Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 16:39

Recht van demonstratie op plaatsen waar kinderen komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-11-2022 om 16:17

Malibu2 schreef op 25-11-2022 om 16:12:

Beide partijen (demonstranten en tegen demonstranten) stellen hun eigen belang boven dat van de kinderen die er helemaal buiten staan.

Ik ben absoluut voor het recht om te demonstreren en het mag ook best schuren of lastig zijn. En kinderen kunnen er altijd tussen belanden. Maar dit protest maakt het voor mij anders omdat het op een feest voor kinderen is. Het is dan een bewuste keuze dat kinderen hier wat van gaan meekrijgen.

Inderdaad! Of vinden de mensen die voor zijn hier het ook een goed idee als er een actiegroep aanwezig tijdens een voorstelling van kabouter plop?  Of K3? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-11-2022 om 16:17

Ik blijf het bezopen vinden dat een aantal forummers legale demonstraties - die aan allerhande gestelde eisen voldoen - willen verbieden. Omdat er tuig op af komt om het met geweld tegen te houden.

Alsof je tegen een vrouw zegt dat ze niet in een kort rokje mag rondlopen omdat bepaalde idioten dat zien als reden tot geweld, verkrachting.

Als je capituleert voor dit soort geweld(sdreiging), dan is het einde van onze democratische rechtsstaat helaas in zicht.

Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 16:07:

[..]

Ja, vaak bevinden relschoppers zich in een bepaalde leeftijdscategorie en hebben ze geen kinderen. Denk je dat een vader z’n kinderen tijdens de intocht in de steek laat op even te gaan rellen? Die kans is klein.

Kijk maar naar Bijv israel, als er weer eens rellen zijn, is er altijd een profiel van mensen die wordt ontboden ergens. Het zijn vaak niet de huisvaders of de opa’s en oma’s.

Denk je dat echt? De leider van de blokkeerfriezen destijds bij Dokkum was al 41. Ook de andere veroordeelden waren merendeels ruimschoots volwassen en van een leeftijd dat ze kinderen hadden kunnen hebben.

Coreopsis schreef op 25-11-2022 om 16:17:

Ik blijf het bezopen vinden dat een aantal forummers legale demonstraties - die aan allerhande gestelde eisen voldoen - willen verbieden. Omdat er tuig op af komt om het met geweld tegen te houden.

Alsof je tegen een vrouw zegt dat ze niet in een kort rokje mag rondlopen omdat bepaalde idioten dat zien als reden tot geweld, verkrachting.

Als je capituleert voor dit soort geweld(sdreiging), dan is het einde van onze democratische rechtsstaat helaas in zicht.

Dat is een goeie! In sommige landen is het inderdaad geen goed idee om dat te doen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-11-2022 om 16:19

Coreopsis schreef op 25-11-2022 om 16:17:

Ik blijf het bezopen vinden dat een aantal forummers legale demonstraties - die aan allerhande gestelde eisen voldoen - willen verbieden. Omdat er tuig op af komt om het met geweld tegen te houden.

Alsof je tegen een vrouw zegt dat ze niet in een kort rokje mag rondlopen omdat bepaalde idioten dat zien als reden tot geweld, verkrachting.

Als je capituleert voor dit soort geweld(sdreiging), dan is het einde van onze democratische rechtsstaat helaas in zicht.

Nogmaals, je kan demonstreren op een plek waar mensen er iets mee kunnen. Kinderen kunnen er niets mee. Waarom moet het tussen de kinderen op een kinderfeestje? Accepteer je het wel als er een actiegroep opstaat tijdens k3 of kabouter plop of het zandkasteel die kinderen oproept minder fossiele brandstoffen te gebruiken of dat ze minder vlees moeten eten.

Ik mag van harte hopen dat je dit een zeer slechte locatie vindt

Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 16:17:

[..]

Inderdaad! Of vinden de mensen die voor zijn hier het ook een goed idee als er een actiegroep aanwezig tijdens een voorstelling van kabouter plop? Of K3?

Als die actiegroep zich netjes van te voren aanmeldt, zich houdt aan de voorwaarden die hun gesteld worden, zie ik het probleem niet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-11-2022 om 16:19

Malibu2 schreef op 25-11-2022 om 16:12:

Beide partijen (demonstranten en tegen demonstranten) stellen hun eigen belang boven dat van de kinderen die er helemaal buiten staan.

Ik ben absoluut voor het recht om te demonstreren en het mag ook best schuren of lastig zijn. En kinderen kunnen er altijd tussen belanden. Maar dit protest maakt het voor mij anders omdat het op een feest voor kinderen is. Het is dan een bewuste keuze dat kinderen hier wat van gaan meekrijgen.

