet en niet alle moslims doodeng vindt, want allemaal extreem?

Fijn dat je het al voor mij bepaalt. Extreem links is voor mij dat je alles wat afwijkt van jouw standpunten extreem rechts noemt. Dat je in het kader van de "goede zaak" de vrijheid neemt om wegen te bezetten, kunst te vernielen, Joden uit te schelden, musea en universiteiten bezetten. Bepalen met wie er wel samengewerkt mag worden en met wie niet. Niet gehinderd door enige kennis van zaken. 

En wat de Islam betreft. Ja, extreem links beschermd en pampert de Islam. Overlast door moslimjongeren wordt niets aan gedaan omdat het politiek gevoelig ligt. Molsims mogen Scheveningen slopen. Hoewel alles op camera staat kunnen ze niet bepalen wie wat heeft gedaan. Jodenjacht in Amsterdam. Amper aanhoudingen gedaan. Groepsverkrachting in Helmond door moslimjongens. Paar maandjes jeugddetentie en vooral goede begeleiding. Hadden blanke jongens een moslima verkracht was het land te klein geweest en waren overal rellen uitgebroken, was er wekenlang schande gesproken en hadden de daders zwaar gestraft geworden.

Dat is wat ik in deze discussie extreem links noem. 

Gelukkig is extreem links volgens jouw definitie maar een relatief klein groepje.

Daglichtlamp schreef op 06-06-2025 om 11:44:

Gelukkig is extreem links volgens jouw definitie maar een relatief klein groepje.

Haha ja he. Net als het kleine groepje extremen dat impact op de hele samenleving heeft. Ik noem het overigens extreem links omdat er in de media en hier vaak over extreem rechts gesproken wordt. Geen van beiden zijn extreem namelijk.

Bovendien kan je bij overlast kijken naar de getalsverhoudingen. Het is storend zoals hier altijd wordt genoemd dat er ergens (ook) Nederlandse jongeren bij betrokken zijn. Dat is m.i. logisch, gezien de samenstelling van de bevolking. Maar daarom kan je niet doen alsof het (soort) geweld dat sommige groepen plegen, wel 'goedgepraat' kan en/of mag worden.

Mannen per 1-1-2025 van 15-20 jaar oud. 
Totaal 525.901
Nederlands - 348.839 = 66.33 %
Syrië - 15.304 = 2.91
(in NL geboren 528, in buitenland geboren 10.728)
Marokko - 19.799 = 3.76 %  
(in NL geboren 19.045, in buitenland geboren 655)

En ja, qua nationaliteit zullen er veel (ook) Nederlanders bij die rellen in Scheveningen zijn geweest. Maar qua herkomst heb ik géén beelden gezien waar plm. 65-70 % van de rellende jongeren van NL herkomst leken te zijn. 

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5512618/overleg-verdeling-ministersposten-muurvast-alle-ballen-op-asiel
Wat een chaos, de drie kunnen het niet eens eens worden wie de minister van Asiel en Migratie mag leveren.

Volgens ingewijden zorgt de toekomst van de asielportefeuille voor frictie tussen de drie overgebleven partijen in het demissionaire kabinet-Schoof. Een mogelijke optie zou zelfs zijn om de portefeuille dan maar in drieën op te knippen, waarbij elke partij verantwoordelijk zou worden voor een deel van de materie.

Over de verdeling van andere portefeuilles is nog niet gesproken, omdat alles samenhangt met waar uiteindelijk Asiel en Migratie terechtkomt, zeggen bronnen.

Thora schreef op 06-06-2025 om 11:18:

[..]

Fijn dat je het al voor mij bepaalt. Extreem links is voor mij dat je alles wat afwijkt van jouw standpunten extreem rechts noemt. Dat je in het kader van de "goede zaak" de vrijheid neemt om wegen te bezetten, kunst te vernielen, Joden uit te schelden, musea en universiteiten bezetten. Bepalen met wie er wel samengewerkt mag worden en met wie niet. Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

En wat de Islam betreft. Ja, extreem links beschermd en pampert de Islam. Overlast door moslimjongeren wordt niets aan gedaan omdat het politiek gevoelig ligt. Molsims mogen Scheveningen slopen. Hoewel alles op camera staat kunnen ze niet bepalen wie wat heeft gedaan. Jodenjacht in Amsterdam. Amper aanhoudingen gedaan. Groepsverkrachting in Helmond door moslimjongens. Paar maandjes jeugddetentie en vooral goede begeleiding. Hadden blanke jongens een moslima verkracht was het land te klein geweest en waren overal rellen uitgebroken, was er wekenlang schande gesproken en hadden de daders zwaar gestraft geworden.

Dat is wat ik in deze discussie extreem links noem.

Ik snap overigens echt niet waar die moslimliefde ineens vandaan komt. Zeker als je ziet wat van ellende er vandaan komt in de wereld en hoe ze over vrouwen en homo's denken. En nee, niet allemaal, maar heel veel hebben toch echt een maf wereldbeeld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.