Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Poezenmeisje schreef op 08-06-2026 om 21:14:

https://www.culy.nl/inspiratie/vriendschapsbrood-herman/

Jaren '70.

Geen 5300 jaar, dat was af en toe een tijdje een hype en dan verdwijnt het weer tot weer iemand het recept tevoorschijn tovert, maar ook daar bedank ik voor.   

En zover ik weet ging men voor het zuurdesem en vriendschapsHerman niet de gist halen op het kerkhof.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5611105/wk-versiering-den-haag-dat-wel-gezond

Je kunt je als politieke partij maar ergens druk om maken.... wat een flauwekul zeg. Ik kan hier gewoon echt een beetje boos om worden, die ene maand in de 2 jaar. Die bomen vallen heus niet ineens om hoor. Ga iets nuttigs doen. 

Miraval schreef op 09-06-2026 om 22:18:

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5611105/wk-versiering-den-haag-dat-wel-gezond

Je kunt je als politieke partij maar ergens druk om maken.... wat een flauwekul zeg. Ik kan hier gewoon echt een beetje boos om worden, die ene maand in de 2 jaar. Die bomen vallen heus niet ineens om hoor. Ga iets nuttigs doen.

Meneer in het artikel wordt ook al een beetje boos hierover, maar waarom dan?
Ik ben dan wel geen PvdD stemmer, maar dit snap ik wel

Het gaat PvdD niet zozeer om de bomen, die staan al 26 jaar in bloei, maar om het ecosysteem van de bomen. Meneer in het artikel geeft zelf aan dat er allerlei insecten vrijkomen als het plastic wordt verwijderd, allicht stikken ze een beetje onder dat plastic - wie weet, dat kan zomaar. Maar het kan ook zijn dat ze het heerlijk vinden onder dat plastic, want meneer in het artikel geeft ook aan dat de bomen groener zijn dan in andere straten. Dat is toch best het onderzoeken waard?
En als blijkt dat de insecten stikken en het moeilijk hebben, dan zal er gevraagd worden om oranje plastic of houten hekjes rondom de bomen te plaatsen, zodat de bomen en straat net zo oranje blijven en het ecosysteem kan blijven leven. 

Er wordt wat plastic omheen gewikkeld, de bomen worden niet industrieel luchtdicht geseald...

Ik vind sowieso die versiering belachelijk. Nu wordt je als Nederlander gedwongen om te participeren in dat voetbal. 

Duckie73 schreef op 10-06-2026 om 06:29:

Ik vind sowieso die versiering belachelijk. Nu wordt je als Nederlander gedwongen om te participeren in dat voetbal.

?? Ik voel me nergens tot gedwongen als ik een versierde straat of woning zie?

Duckie73 schreef op 10-06-2026 om 06:29:

Ik vind sowieso die versiering belachelijk. Nu wordt je als Nederlander gedwongen om te participeren in dat voetbal.

Gedwongen? Op welke manier dan?

Ik vind die versieringen juist leuk, plus dat door zulke toernooien je als Nederlanders weer wat saamhorigheid voelt ipv die polarisatie. Het gaat om 2 maanden per jaar... de PvdD wil dit onderzoeken dus daar moet weer een berg geld en tijd ingestoken worden, voor iets waarvan een bomenmeneer zegt dat het waarschijnlijk allemaal wel meevalt.

Dat geld kan veel beter besteedt worden vind ik, vragen hierover in de gemeenteraad kost ook weer nodeloos tijd. Richt je eerst op zaken die werkelijk belangrijk zijn ipv een straat waar al 26 jaar versierd wordt. 

Het komt allemaal zo gemaakt over. Ik kijk zelf geen voetbal dus ik voel die saamhorigheid ook niet. Maar opeens met het WK is het team een teken van nationale trots. En ik hoop zeker niet op rellen als we winnen/verliezen. Voor het songfestival doen wij nooit zulke dingen. Waarom is voetbal dan het wel waard? Dat vraag ik mij af.

Miraval schreef op 10-06-2026 om 08:17:

[..]

