Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Fleurtje_5 schreef op 24-11-2025 om 08:56:

https://www.telegraaf.nl/buitenland/zweden-bereidt-zich-voor-op-oorlog-met-speciaal-noodbrood-ook-nederland-kan-op-hulp-rekenen/105886734.html

Mooi brood, en het is goed dat het word gebakken, maar ik moet er niet te lang bij stil staan waarom dit brood nu word gebakken.

Krijg steeds meer het gevoel dat we een oorlog worden "ingepraat", ipv er alles aan doen om dit te voorkomen. 

Fleurtje_5 schreef op 24-11-2025 om 08:56:

https://www.telegraaf.nl/buitenland/zweden-bereidt-zich-voor-op-oorlog-met-speciaal-noodbrood-ook-nederland-kan-op-hulp-rekenen/105886734.html

Mooi brood, en het is goed dat het word gebakken, maar ik moet er niet te lang bij stil staan waarom dit brood nu word gebakken.

Dat herinnert mij eraan dat ik mijn noodpakket even na moet lopen of mijn "eeuwig houdbare brood" nog goed is. 

Het houdt zich sowieso een paar maanden goed, in huishoudfolie met aluminiumfolie er omheen.

Ik ga maar weer eens nieuwe exemplaren bakken, ik heb nu een vacumeermachine, dus kan ik ze nu goed verpakken.

Brood kun je het niet echt noemen. Voedzame bakstenen is een betere benaming.

😄

Hierop inhakend. Jarenlang wordt er de spot gedreven met de zogenaamde "preppers". Het waren complotgekkies, idioten en ga zo maar door. En kijk nu???????????

Het verschil tussen een complot en de waarheid is dus echt een half tot 2 jaar. Dat blijkt wel weer

Thora schreef op 24-11-2025 om 16:46:

Hierop inhakend. Jarenlang wordt er de spot gedreven met de zogenaamde "preppers". Het waren complotgekkies, idioten en ga zo maar door. En kijk nu???????????

Het verschil tussen een complot en de waarheid is dus echt een half tot 2 jaar. Dat blijkt wel weer

Voormalig helikopter pilote Dominique Schreinemachers vertelde een paar weken geleden bij Oranjezondag (óf bij Vandaag Inside ?) dat ze op een treffen met haar oud-collega's de neiging kreeg om te gaan preppen. Er hing daar een soort oorlogsdreiging. 

Thora schreef op 24-11-2025 om 16:46:

Dankzij het Sinterklaasjournaal werd ik eraan herinnerd dat zoon zijn waterfilter mee moest hebben naar zijn nieuwe huis. Jaren geleden heb ik drie stuks gekocht, op advies van mijn preppende broertje.

Toen de Oekraïne oorlog uitbrak, werden ze ineens een stuk duurder.

Van 30 naar 40 euro, en nu in de aanbieding(?) van 50 naar 40 euro.

https://www.prepz.nl/nl/sawyer-mini-waterfilter.html

https://www.ad.nl/economie/lager-inkomen-of-opleiding-grotere-kans-op-kiespijn-en-kunstgebit~ae4f4472/

Mensen met een laag inkomen en/of laag opleidingsniveau hebben vaker een slecht gebit. De tandarts is duur is o.a. een reden. Misschien niet opmerkelijk maar wel raar in zo’n rijk land. 

Niet Saved by the bell, maar Gered door geklop. Ontzettend raar verhaal.

https://www.nu.nl/buitenland/6377084/thaise-vrouw-levend-uit-doodskist-gered-die-op-weg-was-naar-crematie.html 24 nov 2025

Een vrouw in Thailand die al in haar doodskist lag, is er zondag net op tijd uit gehaald. Tempelpersoneel overlegde met haar broer over haar crematie toen ze zachtjes geklop vanuit de kist hoorden. "Iedereen schrok."

