Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Alice12
26-05-2025 om 17:51
Miraval schreef op 26-05-2025 om 17:14:
Ik heb persoonlijk geen moeite met een hoofddoek, helemaal niet. Maar het moet wel een eigen keuze zijn. Als ik hoor dat nieuwe Islamitische scholen de eis hebben dat meisjes verplicht een hoofddoek moeten dragen in Nederland op die school, an heb ik daar wel moeite mee ja.
Voor mij is een verplichte hoofddoek of gezichtsbedekkende kleding wel een vorm van onderdrukking van vrouwen. Nogmaals, hoofddoek uit vrije wil helemaal prima. Maar niks verplichten.
Ik wel. Ik vind het een besmet symbool. Vrouwen in Iran en Afghanistan vechten om het recht om hem af te doen.
felija
26-05-2025 om 17:53
Zilver_gray schreef op 26-05-2025 om 15:05:
[..]
Dat is ook wat Nicole zegt, en vraagt je dan om uitleg.
In plaats van uit te leggen, krijgt ze een sneer dat ze provoceert..?
En eerlijk gezegd snap ik er ook helemaal niks van. Zou je kunnen uitleggen wat relschoppers te maken hebben met de problemem met verzorgingshuizen, voedselbanken en woningen?
Ja, ik ben ook wel benieuwd, snap er ook niks van. Het woord relschoppers houdt de gemoederen hier wel bezig.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 18:36
Zilver_gray schreef op 26-05-2025 om 15:05:
[..]
Dat is ook wat Nicole zegt, en vraagt je dan om uitleg.
In plaats van uit te leggen, krijgt ze een sneer dat ze provoceert..?
En eerlijk gezegd snap ik er ook helemaal niks van. Zou je kunnen uitleggen wat relschoppers te maken hebben met de problemem met verzorgingshuizen, voedselbanken en woningen?
Mij leek het vrij duidelijk. Tis wat Daglichtlamp ook al eerder zei 'je kan het geld maar één keer uitgeven'.
Als verzorgingstehuizen gesloten worden omdat ze te duur zijn, terwijl ouderen zelf de huur betaalden, dan vind ik het erg cru dat er wel hotels, vakantieparken betaald worden én azc-wijken gebouwd worden voor mensen die niks hebben met het westerse leven, mensen die hier niet geboren zijn, en nooit hier gewoond hebben.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1690442818/miljoenenstrop-door-opvang-asielzoekers-in-hotels-geld-vliegt-de-schatkist-uit 25 mrt. 2024 Miljoenenstrop door opvang asielzoekers in hotels: ’Geld vliegt de schatkist uit’
Oké als het om echte vluchtelingen gaat vind ik het oké. Maar de problemen zijn voornamelijk de jonge ama's die in hun thuisland al problemen hadden, en sterke gezonde mannen uit veilige landen, die hoge eisen stellen en chaos veroorzaken en ook nog overal mee weg komen.
De manier waarop door Nicole123 uitleg werd gevraagd kwam bij mij over als:
1: provocerend een reactie uitlokken (dmv alvast wat woorden aanhalen waar ik het niet over had) om daar boven op te springen.
Of
2: ze snapt het echt niet. (en dat kan ik niet geloven)
Thora
26-05-2025 om 18:42
Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 17:45:
[..]
Tja als je op de joodse middelbare school in Amsterdam zit ben je verplicht als jongen om een keppeltje te hebben. Als meisje op een reformatorische middelbare school moet je verplicht een lange rok dragen. Kledingregels zijn niet bepaald voorbehouden aan islamitische middelbare scholen. Al ben ik met je eens dat dit heel beperkend is voor tienermeisjes.
Maar ik ben heel blij met de keuze die ik zelf had om mijn kinderen naar een christelijke basisschool te sturen.
Tja als je als jongen een keppeltje draagt kun je niet met goed fatsoen over straat zonder uitgescholden of bedreigd te worden. Daarom dragen ze er vaak een petje overheen. Met een hoofddoek zal dat niet snel gebeuren.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 18:43
Miraval schreef op 26-05-2025 om 17:14:
Ik heb persoonlijk geen moeite met een hoofddoek, helemaal niet. Maar het moet wel een eigen keuze zijn. Als ik hoor dat nieuwe Islamitische scholen de eis hebben dat meisjes verplicht een hoofddoek moeten dragen in Nederland op die school, an heb ik daar wel moeite mee ja.
Voor mij is een verplichte hoofddoek of gezichtsbedekkende kleding wel een vorm van onderdrukking van vrouwen. Nogmaals, hoofddoek uit vrije wil helemaal prima. Maar niks verplichten.
Ik heb gewerkt met een moslima, leuke vrouw. Ze droeg geen hoofddoek op de werkvloer, maar als ze naar het werk kwam of naar huis ging, droeg ze een hoofddoek. Niet omdat zij dat wou, ook niet omdat haar man dat wou, maar omdat haar schoonvader dat wou.
Ze kon zeggen dat het op de werkvloer niet was toegestaan. Want anders had schoonpa gezegd dat ze ook op de werkvloer die doek moest dragen. Als andere vrouwen op hun strepen gaan staan en persé die hoofddoek op de werkvloer willen dragen (ongeacht vrije keuze of niet) dan zal die collega geen vrije keuze meer hebben en onder druk ook die doek op de werkvloer moeten dragen. Verplicht dragen dus.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 18:47
Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 17:45:
[..]
Tja als je op de joodse middelbare school in Amsterdam zit ben je verplicht als jongen om een keppeltje te hebben. Als meisje op een reformatorische middelbare school moet je verplicht een lange rok dragen. Kledingregels zijn niet bepaald voorbehouden aan islamitische middelbare scholen. Al ben ik met je eens dat dit heel beperkend is voor tienermeisjes.
