Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Poezenmeisje schreef op 02-08-2026 om 19:35:

Die zogenaamde wilde paarden moeten van Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten toch ook creperen, want natúúr?

Als boeren ze spontaan gaan bijvoederen, dan worden die dieren wel heel erg verwaarloosd door subsidieslurpende natúúrorganisaties.

Subsidieslurpend? Je bent blijkbaar slecht op de hoogte van wat natuurorganisaties allemaal op hun bordje hebben liggen en wat ze verplicht moeten doen voor de (broodnodige) subsidie die ze ontvangen. Dit soort organisaties nemen de overheid heel veel werk uit handen. Maar populistisch generaliseren voelt zo lekker hè.

Poezenmeisje schreef op 02-08-2026 om 19:35:

Die zogenaamde wilde paarden moeten van Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten toch ook creperen, want natúúr?

Als boeren ze spontaan gaan bijvoederen, dan worden die dieren wel heel erg verwaarloosd door subsidieslurpende natúúrorganisaties.

Die zogenaamde wilde paarden die creperen, bedoel je waarschijnlijk in de Oostvaardersplassen, dat beleid is in 2018 aangepast.

Maar als je het over subsidieslurpen hebt dan staat die boer voorop.... je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een potje voor.

Nederlandse boeren ontvangen gemiddeld €270 tot €460 per hectare per jaar, wat ongeveer 12,5% van hun inkomen uitmaakt.

Er zijn verschillende regelingen voor landbouwers en agrarische bedrijven:

• bedrijfsovernamefonds voor startende boeren en tuinders
  • basisbetaling
  • vergroeningsbetaling
  • extra betaling aan jonge landbouwers
  • graasdierpremie
  • Borgstellingskrediet voor landbouw en visserij (BLV)
  • Regeling Agrarisch natuurbeheer (SNL)
  • Regeling Kwaliteitsimpuls natuur en landschap (SKNL)
  • tegemoetkoming premie brede weersverzekering
  • subsidies energiebesparing in kassen

Landbouwsubsidies | Rijksoverheid.nl

Vreselijk, die arme dieren.....
De stank is om gek van te worden, hoofdpijn prikkelt mijn neus en de halve nacht niet geslapen. Alles dichtgehouden maar het helpt niet.

Geur van enorme natuurbrand in Limburg tot ver in regio Nijmegen te ruiken: ‘Ramen sluiten is verstandig’ | Regio | De Gelderlander.nl

De brand in LB wordt groter en is inmiddels tot in Friesland te ruiken

De natuurbrand bij het Noord-Limburgse Oostrum wordt groter, meldt de veiligheidsregio. Door de toegenomen wind en afgenomen luchtvochtigheid kan de brand verder oplaaien. Het blussen duurt nog zeker tot woensdag 9.00 uur.

De brand breidt zich verder uit richting het oosten. De situatie werd eerder stabiel genoemd, maar de brand is nog steeds niet onder controle.

Blussen brand Limburg duurt zeker tot woensdagochtend, brand breidt zich verder uit | Binnenland | NU.nl

https://www.bd.nl/maasdriel/grote-vechtpartij-op-kermis-in-dreumel-een-persoon-gewond~ab674f7f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&slug_rd=1

Gezellig dagje kermis en dorpsfeesten, inmiddels is gebleken dat de horeca ondernemers de festiviteiten rondom de kermis stopzetten. Een dorpsfeest wat al al zo'n 50 jaar bestaat, wordt even de nek omgedraaid door jongeren van buiten het dorp die daarheen gaan om te provoceren en rellen. 

Vreselijk voor de inwoners en ondernemers. Er blijft straks geen dorpsfeest meer over door dit soort idioten. 

De interviews met dorpsbewoners zijn te treurig voor woorden... 

Miraval schreef op 05-08-2026 om 22:00:

https://www.bd.nl/maasdriel/grote-vechtpartij-op-kermis-in-dreumel-een-persoon-gewond~ab674f7f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&slug_rd=1

Gezellig dagje kermis en dorpsfeesten, inmiddels is gebleken dat de horeca ondernemers de festiviteiten rondom de kermis stopzetten. Een dorpsfeest wat al al zo'n 50 jaar bestaat, wordt even de nek omgedraaid door jongeren van buiten het dorp die daarheen gaan om te provoceren en rellen.