De Thaise vrouw werd door haar broer naar Wat Rat Prakhong Tham, een boeddhistische tempel in de provincie Nonthaburi, gebracht om haar te laten cremeren, meldt AP News.

De broer vertelde dat zijn zus al twee jaar bedlegerig was toen haar gezondheid verslechterde en ze niet meer reageerde. Volgens hem was ze twee dagen eerder gestopt met ademen. Hij legde haar in een kist en reed 500 kilometer van de provincie Phitsanulok naar een ziekenhuis in Bangkok, omdat zijn zus haar organen wilde doneren.

Het ziekenhuis weigerde de vrouw omdat haar broer geen officiële overlijdensakte kon overleggen.
Daarna ging hij naar de tempel, die gratis crematiediensten aanbiedt. Ook daar werd het verzoek geweigerd vanwege het ontbreken van de akte.

Terwijl aan de man werd uitgelegd hoe je een overlijdensakte kunt krijgen, hoorden ze het geklop uit de kist. "Ik was een beetje verrast, dus ik vroeg hun de kist te openen, en iedereen schrok", vertelde een medewerker aan AP News. "Ik zag dat ze haar ogen een beetje opendeed en dat ze op de zijkant van de kist klopte. Ze moet al een tijdje aan het kloppen zijn geweest."

Ze onderzochten de vrouw ter plekke en stuurden haar naar een nabijgelegen ziekenhuis. De tempel heeft laten weten de medische kosten te betalen.

Het ziekenhuis weigerde de vrouw omdat haar broer geen officiële overlijdensakte kon overleggen

Volgens mij kun je ook geen organen gebruiken van iemand die al even dood is. Alleen als ze aan een hart-longmachine liggen. Anders zijn die organen 'niet meer goed'. 

Meesje schreef op 25-11-2025 om 15:22:

Het ziekenhuis weigerde de vrouw omdat haar broer geen officiële overlijdensakte kon overleggen

Volgens mij kun je ook geen organen gebruiken van iemand die al even dood is. Alleen als ze aan een hart-longmachine liggen. Anders zijn die organen 'niet meer goed'.

Huid en hoornvlies wel. Maar niet twee dagen later als je lichaam in een auto is versleept natuurlijk 

Chiquita schreef op 25-11-2025 om 14:35:

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5540704/celstraf-en-tbs-voor-pleegouders-meisje-vlaardingen

ongelooflijk lage straf

Geen tbs omdat het onwaarschijnlijk is dat ze ooit nog pleegkinderen krijgen. Ik vind het niet te geloven. Ben benieuwd of er hoger beroep komt

duizel schreef op 25-11-2025 om 16:11:

[..]

Geen tbs omdat het onwaarschijnlijk is dat ze ooit nog pleegkinderen krijgen. Ik vind het niet te geloven. Ben benieuwd of er hoger beroep komt

Dat dacht ik ook toen ik het las.

Ik vind het een schandalig Lage straf……En geen TBS…..

Met zijn tweeën bewust een kind bijna vermoorden en dan dit...

Stelletje kleuters op het Gemeentehuis, de banner voor ladiesnight bij de ijshal moet weg. De reclame die langs de voetbalclub hangt voor Eroworld hangt er al jaren 

'Preuts' verbod op reclame voor 18+ vriendinnenavond leidt tot felle kritiek: 'Het is echt betuttelend, bizar dat dit niet mag'

Nijmegen verbiedt een sponsorbanner van Ladies Night Homeparties in gemeentelijke ijshal Triavium. Het weigeren van de reclame voor de ‘18+-vriendinnenavond’ leidt van links tot rechts tot felle kritiek. „Hou toch op, waar zijn we mee bezig als gemeente?”

ijshockeyers-in-triavium-met-daarboven-de-verboden-banner

'Preuts' verbod op reclame voor 18+ vriendinnenavond leidt tot felle kritiek: 'Het is echt betuttelend, bizar dat dit niet mag' | Nijmegen | De Gelderlander.nl

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.