Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Schemerlampje schreef op 17-06-2026 om 14:15:

[..]

Wat is het punt wat je wil maken? Volgens mij gebeurt het vaker dat de naam van een ouder genoemd wordt, of dat nu Kees of Hoessain is. (Ik vermoed dat daar ergens het punt zit voor jou?)

Wat is er raar aan dat de vader een klacht indient bij de gemeente als de nieuwe inrichting van de straat gevaarlijk is?

En het derde snap ik helemaal niet. Geen idee wat er zou moeten missen.

Wat dacht je van de aanhouding of iets wat daarvoor door moet gaan van de twee roekeloze figuren op fatbikes? Die hadden gewoon af moeten stappen als de straat te smal is en niet met 25 km per uur over de stoep sjezen en een kindje aanrijden. Er wordt alleen over de staat van de straat gesproken en dat daar een klacht tegen ingediend is. Geen klacht tegen de daders. Tenminste, daar wordt niet over geschreven. En ja, dat vind ik raar en dat mis ik in deze hele berichtgeving.

Thora schreef op 17-06-2026 om 15:25:

[..]

Hij is geen slachtoffer maar de vader van het slachtoffer. Er wordt zelden iemand bij naam genoemd in een krantenartikel. Vandaar dat het opvalt. Had het vader Klaas geweest had ik het ook raar gevonden.


Thora schreef op 17-06-2026 om 15:25:

[..]

Hij is geen slachtoffer maar de vader van het slachtoffer. Er wordt zelden iemand bij naam genoemd in een krantenartikel. Vandaar dat het opvalt. Had het vader Klaas geweest had ik het ook raar gevonden.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/360767/helena-gezicht-van-der-elsken-expositie-amsterdam

Helena wordt zelfs in de kop genoemd!

Thora schreef op 17-06-2026 om 15:29:

[..]

Wat dacht je van de aanhouding of iets wat daarvoor door moet gaan van de twee roekeloze figuren op fatbikes? Die hadden gewoon af moeten stappen als de straat te smal is en niet met 25 km per uur over de stoep sjezen en een kindje aanrijden. Er wordt alleen over de staat van de straat gesproken en dat daar een klacht tegen ingediend is. Geen klacht tegen de daders. Tenminste, daar wordt niet over geschreven. En ja, dat vind ik raar en dat mis ik in deze hele berichtgeving.

Je vindt dus het bericht raar en niet de gebeurtenissen. Wellicht heeft de bestuurder van de fiets de zaak allang geregeld met deze mensen via de verzekering. 

Anna76 schreef op 17-06-2026 om 15:38:

[..]

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/360767/helena-gezicht-van-der-elsken-expositie-amsterdam

Helena wordt zelfs in de kop genoemd!

Is dit een ongeluk of iets wat daarvoor door moet gaan?

Handschoenvrouw schreef op 17-06-2026 om 15:47:

[..]

Je vindt dus het bericht raar en niet de gebeurtenissen. Wellicht heeft de bestuurder van de fiets de zaak allang geregeld met deze mensen via de verzekering.

Okee laat ik het dan maar nog een keer uitleggen. Mijn punt is de onvolledige berichtgeving over dit incident. De fatbikes waren in overtreding, rijden een kind tot gort. Vervolgens wordt er uitgebreid beschreven dat de straat niet deugt. Wat er met degenen is gebeurd wordt niet over gerept. Dat vind ik vreemd en onvolledig. 

Je leest ook niet want het gaat niet om één fiets met een bestuurder maar om twee roekeloze figuren op twee fatbikes op de stoep met 25 km per uur. Blijkbaar zal het jullie worst zijn maar ik vind het weldegelijk ter zake doen of diegenen gestraft worden hiervoor. Verzekering of niet. 



Daglichtlamp schreef op 17-06-2026 om 16:06:

[..]

https://www.ad.nl/binnenland/17-jarige-van-der-valk-telg-die-achter-het-stuur-zou-hebben-gezeten-bij-dodelijk-ongeval-had-nog-nooit-autogereden~a5c5cbc1/

Met naam van het slachtoffer in het artikel.

Okee. Laat maar die naam. Ik heb net uiteengezet wat mij het meeste stoort aan het hele artikel. 