Vreselijk voor de inwoners en ondernemers. Er blijft straks geen dorpsfeest meer over door dit soort idioten.

De interviews met dorpsbewoners zijn te treurig voor woorden...

Ik heb de filmpjes gezien, plus wat andere filmpjes. Conclusie: wit vecht met zwart. Aanleiding onbekend. Al is er sprake van een opstootje bij de botsauto's als startpunt. Op de filmpjes is vooral geweld van wit te zien. Dorpsbewoners hebben het over onbekende mensen die aangevoerd worden met auto's. Ze hebben het ook over asielzoekers. Raar, asielzoekers kunnen geen Nederlands rijbewijs halen en zullen in het algemeen geen geld hebben om een auto te kopen. Meest waarschijnlijke scenario: allochtone groep vecht met autochtone groep. Aanleiding onbekend. Wie begon onbekend. Wie de hardste klappen heeft gehad onbekend. Waar allochtone groep vandaan kwam onbekend, al gok ik zelf Tiel met een Marokkaanse en Molukse gemeenschap. 

PensioNada schreef op 06-08-2026 om 00:46:

[..]

Ik heb de filmpjes gezien, plus wat andere filmpjes. Conclusie: wit vecht met zwart. Aanleiding onbekend. Al is er sprake van een opstootje bij de botsauto's als startpunt. Op de filmpjes is vooral geweld van wit te zien. Dorpsbewoners hebben het over onbekende mensen die aangevoerd worden met auto's. Ze hebben het ook over asielzoekers. Raar, asielzoekers kunnen geen Nederlands rijbewijs halen en zullen in het algemeen geen geld hebben om een auto te kopen. Meest waarschijnlijke scenario: allochtone groep vecht met autochtone groep. Aanleiding onbekend. Wie begon onbekend. Wie de hardste klappen heeft gehad onbekend. Waar allochtone groep vandaan kwam onbekend, al gok ik zelf Tiel met een Marokkaanse en Molukse gemeenschap.

Ja dat is wel een redelijk goeie opsomming van de gebeurtenissen denk ik. Of het asielzoekers waren of allochtone jongeren of autochtone jongeren doet ef niet eens zoveel toe, feit is dat er ruzie is ontstaan en de festiviteiten afgelast zijn.

Een bezoekje aan de kermis moet in de toekomst binnen hekken met fouilleren plaatsvinden als een dorp al een vergunning met bijbehorende maatregelen kan betalen. Iets wat al zo lang bij de Nederlandse cultuur hoort (dat is het ook wel in mijn ogen) wordt zo praktisch onmogelijk gemaakt omdat jongeren zich nuet kunnen gedragen. Dit is zeker niet de eerste kermis of dorpsfeest.

https://nos.nl/artikel/2625717-drone-met-explosieven-in-leipzig-was-aanslagpoging-nieuw-niveau-van-dreiging

Beangstigend nieuws, maar ook opmerkelijk. Wat als dit in de toekomst wel lukt om tot ontploffing te brengen? In Rusland is afgelopen week een marktkoopman gewond geraakt door een drone met explosieven. Een "veilige" manier voor een nieuwe vorm van oorlogsvoering en terrorisme. 

Miraval schreef op 06-08-2026 om 13:22:

https://nos.nl/artikel/2625717-drone-met-explosieven-in-leipzig-was-aanslagpoging-nieuw-niveau-van-dreiging

Beangstigend nieuws, maar ook opmerkelijk. Wat als dit in de toekomst wel lukt om tot ontploffing te brengen? In Rusland is afgelopen week een marktkoopman gewond geraakt door een drone met explosieven. Een "veilige" manier voor een nieuwe vorm van oorlogsvoering en terrorisme.

Typo: dit was in Cherson, Oekraïne.

Het meest opmerkelijke vind ik het nieuws dat deze drone gewoon door iemand in Duitsland in de buurt van de luchthaven bestuurd werd.

