Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

ik zie het in een item in het Jeugdjournaal, bizar! Eentje zegt: ik weet niet goed waarom ik meegekomen ben, er is zoveel chaos hier, ik ga maar terug. 

Ik snap dat je een beter leven wilt...Nederlanders emigreerden in de jaren 50 en 60 ook massaal. Vooraf geregeld en mét paspoort...

ik vind het nieuws over de pinguïn leuker

Sparkle schreef op 31-07-2026 om 19:08:

[..]

Eigenlijk zeg je dat Facebook niet goed modereert omdat ze puur gedreven worden door winstbejag. Dat ze wel goed kunnen modereren, met AI, maar dat dus bewust niet goed genoeg doen.

Maar aannde andere kant wil je diezelfde onbetrouwbare Tech Bedrijven wel een identificatieplicht opleggen. Daarmee geef je ze een gigantische database in beheer met zeer vertrouwelijke gegevens. Als je Big Tech al niet vertrouwt met het modereren van een Facebook groep, waarom zou je ze dan wel de gegevens van je identiteit geven?

En als de grens niet fysiek open staat, hoe noem je het dan, als in 24 uur tijd 50.000 mensen overheen komen? Noem je dat dan dicht?

Die identificatieplicht en het bewaren van persoonsgegevens doen die "socials" maar netjes conform de AVG en op Europese servers. En als ze zich niet aan de regels houden een miljardenboete erover heen obv rechtelijke toetsing.

En als ik dat zo lees dan zijn de meeste indringers al weer weg, en worden er allerlei maatregelen in EU verband genomen om grenzen tijdelijk intensiever te controleren en te sluiten. Ze zijn dan misschien in Ceuta, maar eigenlijk nog nergens.

Dodental opgelopen naar 57 • Spaans ministerie: meeste migranten weer weg - https://nos.nl/l/2625090

Goede column in Trouw.
https://www.trouw.nl/buitenland/abdelkader-benali-migreren-is-een-hype-in-marokko-iedereen-kent-wel-iemand-die-vertrekt~b2601ef4/

“Het hele migratiebeleid is kapot, je ziet het hier letterlijk uit elkaar vallen. Je kunt het afdekken met verdragen, maar als mensen gaan lopen, wie houdt ze dan tegen? Vroeger dachten we: als het economisch beter gaat, zal de migratie afnemen. Maar nu gaat het iets beter hier, er worden mensen gezocht, in de bouw werken veel Afrikanen.

“Mensen krijgen nu juist nog meer verwachtingen. Ze ruiken aan de rijkdom en willen meer. Migratie is een consumptieartikel geworden, de stemming is: ik wil het ook. En als je vertelt dat het leven in Europa ook niet zo makkelijk is, dat er veel regels zijn en dat je veel belasting moet betalen, zeggen ze: oké, maar nu ga ik zwemmen.”

Kan de hele discussie over Ceuta ook in het migratietopic gevoerd worden? 

https://nos.nl/artikel/2625086-kritiek-op-infantino-zwelt-flink-aan-nu-ook-vanuit-fifa-zelf-eenmansactie

Eigenlijk verbaasd me het niet, alleen het blokje in het artikel dat Trump er niets vanaf weet. Dit is precies zoals hij het zou doen, en familie die in de organisatie komt. Infantilo die enorm veel geld opstrijkt, Trump zal ook al wel aandelen gekocht hebben, ook al zijn ze nog niet te koop. 

blij dat een heleboel het er niet mee eens zijn

buufie schreef op 31-07-2026 om 19:23:

Kan de hele discussie over Ceuta ook in het migratietopic gevoerd worden?

Je hebt helemaal gelijk, het is hier off topic. Al hebben de problemen in Ceuta heel weinig te maken met onze migratieproblemen. 

Femke09 schreef op 31-07-2026 om 19:15:

Ik ook!!!

Zwangere influencer stopt alsnog met drinken na kritiek op video over 'glaasje champagne': 'Aan het denken gezet'
Influencer Nicola Ebbink (32) biedt vrijdag excuses aan nadat ze onder vuur kwam te liggen vanwege alcoholgebruik tijdens haar zwangerschap. Ze zei dat een glas champagne ‘moet kunnen’. Na zich ‘verder verdiept’ te hebben in het onderwerp heeft ze spijt en deelt ze twee leerpunten.

https://www.ad.nl/show/zwangere-influencer-stopt-alsnog-met-drinken-na-kritiek-op-video-over-glaasje-champagne-aan-het-denken-gezet~ad853bf4/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&slug_rd=1

„Af en toe drink ik een glaasje champagne, omdat ik vind dat dat moet kunnen”, zei ze. Experts raden drinken tijdens de zwangerschap nadrukkelijk af, omdat het kan leiden tot een verhoogd risico op onder meer een miskraam of ontwikkelingsproblemen bij het kind.

