Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Yumi
04-12-2025 om 18:17
Schoondochter schreef op 04-12-2025 om 12:34:
Wat zeg je dat respectvol Yumi, mooi. Er zullen nog genoeg minder genuanceerde reacties gaan volgen ben ik bang.
Dank je
Yumi
04-12-2025 om 18:20
Thora schreef op 04-12-2025 om 13:00:
[..]
Ik hoop het ook. Het blijft een vaag verhaal. Dat gezin van dat meisje was ook niet helemaal koosjer volgens verhalen van de advocate van Marco. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Dat klopt, elk verhaal heeft zijn eigen achtergrond en wat dat precies is, hoef ik ook niet allemaal te weten.
Yumi
04-12-2025 om 18:29
Pooh-Bear schreef op 04-12-2025 om 13:40:
[..]
Ik blijf het lastig vinden. Ben blij dat ik geen rechter hier ben.
Als het gegaan is zoals het slachtoffer beweert is deze uitspraak wel heel zuur voor haar.
Als Marco overal de waarheid in heeft verteld is hij naar mijn idee alsnog te ver gegaan. Bv met de whats appjes en het naar de kamer gaan van een puber die naakt is.
Aan de andere kant is zijn Carrière voorbij en ook al wordt hij niet vervolgd zegt de rechter niet dat hij onschuldig is alleen dat er geen bewijs is.
Ik ben benieuwd of hij ooit weer gaat optreden. Denk wel dat er genoeg fans zouden komen.
Het blijft ook lastig, als het slachtoffer gelijk heeft is het zuur, buiten dat draagt ze dit de rest van haar leven met zich mee. Hoe dan ook hij is 6 jaar van zijn leven en zijn gezin kwijt. Ook al lijken die hem nog te steunen, hij is gescheiden en zijn carrière naar de knoppen. In het filmpje bij het bericht, zie ik iemand die emotioneel gebroken is, die fans komen wel weer, maar komt voor hem die ongedwongenheid terug?
Kiiroitori
04-12-2025 om 21:12
Net als je denkt dat het allemaal niet gekker meer kan ...... https://www.ad.nl/show/hoofdpiet-niels-van-der-laan-met-de-dood-bedreigd-politie-ingeschakeld~af954426/
Thora
05-12-2025 om 09:59
Kiiroitori schreef op 04-12-2025 om 21:12:
Net als je denkt dat het allemaal niet gekker meer kan ...... https://www.ad.nl/show/hoofdpiet-niels-van-der-laan-met-de-dood-bedreigd-politie-ingeschakeld~af954426/
Het is allemaal zo middeleeuws. Er hoeft maar iets te zijn of de woedende menigte gaat met fakkels en hooivorken verhaal halen. Neem destijds die zorgboerderij bij Alberto Stegeman waar de bewoners mishandeld en misbruikt werden. Ook al werd er duidelijk gemeld dat de zorgboerderij inmiddels al maanden gesloten was waren er toch mensen die meenden ernaartoe te moeten gaan om ze daar wel eens te gaan vertellen hoe ze erover dachten. Mensen kunnen zo dom zijn
Poezenmeisje
05-12-2025 om 11:21
"Ja nou, het schoot niet op met die dode mensen, dus wilden we kijken hoe ze sneller kunnen vergaan".
Sorry, maar dit is toch pure grafschennis door de gemeente???
😡😡😡😡😡
https://nos.nl/artikel/2593195-schokkend-en-pijnlijk-verbijstering-over-geopende-graven-in-dordrecht
...
Tien jaar geleden werden daar in het geheim experimenten uitgevoerd op lichamen van overledenen. Met medeweten van de toenmalig wethouder werden graven meerdere keren geopend zonder dat nabestaanden werden geïnformeerd of dat er een vergunning voor was.
...
Rogue
05-12-2025 om 11:35
Poezenmeisje schreef op 05-12-2025 om 11:21:
"Ja nou, het schoot niet op met die dode mensen, dus wilden we kijken hoe ze sneller kunnen vergaan".
Sorry, maar dit is toch pure grafschennis door de gemeente???
😡😡😡😡😡
https://nos.nl/artikel/2593195-schokkend-en-pijnlijk-verbijstering-over-geopende-graven-in-dordrecht
...
