Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Luchtpost
25-05-2025 om 23:33
Poezenmeisje schreef op 25-05-2025 om 22:06:
[..]
Mijn collega blijft haar hoofddoek gewoon dragen nu zij en haar gezin de Nederlandse nationaliteit hebben.
Dat snap ik. Ook omdat het dragen van een hoofddoek geheel los staat van de nationaliteit die je hebt.
Maar ik kan mij ook voorstellen dat het verwarrend is wanneer er een ceremonie is op het gemeentehuis waarbij een hele familie de Nederlandse nationaliteit krijgt 'want je bent nu als nieuwkomer officieel één van ons' - en degene die als representant namens 'ons' spreekt (ook prima, want diegene is wellicht gewoon hier in NL geboren), is een dame die een hoofddoek draagt.
Wanneer het inburgeringsproces echt 'geslaagd' is, zouden vaders/broers het prima vinden wanneer hun dochter/zus zich 'westers' gedraagt.
Maar blijkbaar is toch niet in alle gevallen duidelijk geworden dat "wij" volledig vrij zijn in het wel/niet dragen van een hoofddoek en gaat er toch iets mis. Zoals bij dat meisje in Friesland. Of erger: het is wel duidelijk, maar men heeft er maling aan.
Daglichtlamp
26-05-2025 om 07:58
Waarom zou dat verwarrend zijn? De naturalisatieceremonie is in feite de afsluiting van een lang traject wat minimaal vijf jaar heeft geduurd. Tegen die tijd weet men allang dat er ook genoeg ambtenaren zijn in Nederland die geen hoofddoek dragen.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:10
Nicole123 schreef op 25-05-2025 om 11:45:
[..]
Wie bedoel je nou precies, welke groep? Enkel de rellende asielzoekers? Hoeveel zijn dat er? Je dicht ze nogal veel toe. Hoe kom je erbij dat die rellers ervoor zorgen dat er geen verzorgingshuizen meer zijn voor ouderen, geen woning voor dakloze Nederlanders en problemen bij voedselbanken? Wel makkelijk - vooral ook voor politici die aan die echte problemen geen zak doen en de schuld lekker simplistisch op één groep gooien ipv aan de slag te gaan - maar nogal ver van de waarheid om problemen die er in Nederland zijn allemaal daarop te gooien (en nee, ik vind het niet oké als wie dan ook relt, als je antwoord een 'ja maar het rellen en de problemen zijn zo erg, zie deze artikelen maar' is).
Groep?? Waar staat dat?
Schei uit met dat provoceren.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:13
Poezie schreef op 25-05-2025 om 12:08:
[..]
Als je al niet wil vechten in/voor je land van herkomst, waarom zou je dan voor Nederland willen vechten?
Dat vraagt toch ook niemand.
Die mannen zijn hun land uit gegaan omdat ze niet voor hun eigen land zouden willen werken. Die gaan dan idd niet vechten voor Nederland. Daarbij denk ik dat het zeer onverstandig zou zijn om bv de overlastgevers in Ter Apel een geweer te geven.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:15
Alice12 schreef op 25-05-2025 om 14:50:
[..]
Het gaat veel te hard en stukje bij beetje leveren we onze vrije leventje in. Steeds meer moslimscholen waar kinderen op jonge leeftijd geïndoctrineerd worden. Cabaretiers die over alle geloven grappen maken, behalve over de Islam. Joden die hier niet zomaar over straat durven lopen. Vrouwen die in Amsterdam continu gesis aan moeten horen.
Vrouwen als Ayaan en Lale Gul blijven waarschuwen, maar het heeft geen zin. We willen niet luisteren.
Ik vind het erg dat er in mijn dorp steeds meer gesluierden lopen alsof ze nog door de woestijn moeten banjeren.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:18
Daglichtlamp schreef op 25-05-2025 om 15:48:
Het merendeel van die immigranten is helemaal geen asielzoeker, zitten jullie wel in het goede draadje? Overigens is het merendeel ook geen orthodox moslim.
Ze zitten in het goede draadje. Volgens mij had men het over de zorgen die Ayaan en Lale Gul ook uitspreken. De toename van de islam in dit mooie piepklein westerse landje. Neemt vooral toe met het aantal asielzoekers.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:19
Luchtpost schreef op 25-05-2025 om 16:13:
[..]
Ja hoor, goede draadje. Het zegt namelijk iets over de totale opnamecapaciteit van een land en over de totale kosten die opgebracht moeten worden om iedereen op te vangen, te huisvesten, zorg te bieden, etc.
Alleen in de maand februari 2025 zijn er (t.o.v. januari 2025) immigratie van mensen met herkomst 'buiten NL' bij gekomen 26.980. In diezelfde maand emigratie in die groep: 13.532. Per saldo dus 13.448.
Maar er zijn wel 26.980 in één maand geweest die opgevangen moesten worden. Een deel zal zich (bij familie?) zelf redden, maar toch...
