Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Yumi schreef op 13-11-2025 om 14:17:

[..]

Nogmaals je plaatst een artikel van juni 2024, en het gaat om een voorval van 6 november 2023.

Ik schreef al dat ik dit net zo vervelend vind, maar in dit en in jou vorige artikel wordt nergens beweert dat het zou gaan om bedreiging vanwege iemands seksuele voorkeur.

Ik suggereer niks dat maak jij ervan, ik plaats een politie bericht waarin gevraagd wordt om tips. Dat het hier gaat om verdachten met een migratieachtergrond daar kan ik niks aan doen. Kijk naar de opsporingslijst, ik plaats die foto's niet, toch staat er maar één verdachte met een NL achtergrond op, dan noem ik echt wel opmerkelijk nieuws.

Opsporingslijst | Opsporing Verzocht

Dit staat in de openingspost:

"In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.

https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html

Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.

Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws."

Ik snap niet zo goed dat je dit bericht dan hier plaatst. Wás het maar een opmerkelijk bericht, dat zou betekenen dat er niet vaak mensen mishandeld worden vanwege hun seksuele voorkeur.

Overigens vind ik dit gelden voor meerdere berichten die hier geplaatst worden. Het topic was zoals ik het lees, luchtiger bedoeld. Niet voor moord, doodslag, mishandeling, discriminatie etc.

Schemerlampje schreef op 13-11-2025 om 14:22:

[..]

Dit staat in de openingspost:

"In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.

https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html

Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.

Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws."

Ik snap niet zo goed dat je dit bericht dan hier plaatst. Wás het maar een opmerkelijk bericht, dat zou betekenen dat er niet vaak mensen mishandeld worden vanwege hun seksuele voorkeur.

Overigens vind ik dit gelden voor meerdere berichten die hier geplaatst worden. Het topic was zoals ik het lees, luchtiger bedoeld. Niet voor moord, doodslag, mishandeling, discriminatie etc.

Omdat ik het eigenlijk in geen enkel topic vind horen. 
Dat zal mede de oorzaak zijn dat er meerdere berichten hier worden geplaatst die hier eigenlijk niet horen. 

Het is inderdaad een feit dat mishandeling vanwege o.a. seksuele voorkeur, femicide ed veel te vaak voorkomen. Misschien moet er een apart topic komen, de nieuwsvergaarbak of zoiets?

De boodschappen zijn wat later 
Ik lees dat AH de boodschappen tot onderaan de dijk bezorgd
Busje rolt opnieuw van dijk in Werkendam tijdens bergingsactie | NU.nl

Het moet niet gekker worden, een levenslange gevangenisstraf en dan naar de rechter stappen vanwege een verbod op je broodbeleg. 

Een Australische gevange stapt naar de rechter vanwege een verbod op zijn favoriete broodbeleg, het typisch Australische smeersel Vegemite. De 54-jarige man, die een levenslange celstraf uitzit voor moord, vindt dat zijn mensenrechten worden geschonden.

Andre McKechnie stelt dat hij zonder Vegemite "niet kan genieten van zijn Australische cultuur". Volgens de gevangene is de gevangenis verplicht om "voedsel te leveren dat bijdraagt aan zijn welbevinden". Hij stelt dat zijn broodnodige Vegemite daaronder valt. De autoriteiten hebben nog niet gereageerd op zijn eis. De rechtszaak dient volgend jaar.
Australische gevangene naar de rechter om verbod op favoriete beleg Vegemite | Buitenland | NU.nl

Dat is toch van dat smerige ingedikte maggi spul? Ook bekend als marmite.

Laat hem drie potten leeg eten, dan duurt dat levenslang niet lang meer.
😄

Vanmorgen in Dagblad De Limburger:

Sekswerkers voelen hete adem van AI: “Hoe kun je tippen aan perfectie?”

Maar dan dit plaatje erbij (de link van mijn krant kan ik niet vinden, daarom deze link).

https://www.standaard.be/binnenland/sekswerkers-voelen-hete-adem-van-ai-hoe-kun-je-tippen-aan-perfectie/104537617.html

Hoe kan men dit perfectie noemen?  Afschuwelijk.

Fleurtje_5 schreef op 18-11-2025 om 10:29:

Vanmorgen in Dagblad De Limburger:

Sekswerkers voelen hete adem van AI: “Hoe kun je tippen aan perfectie?”

Maar dan dit plaatje erbij (de link van mijn krant kan ik niet vinden, daarom deze link).

https://www.standaard.be/binnenland/sekswerkers-voelen-hete-adem-van-ai-hoe-kun-je-tippen-aan-perfectie/104537617.html

Hoe kan men dit perfectie noemen? Afschuwelijk.

