Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Doemijdieglazenbol
14-04-2024 om 19:39
duizel schreef op 14-04-2024 om 19:06:
[..]
Dit las ik ook inderdaad. Dat maakt mijn mening wel anders. Alle opties afwijzen kan gewoon niet in deze situatie. Dat je niet terug wil naar je ouders kan ik me indenken, we weten niet wat daar achter zit, maar dat alle opties geen optie zijn vind ik lastig.
Ik vind het wel erg voor het kind!
Het is supererg voor het kind. Moeder maakt onverstandige keuzes die niet in diens belang lijken te zijn. Dat is heel erg vervelend en ik hoop dat ze verder wel verstandige keuzes maakt.
maar hierdoor mag je geen woning naar keuze afdwingen.
Fleurtje_5
15-04-2024 om 08:55
BlairW schreef op 14-04-2024 om 17:46:
[..]
Daar schijnt veel meer achter te zitten dan alleen dit. Zo zou ze gewoon bij haar ouders terecht kunnen, maar dit niet willen bijvoorbeeld.
Dat ze niet terug wil naar haar ouders kan ook meer achter zitten. Wat zit de jonge moeder dwars? Wil ze niet dat de ouders 'haar roer' teveel overnemen? Is de jonge moeder zelf teveel wars? Waarom 'botert' het thuis niet? Heeft de jonge moeder hulp nodig? Is het voor haar verstandiger om met een psycholoog te praten?
Feit is wel dat er een baby met z'n moeder in een auto woont. Als ik denk aan de de zorg die zo'n baby nodig heeft, het badje? de flesjes die uitgekookt moesten worden, het wassen van kleertjes...etc.etc...
Dat vind ik dieptriest.
duizel
15-04-2024 om 09:13
Fleurtje_5 schreef op 15-04-2024 om 08:55:
[..]
Dat ze niet terug wil naar haar ouders kan ook meer achter zitten. Wat zit de jonge moeder dwars? Wil ze niet dat de ouders 'haar roer' teveel overnemen? Is de jonge moeder zelf teveel wars? Waarom 'botert' het thuis niet? Heeft de jonge moeder hulp nodig? Is het voor haar verstandiger om met een psycholoog te praten?
Feit is wel dat er een baby met z'n moeder in een auto woont. Als ik denk aan de de zorg die zo'n baby nodig heeft, het badje? de flesjes die uitgekookt moesten worden, het wassen van kleertjes...etc.etc...
Dat vind ik dieptriest.
Dat is het ook. Maar ik lees dat er meer opties zijn geboden als bij de ouders wonen. Die wijst ze af als niet geschikt. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen betere optie zijn geboden als in een auto wonen. Het klinkt haast alsof ze dit blijft doen om af te dwingen dat ze krijgt wat ze wil en daar is dit de situatie niet voor. Als moeder kun je mijn inziens niet zo handelen.
Ik maak me ook erg zorgen om de baby. Dit kan niet gezond zijn. Ook als ze borstvoeding krijgt en er dus geen flesjes zijn om uitgekookt te worden. Ik hoop dat In ieder geval baby goed in de gaten gehouden wordt door instanties. Wat mij betreft zou hier ook opgetreden mogen worden als in, of je accepteert deze plek met je baby of we gaan de zorg voor de baby overnemen en je mag baby bezoeken op de plek waar die gaat wonen totdat je een woonplek accepteert.
Ik ben niet voor uit huis plaatsen. Weet dat voor de veilige hechting en goede basis juist die eerste tijd heel belangrijk is maar moeder maakt volgens mij keuzes die niet in het belang van het kind zijn. Lastige situatie. En natuurlijk kan ik er niet over oordelen zonder echt te weten wat er is. Deze reactie is puur op basis van wat ik lees in de media.
Poezie
15-04-2024 om 09:16
duizel schreef op 15-04-2024 om 09:13:
[..]
Dat is het ook. Maar ik lees dat er meer opties zijn geboden als bij de ouders wonen. Die wijst ze af als niet geschikt. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen betere optie zijn geboden als in een auto wonen. Het klinkt haast alsof ze dit blijft doen om af te dwingen dat ze krijgt wat ze wil en daar is dit de situatie niet voor. Als moeder kun je mijn inziens niet zo handelen.