girl bye , je gaat mij echt niet wijsmaken dat ze niet wist dat alcohol schadelijk is voor de foetus elke leek weet dat! 

echt smdh sommige mensen mogen hun zeepkist echt verbranden

Femke09 schreef op 31-07-2026 om 19:15:

nieuws over dieren die mensen te slim af zijn is altijd leuk

Een buisje besmet bloed zonder waarschuwend briefje, een zak urine die verkeerd is afgevoerd en een slecht gelezen e-mail. Door deze fouten én discussie over de opnameplek werd personeel van het Nijmeegse ziekenhuis Radboudumc in mei mogelijk blootgesteld aan het gevaarlijke hantavirus. Dat verklaart het ziekenhuis aan De Gelderlander.

Naar nu blijkt was het een opeenstapeling van miscommunicatie en onoplettendheid, maar speelde óók een discussie over waar de patiënt opgenomen moest worden een rol.

Tot twee keer toe werden er hygiënefouten gemaakt rond de patiënt. Zowel met bloed als met urine. Dat zorgde voor groot alarm binnen het Nijmeegse ziekenhuis. Twaalf medewerkers moesten wekenlang halsoverkop in quarantaine.

Medewerkers Radboudumc in quarantaine door reeks vermijdbare fouten bij opname van patiënt met zeldzaam virus | Regio | De Gelderlander.nl

Krijg jeuk van dit artikel, waarom doen we hier niets aan? Aan de natuur overlaten kan niet, want de wolf heeft in NL geen natuurlijke vijand, behalve de mens... Beesten sterven letterlijk door de schurft, ze bijten hun huid stuk, door de open wonden raken ze verzwakt, en kunnen niet goed meer jagen. Ondertussen besmetten ze andere dieren, verlos dat dier uit zijn lijden en voorkom verdere besmetting!

de-zombiewolf-met-schurft-in-kroondomein-het-loo

Om van de jeuk af te komen, bijt de wolf zichzelf en veroorzaakt daarmee kale plekken en open wonden. Door de verzwakte toestand kan het beest minder goed jagen. „Misschien benaderen ze mensen wel sneller in de hoop wat eten te krijgen.”

Voor sommige wolven kan de ziekte zelfs een dodelijke afloop hebben. „De ziekte kan zo jaren aanhouden, ze zijn niet zomaar genezen. Vooral in de winter bestaat de kans dat ze overlijden aan de schurft”, laat Schalker weten.
‘Zombiewolf’ met kale plekken en open wonden minder schuw voor mensen | Regio | De Gelderlander.nl

Die zogenaamde wilde paarden moeten van Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten toch ook creperen, want natúúr?

Als boeren ze spontaan gaan bijvoederen, dan worden die dieren wel heel erg verwaarloosd door subsidieslurpende natúúrorganisaties.

Yumi schreef op 02-08-2026 om 18:51:

Krijg jeuk van dit artikel, waarom doen we hier niets aan? Aan de natuur overlaten kan niet, want de wolf heeft in NL geen natuurlijke vijand, behalve de mens... Beesten sterven letterlijk door de schurft, ze bijten hun huid stuk, door de open wonden raken ze verzwakt, en kunnen niet goed meer jagen. Ondertussen besmetten ze andere dieren, verlos dat dier uit zijn lijden en voorkom verdere besmetting!

de-zombiewolf-met-schurft-in-kroondomein-het-loo

Om van de jeuk af te komen, bijt de wolf zichzelf en veroorzaakt daarmee kale plekken en open wonden. Door de verzwakte toestand kan het beest minder goed jagen. „Misschien benaderen ze mensen wel sneller in de hoop wat eten te krijgen.”

Voor sommige wolven kan de ziekte zelfs een dodelijke afloop hebben. „De ziekte kan zo jaren aanhouden, ze zijn niet zomaar genezen. Vooral in de winter bestaat de kans dat ze overlijden aan de schurft”, laat Schalker weten.
‘Zombiewolf’ met kale plekken en open wonden minder schuw voor mensen | Regio | De Gelderlander.nl

En waarschijnlijk heeft het arme die de schurft ook van de mens gekregen. Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat die ziekte spontaan onder dieren in de natuur ontstaat. Dus inderdaad dan moet je ook niet van de natuur verwachten dat zij het oplost. Ik vind ook dat er hier ingegrepen dient te worden ten behoeve van de zieke wolven en de andere dieren.

Schurft bij dieren wordt door andere mijten veroorzaakt dan schurft bij mensen. Dus ja, de ziekte komt ook gewoon in de natuur voor. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.