Maar ik ben heel blij met de keuze die ik zelf had om mijn kinderen naar een christelijke basisschool te sturen.
Ik had er niet eerder van gehoord en heb even gegoogled:
Reformatorische scholen staan bekend om hun kledingvoorschriften. Zo moet in de kleding duidelijk het verschil te zien zijn tussen jongens en meisjes. Dit betekent vaak dat meisjes geen broek (pantalon of jeans) aan mogen. Verder mogen jongens geen lang haar hebben. Niet alle reformatorische scholen passen deze kledingvoorschriften echter nog toe. De voorschriften verschillen per school.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 18:50
Alice12 schreef op 26-05-2025 om 17:51:
[..]
Ik wel. Ik vind het een besmet symbool. Vrouwen in Iran en Afghanistan vechten om het recht om hem af te doen.
En dit.
https://youtu.be/FTh4T9RMnMY?si=Xl1a9S6JN8utb_Vw
felija
26-05-2025 om 19:04
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 18:47:
[..]
Ik had er niet eerder van gehoord en heb even gegoogled:
Reformatorische scholen staan bekend om hun kledingvoorschriften. Zo moet in de kleding duidelijk het verschil te zien zijn tussen jongens en meisjes. Dit betekent vaak dat meisjes geen broek (pantalon of jeans) aan mogen. Verder mogen jongens geen lang haar hebben. Niet alle reformatorische scholen passen deze kledingvoorschriften echter nog toe. De voorschriften verschillen per school.
Mocht je bijvoorbeeld eens in Kesteren of Opheusden komen, je kijkt je ogen uit. Alsof de tijd is blijven steken.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 19:06
felija schreef op 26-05-2025 om 19:04:
[..]
Mocht je bijvoorbeeld eens in Kesteren of Opheusden komen, je kijkt je ogen uit. Alsof de tijd is blijven steken.
Het lijkt mij niet zo erg dan die lange gewaden in dit Hollandse boerendorpje.
felija
26-05-2025 om 19:12
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 19:06:
[..]
Ik vind lange gewaden mooier dan van die stijve rokken en knotjes, smaken verschillen.
Nicole123
26-05-2025 om 19:13
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 18:36:
[..]
Mij leek het vrij duidelijk. Tis wat Daglichtlamp ook al eerder zei 'je kan het geld maar één keer uitgeven'.
Als verzorgingstehuizen gesloten worden omdat ze te duur zijn, terwijl ouderen zelf de huur betaalden, dan vind ik het erg cru dat er wel hotels, vakantieparken en azc-wijken gebouwd worden voor mensen die niks hebben met het westerse leven, mensen die hier niet geboren zijn, en nooit hier gewoond hebben. Oké als het om echte vluchtelingen gaat vind ik het oké. Maar de problemen zijn voornamelijk de jonge ama's die in hun thuisland al problemen hadden, en sterke gezonde mannen uit veilige landen, die hoge eisen stellen en chaos veroorzaken en ook nog overal mee weg komen.
De manier waarop door Nicole123 uitleg werd gevraagd kwam bij mij over als:
1: provocerend een reactie uitlokken (dmv alvast wat woorden aanhalen waar ik het niet over had) om daar boven op te springen.
Of
2: ze snapt het echt niet. (en dat kan ik niet geloven)
Ik snap nogmaals echt niet waarom je de rellende asielzoekers die geen echte vluchteling zijn verantwoordelijk houdt voor grote problemen zoals woningnood, gebrek aan verzorgingscentra en veel mensen die een beroep doen op de voedselbank. Rellende asielzoekers zijn zeker een probleem, vanwege het rellen. Maar het is maar een klein percentage van het geheel, dus op die problemen die jij benoemt hebben ze praktisch geen enkele invloed. Die hebben heel andere (hoofd)oorzaken.
Wat is volgens jou ongeveer het percentage aan asielzoekers dat relt? En wat is in jouw ogen ongeveer het percentage dat onder 'geen echte vluchteling' valt? Ik krijg door jouw posts het idee dat je beide categorieën - die overigens maar voor een klein deel overlappen - enorm overschat, waarschijnlijk doordat er in de media en politiek heel erg veel aandacht voor is.
felija
26-05-2025 om 19:17
Er was hier onlangs ook iemand die beweerde dat het grootste deel van de inwoners in sommige grote steden moslim was. Compleet overtrokken en totaal niet waar. Iedere moslim wordt kennelijk met argusogen bespied.
felija
26-05-2025 om 19:21
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 19:06:
[..]
Ook niet als ze van hun geloof niks anders mogen dragen? Dat is de reden waarom ze zo gekleed gaan, is precies hetzelfde. Dat vind jij toch zo erg? Of maakt het in dit geval niet uit, omdat het Nederlands genoeg is?
Poezenmeisje
26-05-2025 om 19:26
Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 15:12:
[..]
https://www.coa.nl/nl/lijst/capaciteit-en-bezetting
36.000 mensen die nu niet in een reguliere asiellocatie wonen. Hoe groot denk je dat het huis van Halsema of het huis van Timmermans is?
Gewoon een beetje creatief zijn. Dirk wist er ook wel raad mee.
https://youtu.be/RhMBkDGKWCI?si=YeSxgh7Jt_HisYgZ
felija
26-05-2025 om 19:32
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 14:52:
[..]
Femke Halsema en Frans Timmermans hebben vast nog een paar kamers vrij in een van hun giga huizen.
Als jij dan een aantal daklozen in je huis opneemt, waar je altijd zo mee 'begaan' bent.