Ik maak me ook erg zorgen om de baby. Dit kan niet gezond zijn. Ook als ze borstvoeding krijgt en er dus geen flesjes zijn om uitgekookt te worden. Ik hoop dat In ieder geval baby goed in de gaten gehouden wordt door instanties. Wat mij betreft zou hier ook opgetreden mogen worden als in, of je accepteert deze plek met je baby of we gaan de zorg voor de baby overnemen en je mag baby bezoeken op de plek waar die gaat wonen totdat je een woonplek accepteert.
Ik ben niet voor uit huis plaatsen. Weet dat voor de veilige hechting en goede basis juist die eerste tijd heel belangrijk is maar moeder maakt volgens mij keuzes die niet in het belang van het kind zijn. Lastige situatie. En natuurlijk kan ik er niet over oordelen zonder echt te weten wat er is. Deze reactie is puur op basis van wat ik lees in de media.
Zou jij met je baby tussen de junks in een opvanghuis gaan zitten? Diezelfde junk krijgen als ze ervoor hebben gekozen om een afkicktraject te volgen wel een fatsoenlijke woning aangeboden.
Doemijdieglazenbol
15-04-2024 om 11:11
Poezie schreef op 15-04-2024 om 09:16:
[..]
Zou jij met je baby tussen de junks in een opvanghuis gaan zitten? Diezelfde junk krijgen als ze ervoor hebben gekozen om een afkicktraject te volgen wel een fatsoenlijke woning aangeboden.
Er zijn in Amsterdam meerdere instanties die dakloze ouders met kinderen opvangen. In ieder geval Timon, Querido, de Regenbooggroep en het Leger des Heils. Het zal allemaal niet optimaal zijn, maar dat is in een auto wonen ook niet. Ik zou niet eens een baby maken in haar omstandigheden en zéker niet in een auto gaan wonen. Dat zijn persoonlijke keuzes. Er is hulp voor haar, maar dat wil ze allemaal niet.
Volgens de publicaties hierover zegt ze het zelf; ze wil niet eens een woning toegewezen krijgen, ze wil urgentie, zodat ze zelf kan kiezen. Dat is in de huidige woningcrisis gewoon geen optie. Dan kunnen mensen gewoon een baby maken om een woning af te dwingen. Er zijn mensen zat die wel verstandige keuzes maken en dit uitstellen of ergens anders een woning zoeken of nog bij hun ouders zitten. Ook tragisch. Voor discussies over de woningcrisis: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/oplossingen-voor-de-woningnood
Daglichtlamp
15-04-2024 om 17:45
https://nos.nl/artikel/2516883-ns-zet-treinen-zaterdag-paar-minuten-stil-uit-protest-tegen-geweld
Dieptriest dat conducteur tegenwoordig een gevaarlijk beroep is.
Thora
15-04-2024 om 19:20
Poezenmeisje schreef op 13-04-2024 om 09:10:
Christelijke bijenkomst wordt verstoord door pro-palestinisten.
De reactie: "Vrede zij met U".
"Shalom alecheim"
https://twitter.com/refdag/status/1778874142474883458?t=DX8gzKTceh_u_eVZfbE-tg&s=19
Wauw. Zo los je dat op dus 
duizel
15-04-2024 om 21:25
Poezie schreef op 15-04-2024 om 09:16:
[..]
Dat zeg ik niet. Ze heeft opvang in een opvang voor moeders en kinderen afgewezen. Ik heb het niet over de reguliere opvang.
Ik weet overigens niet of daar ook junks tussen zitten
Zilver_gray
16-04-2024 om 10:59
https://www.telegraaf.nl/financieel/1739221899/consumentenbond-dagvaardt-albert-heijn-om-fouten-op-kassabonnen
Bijelkaar opgeteld zouden het om miljoenen gaan!
Ik controleer mijn bon veel te weinig, neem ook niet altijd eentje mee.
Malibu2
16-04-2024 om 11:17
Zilver_gray schreef op 16-04-2024 om 10:59:
https://www.telegraaf.nl/financieel/1739221899/consumentenbond-dagvaardt-albert-heijn-om-fouten-op-kassabonnen
Bijelkaar opgeteld zouden het om miljoenen gaan!
Ik controleer mijn bon veel te weinig, neem ook niet altijd eentje mee.
Ik check de prijzen alleen als ik de handscanner gebruik, heb er al wel wat foute bedragen uitgehaald.