Misschien zien mannen zo de perfecte prostitué? 

Yumi schreef op 18-11-2025 om 18:43:

[..]

Misschien zien mannen zo de perfecte prostitué?

Ik denk vooral 'wat ziet dat ongemakkelijk uit, zo meteen barst iets kapot'.

In Dagblad De Limburger:

Horrorritje door bos nabij Drielandenpunt: merrie Fee zakt voor ogen van amazone tot aan hoofd weg in de grond
19-11-2025

Paard%20zakt%20in%20gat%20Aachener%20Wald.jpg

De merrie Fee zakte tijdens een ritje door het bos tot aan het hoofd weg. Foto: ComCavalo/Mediahuis

Aken Een ritje door het Aachener Wald werd voor Gaby Schick (37) een nachtmerrie. De Duitse amazone zag haar merrie Fee plots tot aan de nek in de grond verdwijnen. „Ze bleef rustig en vertrouwde erop dat we haar zouden helpen.”

.......etc.etc.etc...........

(met foto's van de reddingsactie).

Yumi schreef op 18-11-2025 om 10:02:

Het moet niet gekker worden, een levenslange gevangenisstraf en dan naar de rechter stappen vanwege een verbod op je broodbeleg.

Een Australische gevange stapt naar de rechter vanwege een verbod op zijn favoriete broodbeleg, het typisch Australische smeersel Vegemite. De 54-jarige man, die een levenslange celstraf uitzit voor moord, vindt dat zijn mensenrechten worden geschonden.

Andre McKechnie stelt dat hij zonder Vegemite "niet kan genieten van zijn Australische cultuur". Volgens de gevangene is de gevangenis verplicht om "voedsel te leveren dat bijdraagt aan zijn welbevinden". Hij stelt dat zijn broodnodige Vegemite daaronder valt. De autoriteiten hebben nog niet gereageerd op zijn eis. De rechtszaak dient volgend jaar.
Australische gevangene naar de rechter om verbod op favoriete beleg Vegemite | Buitenland | NU.nl

Als ik het artikel zo lees dan hebben de gevangenissen een hele legitieme reden om vegemite te verbieden. 

Fleurtje_5 schreef op 19-11-2025 om 13:23:

In Dagblad De Limburger:

Horrorritje door bos nabij Drielandenpunt: merrie Fee zakt voor ogen van amazone tot aan hoofd weg in de grond
19-11-2025

Paard%20zakt%20in%20gat%20Aachener%20Wald.jpg

De merrie Fee zakte tijdens een ritje door het bos tot aan het hoofd weg. Foto: ComCavalo/Mediahuis

Aken Een ritje door het Aachener Wald werd voor Gaby Schick (37) een nachtmerrie. De Duitse amazone zag haar merrie Fee plots tot aan de nek in de grond verdwijnen. „Ze bleef rustig en vertrouwde erop dat we haar zouden helpen.”

.......etc.etc.etc...........

(met foto's van de reddingsactie).

Wat een schrik. Kun je zoiets voorzien? Waarschijnlijk niet... Doodeng.

absor schreef op 19-11-2025 om 16:49:

[..]

Als ik het artikel zo lees dan hebben de gevangenissen een hele legitieme reden om vegemite te verbieden.

Dat klopt, dat maakt het des te vreemder dat het mogelijk is dat een moordenaar, ervoor naar de rechter kan stappen.

Een teddybeer die met behulp van AI met kinderen kan praten, is uit de verkoop gehaald door de Singaporese verkoper. Uit een test bleek dat de knuffel openlijk over seks praatte en tipte waar in huis je messen kan vinden.

https://www.nu.nl/economie/6376733/ai-teddybeer-uit-de-verkoop-gehaald-na-advies-over-seksstandjes-en-messen.html

De onderzoekers geven toe dat het onwaarschijnlijk is dat kinderen over seksonderwerpen zouden praten op dezelfde manier als volwassenen dat zouden doen. Maar toch vonden ze het verontrustend en waren ze verbaasd dat de knuffel bereid was om dergelijke onderwerpen te bespreken.

kennelijk niks geleerd van  tickle me Elmo🙃

https://www.telegraaf.nl/buitenland/zweden-bereidt-zich-voor-op-oorlog-met-speciaal-noodbrood-ook-nederland-kan-op-hulp-rekenen/105886734.html

Mooi brood, en het is goed dat het word gebakken, maar ik moet er niet te lang bij stil staan waarom dit brood nu word gebakken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.