Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Handschoenvrouw
17-06-2026 om 16:42
Zilver_gray schreef op 17-06-2026 om 16:33:
[..]
bestaat dat?
Ja, en ik ben de voorzitster
Zilver_gray
17-06-2026 om 16:45
Handschoenvrouw schreef op 17-06-2026 om 16:42:
[..]
Ja, en ik ben de voorzitster
![]()
Goed zo! Naar welk mailadres kan ik mijn klacht sturen?
Thora
17-06-2026 om 16:47
Handschoenvrouw schreef op 17-06-2026 om 16:42:
[..]
Ja, en ik ben de voorzitster
![]()
Dat dacht ik al.
Daglichtlamp
17-06-2026 om 17:13
Thora schreef op 17-06-2026 om 16:22:
[..]
Het is wel het eerste bericht dat ik lees. Vandaar mijn opmerking. Het verschijnt op MSM today. Dan verwacht je toch een volledig bericht?
Maar als het een artikel is over een gebeurtenis van een week eerder, dan is het bijna logisch dat over de gebeurtenis zelf toch ook geschreven is?
duizel
18-06-2026 om 06:54
ik ben het met thora eens hoe, dat was ook wat mij opviel aan het artikel, ik las het bijna als, de fatbikers konden er niks aan doen, de straat was te smal dus ze moesten wel op de stoep. Daar zit een stuk interpretatie bij. Ik zou als ouder vooral boos zijn over de fatbikes die net 25 km/u op de stoep reden. (Als die snelheid klopt, dat lees ik niet terug, alleen dat een ooggetuige dat zo inschat)
Thora
18-06-2026 om 10:17
duizel schreef op 18-06-2026 om 06:54:
ik ben het met thora eens hoe, dat was ook wat mij opviel aan het artikel, ik las het bijna als, de fatbikers konden er niks aan doen, de straat was te smal dus ze moesten wel op de stoep. Daar zit een stuk interpretatie bij. Ik zou als ouder vooral boos zijn over de fatbikes die net 25 km/u op de stoep reden. (Als die snelheid klopt, dat lees ik niet terug, alleen dat een ooggetuige dat zo inschat)
Dankjewel. ♥️
Thora
19-06-2026 om 12:15
Net op de radio bij het nieuws van Radio 10. XR wil dat agenten naambordjes gaan dragen zodat ze hen beter kunnen aanklagen na een demonstratie. Nee, het is geen 1 april maar het laat wel duidelijk zien hoe ver deze mensen van de werkelijkheid verwijderd zijn.
Handschoenvrouw
19-06-2026 om 12:27
Thora schreef op 19-06-2026 om 12:15:
Net op de radio bij het nieuws van Radio 10. XR wil dat agenten naambordjes gaan dragen zodat ze hen beter kunnen aanklagen na een demonstratie. Nee, het is geen 1 april maar het laat wel duidelijk zien hoe ver deze mensen van de werkelijkheid verwijderd zijn.
Ik vind het vooral onpraktisch. Geef agenten voor hun en andermans veiligheid dan een bodycam.
Thora
19-06-2026 om 12:50
Handschoenvrouw schreef op 19-06-2026 om 12:27:
[..]
Ik vind het vooral onpraktisch. Geef agenten voor hun en andermans veiligheid dan een bodycam.
Ik denk niet dat de mensen van XR dat op prijs zouden stellen.
Handschoenvrouw
19-06-2026 om 13:23
Thora schreef op 19-06-2026 om 12:50:
[..]
Ik denk niet dat de mensen van XR dat op prijs zouden stellen.
Dat zouden ze wel moeten zijn. Ze kunnen tijdens een plakactie, wat je er ook van vind, nergens naar toe en worden hoe dan ook gearresteerd en geïdentificeerd. Omdat die beelden ook het optreden van de politie filmen beschermen die beelden de demonstranten eerder dan andersom. Relschoppers die arrestatie willen ontlopen door hun identiteit te verbergen ondervinden nadeel hiervan omdat er opeens veel meer beelden zijn, en van veel dichterbij.
BlairW
21-06-2026 om 08:39
Handschoenvrouw schreef op 19-06-2026 om 12:27:
[..]
Ik vind het vooral onpraktisch. Geef agenten voor hun en andermans veiligheid dan een bodycam.
Agenten kunnen zelf kiezen of ze een bodycam dragen en of ze hem aan zetten. Dus die mogelijkheid is er al voor iedere agent.
Handschoenvrouw
21-06-2026 om 09:55
BlairW schreef op 21-06-2026 om 08:39:
[..]
Agenten kunnen zelf kiezen of ze een bodycam dragen en of ze hem aan zetten. Dus die mogelijkheid is er al voor iedere agent.
En dat moet dus veranderen in een bodycam die altijd aan staat.
Thora
21-06-2026 om 20:17
BlairW schreef op 21-06-2026 om 08:39:
[..]
Agenten kunnen zelf kiezen of ze een bodycam dragen en of ze hem aan zetten. Dus die mogelijkheid is er al voor iedere agent.
Het gaat XR erom dat ze op de uniformen van de agenten de namen kunnen zien zodat ze makkelijker kunnen aanklagen als ze vinden dat ze te hard worden aangepakt. Vandaar dat ik vind dat ze nogal ver van de werkelijkheid staan. En dat is waar het nieuwsbericht over ging. Blijkbaar is de bodycam voor hen niet genoeg.
duizel
21-06-2026 om 21:32
Thora schreef op 21-06-2026 om 20:17:
[..]
Het gaat XR erom dat ze op de uniformen van de agenten de namen kunnen zien zodat ze makkelijker kunnen aanklagen als ze vinden dat ze te hard worden aangepakt. Vandaar dat ik vind dat ze nogal ver van de werkelijkheid staan. En dat is waar het nieuwsbericht over ging. Blijkbaar is de bodycam voor hen niet genoeg.
Ik vind het voor de agenten niet veilig om met naam rond te lopen. Ze worden dan zo makkelijk te traceren door mensen van wie je dat eigenlijk niet wil.
BlairW
21-06-2026 om 21:54
Thora schreef op 21-06-2026 om 20:17:
[..]
Het gaat XR erom dat ze op de uniformen van de agenten de namen kunnen zien zodat ze makkelijker kunnen aanklagen als ze vinden dat ze te hard worden aangepakt. Vandaar dat ik vind dat ze nogal ver van de werkelijkheid staan. En dat is waar het nieuwsbericht over ging. Blijkbaar is de bodycam voor hen niet genoeg.
Ik snap waar het om gaat, maar ik reageer op iemand die zegt “geef agenten voor hun en andermans veiligheid een bodycam”. Dat is dus al geregeld, want elke agent kan er 1 krijgen.
bestaat dat?