Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Broadway schreef op 26-05-2025 om 10:52:

[..]

wat zeg je nu precies? geen noodopvang regelen? allemaal met een bij de bijenkorf gestolen dekbed op de dam? of wat bedoel je?

Dit zeg ik nu precies:

geen geld voor gezonde sterke oproerkraaiers uit andere landen.

Sinds wanneer is er noodopvang nodig voor gezonde sterke oproerkraaiers ? En dat als er al geen geld meer is voor hulpbehoevenden die aan zelfredzaamheid moeten doen en  voor de gesloten deuren van een verzorgingshuis wilden aankloppen?

Niks 'met gestolen dekbed op de Dam', maar rechtsomkeer naar het land van herkomst.

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 14:07:

Waarom inderdaad, ik vraag het me ook af. Als we gewoon de spreidingswet echt uitvoeren houden we een miljard euro over die we aan nuttige zaken kunnen besteden.

Schei nou toch uit, alsof we miljarden zouden uitsparen als je veilige landers gaat verspreiden door het land. 

Waar in dat land wil je ze dan plaatsen? Dan moeten er nieuwe AZC's gebouwd worden (nogal een stevig kostenplaatje) en/of huidige AZC's worden uitgebreid (zoals in deze regio vlijtig, maar zonder ruchtbaarheid of bekendmaking, al gedaan word) En dat is ook een behoorlijk kostenplaatje. Plus daggeld, woning, openbaar vervoer etc.

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 11:35:

[..]

Dit zeg ik nu precies:

geen geld voor gezonde sterke oproerkraaiers uit andere landen.

Sinds wanneer is er noodopvang nodig voor gezonde sterke oproerkraaiers ? En dat als er al geen geld meer is voor hulpbehoevenden die aan zelfredzaamheid moeten doen en voor de gesloten deuren van een verzorgingshuis wilden aankloppen?

Niks 'met gestolen dekbed op de Dam', maar rechtsomkeer naar het land van herkomst.

en dan nu met de praktijk in gedachten nog een keertje? 

we willen allemaal hetzelfde als jij, maar praktisch is dat onmogelijk. dus nu een werkbaar idee

Zelfs als je alle overlastgevers uit AZC's zou zetten, dan nog steeds heb je noodopvang nodig. Cijfers heb ik al eerder gegeven, ga ik niet nog een keer doen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

26-05-2025 om 12:04 Topicstarter

Broadway schreef op 26-05-2025 om 10:52:

[..]

wat zeg je nu precies? geen noodopvang regelen? allemaal met een bij de bijenkorf gestolen dekbed op de dam? of wat bedoel je?

Met een officiele RodeKruis stretcher en deken op de Dam in Amsterdam of bij de huidige vervangplaats van het Binnenhof mag ook van mij.

Broadway schreef op 26-05-2025 om 11:46:

[..]

en dan nu met de praktijk in gedachten nog een keertje?

we willen allemaal hetzelfde als jij, maar praktisch is dat onmogelijk. dus nu een werkbaar idee

Ik zou niet weten waarom dat niet mogelijk is. 

Dat ze 800 verzorgingstehuizen gingen sluiten had ik ook nooit voor mogelijk gehouden, en hopsaflops zonder enige schaamte konden oude dametjes van het ene kamertje naar het andere kamertje verhuizen, omdat het ene huis na het andere werd gesloten voor de ouderen. En de ouderen die op de wachtlijst stonden omdat het woonhuis te groot was geworden, en ze een paar keer per dag hulp nodig hebben, niet thuis wilden vereenzamen, maar verder wel een eigen kamer kunnen wonen kunnen  thuis blijven wonen in hun te grote huis, helemaal alleen wachtend tot 's ochtends en 's avonds de hulp met de auto komt (en zich de benen onder het lijf loopt), en wacht tot tussen de middag de vrijwilliger met de auto het eten van Tafeltje-dekje brengt.

Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 12:01:

Zelfs als je alle overlastgevers uit AZC's zou zetten, dan nog steeds heb je noodopvang nodig. Cijfers heb ik al eerder gegeven, ga ik niet nog een keer doen.

Bedoel je bv zoals de nachtopvang voor daklozen? Of vind je dat geen noodopvang?

Ik heb niks met cijfers te maken. Als er geen plaats is voor burgers die dan in een tentje of caravan moeten wonen, dan moet men niet met hoge cijfers uit het buitenland aankomen.

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 10:10:

[..]

Groep?? Waar staat dat?

Schei uit met dat provoceren.

Ik provoceer helemaal niet. Ik vroeg je hoe jij denkt dat de groep rellende asielzoekers veroorzaken wat jij ze allemaal toedicht: 

Geen verzorgingstehuizen meer voor de ouderen, geen woning voor dakloze Nederlanders, voedselbanken kunnen de hulpvraag niet aan, maar wel hotels, vakantieparken en woningen voor gezonde rellende mannen uit het buitenland. (en nee, ik scheer niet iedereen over één kam, ik heb het over rellende mannen waar oa de burgemeester van Ter Apel, en de burgemeester van Utrecht, kopzorgen om hebben.

