Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Frisdrank1972 schreef op 31-08-2026 om 21:06:

[..]

Ik denk dat zij niet in de gaten heeft dat het intens triest is dat vrouwen een aparte coupé nodig hebben. Dat is niet iets om te vieren, maar juist om je diep voor te schamen. Dat de mannen in dat land niet gewoon hun poten thuis kunnen houden.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de huidige tendens is dat andere landen het over het algemeen veel beter doen dan Nederland. 

lientje69 schreef op 01-09-2026 om 12:49:

https://www.telegraaf.nl/buitenland/tiener-raakt-in-coma-en-overlijdt-door-hersenetende-amoebe/160788661.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share

Toch niet zo opmerkelijk. Zulke dingen stonden er in mijn jeugd ook al in de krant. Ik weet nog dat de piemelvis een veelbesproken onderwerp was. Deze blijft haken in je plasbuis en eet je van binnen uit.

Frisdrank1972 schreef op 01-09-2026 om 15:58:

[..]

Toch niet zo opmerkelijk. Zulke dingen stonden er in mijn jeugd ook al in de krant. Ik weet nog dat de piemelvis een veelbesproken onderwerp was. Deze blijft haken in je plasbuis en eet je van binnen uit.

En dan is daar ook nog de vleesetende bacterie. Het begint met een pijntje ergens en na een paar dagen kun je dood zijn. Het gebeurt gelukkig niet vaak maar je zal het maar meemaken.

Volgens mijn opticien mag je je contactlenzen niet inzetten met kraanwater omdat daar een hoornvliesetende bacterie in kan zitten.

Poezenmeisje schreef op 01-09-2026 om 19:23:

Volgens mijn opticien mag je je contactlenzen niet inzetten met kraanwater omdat daar een hoornvliesetende bacterie in kan zitten.

was ooit in het nieuws, dat een vrouw bijna haar oog was kwijt raakt door een parasiet ze had haar contactlens had gespoeld met kraanwater 

Poezenmeisje schreef op 31-08-2026 om 21:21:

Het tandartsentekort is de schuld van de bejaarden die geen kunstgebitten meer hebben. 🙄

(of van jonge mensen die geen kunstgebit meer als huwelijkscadeau willen, zoals in de jaren '50 nog wel gebeurde).

Maar wat heeft de Rabobank daarmee te maken? Waarom doet die een onderzoek naar tandartsen?

https://www.rtvnoord.nl/zorg/1433858/steeds-meer-groningers-zitten-zonder-tandarts-er-dreigt-een-mondzorginfarct

...
35485910-37e3-3e84-83cb-6aafb4c4d3d2.jpg?width=552&height=310&aspect_ratio=552:310&cb=32a2d65e87ecbde30468472de676ed3c: uit onderzoek van de Rabobank blijkt dat het aantal 65-plussers de komende tien jaar met 713.000 groeit, van wie 461.000 ouder dan 75 jaar. Waar vroeger veel ouderen een kunstgebit hadden, behouden zij tegenwoordig massaal hun eigen tanden — in 1981 had nog één op de drie volwassenen een kunstgebit, in 2025 is dat nog maar één op de veertien. ...

Tandartsen adviseren nog steeds eens per half jaar controle. Hier in de buurt zit zelfs een tandarts die je weer uitschrijft als je dat niet doet. Als je die controles naar jaarlijks tenzij zet heb je al een stuk minder werk. 

Wij hebben de nieuwe tandartspraktijk opgezegd want helaas is mijn fijne tandarts na vier generaties van mijn familie met pensioen gegaan.

Controles en vullingen doen we nu in Frankrijk of Spanje, net waar we op vakantie zijn. Spoed kan bij de tandartsenopleiding bij het UMCG.

Man heeft net een afgebroken kies laten repareren in Spanje (Almuñécar) voor 60 euro. Enorm veel tandartsen daar, in elke straat lijkt er één te zitten. 

We hebben één geselecteerd die Frans sprak, volgens Google. Spaans spreken we amper, Frans gaat prima.

Dit vind ik zó misselijk.

