Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
lientje69
09-05-2023 om 10:16
Yumi schreef op 08-05-2023 om 22:52:
Er is weer een TBS'er (pedoseksueel) ontsnapt uit de Pompekliniek in Nijmegen. Tijdens zijn begeleid verlof is hij er vandoor gegaan op de fiets. Vorig jaar zijn er 2 mannen in juni en 1 in november uit de kliniek ontsnapt, de laatste stak toen een 27 jarige vrouw neer in Soest. Ik heb het gevoel dat ontsnappingen vaak voorkomen. Dat blijkt ook wel uit het bericht in de Telegraaf, er zijn afgelopen 5 jaar 450 incidenten geweest in tbs klinieken.
Een mede-tbs'er zegt tegen de Gelderlander dat hij in het verleden meerdere slachtoffers heeft gemaakt en al minstens 10 jaar in de tbs zit. "Hij was in afwachting van plaatsing op de longstay-afdeling. Hij zou nooit meer vrijkomen."
Tbs'er Nijmegen ontsnapt tijdens begeleid verlof | RTL Nieuws
Opnieuw ontsnapping tbs’er uit Pompekliniek: politie met man en macht op zoek naar zedendelinquent | Binnenland | Telegraaf.nl
Die snap ik dan niet hè. Hij zou nooit meer vrijkomen. En dan toch begeleid verlof???? Dat is toch raar dan?
Yumi
09-05-2023 om 11:47
lientje69 schreef op 09-05-2023 om 10:16:
[..]
Die snap ik dan niet hè. Hij zou nooit meer vrijkomen. En dan toch begeleid verlof???? Dat is toch raar dan?
Snap het ook niet, nooit meer vrij komen is niet voor niets....
Volgens zijn advocaat, is er geen acuut delictgevaar bij hem. Nou dat stelt me gerust 
wild-flower
09-05-2023 om 12:26
Nachtmerrie voor hotelgast: schrikt wakker van man die kamer binnendringt en aan zijn tenen zuigt
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/opvallend/2023/05/man-kamer-in-tenen-hotel-zuigen/
Lollypopje
09-05-2023 om 12:46
lientje69 schreef op 09-05-2023 om 10:16:
[..]
Ik vind het vooral heel raar dat deze informatie van een andere patiënt komt en dat de krant die heeft kunnen spreken hierover.
Yumi
09-05-2023 om 14:53
Lollypopje schreef op 09-05-2023 om 12:46:
[..]
Ik vind het vooral heel raar dat deze informatie van een andere patiënt komt en dat de krant die heeft kunnen spreken hierover.
Al begeleid verlof goed gaat, mogen ze na een tijd alleen weg.
lientje69
09-05-2023 om 15:44
Yumi schreef op 09-05-2023 om 14:53:
[..]
Al begeleid verlof goed gaat, mogen ze na een tijd alleen weg.
Maar toch niet als ze zeg maar nooit meer vrij zouden komen?
Yumi
09-05-2023 om 23:02
lientje69 schreef op 09-05-2023 om 15:44:
[..]
Maar toch niet als ze zeg maar nooit meer vrij zouden komen?
Dat denk ik ook niet, het was een antwoord op Lollypop die niet begreep hoe de krant een andere tbs'er hierover kon spreken.
Poezenmeisje
09-05-2023 om 23:12
Heel veel TBS'ers hebben een dagbesteding buiten de deur.
O.a. op de plek waar mijn ouders en man vrijwilligerswerk doen. Gewoon een publiek toegankelijke locatie waar iedereen naartoe kan gaan.
Lollypopje
10-05-2023 om 07:35
Yumi schreef op 09-05-2023 om 23:02:
[..]
Dat denk ik ook niet, het was een antwoord op Lollypop die niet begreep hoe de krant een andere tbs'er hierover kon spreken.
Daar heb je gelijk in, maar ik vind het als krant zijnde in elk geval niet heel netjes om zo aan je informatie te komen. Omdat het om privé informatie over een andere patiënt gaat. Maargoed erg verbazingwekkend is dat natuurlijk ook niet.
HAHA!wait..what
11-05-2023 om 22:50
https://www.ed.nl/binnenland/ruziende-ouders-geven-zeven-maanden-oude-zoontje-mee-aan-de-politie-schrijnender-wordt-het-niet~a0980e9c/
Ik kan me dit (gelukkig) echt niet voorstellen.
Ik hoop dat deze baby (bij oma) op een goede plek terechtkomt
Brabeau
12-05-2023 om 07:11
HAHA!wait..what schreef op 11-05-2023 om 22:50:
https://www.ed.nl/binnenland/ruziende-ouders-geven-zeven-maanden-oude-zoontje-mee-aan-de-politie-schrijnender-wordt-het-niet~a0980e9c/
Ik kan me dit (gelukkig) echt niet voorstellen.Ik hoop dat deze baby (bij oma) op een goede plek terechtkomt
"De ouders waren emotioneel maar gingen akkoord met de keus."
Ja wat dan? Ze wilden er toch niet meer voor zorgen?
duizel
12-05-2023 om 07:24
Brabeau schreef op 12-05-2023 om 07:11:
[..]
Ondanks het bericht van de politie en ondanks dat het misschien wel zo verwoord is door de ouders verwacht ik dat de ouders zich beseften dat het niet (meer) konden. Of dat het tijdelijk niet gaat. En dat is een heel triest. Dat je akkoord gaat met het feit dat je kind bij oma geplaatst wordt. Dat je weet dat het verstandelijk gezien op dit moment de beste keus is wil niet zeggen dat je er niet emotioneel van wordt dat je er akkoord mee gaat.
Dat is niet het plaatje dat je voor ogen hebt als je zwanger wordt.
Ik las ergens dat degene van de politie die dit geplaatst heeft op zijn vingers getikt is. Ik hoop dat er meer gebeurt dan een foei dit mag je niet schrijven. Geen ontslag ofzo maar wel wat educatie.
Mija
12-05-2023 om 08:35
Brabeau schreef op 12-05-2023 om 07:11:
[..]
Dat zijn de woorden van die agent. Je hoeft niet zomaar alles te geloven. Het is behoorlijke stemmingmakerij van die diender.
Lollypopje
12-05-2023 om 08:38
Er is trouwens al een topic over, dus misschien handig om daar verder te discussiëren in plaats van op twee verschillende plaatsen 
https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/ouders-geven-baby-mee-aan-politie-ze-willen-niet-meer-zorgen