Gedwongen? Op welke manier dan?

Ik vind die versieringen juist leuk, plus dat door zulke toernooien je als Nederlanders weer wat saamhorigheid voelt ipv die polarisatie. Het gaat om 2 maanden per jaar... de PvdD wil dit onderzoeken dus daar moet weer een berg geld en tijd ingestoken worden, voor iets waarvan een bomenmeneer zegt dat het waarschijnlijk allemaal wel meevalt.

Dat geld kan veel beter besteedt worden vind ik, vragen hierover in de gemeenteraad kost ook weer nodeloos tijd. Richt je eerst op zaken die werkelijk belangrijk zijn ipv een straat waar al 26 jaar versierd wordt.

Ik vind de versieringen en de saamhorigheid geweldig. Niet dat ik verder ook maar iets met voetbal heb, maar ik kan wel genieten van de versierde straten en mensen die staan te springen en zingen van blijdschap. Om die reden ging ik toch vaak mee het centrum in met vrienden die wel van voetbal hielden, omdat al die vrolijkheid aanstekelijk werkt.

De PvdD kan zich beter bezig houden met zaken die er werkelijk toe doen. 

Ik heb ooit in een straat gewoon die versierd werd met vlaggetjes. Vanzelfsprekend hebben we meegedaan, en meebetaald. Maar wat ik van te voren niet wist is dat als het ook maar een beetje waait die vlaggetjes echt heel vervelende herrie maken. Gelukkig doet mijn huidige straat er niet aan. Ik heb geen idee of het echt nodig is voor de feestvreugde om de hele stam van een boom ook in te pakken in oranje. Er zijn in die straat toch genoeg andere dingen die oranje aangekleed kunnen worden. 

In Arnhem loopt een project waar de schulden van 40 inwoners zijn afgelost. Volgens de wethouder kunnen ze een kind wel een sportpas geven, maar het wegnemen van geldzorgen bij de ouders maakt pas echt het verschil. Nergens lees ik dat de inwoners leren met geld om te gaan en hoe ze kunnen voorkomen om opnieuw schulden te maken. Ik denk, onder begeleiding ervoor zorgen dat die schuld afgelost wordt, door goed met geld leren omgaan, een betere manier is.... 

Een project om inwoners van Arnhems armste wijk te verlossen van hun schulden is een succes. Tijdens het proefproject wordt bij huishoudens de schuld weggewerkt, veertig gezinnen doen mee. Dat levert niet alleen minder financiële zorgen op, maar misschien nog wel belangrijker: het vermindert de stress in deze gezinnen.
Schulden van 40 gezinnen in armste wijk Arnhem worden helemaal afgekocht: kinderen durven weer vriendjes mee naar huis te nemen | Regio | De Gelderlander.nl

Yumi schreef op 11-06-2026 om 23:29:

In Arnhem loopt een project waar de schulden van 40 inwoners zijn afgelost. Volgens de wethouder kunnen ze een kind wel een sportpas geven, maar het wegnemen van geldzorgen bij de ouders maakt pas echt het verschil. Nergens lees ik dat de inwoners leren met geld om te gaan en hoe ze kunnen voorkomen om opnieuw schulden te maken. Ik denk, dat onder begeleiding ervoor zorgen dat die schuld afgelost wordt, door goed met geld om te gaan, een betere manier is....

Een project om inwoners van Arnhems armste wijk te verlossen van hun schulden is een succes. Tijdens het proefproject wordt bij huishoudens de schuld weggewerkt, veertig gezinnen doen mee. Dat levert niet alleen minder financiële zorgen op, maar misschien nog wel belangrijker: het vermindert de stress in deze gezinnen.
Schulden van 40 gezinnen in armste wijk Arnhem worden helemaal afgekocht: kinderen durven weer vriendjes mee naar huis te nemen | Regio | De Gelderlander.nl

Hoe kom je tot de conclusie dat deze mensen niet met geld om kunnen gaan? Dat haal ik niet uit het artikel. 

Overigens zijn er al bewindvoerders en stadsbanken die mensen bet schulden begeleiden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.