Is het erg dat kinderen iets van een vreedzame demonstratie meekrijgen? Ze worden door de demonstranten niet bedreigd, niet belaagd. Als ze er al iets van zouden merken (wat ik betwijfel, want waarschijnlijk alleen oog voor sint en piet), dan kun je als ouder toch prima uitleggen wat een demonstratie is?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-11-2022 om 16:20

Poezie schreef op 25-11-2022 om 16:18:

[..]

Dat is een goeie! In sommige landen is het inderdaad geen goed idee om dat te doen.

En dat vind jij oke? Om het te verbieden?

Coreopsis schreef op 25-11-2022 om 16:20:

[..]

En dat vind jij oke?

Nee, dat vind ik niet ok. Net zoals ik het ook niet ok vind dat demonstranten worden belaagd door tuig. Toch is het verstandiger om het niet te doen in verband met veiligheid.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

25-11-2022 om 16:22

Daglichtlamp schreef op 25-11-2022 om 16:19:

[..]

Als die actiegroep zich netjes van te voren aanmeldt, zich houdt aan de voorwaarden die hun gesteld worden, zie ik het probleem niet.

Ik zou het compleet gestoord vinden. 

Paracelsus schreef op 25-11-2022 om 16:22:

[..]

Ik zou het compleet gestoord vinden.

Een  voorstelling van kabouter Plop of K3 is besloten, want je moet toegang betalen en dan heeft de organisatie recht om mensen die de orde verstoren uit de zaal te zetten. Daar heeft denk ik niemand bezwaar tegen. Een gemeente mag orde maatregelen eisen bij een demonstratie. De rechter heeft al een aantal keren uitgesproken dat dit niet zo ver mag gaan dat daardoor het recht op demonstratie feitelijk wordt ingeperkt. 

En wat mij betreft is dat prima. Als ouder kan je er voor kiezen om met je kinderen de plek te mijden waar een demonstratie mogelijk uit de hand gaat lopen.

Coreopsis schreef op 25-11-2022 om 16:19:

[..]

Is het erg dat kinderen iets van een vreedzame demonstratie meekrijgen? Ze worden door de demonstranten niet bedreigd, niet belaagd. Als ze er al iets van zouden merken (wat ik betwijfel, want waarschijnlijk alleen oog voor sint en piet), dan kun je als ouder toch prima uitleggen wat een demonstratie is?

Ik vermoed ook dat kinderen van deze protestactie minder last hebben dan wanneer ze ineens met naakte mensen worden geconfronteerd. En dan ligt het er ook helemaal aan hoe het protest verloopt. Spandoeken met fatsoenlijke tekst of wordt er geschreewd? Geschreeuw (van welke zijde dan ook) kan heel bedreigend overkomen en valt vaak niet te voorspellen en/of voorkomen. 

OmaVan2 schreef op 25-11-2022 om 16:33:

[..]

Een voorstelling van kabouter Plop of K3 is besloten, want je moet toegang betalen en dan heeft de organisatie recht om mensen die de orde verstoren uit de zaal te zetten. Daar heeft denk ik niemand bezwaar tegen. Een gemeente mag orde maatregelen eisen bij een demonstratie. De rechter heeft al een aantal keren uitgesproken dat dit niet zo ver mag gaan dat daardoor het recht op demonstratie feitelijk wordt ingeperkt.

En wat mij betreft is dat prima. Als ouder kan je er voor kiezen om met je kinderen de plek te mijden waar een demonstratie mogelijk uit de hand gaat lopen.

Voor een museum moet je toch ook toegang betalen?

Ik en ik weet vele met mij hebben ook zo hun twijfels over dat het vreedzame demonstaties zouden zijn. Bij deze demonstranten zitten ook rotte appels! Vele zijn de uitspraak van Akwasi nog lang niet vergeten over ZP in zijn gezicht trappen. 
Ik heb het een aantal weken geleden ook geschreven maar waar ik woon is het ook uit de hand gelopen met de intocht van Sinterklaas op zondagmiddag. Er was een diversiteit aan Pieten en ook een aantal in het zwart. Twee ervan zijn in elkaar geslagen en dat hebben veel kinderen gezien. 
Het is geen leuk feest meer en als ik nu kleine kinderen zou hebben dan zouden ze wel kadootjes krijgen maar ik zou ze nooit in deze tijd in Sinterklaas laten geloven. Ik zou er mijn eigen feestje van maken.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-11-2022 om 16:45

Toch benieuwd wat TO en andere tegenstanders van demonstraties in de buurt van kinderen van deze oproep van de KNVB vinden: 

"Wij roepen op om met je clubshirt in de bus naar Den Haag te stappen, samen met vrijwilligers en jeugdteams."

https://www.knvb.nl/nieuws/organisatie/berichten/67061/laat-de-amateurvereniging-niet-de-kou-staan

https://www.ad.nl/binnenland/knvb-roept-op-tot-actie-op-malieveld-laat-amateurverenigingen-niet-in-de-kou-staan~a21044ad/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.