Ondanks hert feit dat er in 2024 van de mensen met migratieachtergrond 26.674 zijn overleden en 175.353 zijn geëmigreerd, is het verschil in aantal vs één jaar eerder 348.904. Totaal verschil ad 550.931 is, gedeeld door 12 maanden toch echt een aantal van gemiddeld 45.911 inwoners PER MAAND.
Ik heb geen gegevens over de aantallen nieuwkomers die orthodox moslim zijn. Maar als het er, zoals jij min of meer suggereert, maar weinig zijn dan is het des te zorgelijker hoe groot de impact/invloed van die 'kleine hoeveelheid' is.
Dit dus.
Absurd dit aantal.
Daglichtlamp
26-05-2025 om 10:21
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 10:15:
[..]
Ik vind het erg dat er in mijn dorp steeds meer gesluierden lopen alsof ze nog door de woestijn moeten banjeren.
Maar dan heb je het over een gewone hoofddoek? Of woon je ergens waar er veel vrouwen bedekt zijn zoals in Afghanistan?
In feite is een gewone hoofddoek nauwelijks anders dan bijvoorbeeld nonnen dragen.
Ik heb wel medelijden met de enkele vrouw die ik tegenkomen die ook het hele gezicht bedekt heeft.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:21
Yumi schreef op 25-05-2025 om 18:14:
De Wever en acht andere EU-leiders vragen in open brief meer ruimte om criminele migranten uit te wijzen: ‘Ongenoegen bij bevolking’
Migranten ‘die niet positief bijdragen’De ondertekenaars wijzen op de problematiek van migranten die “niet positief bijdragen aan de gemeenschappen die hen ontvangen en ervoor kiezen om misdaden te plegen”. En terwijl veel Europese landen hun beleid rond irreguliere migratie al hebben verstrengd, blijven er hindernissen bestaan om de problematiek onder controle te krijgen.
Eigen beslissingsrecht
Concreet willen de ondertekenaars meer ruimte om te beslissen wanneer migranten die criminele feiten hebben gepleegd het land worden uitgezet, “bijvoorbeeld in gevallen van ernstige delicten of drugsgerelateerde criminaliteit”.
Daarnaast willen ze meer vrijheid om te beslissen hoe de autoriteiten migranten die criminele feiten pleegden en die het land niet uitgezet kunnen worden, worden opgevolgd.
Naast De Wever ondertekenden ook Mette Frederiksen (Denemarken), Giorgia Meloni (Italië), Christian Stocker (Oostenrijk), Petr Fiala (Tsjechië), Kristen Michal (Estland), Erika Silina (Letland), Gitanas Nauseda (Litouwen) en Donald Tusk (Polen) de brief.
“Daarom steunt België deze oproep. Niet om mensenrechten uit te hollen, wel om ze opnieuw in evenwicht te brengen met verantwoordelijkheden. We vragen geen vrijgeleide. We vragen de mogelijkheid om te kunnen beschermen wat essentieel is: de veiligheid van onze burgers.”
De Wever en acht andere EU-leiders vragen in open brief meer ruimte om criminele migranten uit te wijzen: ‘Ongenoegen bij bevolking’ | De Morgen
Maar zodra de oorlog in het land van herkomst voorbij is zouden mensen toch ook weer terug gaan naar hun vaderland en moederland. Toch?
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:22
Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 10:21:
[..]
Maar dan heb je het over een gewone hoofddoek? Of woon je ergens waar er veel vrouwen bedekt zijn zoals in Afghanistan?
In feite is een gewone hoofddoek nauwelijks anders dan bijvoorbeeld nonnen dragen.
Ik heb wel medelijden met de enkele vrouw die ik tegenkomen die ook het hele gezicht bedekt heeft.
Gewaden tot op de grond. Lange doeken over het hoofd. Het gezicht is niet bedekt. Nog niet. Kwestie van tijd en druk.
Gezichtsbedekking mag toch niet meer in Nederland. Als ze dat wel doen hoop ik dat ze daar op aangesproken worden. Ik voel me niet veilig in de buurt van een vermomd persoon.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:29
Daglichtlamp schreef op 25-05-2025 om 19:12:
[..]
Fijn voor zo'n jonge vrouw dat ze hier kan wonen, waar ze vrijuit zonder hoofddoek rond kan lopen. Dat was in Syrië vast lastiger geweest. Fijn ook dat deze mensen zo geïntegreerd zijn dat ze Nederlander willen worden (en ze daarvoor dus ook de inburgeringsexamens gehaald hebben).
Inderdaad fijn....want als ze hier de hoofddoek gaat dragen is dat eigenlijk de hoofddoek promoten. Dan moeten straks andere vrouwen ook een hoofddoek dragen van hun man,vader, schoonvader of broeder.
Daglichtlamp
26-05-2025 om 10:29
Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 10:22:
[..]
Gewaden tot op de grond. Lange doeken over het hoofd. Het gezicht is niet bedekt. Nog niet. Kwestie van tijd en druk.
