Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Meesje schreef op 21-08-2026 om 17:10:

[..]

Zie je wel, bomen niet bomvol met broedende vogels.

Waarom moet jij altijd met van die 'stellingen' forummen? Eerst "je snapt toch wel dat ... de bomen bomvol broedende vogels zitten" (alsof je wel heel dom bent als je niet weet dat vogels in augustus massaal gaan broeden). Dan dat jij wél (in tegenstelling tot wie?) rekening wil houden met de diertjes. En nu zo'n cynische opmerking "Nederland is gered". Mogen hier alleen nieuwsberichten geplaatst worden die het bestaan van Nederland bedreigen? Als je het niet opmerkelijk vindt dat een rijstrook wekenlang dicht is vanwege een tak dan laat je het toch lekker langs je heengaan. Je hoeft toch niet indirect zo'n beetje alle andere schrijvers hier te beschuldigen van dierenhaten en hysterie. En ja, indirect, want als iemand hapt speel je de vermoorde onschuld.

(dit zal vast niet mogen. op de man enzo. laat maar weten moderators, haal ik het wel weg. Maar jeetje, hoe je de lol uit een topic kan halen)

We gaan het zien, de ecoloog gaat het beoordelen. De gewone procedure wordt gevolgd.

Excuses, had het tweede deel van je post over het hoofd gezien.

Ik wees er inderdaad op dat er een ecoloog naar moet kijken, en wat volgens mij de reden daarvan was. Mijn opmerkingen daarover en het belang dat ik hecht aan dierenwelzijn hoeft niemand te delen, en dat hoef jij je niet persoonlijk aan te trekken.

Ik kan me geen recente discussie met jou herinneren trouwens, maar op basis van deze uitbarsting lijkt er wat "oud zeer" te zitten. 

Overigens vaar ik zelf maar zelden uit tegen andere mensen op fora, tenzij het leugenaars, racisten, verspreiders van nepnieuws of mensen die dansen op andermans graf betreft.

Handschoenvrouw schreef op 21-08-2026 om 17:51:

Excuses, had het tweede deel van je post over het hoofd gezien.

Ik wees er inderdaad op dat er een ecoloog naar moet kijken, en wat volgens mij de reden daarvan was. Mijn opmerkingen daarover en het belang dat ik hecht aan dierenwelzijn hoeft niemand te delen, en dat hoef jij je niet persoonlijk aan te trekken.

Ik kan me geen recente discussie met jou herinneren trouwens, maar op basis van deze uitbarsting lijkt er wat "oud zeer" te zitten.

Overigens vaar ik zelf maar zelden uit tegen andere mensen op fora, tenzij het leugenaars, racisten, verspreiders van nepnieuws of mensen die dansen op andermans graf betreft.

Nee hoor, geen oud zeer. Ik bedoel precies wat ik schrijf. Geen stiekeme onderliggende boodschap of provocatie hier. Inhoudelijk zijn we het lang niet altijd 'oneens'. Vandaar ook dat je je wrs geen discussie met mij kunt herinneren. Maar zoals nu weer; dat jij belang hecht aan dierenwelzijn maar dat niemand dat hoeft te delen en ik het me dus niet hoef aan te trekken. Dat lijkt te suggereren dat een ander/ik zich dierenwelzijn niet aantrekt. Het heeft wat suggestiefs. En mss bedoel je het niet zo, maar het komt op mij wel zo over. 

Maar goed we gaan een beetje off topic. Wij twee zijn zeer zeker geen opmerkelijk nieuwtje 😉

https://www.nationaleonderwijsgids.nl/basisonderwijs/basisschool-verplicht-leerlingen-stil-en-stapvoets-te-lopen/

Dat kinderen in een school niet mogen rennen snap ik maar dit vind ik ver gaan. stil zijn, handen langs het lichaam...

duizel schreef op 25-08-2026 om 14:29:

https://www.nationaleonderwijsgids.nl/basisonderwijs/basisschool-verplicht-leerlingen-stil-en-stapvoets-te-lopen/

Dat kinderen in een school niet mogen rennen snap ik maar dit vind ik ver gaan. stil zijn, handen langs het lichaam...

Met 600 kinderen in 1 gebouw waar ook nog anderen gehuisvest zijn, snap ik wel dat men stilte wil op de gang. Zolang er in de pauzes op schoolplein gewoon gespeeld kan worden zie ik het probleem niet.

duizel schreef op 25-08-2026 om 14:29:

Ik vind het juist goed, wordt tijd dat er meer orde komt op school. Kinderen worden daar echt niet slechter van.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.