PensioNada schreef op 06-08-2026 om 00:46:

[..]

Volgens dit stuk uit de Gelderlander zijn een groep bekende syrische jongeren woonachtig in Dreumel een flinke stoorzender in het dorp op verschillende plaatsen. En dat botst dan flink met de autochtonen . 

https://www.gelderlander.nl/west-maas-en-waal/clubs-in-dreumel-zijn-terreur-van-groepje-jongeren-beu-we-moeten-gezamenlijk-een-vuist-maken~addf4c0c/

majorette2005 schreef op 06-08-2026 om 18:55:

[..]

Volgens dit stuk uit de Gelderlander zijn een groep bekende syrische jongeren woonachtig in Dreumel een flinke stoorzender in het dorp op verschillende plaatsen. En dat botst dan flink met de autochtonen .

https://www.gelderlander.nl/west-maas-en-waal/clubs-in-dreumel-zijn-terreur-van-groepje-jongeren-beu-we-moeten-gezamenlijk-een-vuist-maken~addf4c0c/

Tja de kermis en de 4daagse hadden ze al in de vernieling geholpen, ze moeten ergens heen toch? Dan maar in de het zwembad of bios de boel verstieren.

Oud-politiecommissaris over ongeregeldheden op kermis: ’Dit is een patroon’
Op de kermis van Dreumel brak afgelopen weekend een grote vechtpartij uit. De organisatie van de kermis in het Gelderse dorp voelde zich daarna genoodzaakt om de feesten rond de kermis te annuleren. In Nieuws van de dag wordt hierover gesproken.
Oud-politiecommissaris over ongeregeldheden op kermis: ‘Dit is een patroon’ | De Telegraaf

majorette2005 schreef op 06-08-2026 om 18:55:

[..]

Ik reageerde op wat ik zag op de filmpjes die op dat moment beschikbaar waren. Dat er Syrische jongeren zijn die problemen veroorzaken ontken ik niet. Echter op de filmpjes zijn het vooral autochtone jongeren die geweld gebruiken.

PensioNada schreef op 07-08-2026 om 12:29:

[..]

Ik reageerde op wat ik zag op de filmpjes die op dat moment beschikbaar waren. Dat er Syrische jongeren zijn die problemen veroorzaken ontken ik niet. Echter op de filmpjes zijn het vooral autochtone jongeren die geweld gebruiken.

Jij vroeg dit in je stukje" Waar allochtone groep vandaan kwam onbekend, al gok ik zelf Tiel met een Marokkaanse en Molukse gemeenschap." Daar reageerde ik op.

majorette2005 schreef op 07-08-2026 om 13:05:

[..]

Jij vroeg dit in je stukje" Waar allochtone groep vandaan kwam onbekend, al gok ik zelf Tiel met een Marokkaanse en Molukse gemeenschap." Daar reageerde ik op.

Het verhaal is nog steeds inconsistent. Er was sprake van asielzoekers en groepen die met auto's aangevoerd werden. Een statushouder kan een rijbewijs krijgen nadat hij geslaagd is voor zijn rijexamen. Een asielzoeker niet. Uiteindelijk is mijn punt dat op grond van vage filmpjes gelijk asielzoekers de schuld krijgen, terwijl niemand precies kan vertellen wat er is gebeurd. En nogmaals, ik ontken niet dat er groepen jonge Syriërs zijn die problemen veroorzaken.

PensioNada schreef op 07-08-2026 om 14:29:

[..]

Het verhaal is nog steeds inconsistent. Er was sprake van asielzoekers en groepen die met auto's aangevoerd werden. Een statushouder kan een rijbewijs krijgen nadat hij geslaagd is voor zijn rijexamen. Een asielzoeker niet. Uiteindelijk is mijn punt dat op grond van vage filmpjes gelijk asielzoekers de schuld krijgen, terwijl niemand precies kan vertellen wat er is gebeurd. En nogmaals, ik ontken niet dat er groepen jonge Syriërs zijn die problemen veroorzaken.

Ik begrijp je punt maar dit weerhoudt asielzoekers natuurlijk niet om in auto's te rijden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.