Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Schemerlampje
02-09-2026 om 16:34
Handschoenvrouw schreef op 02-09-2026 om 16:06:
[..]
Het is niet verplaatst maar verkocht. Het is in Londen opnieuw aangekocht.
We hebben allebei gelijk, er is verkocht en aangekocht én er is verplaatst.
Ik had alleen het bericht op teletekst gelezen en daar hadden ze het alleen over verplaatsen.
Handschoenvrouw
02-09-2026 om 17:28
Schemerlampje schreef op 02-09-2026 om 16:34:
[..]
We hebben allebei gelijk, er is verkocht en aangekocht én er is verplaatst.
Ik had alleen het bericht op teletekst gelezen en daar hadden ze het alleen over verplaatsen.
Klopt, je hebt gelijk.
Anna76
03-09-2026 om 19:08
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/363068/wolf-zet-opvang-en-scholen-in-laren-op-scherp-ouders-maken-zich-zorgen?from_push=1&push_campaign=nhnieuws.nl
"Meerdere ouders en grootouders zeggen zich zorgen te maken over de aanwezigheid van een wolf in de buurt van hun kinderen. "Sommige kinderen denken misschien dat het een hond is en lopen ernaartoe. Daar moeten we echt voor opletten", vertelt een bezorgde ouder."
Eh, ja, daar zou ik zeker voor opletten, ook als het wel een hond is lijkt het me niet heel raadzaam als je kind daar zo op af gaat.
Ik snap trouwens best dat ouders zich zorgen maken en dat scholen en opvang maatregelen nemen hoor, maar deze zin vond ik heel opmerkelijk.
Rogue
03-09-2026 om 20:00
https://www.ad.nl/binnenland/schoolreisje-naar-praag-eindigt-vroegtijdig-docenten-ontdekten-dat-leerlingen-drank-gebruikten~ae23e7fb/
Een Gronings schoolreisje van 5 vwo naar Praag is deze week vroegtijdig afgebroken, omdat docenten ontdekten dat tientallen leerlingen alcohol hadden gedronken. Volgens een woordvoerder zouden 72 van de 150 leerlingen de regels hebben overtreden, waarna besloten is om met alle leerlingen terug te keren naar Nederland.
online wordt er vooral geroepen dat het belachelijk is en dat de docenten zelf niet jong zijn geweest en blabla ![]()
Frisdrank1972
03-09-2026 om 21:07
Rogue schreef op 03-09-2026 om 20:00:
https://www.ad.nl/binnenland/schoolreisje-naar-praag-eindigt-vroegtijdig-docenten-ontdekten-dat-leerlingen-drank-gebruikten~ae23e7fb/
Een Gronings schoolreisje van 5 vwo naar Praag is deze week vroegtijdig afgebroken, omdat docenten ontdekten dat tientallen leerlingen alcohol hadden gedronken. Volgens een woordvoerder zouden 72 van de 150 leerlingen de regels hebben overtreden, waarna besloten is om met alle leerlingen terug te keren naar Nederland.
online wordt er vooral geroepen dat het belachelijk is en dat de docenten zelf niet jong zijn geweest en blabla
Maar ze gaan maar een half dagje eerder weg toch. Lijkt mij niet zo´n erge straf. Als ik de school was zou ik die ouders van die 72 leerlingen een factuur voor de bus sturen. Ik weet nog toen mijn kinderen op werkweek gingen dat wij iets moesten tekenen, dat wij de kosten van ons kind en docent moesten betalen als ze door drank/drugsgebruik eerder naar huis moesten.
watertoren
04-09-2026 om 07:36
De leerlingen hebben excuses aangeboden maar daar menen ze natuurlijk geen bal van. Ik snap de regels van de school maar wel een beetje naief dat leraren denken dat de leerlingen zich hier aan gaan houden. Ouders moeten vrijdag naar school komen maar er zullen ook ouders zijn op wie dat geen indruk zal maken omdat er toch een aantal leerlingen bij zullen zijn die thuis al wel eens alcohol mogen drinken en nee, dat is niet verboden.
Frisdrank1972
04-09-2026 om 09:17
watertoren schreef op 04-09-2026 om 07:36:
De leerlingen hebben excuses aangeboden maar daar menen ze natuurlijk geen bal van. Ik snap de regels van de school maar wel een beetje naief dat leraren denken dat de leerlingen zich hier aan gaan houden. Ouders moeten vrijdag naar school komen maar er zullen ook ouders zijn op wie dat geen indruk zal maken omdat er toch een aantal leerlingen bij zullen zijn die thuis al wel eens alcohol mogen drinken en nee, dat is niet verboden.
Bij mijn zoon en dochter was er niks aan de hand. Iedereen ging om 22:00 - 23:00 braaf naar bed. Mijn dochter ging 3 jaar geleden naar Parijs en zij vond het zelfs een beetje eng op straat daar dus zij en de rest bleven gewoon in het hotel.
Poezenmeisje
04-09-2026 om 10:21
Een avondklok voor VWO5. 😵💫
Wij bestelden in 1990 in Boedapest na het 'diner' een taxi (McDonald's centre, please) en geen leraar die zich er druk om maakte. Havo 4. Als je er bij het ontbijt maar weer was.
