Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Sinterklaas en kerst viering afschaffen en er Kinderfeest en winterfeest van maken?

Euphoria schreef op 02-12-2025 om 11:14:

[..]

Maar….afschaffing is toch niet iets -nog meer- aanpassen?

Dat is eigenlijk ook een vorm van “radicalisering”. Radicaal afschaffen van de Sint, asjemenou.

Radicalisering nog wel. Is het ook radicalisering als een school besluit om dit jaar geen Koningsspelen te houden? Of een school in Noord-Brabant niet aan carnaval doet? Of als een Vrije School een midwinterfeest heeft ipv kerst, of juist haar traditionele midwinterfeest vervangt voor het meer algemene kerstfeest?

Libertine schreef op 02-12-2025 om 12:32:

[..]

Het wordt toch niet afgeschaft. Het blijft een feest voor kinderen. Dat is volgens mij voorliggend aan beide feesten, dat het voor kinderen is. De manier waarop je een feest voor kinderen viert wordt anders. Maar zeker niet afgeschaft.

Of, om eindelijk ook eens populistisch iets te kunnen zeggen, wil je Sinterklaas door mensen hun strot douwen?

(Grapje he, dat laatste. Geen paniek!)

Hier geen paniek, ik kan dat soort humor wel waarderen. 

Nicole123 schreef op 02-12-2025 om 13:08:

[..]

Radicalisering nog wel. Is het ook radicalisering als een school besluit om dit jaar geen Koningsspelen te houden? Of een school in Noord-Brabant niet aan carnaval doet? Of als een Vrije School een midwinterfeest heeft ipv kerst, of juist haar traditionele midwinterfeest vervangt voor het meer algemene kerstfeest?

Mijn radicalisering was dus een geintje. Ik had het er alleen niet letterlijk bij geschreven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.