Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


duizel schreef op 21-06-2026 om 21:32:

[..]

Ik vind het voor de agenten niet veilig om met naam rond te lopen. Ze worden dan zo makkelijk te traceren door mensen van wie je dat eigenlijk niet wil.

Misschien gewoon het dienstnummer op het uniform zetten, dan kunnen ze behalve dienstzaken niks met die informatie. 

duizel schreef op 21-06-2026 om 21:32:

[..]

Ik vind het voor de agenten niet veilig om met naam rond te lopen. Ze worden dan zo makkelijk te traceren door mensen van wie je dat eigenlijk niet wil.

Precies. Ze kunnen net zo goed gelijk hun adres erbij zetten en waar hun kinderen naar school gaan. Daarom is die eis van XR zo bizar. En dat het op het nieuws komt al helemaal. 

Ik weet dat ze bij de douane een naambordje hebben, maar je er ook voor kan kiezen dat er niet je naam maar je dienstnummer opstaat. 

Handschoenvrouw schreef op 22-06-2026 om 18:40:

[..]

Dat krijg je met die linkse salonsocialisten met hun regentencultuur.

Rechts, toch?

Hij is van FvD.

Thora schreef op 22-06-2026 om 10:14:

[..]

Precies. Ze kunnen net zo goed gelijk hun adres erbij zetten en waar hun kinderen naar school gaan. Daarom is die eis van XR zo bizar. En dat het op het nieuws komt al helemaal.

XR = bizar.

Loeki72 schreef op 22-06-2026 om 17:41:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/18295875/statenlid-martin-bos-maakte-duizenden-euros-belastinggeld-op-aan-biefstuk-bier-en-kaviaar-dit-gaat-alle-perken-te-buiten

Wat een schaamteloos gedrag op kosten van de burger.


De politicus bestelt onder meer een Wagyu burger, biefstukpuntjes en rib fingers. De verantwoording die boven het bonnetje staat, is enigszins ironisch te noemen: 'bespreking stikstofproblematiek'.

Poezenmeisje schreef op 22-06-2026 om 18:46:

[..]

Rechts, toch?

Hij is van FvD.

FvD is niet Rechts maar Raar.

En corrupt.

https://omroephethogeland.nl/2026/06/24/hond-wordt-stoned-na-eten-mensenpoep-in-bedum/

...
Die situatie ontstond nadat het beestje menselijke uitwerpselen binnenkreeg die waren achtergelaten op het naastgelegen parkeerterrein. Na onderzoek bij de dierenarts bleek het beestje stoned te zijn geworden van cannabis dat in de uitwerpselen te vinden was. De eigenaar wil dan ook andere baasjes waarschuwen: ‘Wees alert’
...

Voor deze beslissing heeft justitie viereneenhalf jaar tijd voor nodig gehad??

VIER-EN-EEN-HALF JAAR!!!

Wat een verspilling van belastinggeld...

https://nos.nl/artikel/2620305-taakstraf-voor-volendammers-die-vis-en-eieren-gooiden-naar-anti-zwarte-piet-betogers

Poezenmeisje schreef op 28-06-2026 om 07:21:

Voor deze beslissing heeft justitie viereneenhalf jaar tijd voor nodig gehad??

VIER-EN-EEN-HALF JAAR!!!

Wat een verspilling van belastinggeld...

https://nos.nl/artikel/2620305-taakstraf-voor-volendammers-die-vis-en-eieren-gooiden-naar-anti-zwarte-piet-betogers

Ik vermoed dat er telkens grotere zaken voor gingen. Ik zie het dus niet als een verspilling van belastinggeld, wel als een verspilling van tijd. 

Neweve schreef op 28-06-2026 om 08:19:

[..]

Ik vermoed dat er telkens grotere zaken voor gingen. Ik zie het dus niet als een verspilling van belastinggeld, wel als een verspilling van tijd.

Mwah... in t artikel staat:

Niet vervolgen


Afriyie deed na het incident aangifte tegen de drie verdachten, maar het Openbaar Ministerie besloot aanvankelijk om ze niet te vervolgen. KOZP legde zich daar niet bij neer en stapte naar het gerechtshof. Dat gaf opdracht tot nader onderzoek. Het opsporen, herkennen en beoordelen van beschikbaar bewijs nam veel tijd in beslag, meldt het OM. Om die reden werd de zaak pas vandaag, 4,5 jaar later, behandeld in de rechtbank op Schiphol.


Kortom, er is ook heel veel tijd in gestoken

Edit: en er volgt nog n hoger beroep....

TineWinkel schreef op 28-06-2026 om 08:29:

[..]

Mwah... in t artikel staat:

Niet vervolgen


Afriyie deed na het incident aangifte tegen de drie verdachten, maar het Openbaar Ministerie besloot aanvankelijk om ze niet te vervolgen. KOZP legde zich daar niet bij neer en stapte naar het gerechtshof. Dat gaf opdracht tot nader onderzoek. Het opsporen, herkennen en beoordelen van beschikbaar bewijs nam veel tijd in beslag, meldt het OM. Om die reden werd de zaak pas vandaag, 4,5 jaar later, behandeld in de rechtbank op Schiphol.


Kortom, er is ook heel veel tijd in gestoken

Edit: en er volgt nog n hoger beroep....

Kun je nagaan wat dát voor geld kost, KOZW Afriyie die rechtzaak (na rechtzaak) aanspant ...

Chiquita schreef op 28-06-2026 om 09:49:

[..]

Kun je nagaan wat dát voor geld kost, KOZW Afriyie die rechtzaak (na rechtzaak) aanspant ...

Het gaat hier om artikel 12-procedures, het afdwingen van vervolging door het OM. Prima om daar mee op te houden, maar dan moet dat voor iedereen gelden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.