Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Duckie73
03-06-2026 om 18:08
Die Belgen zijn ook hardleers. Weer een chauffeur van hetzelfde bedrijf die door het sein rijdt op de zelfde spooroverweg. En die vorige chauffeur was ook een asociale rijder waar klachten over waren. Maar blijkbaar mag iedereen daar maar rijden.
Na dodelijk ongeluk Buggenhout rijdt weer schoolbus van zelfde bedrijf over gesloten overweg
Poezenmeisje
03-06-2026 om 18:47
https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1410097/overlastgevers-in-winkelcentrum-paddepoel-kunnen-collectief-winkelverbod-krijgen
...
Als iemand met een winkelverbod voor één zaak binnen een jaar in de fout gaat bij een andere winkel, volgt een collectief winkelverbod. In een app is dan voor personeel te zien wie niet meer naar binnen mag. Volgens het winkelcentrum is de maatregel goedgekeurd door de Autoriteit Persoonsgegevens.
De politie wordt voortaan alleen nog ingeschakeld als er aangifte wordt gedaan. De handhaving van het verbod wordt gedaan door de ondernemers zelf. Negeert iemand het winkelverbod, dan kan aangifte worden gedaan van huisvredebreuk.
...
Poezenmeisje
03-06-2026 om 18:49
Duckie73 schreef op 03-06-2026 om 18:08:
Die Belgen zijn ook hardleers. Weer een chauffeur van hetzelfde bedrijf die door het sein rijdt op de zelfde spooroverweg. En die vorige chauffeur was ook een asociale rijder waar klachten over waren. Maar blijkbaar mag iedereen daar maar rijden.
Na dodelijk ongeluk Buggenhout rijdt weer schoolbus van zelfde bedrijf over gesloten overweg
Wat een ***** 😡
Duckie73
03-06-2026 om 19:48
Poezenmeisje schreef op 03-06-2026 om 18:47:
https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1410097/overlastgevers-in-winkelcentrum-paddepoel-kunnen-collectief-winkelverbod-krijgen
...
Als iemand met een winkelverbod voor één zaak binnen een jaar in de fout gaat bij een andere winkel, volgt een collectief winkelverbod. In een app is dan voor personeel te zien wie niet meer naar binnen mag. Volgens het winkelcentrum is de maatregel goedgekeurd door de Autoriteit Persoonsgegevens.
De politie wordt voortaan alleen nog ingeschakeld als er aangifte wordt gedaan. De handhaving van het verbod wordt gedaan door de ondernemers zelf. Negeert iemand het winkelverbod, dan kan aangifte worden gedaan van huisvredebreuk.
...
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Er zijn zat verhalen van ouderen die de zelfscan bij de AH niet snappen en dan de helft van hun boodschappen vergeten te scannen en een winkelverbod krijgen. Als ze dat te vaak doen kunnen ze nergens meer heen. Natuurlijk weet ik niet of dit hele slinkse ouderen zijn die hun leeftijd als excuus gebruiken, maar ik gok ook dat er onschuldige oudjes tussen zitten.
lientje69
03-06-2026 om 19:52
Duckie73 schreef op 03-06-2026 om 19:48:
[..]
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Er zijn zat verhalen van ouderen die de zelfscan bij de AH niet snappen en dan de helft van hun boodschappen vergeten te scannen en een winkelverbod krijgen. Als ze dat te vaak doen kunnen ze nergens meer heen. Natuurlijk weet ik niet of dit hele slinkse oudere zijn die hun leeftijd als excuus gebruiken, maar ik gok ook dat er onschuldige oudjes tussen zitten.
Als ze de zelfscan niet snappen kunnen ze toch ook de gewone kassa gebruiken? Of zijn die er niet bij de AH daar?
Duckie73
03-06-2026 om 19:55
lientje69 schreef op 03-06-2026 om 19:52:
[..]
Als ze de zelfscan niet snappen kunnen ze toch ook de gewone kassa gebruiken? Of zijn die er niet bij de AH daar?
Bij sommige niet meer. Maar er zijn ook zat ouderen die het gebruiken zonder dat ze weten hoe zo´n ding werkt.
Schemerlampje
03-06-2026 om 20:43
[..]
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Er zijn zat verhalen van ouderen die de zelfscan bij de AH niet snappen en dan de helft van hun boodschappen vergeten te scannen en een winkelverbod krijgen. Als ze dat te vaak doen kunnen ze nergens meer heen. Natuurlijk weet ik niet of dit hele slinkse ouderen zijn die hun leeftijd als excuus gebruiken, maar ik gok ook dat er onschuldige oudjes tussen zitten.
Ik ben al een tijd weg uit Groningen, maar toendertijd zat er maar 1 supermarkt in winkelcentrum Paddepoel. Als je dus bij een andere winkel ook zonder te betalen iets meeneemt, doe je dat waarschijnlijk wel bewust. Bovendien kan een winkel er natuurlijk ook voor kiezen geen winkelverbod te geven als het om iemand gaat die het niet zo snapt. Ideetje: dan wel een zeldscanverbod geven, maar geen winkelverbod.
Handschoenvrouw
03-06-2026 om 21:17
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Er is aardig wat kritiek op de zelfscan en de consequenties van iets niet scannen. Daarom: nooit akkoord gaan met de "schikking" en ontkennen dat je opzettelijk iets niet gescanned hebt.
Poezenmeisje
03-06-2026 om 22:43
Toen ik zelf op Paddepoel woonde hadden we een Torro, een C1000 en een Edah.
Momenteel zijn er een AH en een Jumbo.