Over wie heb je het nou precies? Niet alle asielzoekers begrijp ik uit je tekst. Maar hoe zorgen die relschoppers dan volgens jou voor die problemem met verzorgingshuizen, voedselbanken en woningen? Gooi je dan niet van alles bij elkaar?

Nicole123 schreef op 26-05-2025 om 14:47:

[..]

Ik provoceer helemaal niet. Ik vroeg je hoe jij denkt dat de groep rellende asielzoekers veroorzaken wat jij ze allemaal toedicht:

Geen verzorgingstehuizen meer voor de ouderen, geen woning voor dakloze Nederlanders, voedselbanken kunnen de hulpvraag niet aan, maar wel hotels, vakantieparken en woningen voor gezonde rellende mannen uit het buitenland. (en nee, ik scheer niet iedereen over één kam, ik heb het over rellende mannen waar oa de burgemeester van Ter Apel, en de burgemeester van Utrecht, kopzorgen om hebben.

Over wie heb je het nou precies? Niet alle asielzoekers begrijp ik uit je tekst. Maar hoe zorgen die relschoppers dan volgens jou voor die problemem met verzorgingshuizen, voedselbanken en woningen? Gooi je dan niet van alles bij elkaar?

Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelde.

Poezenmeisje schreef op 26-05-2025 om 12:04:

[..]

Met een officiele RodeKruis stretcher en deken op de Dam in Amsterdam of bij de huidige vervangplaats van het Binnenhof mag ook van mij.

Femke Halsema en Frans Timmermans hebben vast nog een paar kamers vrij in een van hun giga huizen.

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 14:50:

[..]

Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelde.

Dat is ook wat Nicole zegt, en vraagt je dan om uitleg.

In plaats van uit te leggen, krijgt ze een sneer dat ze provoceert..?

En eerlijk gezegd snap ik er ook helemaal niks van. Zou je kunnen uitleggen wat relschoppers te maken hebben met de problemem met verzorgingshuizen, voedselbanken en woningen?

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 14:52:

[..]

Femke Halsema en Frans Timmermans hebben vast nog een paar kamers vrij in een van hun giga huizen.

https://www.coa.nl/nl/lijst/capaciteit-en-bezetting

36.000 mensen die nu niet in een reguliere asiellocatie wonen. Hoe groot denk je dat het huis van Halsema of het huis van Timmermans is?

Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 10:29:

[..]

Precies zoals Nederlandse nonnen er dus uit zien.

Het tweede is een misverstand:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gezichtsbedekkende-kleding-in-de-media-boerkaverbod/vraag-en-antwoord/waar-geldt-het-verbod-op-gezichtsbedekkende-kleding#:~:text=Het%20verbod%20om%20gezichtsbedekkende%20kleding,die%20uw%20gezicht%20onherkenbaar%20maakt.

En hoe zien die eruit?

De meeste jongeren hebben nog nooit een non gezien. Je doet alsof je ze normaal zijn in ons straatbeeld. 

In 2022 waren er nog 3000 nonnen in heel Nederland, dus de kans dat je er één tegenkomt is minimaal.

Ik heb persoonlijk geen moeite met een hoofddoek, helemaal niet. Maar het moet wel een eigen keuze zijn. Als ik hoor dat nieuwe Islamitische scholen de eis hebben dat meisjes verplicht een hoofddoek moeten dragen in Nederland op die school, an heb ik daar wel moeite mee ja. 

Voor mij is een verplichte hoofddoek of gezichtsbedekkende kleding wel een vorm van onderdrukking van vrouwen. Nogmaals, hoofddoek uit vrije wil helemaal prima. Maar niks verplichten.

Miraval schreef op 26-05-2025 om 17:14:

Ik heb persoonlijk geen moeite met een hoofddoek, helemaal niet. Maar het moet wel een eigen keuze zijn. Als ik hoor dat nieuwe Islamitische scholen de eis hebben dat meisjes verplicht een hoofddoek moeten dragen in Nederland op die school, an heb ik daar wel moeite mee ja.

Voor mij is een verplichte hoofddoek of gezichtsbedekkende kleding wel een vorm van onderdrukking van vrouwen. Nogmaals, hoofddoek uit vrije wil helemaal prima. Maar niks verplichten.

Tja als je op de joodse middelbare school in Amsterdam zit ben je verplicht als jongen om een keppeltje te hebben.  Als meisje op een reformatorische middelbare school moet je verplicht een lange rok dragen. Kledingregels zijn niet bepaald voorbehouden aan islamitische middelbare scholen. Al ben ik met je eens dat dit heel beperkend is voor tienermeisjes.

Maar ik ben heel blij met de keuze die ik zelf had om mijn kinderen naar een christelijke basisschool te sturen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.