Gezichtsbedekking mag toch niet meer in Nederland. Als ze dat wel doen hoop ik dat ze daar op aangesproken worden. Ik voel me niet veilig in de buurt van een vermomd persoon.
Precies zoals Nederlandse nonnen er dus uit zien.
Het tweede is een misverstand:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gezichtsbedekkende-kleding-in-de-media-boerkaverbod/vraag-en-antwoord/waar-geldt-het-verbod-op-gezichtsbedekkende-kleding#:~:text=Het%20verbod%20om%20gezichtsbedekkende%20kleding,die%20uw%20gezicht%20onherkenbaar%20maakt.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:38
Poezenmeisje schreef op 25-05-2025 om 19:59:
Wie schrijft, die blijft. Maar HOE er wordt geschreven dat maakt nogal wat uit.
https://youtu.be/P0waTYwAqBA?si=L_pR0NWOqLjw5Ki1
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/4714216/asielzoekers-zware-delicten-tweede-kamer-harbers
Worden aanrandingen en pogingen tot doodslag nu wel geregistreerd? Of krijgt de bezorgde Nederlander te horen dat hij/zij niet mag klagen over de persoon die zijn kind verkrachtte?
Want... Vul maar de één of andere smoes in.
Applaus voor deze vader.
Diep respect dat hij ondanks dat hem in opdracht gezegd moest worden om niet te komen om zijn zegje te doen TOCH zijn verhaal heeft gedaan. De burgemeester 'en de zijne' hebben gefaald in deze. Afschuwelijk wat men allemaal onder het tapijt wil vegen.
Fleurtje_5
26-05-2025 om 10:50
Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 10:29:
[..]
Precies zoals Nederlandse nonnen er dus uit zien.
Het tweede is een misverstand:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gezichtsbedekkende-kleding-in-de-media-boerkaverbod/vraag-en-antwoord/waar-geldt-het-verbod-op-gezichtsbedekkende-kleding#:~:text=Het%20verbod%20om%20gezichtsbedekkende%20kleding,die%20uw%20gezicht%20onherkenbaar%20maakt.
Nederlandse nonnen hebben nooit gezichtsbedekking gedragen. De laatste jaren zijn er veel nonnen in burgerkleding, bijna niet meer herkenbaar als non, ze dragen heel misschien een kapje op het hoofd, net zoals koningin Maxima een tiara draagt maar dan van stof.
Kloosterzusters wonen al zolang in dit land, dat het jammer is dat ze bijna uitgestorven zijn. De meeste kloosterzusters die nu in Nederland verblijven zijn afkomstig uit andere landen. Zij dragen hun bruine, beige of zwarte jurk en kapje omdat ze bij een orde horen, en niet omdat ze andere vrouwen als zondaar zien als ze met blote haren lopen.
In je link staat:
Waar geldt het verbod op gezichtsbedekkende kleding?
Het verbod om gezichtsbedekkende kleding te dragen geldt in en rond gebouwen van de zorg, het onderwijs, de overheid en in het openbaar vervoer. U mag op deze locaties geen kleding aan hebben die uw gezicht onherkenbaar maakt.
Verbod op gezichtsbedekkende kleding
Dit betekent dat u bijvoorbeeld niet met uw integraalhelm op een apotheek of ziekenhuis mag binnenstappen. U mag bijvoorbeeld ook niet een school, gemeentehuis of trein in als u een boerka aan heeft.
Verbod geldt ook op terrein van gebouwen van overheid, zorg en onderwijs
Het verbod op gezichtsbedekkende kleding geldt ook op het terrein dat bij een overheidsgebouw, zorg- of onderwijsinstelling hoort. Een terrein is een stuk grond dat bij het gebouw hoort. Soms staat hier een hek omheen. Denk bijvoorbeeld aan het schoolplein van een school. Of een gebied rondom het ziekenhuis. Als er geen hek om het gebouw staat, is het soms niet duidelijk wat het terrein van het gebouw is. En waar het verbod op gezichtsbedekkende kleding begint. Neem dan contact op met de betreffende organisatie voor meer informatie.
Als er geen terrein bij het gebouw zit
Soms heeft een gebouw geen bijbehorend terrein. Het gebouw grenst dan direct aan de openbare weg of aan de stoep. Bijvoorbeeld als de deuren van de apotheek uitkomen op de stoep. In zo’n geval begint het verbod op gezichtsbedekkende kleding vanaf de ingang van een gebouw.
Broadway
26-05-2025 om 10:52
Fleurtje_5 schreef op 23-05-2025 om 13:54:
[..]
Waarom jaarlijks miljarden uitgeven aan noodopvanglocaties/hotels en vakantieparken? Als er geen geld is voor verzorgingstehuizen voor de oudere hulpbehoevenden die dit land hebben mee opgebouwd, dan is er ook geen geld voor gezonde sterke oproerkraaiers uit andere landen.
wat zeg je nu precies? geen noodopvang regelen? allemaal met een bij de bijenkorf gestolen dekbed op de dam? of wat bedoel je?