's Avonds was gewoon vrije tijd. Wij zijn naar de thermale baden gegaan (sieraden verpest, zwart zilver en rood goud) en naar een metalconcert. Daar maakten we vrienden voor het leven met het uitdelen van shaggies. Eindelijk hadden ze eens echte tabak. Dat metalconcert was leuk, maar toen er teveel 'pits' ontstonden, gingen we weg.
Je draaide gewoon het programma van school mee.
Kater? Jouw probleem, niet dat van een ander en er wordt niet gekotst, je houdt het maar in.
Het grootste drama was een jongen die niet wist van wie zijn zuigzoen kwam.
Man of vrouw?? "Wéét ik niet". 😥
Bijgewerkt met mijn camouflagestift en hij was weer toonbaar.
Iedereen is levend en met alle ledematen weer thuis gekomen.
Daglichtlamp
04-09-2026 om 10:24
Ook bij ons werden er al leerlingen naar huis gestuurd (jaren 80). Overigens niet vanwege drinken, dat deed bijna iedereen, maar vanwege veel te laat terugkomen ergens midden in de nacht. Regels zijn er niet voor niets.
Handschoenvrouw
04-09-2026 om 11:23
Ik snap wel dat de school, die toch verantwoordelijkheid draagt voor die jongeren, besluit de regels te handhaven en naar huis te gaan.
Alleen de reden die wordt aangegeven, "het vertrouwen is geschonden", is natuurlijk een beetje onzin. Ze gaan een aantal uren eerder weg, dus op dat "vertrouwen" gaat het niet meer aankomen. Het gaat om het stellen van een voorbeeld, mede voor volgend jaar. Begrijpelijk, maar benoem dat gewoon.
En wat betreft het verhalen van de kosten, dat gaat alleen maar ellende voor de school opleveren. Welke kosten zijn er? Die bus moet toch terug naar Nederland rijden, of het nu 'smiddags of savonds is. En waarom zouden de ouders van die 72 voor de terugreis van de andere 78 moeten betalen?
lientje69
04-09-2026 om 12:12
https://nos.nl/artikel/2629622-datalek-bij-reisapp-polarsteps-iedereen-kon-meekijken-ook-met-afgeschermde-reizen
Zelfs woonadressen zichtbaar. Lekker weer dan..
Frisdrank1972
04-09-2026 om 13:34
lientje69 schreef op 04-09-2026 om 12:12:
https://nos.nl/artikel/2629622-datalek-bij-reisapp-polarsteps-iedereen-kon-meekijken-ook-met-afgeschermde-reizen
Ik snap niet zo dat mensen de behoefte hebben om sowieso hun vakantie te delen op die manier. Een nicht van mij deed dat ook en ging helemaal zeiken over het gedrag van haar nieuwe vriend op vakantie. Kon ook de hele familie meelezen.
Yumi
04-09-2026 om 14:55
Frisdrank1972 schreef op 04-09-2026 om 13:34:
[..]
Ik snap niet zo dat mensen de behoefte hebben om sowieso hun vakantie te delen op die manier. Een nicht van mij deed dat ook en ging helemaal zeiken over het gedrag van haar nieuwe vriend op vakantie. Kon ook de hele familie meelezen.
Ik ook niet.....
Vrienden stuurde ik een appje met de vraag of ze goed waren aangekomen, die antwoorden dat ik een link naar polarsteps had gekregen... Daar had ik geen zin in, ik weet dat ze graag elke scheet delen, overal foto's van maken en hele verhalen schrijven over hun belevenissen
Handschoenvrouw
04-09-2026 om 14:57
lientje69 schreef op 04-09-2026 om 12:12:
Ik wist niet eens dat het bestaat
Thora
04-09-2026 om 15:03
Handschoenvrouw schreef op 04-09-2026 om 11:23:
Ik snap wel dat de school, die toch verantwoordelijkheid draagt voor die jongeren, besluit de regels te handhaven en naar huis te gaan.
Alleen de reden die wordt aangegeven, "het vertrouwen is geschonden", is natuurlijk een beetje onzin. Ze gaan een aantal uren eerder weg, dus op dat "vertrouwen" gaat het niet meer aankomen. Het gaat om het stellen van een voorbeeld, mede voor volgend jaar. Begrijpelijk, maar benoem dat gewoon.
En wat betreft het verhalen van de kosten, dat gaat alleen maar ellende voor de school opleveren. Welke kosten zijn er? Die bus moet toch terug naar Nederland rijden, of het nu 'smiddags of savonds is. En waarom zouden de ouders van die 72 voor de terugreis van de andere 78 moeten betalen?
Dat is ook het hele probleem. De school is verantwoordelijk en kan daarnaast ook nog een hoop gezeik van ouders verwachten over wat nu gebeurd is. Ook als ze wel waren gebleven was er gezeik van ouders gekomen.
Wat ik vooral zwaar overdreven vind is dat dit in de krant komt. Met een schreeuwende kop waaruit ik de indruk kreeg dat er minimaal mensen waren lastig gevallen en van alles vernield.