Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Handschoenvrouw
01-07-2026 om 20:17
Zilver_gray schreef op 01-07-2026 om 20:09:
Volgens de rechter is er geen sprake van “bijzonder kwetsbare positie” Bij dit 17 jarige meisje (een kind nog he)..
https://www.rechtspraak.nl/organisatie-en-contact/organisatie/rechtbanken/rechtbank-midden-nederland/nieuws/2026/06/vrijspraak-verdenking-seks-met-17-jarige-geen-sprake-van-bijzonder-kwetsbare-positie
Ik had het gelezen. Ik denk dat het OM dit hoger beroep wel aandurft.
Zilver_gray
01-07-2026 om 20:21
Handschoenvrouw schreef op 01-07-2026 om 20:17:
[..]
Ik had het gelezen. Ik denk dat het OM dit hoger beroep wel aandurft.
Ja dat denk ik ook!
(En het dan vreemd vinden dat jonge dames geen aangifte durven te doen!)
Handschoenvrouw
01-07-2026 om 20:23
Sparkle schreef op 01-07-2026 om 20:14:
[..]
Je benadert dit als een juridisch dossier waar je pas een oordeel over mag hebben als alle officiële berichten zijn gedaan. Maar zo werkt het niet, dit is de getuigenis van een moeder en zij is heel duidelijk. Een overheidsinstantie die zwijgt over haar eigen fouten is niks nieuws.
En bijzonder dat jij de acties van Wilders zo belangrijk vindt in deze. Sinds wanneer bepaalt hij wat waar is of niet?
Je mag van mij overal een oordeel over hebben. Zonder wederhoor weten we niet zeker wie precies wat wanneer heeft gezegd en met wel doel. We hebben alleen de interpretatie zoals weergegeven door de moeder, en dat was in een interview.
Maar de acties van Wilders vind ik hier nogal veelzeggend. De man is altijd haantje de voorste om alles wat zweemt naar criminaliteit door buitenlanders tot de laatste druppel leeg te melken, en hier zou dan een relevante zaak zijn, en hij doet niks. Wat zit daar achter, denk ik dan.
Sparkle
01-07-2026 om 20:37
Handschoenvrouw schreef op 01-07-2026 om 20:23:
[..]
Je mag van mij overal een oordeel over hebben. Zonder wederhoor weten we niet zeker wie precies wanneer heeft gezegd en met wel doel. We hebben alleen de interpretatie zoals weergegeven door de moeder, en dat was in een interview.
Maar de acties van Wilders vind ik hier nogal veelzeggend. De man is altijd haantje de voorste om alles wat zweemt naar criminaliteit door buitenlanders tot de laatste druppel leeg te melken, en hier zou dan een relevante zaak zijn, en hij doet niks. Wat zit daar achter, denk ik dan.
Er zit een tegenstrijdigheid in je bericht.
Je zegt dat we zonder wederhoor niet precies weten wat waar is. Maar ondertussen gebruik je Wilders om te suggereren dat wat de moeder zegt onbetrouwbaar is.
Handschoenvrouw
01-07-2026 om 20:47
Sparkle schreef op 01-07-2026 om 20:37:
[..]
Er zit een tegenstrijdigheid in je bericht.
Je zegt dat we zonder wederhoor niet precies weten wat waar is. Maar ondertussen gebruik je Wilders om te suggereren dat wat de moeder zegt onbetrouwbaar is.
Nee hoor. Ik zeg dat er geen wederhoor is gegeven op hetgeen de moeder in het interview verteld.
Tegelijkertijd valt me op dat Wilders geen verdere actie lijkt te hebben ondernomen. Aangezien Wilders afgelopen jaar de gruwelijke moord op een 17-jarige nog even voor zijn eigen politieke agenda gebruikte denk ik dat er in deze zaak niets te halen valt voor hem. Anders was hij wel in actie gekomen.
Sparkle
01-07-2026 om 21:16
Handschoenvrouw schreef op 01-07-2026 om 20:47:
[..]
Nee hoor. Ik zeg dat er geen wederhoor is gegeven op hetgeen de moeder in het interview verteld.
Tegelijkertijd valt me op dat Wilders geen verdere actie lijkt te hebben ondernomen. Aangezien Wilders afgelopen jaar de gruwelijke moord op een 17-jarige nog even voor zijn eigen politieke agenda gebruikte denk ik dat er in deze zaak niets te halen valt voor hem. Anders was hij wel in actie gekomen.
Aan de ene kant zeg je heel stellig, er is geen wederhoor, dus geen waarheid. Maar aan de andere kant concludeer je direct dat er voor Wilders in deze zaak niets te halen valt omdat je hem niet hoort schreeuwen. Alsof het verhaal van de moeder pas waar is als Wilders er een show van maakt.
Dat de politie dit binnenskamers tegen de ouders zegt en dit daarna officieel nooit zal bevestigen, is hoe instanties zichzelf beschermen. Daar heeft het gedrag van Wilders werkelijk helemaal niets mee te maken.
Handschoenvrouw
01-07-2026 om 21:30
Sparkle schreef op 01-07-2026 om 21:16:
[..]
Aan de ene kant zeg je heel stellig, er is geen wederhoor, dus geen waarheid. Maar aan de andere kant concludeer je direct dat er voor Wilders in deze zaak niets te halen valt omdat je hem niet hoort schreeuwen. Alsof het verhaal van de moeder pas waar is als Wilders er een show van maakt.
Dat de politie dit binnenskamers tegen de ouders zegt en dit daarna officieel nooit zal bevestigen, is hoe instanties zichzelf beschermen. Daar heeft het gedrag van Wilders werkelijk helemaal niets mee te maken.
Allemaal dingen die ik niet schrijf of beweer.
Jij weet niet in wat voor hoedanigheid, bewoordingen en op basis van wat voor bewijs dit aan de ouders mede is gedeeld en waarom de politie er niet zelf op terugkomt. We hebben maar één kant van het verhaal.
Maar goed, ik weet niet hoe instanties zichzelf beschermen. Jij kennelijk wel.