Dit is natuurlijk niet het eerste bericht over deze zaak. Dit bericht is overduidelijk geschreven n.a.v. de klachten van deze ouder (die ik dus ook als slachtoffer zie) over de inrichting van de straat. 

Thora schreef op 17-06-2026 om 16:10:

[..]

Okee laat ik het dan maar nog een keer uitleggen. Mijn punt is de onvolledige berichtgeving over dit incident. De fatbikes waren in overtreding, rijden een kind tot gort. Vervolgens wordt er uitgebreid beschreven dat de straat niet deugt. Wat er met degenen is gebeurd wordt niet over gerept. Dat vind ik vreemd en onvolledig.

Je leest ook niet want het gaat niet om één fiets met een bestuurder maar om twee roekeloze figuren op twee fatbikes op de stoep met 25 km per uur. Blijkbaar zal het jullie worst zijn maar ik vind het weldegelijk ter zake doen of diegenen gestraft worden hiervoor. Verzekering of niet.



Eerste zin: "Een vijfjarig meisje is vorige week op de stoep voor haar huis aan de Stetwaard in Alkmaar aangereden door twee jongens op een fatbike."

Ik lees daarin dat het gaat over 1 fatbike met 2 jongens daarop. Ik denk dat de bestuurder minderjarig is en dan ligt de lat voor roekeloosheid vaak wat hoger. 

En als dit artikel je zo stoort, waarom klaag je dan niet bij het Noord-Hollands Dagblad? Kun je ze meteen vragen om wat vaker namen te noemen in hun artikelen.

Daglichtlamp schreef op 17-06-2026 om 16:13:

Dit is natuurlijk niet het eerste bericht over deze zaak. Dit bericht is overduidelijk geschreven n.a.v. de klachten van deze ouder (die ik dus ook als slachtoffer zie) over de inrichting van de straat.

Het is wel het eerste bericht dat ik lees. Vandaar mijn opmerking. Het verschijnt op MSM today. Dan verwacht je toch een volledig bericht?

Handschoenvrouw schreef op 17-06-2026 om 16:21:

[..]

Eerste zin: "Een vijfjarig meisje is vorige week op de stoep voor haar huis aan de Stetwaard in Alkmaar aangereden door twee jongens op een fatbike."

Ik lees daarin dat het gaat over 1 fatbike met 2 jongens daarop. Ik denk dat de bestuurder minderjarig is en dan ligt de lat voor roekeloosheid vaak wat hoger.

En als dit artikel je zo stoort, waarom klaag je dan niet bij het Noord-Hollands Dagblad? Kun je ze meteen vragen om wat vaker namen te noemen in hun artikelen.

Omdat er hier op het forum een topic voor is misschien? Als je zo redeneert kunnen we het forum wel opdoeken natuurlijk. 

Handschoenvrouw schreef op 17-06-2026 om 16:21:

[..]

Eerste zin: "Een vijfjarig meisje is vorige week op de stoep voor haar huis aan de Stetwaard in Alkmaar aangereden door twee jongens op een fatbike."

Ik lees daarin dat het gaat over 1 fatbike met 2 jongens daarop. Ik denk dat de bestuurder minderjarig is en dan ligt de lat voor roekeloosheid vaak wat hoger.

En als dit artikel je zo stoort, waarom klaag je dan niet bij het Noord-Hollands Dagblad? Kun je ze meteen vragen om wat vaker namen te noemen in hun artikelen.

Maar zonder gekheid; die fatbikes (de bestuurders ervan) vind ik echt een ergernis. Om maar te zwijgen over het feit dat ze met enige regelmaat gerust met zijn 3-en op zo’n ding rondscheuren.

Zilver_gray schreef op 17-06-2026 om 16:28:

[..]

Maar zonder gekheid; die fatbikes (de bestuurders ervan) vind ik echt een ergernis. Om maar te zwijgen over het feit dat ze met enige regelmaat gerust met zijn 3-en op zo’n ding rondscheuren.

Ik dus ook maar dat mag blijkbaar niet van bepaalde mensen. Misschien moeten we gaan klagen bij de Bond voor Fatbikes ofzo.

Thora schreef op 17-06-2026 om 16:30:

[..]

Ik dus ook maar dat mag blijkbaar niet van bepaalde mensen. Misschien moeten we gaan klagen bij de Bond voor Fatbikes ofzo.

bestaat dat?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.