Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Waren Marathons altijd al zo dodelijk? Eerst dat meisje van 15 en nu deze jongen van 21. Overschatten ze zichzelf dan zo? Of is het de hitte? 

Onwel geworden deelnemer marathon Utrecht overleden, 'was een fitte student'

ik denk dat meerdere dingen kunnen spelen. Hitte is echt levensgevaarlijk als de mensen nog niet getraind hebben met warmte.
Ook hoor ik van collega’s en artsen die helpen bij de medische posts bij de marathon dat er ook jonge mensen zijn die drugs of xtc nemen om sneller te gaan. Ook zijn er altijd wel mensen bij die ziek zijn, maar toch perse willen lopen tegen beter weten in. 

15-jarigen mógen niet eens meedoen met een halve marathon, maar wordt er niet op gecontroleerd.

...https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5599947/hardlopen-leiden-meisje-15-marathon-overleden

Officieel was de leeftijdsgrens voor de halve marathon 16 jaar, bevestigt Tjeerd Scheffer van de Leiden Marathon. "Ons systeem gaat uit van de leeftijd die deelnemers zelf opgeven", vertelt hij.
...

Yumi schreef op 01-06-2026 om 23:04:

We weten niet wat er precies is voorgevallen en we weten niet wat precies de melding is geweest. Wel komt er steeds meer informatie binnen over de man die doordraaide in het azc, bedreiging met een mes, en de boel slopen.
...
Deze beelden laten een deel van de gebeurtenis van 19 mei jl. zien. Uiteraard wordt zorgvuldig gekeken naar alle feiten en omstandigheden. Tegelijkertijd hebben wij vertrouwen in het vakmanschap van onze collega's en realiseren wij ons dat zij dag in dag uit onder hoge druk keuzes maken.

Bedreiging
Op 19 mei rond 21:50 uur zijn agenten afgegaan op een melding van vernieling en bedreiging aan de Kampweg in Zeist. Vervolgens ontstond de situatie die op de beelden gedeeltelijk zichtbaar is. Hierbij is een 30-jarige man uit Zeist aangehouden.

...

Beelden op social media over aanhouding Zeist | politie.nl

Zoals ik al eerder zei. 

Ik heb vertrouwen in de politie. 

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5608797/we-zouden-gescheiden-worden-koppel-spreekt-over-escalatie-azc

...

Wesam Mekdad zegt telefonisch dat de hele situatie escaleerde toen hij te horen kreeg dat hij terug moest naar Egypte en zijn zwangere vrouw naar Duitsland. Wesam zou uit woede meerdere vernielingen hebben aangebracht. Zo maakte hij naar eigen zeggen twee deuren en een koelkast kapot.

"En mijn vrouw pakte een keukenmes en zei: 'maak me maar liever dood dan ons van elkaar te scheiden'. Daarop hebben de medewerkers van het azc de politie gebeld."

...

Zilver_gray schreef op 05-06-2026 om 09:24:

Wat een tuig; fatbikes maar afschaffen, die krengen rijden ook veel te hard!

https://dvhn.nl/groningen/stad/jonge-fatbikers-schoppen-zoe-18-van-haar-fiets.-mijn-arm-is-gebroken-en-mijn-vertrouwen-geknakt-49243122.html

Helaas van alle tijden. Ben toen ik een tiener was ook eens bespuugd door twee jochies op een scooter. Toen stopte ik en moest ik huilen. Hun reden vrolijk door.

Gijs Tuinman wil zich aansluiten bij Mona Keijzer en is weg bij BBB... zou hij zijn zetel meenemen?

Tuinman verlaat BBB na onvrede over koers en leiderschap - https://nos.nl/l/2617214

Poezenmeisje schreef op 05-06-2026 om 07:20:

[..]

Zoals ik al eerder zei.

Ik heb vertrouwen in de politie.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5608797/we-zouden-gescheiden-worden-koppel-spreekt-over-escalatie-azc

...

Wesam Mekdad zegt telefonisch dat de hele situatie escaleerde toen hij te horen kreeg dat hij terug moest naar Egypte en zijn zwangere vrouw naar Duitsland. Wesam zou uit woede meerdere vernielingen hebben aangebracht. Zo maakte hij naar eigen zeggen twee deuren en een koelkast kapot.

"En mijn vrouw pakte een keukenmes en zei: 'maak me maar liever dood dan ons van elkaar te scheiden'. Daarop hebben de medewerkers van het azc de politie gebeld."

...

Ook ik heb vertrouwen in de politie en zou willen dat er niet meteen geoordeeld werd, als er ergens een filmpje opduikt. 

Handschoenvrouw schreef op 05-06-2026 om 09:50:

Gijs Tuinman wil zich aansluiten bij Mona Keijzer en is weg bij BBB... zou hij zijn zetel meenemen?

Tuinman verlaat BBB na onvrede over koers en leiderschap - https://nos.nl/l/2617214

Welke zetel? 

Mushu schreef op 07-06-2026 om 20:43:

Mummie brood en bier. Hoe verzin je het

https://www.nu.nl/opmerkelijk/6398426/wetenschappers-bakken-brood-met-gist-uit-ijsmummie-otzi-ook-kansen-voor-bier.html

Ik denk dat je daar een beetje gestoord voor moet zijn.

Ik hoef geen brood of bier dat afkomstig is van schimmels uit de maag en van de huid, van een lijk dat 5300 onder het ijs heeft gelegen. Tussen z'n tenen zit waarschijnlijk ook nog een bijzonder soort schimmel, lekker om kaas mee te maken 


zijn wetenschapers sowieso niet beetje gestoord.. 

Yumi schreef op 07-06-2026 om 22:08:

[..]

Ik denk dat je daar een beetje gestoord voor moet zijn.

Ik hoef geen brood of bier dat afkomstig is van schimmels uit de maag en van de huid, van een lijk dat 5300 onder het ijs heeft gelegen. Tussen z'n tenen zit waarschijnlijk ook nog een bijzonder soort schimmel, lekker om kaas mee te maken


Hoe oud is "Herman de doorgeefcake"? 

Of de 'moeder' die gebruikt wordt voor (zuur)desembrood?

(Slingert google aan).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.