Jarenlang gedogen, zelfs de gelegenheid geven om paaltjes uit de weg te halen en nu pesterig boetes uitschrijven omdat iemand van de playmobielpolitie stoer wil doen.

https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1434052/vissende-ouderen-op-de-bon-voor-foutparkeren-zo-hoeft-het-niet-meer
...
POSO-voorzitter Dekker wil graag dat het probleem snel wordt opgelost. ‘Er is van alles door de gemeente gezegd, bijvoorbeeld dat ze met golfkarretjes komen. Nou, die willen we ze wel eens zien regelen! We horen niks van de gemeente rechtstreeks. We hebben geen brief of telefoontje gehad.’
Toch wil Dekker snel om de tafel met de gemeente. ‘Heel de gemeenschap spreekt je erop aan. Iedereen vraagt wat er aan de hand is. Dit moet gewoon opgelost worden.’
...

Poezenmeisje schreef op 02-09-2026 om 06:14:

Dit vind ik zó misselijk.

Jarenlang gedogen, zelfs de gelegenheid geven om paaltjes uit de weg te halen en nu pesterig boetes uitschrijven omdat iemand van de playmobielpolitie stoer wil doen.

https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1434052/vissende-ouderen-op-de-bon-voor-foutparkeren-zo-hoeft-het-niet-meer
...
POSO-voorzitter Dekker wil graag dat het probleem snel wordt opgelost. ‘Er is van alles door de gemeente gezegd, bijvoorbeeld dat ze met golfkarretjes komen. Nou, die willen we ze wel eens zien regelen! We horen niks van de gemeente rechtstreeks. We hebben geen brief of telefoontje gehad.’
Toch wil Dekker snel om de tafel met de gemeente. ‘Heel de gemeenschap spreekt je erop aan. Iedereen vraagt wat er aan de hand is. Dit moet gewoon opgelost worden.’
...

Ik vind het een goed idee. Je hoeft de natuur niet te beschadigen omdat je oud bent. Dat ze het eleganter kunnen oplossen is overduidelijk maar ik snap de boete wel. Die man liet zijn auto staan, dit was geen gevalletje spullen droppen en auto weer wegrijden. Maar dan nog veroorzaken de auto’s schade. Die heilige koe mag wel wat minder heilig en de natuur mag voorrang krijgen. Wat mij betreft mogen ze ‘sportvissen’ en de vergunningen daarvoor direct afschaffen. Dan vermaken ze de ouderen maar op een andere manier. 

Neweve schreef op 01-09-2026 om 22:21:

[..]

Tandartsen adviseren nog steeds eens per half jaar controle. Hier in de buurt zit zelfs een tandarts die je weer uitschrijft als je dat niet doet. Als je die controles naar jaarlijks tenzij zet heb je al een stuk minder werk.

Wat, want dan loopt hij €20 mis? Ik ga eens in de twee jaar. Ik roep altijd vrolijk: “tot over twee jaar” en ben nog nooit uitgeschreven. Naar mijn mondhygiënist ga ik elk halfjaar, daar heb ik tenminste wat aan. 

Bijna de helft van de Nederlandse goudvoorraad in de VS verkocht. Een forse motie van wantrouwen voor de Amerikaanse financiële markten (en wellicht ook de regering). Ik ben benieuwd of Trump met een tegenzet komt.

Nederland haalt groot deel van de goudvoorraad weg uit de VS en Canada - https://nos.nl/l/2629369

Handschoenvrouw schreef op 02-09-2026 om 15:54:

Bijna de helft van de Nederlandse goudvoorraad in de VS verkocht. Een forse motie van wantrouwen voor de Amerikaanse financiële markten (en wellicht ook de regering). Ik ben benieuwd of Trump met een tegenzet komt.

Nederland haalt groot deel van de goudvoorraad weg uit de VS en Canada - https://nos.nl/l/2629369

Niet verkocht, maar verplaatst naar Londen.

Schemerlampje schreef op 02-09-2026 om 16:02:

[..]

Niet verkocht, maar verplaatst naar Londen.

Het is niet verplaatst maar verkocht. Het is in Londen opnieuw aangekocht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.