Tien jaar geleden werden daar in het geheim experimenten uitgevoerd op lichamen van overledenen. Met medeweten van de toenmalig wethouder werden graven meerdere keren geopend zonder dat nabestaanden werden geïnformeerd of dat er een vergunning voor was.
...
over de middeleeuwen gesproken..
Chiquita
05-12-2025 om 13:31
Nieuw-Zeelander die Fabergé-ei inslikte poept buit na zes dagen uit | Buitenland | NU.nl
Hoe krijgt ie het doorgeslikt? En zal ook pijnlijk zijn geweest om 't weer uit te poepen ![]()
Zorroo
05-12-2025 om 13:33
Ik krijg al buikpijn bij het idee! Met ketting en al, plus uitstekende delen?? 
Yumi
05-12-2025 om 22:07
Ik heb met verbazing gekeken naar dit filmpje, doe je de deur open en dan staat er iemand voor de deur die je vraagt; Broer wil je overstappen of niet?
Hondsbrutale Delta-verkoper gefilmd door bewoner
Telecomaanbieder Delta is zwaar in verlegenheid gebracht door beelden van een verkoper die zich buitengewoon agressief en intimiderend opstelt.
Zonder zich fatsoenlijk voor te stellen of uit te leggen voor welk bedrijf hij precies werkt, valt de verkoper direct met de deur in huis. „Goeiedag, wil jij overstappen of niet?” vraagt hij dwingend. Wanneer de bewoner, zichtbaar overrompeld door de botte aanpak, in de lach schiet, slaat de sfeer direct om.
De verkoper reageert fel. „Broer, ik vraag jou een normale vraag, wil jij overstappen of niet? Waarom lach je? Wat is er met je? Wat denk je?”
Op de beelden, is te zien dat de man niet alleen verbaal agressief is, maar ook fysiek onrustig oogt. Hij wiebelt constant heen en weer en blijft obsessief op zijn tablet swipen.
Van een verkoopgesprek is nauwelijks sprake, argumenten om over te stappen ontbreken. „Wil je overstappen of niet, broer?” blijft hij herhalen.
Wanneer de bewoner aangeeft niet gediend te zijn van de toon en de man sommeert te vertrekken (‘Ga lopen, hup’), weigert de verkoper aanvankelijk gehoor te geven aan het verzoek. „Ja toch, ik moet even wat in orde maken”, mompelt hij, terwijl hij naar zijn scherm blijft staren. Voordat hij uiteindelijk afdruipt, haalt hij nog uit naar de hele buurt. „In deze dorp ga ik sowieso niks verkopen. Zoals jullie zo zijn.”
KIJK | Hondsbrutale Delta-verkoper gefilmd door bewoner | Binnenland | De Gelderlander.nl
Yumi
06-12-2025 om 15:05
Als een tbser langer dan 4 maanden moet wachten op zijn behandeling heeft hij recht op een schadevergoeding dit kan oplopen tot €19.000,-
Staat betaalt honderdduizenden euro's omdat tbs'ers te lang in cel wachten
Steeds meer veroordeelden moeten wachten op een plek in een tbs-kliniek. Daardoor keert de Staat steeds meer schadevergoedingen uit. In 2024 werd ruim 350.000 euro uitgekeerd aan wachtende tbs-gestelden, fors meer dan de 13.000 euro in 2020.
Staat betaalt honderdduizenden euro's omdat tbs'ers te lang in cel wachten | Binnenland | NU.nl
Poezenmeisje
06-12-2025 om 15:47
Dat vind ik niet echt gek.
Je wordt van je vrijheid beroofd en je kunt niet aan de gang met wat de rechter heeft opgelegd.
Yumi
06-12-2025 om 19:51
Poezenmeisje schreef op 06-12-2025 om 15:47:
Dat vind ik niet echt gek.
Je wordt van je vrijheid beroofd en je kunt niet aan de gang met wat de rechter heeft opgelegd.
Een compleet gestoorde zoals bijvoorbeeld een Donny M die veroordeeld is voor ontvoering, misbruik en moord op de 9 jarige Gino is terecht van zijn vrijheid beroofd en mag wat mij betreft wegrotten. En ja de rechter heeft het opgelegd, maar iemand die zich niet aan de wet houdt tegemoet komen met een schadevergoeding?
Poezie
07-12-2025 om 10:34
Wauw
Organisatoren marathon Iran opgepakt om hoofddoekloze deelneemsters - https://nos.nl/l/2593544