Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
28-06-2026 om 10:47
Handschoenvrouw schreef op 28-06-2026 om 10:05:
[..]
Het gaat hier om artikel 12-procedures, het afdwingen van vervolging door het OM. Prima om daar mee op te houden, maar dan moet dat voor iedereen gelden.
Dat artikel 12 gedoe vind ik iets voor lastig te bewijzen verkrachtingen, niet voor het gooien van eieren.
Handschoenvrouw
28-06-2026 om 10:58
Poezenmeisje schreef op 28-06-2026 om 10:47:
[..]
Dat artikel 12 gedoe vind ik iets voor lastig te bewijzen verkrachtingen, niet voor het gooien van eieren.
Dat vind ik niet.
Thora
28-06-2026 om 21:07
Poezenmeisje schreef op 22-06-2026 om 18:46:
[..]
Rechts, toch?
Hij is van FvD.
Natuurlijk is hij van de FvD. Anders had er geen haan naar gekraaid.
Thora
28-06-2026 om 21:09
Poezenmeisje schreef op 28-06-2026 om 10:47:
[..]
Vind ik ook. En vaak worden de daders met "Foei Billenkoek" weggestuurd. Maar nu schijnt dat om de een of andere reden niet te kunnen.
Daglichtlamp
28-06-2026 om 21:17
Thora schreef op 28-06-2026 om 21:09:
[..]
Vind ik ook. En vaak worden de daders met "Foei Billenkoek" weggestuurd. Maar nu schijnt dat om de een of andere reden niet te kunnen.
Geef eens wat voorbeelden waar we geweldadig proberen op te breken van vreedzame demonstraties afdoen met een foei?
Thora
29-06-2026 om 14:35
Daglichtlamp schreef op 28-06-2026 om 21:17:
[..]
Geef eens wat voorbeelden waar we geweldadig proberen op te breken van vreedzame demonstraties afdoen met een foei?
Het ging mij vooral om daders van verkrachting en aanranding.
Maar jij vindt dus dat KOZ vreedzaam demonstreert begrijp ik?
Daglichtlamp
29-06-2026 om 14:43
Thora schreef op 29-06-2026 om 14:35:
[..]
Laat maar.
Handschoenvrouw
29-06-2026 om 14:44
[..]
Op welke manier pleegt KOZP geweld dan, waartegen men zich moet verdedigen door o.a. spullen naar ze te gooien?
Poezenmeisje
29-06-2026 om 15:22
[..]
Man en ik lagen dubbel van bet lachen bij het bericht dat KOZP langs zou komen. KOZP wist blijkbaar niet dat de boeren hun dorpen beschermen.
Dat zal wel de reden zijngeweest dat er massaal politie en ME op de been was.
...
De organisatie van de Sinterklaas-intocht wilde van geen wijken weten. 'Onze pieten zijn en blijven gewoon zwart', zei Anne Gert Koning van Dorpsverenigingen Slochteren vrijdag. ‘Dat hebben onze pieten unaniem besloten. En dat is volgens mij hoe het werkt in een democratie.’
...
Handschoenvrouw
29-06-2026 om 15:46
Poezenmeisje schreef op 29-06-2026 om 15:22:
[..]
Man en ik lagen dubbel van bet lachen bij het bericht dat KOZP langs zou komen. KOZP wist blijkbaar niet dat de boeren hun dorpen beschermen.
Dat zal wel de reden zijngeweest dat er massaal politie en ME op de been was.
...
De organisatie van de Sinterklaas-intocht wilde van geen wijken weten. 'Onze pieten zijn en blijven gewoon zwart', zei Anne Gert Koning van Dorpsverenigingen Slochteren vrijdag. ‘Dat hebben onze pieten unaniem besloten. En dat is volgens mij hoe het werkt in een democratie.’
...
Het artikel dat je post beschrijft hoe er rustig en vreedzaam gedemonstreerd & Sinterklaas gevierd werd op één plek.
Er staat niets over "boeren die hun dorpen beschermen".
Thora
29-06-2026 om 15:55
Handschoenvrouw schreef op 29-06-2026 om 14:44:
[..]
Op welke manier pleegt KOZP geweld dan, waartegen men zich moet verdedigen door o.a. spullen naar ze te gooien?
Door verbaal agressief te zijn. Op een plaats waar veel kinderen zijn die vol verwachting zijn van de Sint staan zij te schreeuwen en met spandoeken te zwaaien. En ja, dat verdient wel een ei vind ik.
Handschoenvrouw
29-06-2026 om 16:10
Thora schreef op 29-06-2026 om 15:55:
[..]
Door verbaal agressief te zijn. Op een plaats waar veel kinderen zijn die vol verwachting zijn van de Sint staan zij te schreeuwen en met spandoeken te zwaaien. En ja, dat verdient wel een ei vind ik.
Dat heet recht van demonstratie en vrijheid van meningsuiting. Maar die rechten zijn natuurlijk vooral gereserveerd voor "bezorgde burgers" die demonstreren bij AZCs.
Yumi
29-06-2026 om 16:12
Thora schreef op 29-06-2026 om 15:55:
[..]
In Nijmegen was de aanwezigheid van NEC supporters voldoende voor KOPZ, om te weten dat ze zich moest gedragen in het bijzijn van kinderen.
Harde kern NEC
Leden van de oude garde van de harde kern van de Nijmeegse voetbalclub NEC zullen morgen wél aanwezig zijn tijdens de intocht, zegt een ingewijde. ,,Maar niet om te demonstreren. Als de kinderen tijdens de intocht geen last hebben van activisten van KOZP, zal er niets gebeuren.”
Mochten demonstranten van KOZP zich wél hoorbaar maken tijdens de intocht, dan willen ze ingrijpen, vervolgt de ingewijde: ,,In eerste instantie door hen vragen weg te gaan. Maar wie dan niet wil horen, moet maar voelen.”
Handschoenvrouw
29-06-2026 om 16:25
Yumi schreef op 29-06-2026 om 16:12:
[..]
In Nijmegen was de aanwezigheid van NEC supporters voldoende voor KOPZ, om te weten dat ze zich moest gedragen in het bijzijn van kinderen.
Harde kern NEC
Leden van de oude garde van de harde kern van de Nijmeegse voetbalclub NEC zullen morgen wél aanwezig zijn tijdens de intocht, zegt een ingewijde. ,,Maar niet om te demonstreren. Als de kinderen tijdens de intocht geen last hebben van activisten van KOZP, zal er niets gebeuren.”
Mochten demonstranten van KOZP zich wél hoorbaar maken tijdens de intocht, dan willen ze ingrijpen, vervolgt de ingewijde: ,,In eerste instantie door hen vragen weg te gaan. Maar wie dan niet wil horen, moet maar voelen.”
Van wanneer is dit bericht, van 10 jaar geleden ofzo? Het lijkt in ieder geval niet recent te zijn.
Zwarte Piet is sowieso oud nieuws. In het overgrote deel van de Nederlandse gemeenten inclusief Nijmegen is Zwarte Piet niet meer helemaal zwart.
Daglichtlamp
29-06-2026 om 16:26
Eigenlijk is het heel ernstig dat zelfs redelijke forummers kennelijk geweld of dreigen met geweld tegen vreedzame demonstranten goedpraten.