Maar als ik bij de reguliere kassa afreken, kijk ik alleen of bonuskorting wordt verrekend. Al die andere prijzen kan ik niet onthouden
Rogue
16-04-2024 om 12:16
Daglichtlamp schreef op 15-04-2024 om 17:45:
https://nos.nl/artikel/2516883-ns-zet-treinen-zaterdag-paar-minuten-stil-uit-protest-tegen-geweld
Dieptriest dat conducteur tegenwoordig een gevaarlijk beroep is.
Idd persoonlijk vond ik doordeweeks een beter idee maar dan komen er waarschijnlijk nog meer incidenten
Yumi
16-04-2024 om 13:34
450.000 NL ervaren voedseltekort, ze betalen eerst de rekeningen en medische kosten en wat overblijft is voor voedsel. Maar gelukkig kunnen we gewoon het Binnenhof verbouwen voor 2 miljard, zodat de dames en heren straks weer in een prachtig pand hun werk kunnen doen.... en dan komt het allemaal vast wel goed 
Voedselnood komt voor bij alle leeftijden, maar relatief gezien vaker bij alleenstaanden of ouders met kinderen, blijkt uit het onderzoek. Bijna 1 op de 5 mensen woonachtig in een grote stad eet te weinig of te weinig gevarieerd.
Kinderen die de hele week pannenkoeken eten. Of 's avonds een glaasje prik krijgen in plaats van een warme maaltijd. Wel een koekje bij de koffie voor de buren, maar zelf geen maaltijd kunnen betalen. Het zijn een paar voorbeelden van mensen die aangeven te weinig eten binnen te krijgen, waar het Rode Kruis zich grote zorgen over maakt. Het gaat juist ook om mensen van wie je het niet direct verwacht, zoals werkenden.
450.000 Nederlanders ervaren voedseltekort: 'Juist ook vaak mensen die gewoon werken' | RTL Nieuws | RTL.nl
Moirmel
16-04-2024 om 13:55
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240415_95184473
Een ondernemer (47) uit Antwerpen riskeert twee jaar celstraf wegens verkrachting omdat hij zich op datingsite Tinder had voorgesteld als een gespierde, alleenstaande Italiaan. Toen na de vrijpartij bleek dat hij een niet zo gespierde Marokkaan was, voelde een zakenvrouw (46) zich bekocht. “Ik wou seks met iemand anders, maar niet met hém”
In het artikel staat hoe ze de plaats betrad en zichzelf blinddoekte zonder dat ze hem gezien had. Pas na de seks nam ze de blinddoek af en merkte ze dat de man er helemaal niet uitzag als op zijn profielfoto's.
Persoonlijk vind ik het uiterst bizar dat het openbaar ministerie meegaat in haar verhaal, namelijk dat ze geen geldige toestemming heeft gegeven voor seks.
Ergens mag ze ook van geluk spreken want ze heeft zichzelf wel in een heel risicovolle situatie gebracht.
Malibu2
16-04-2024 om 14:29
Moirmel schreef op 16-04-2024 om 13:55:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240415_95184473
Een ondernemer (47) uit Antwerpen riskeert twee jaar celstraf wegens verkrachting omdat hij zich op datingsite Tinder had voorgesteld als een gespierde, alleenstaande Italiaan. Toen na de vrijpartij bleek dat hij een niet zo gespierde Marokkaan was, voelde een zakenvrouw (46) zich bekocht. “Ik wou seks met iemand anders, maar niet met hém”
In het artikel staat hoe ze de plaats betrad en zichzelf blinddoekte zonder dat ze hem gezien had. Pas na de seks nam ze de blinddoek af en merkte ze dat de man er helemaal niet uitzag als op zijn profielfoto's.
Persoonlijk vind ik het uiterst bizar dat het openbaar ministerie meegaat in haar verhaal, namelijk dat ze geen geldige toestemming heeft gegeven voor seks.
Ergens mag ze ook van geluk spreken want ze heeft zichzelf wel in een heel risicovolle situatie gebracht.
Eens. Geblinddoekt seks hebben met iemand die je nog nooit in real life hebt gezien.. dan breng je jezelf wel in een heel risicovolle situatie. Helemaal als je elkaar bent tegengekomen op een site als Tinder.
Ik kan me voorstellen dat het idee van geblinddoekt seks hebben met een onbekende een bepaalde spanning met zich meebrengt, maar dat zou geen reden mogen zijn om je gezond verstand zo compleet te laten varen.
Poezenmeisje
16-04-2024 om 14:43
Knettergek, die vrouw...
Seks met een wildvreemde en je kunt niet eens controleren of hij zijn regenjasje omheeft / omhoudt.