Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Poezenmeisje schreef op 15-05-2023 om 18:10:

Die wijven zijn knettergek...

Of een publiciteitsstuntje om leden te trekken….

Mijn muren én plafond hingen vol met Georgie Davis.

Goh en ik maar denken dat er woningnood is.... Normaal moet een wethouder wonen in de plaats waar hij/zij werkt, maar Monique Esselbrugge krijgt nog een extra jaar ontheffing. Nu begrijp ik echt wel dat het lastig is me co-ouderschap, maar dat wist ze al voordat ze in Eindhoven ging werken....

De Eindhovense D66-wethouder Monique Esselbrugge heeft in iets minder dan een jaar bijna 10.000 euro gedeclareerd voor tijdelijke huisvesting. In Eindhoven heeft ze een huurappartement omdat ze ook in Nijmegen wil blijven wonen. Daarnaast declareerde ze ook nog ruim 1180 euro euro voor woon-werkverkeer. 
D66-wethouder declareerde in eerste jaar al bijna 10.000 euro voor slaapplek in Eindhoven | Deze verhalen mag je niet missen | ed.nl

Yumi schreef op 19-05-2023 om 09:41:

Goh en ik maar denken dat er woningnood is.... Normaal moet een wethouder wonen in de plaats waar hij/zij werkt, maar Monique Esselbrugge krijgt nog een extra jaar ontheffing. Nu begrijp ik echt wel dat het lastig is me co-ouderschap, maar dat wist ze al voordat ze in Eindhoven ging werken....

De Eindhovense D66-wethouder Monique Esselbrugge heeft in iets minder dan een jaar bijna 10.000 euro gedeclareerd voor tijdelijke huisvesting. In Eindhoven heeft ze een huurappartement omdat ze ook in Nijmegen wil blijven wonen. Daarnaast declareerde ze ook nog ruim 1180 euro euro voor woon-werkverkeer.
D66-wethouder declareerde in eerste jaar al bijna 10.000 euro voor slaapplek in Eindhoven | Deze verhalen mag je niet missen | ed.nl

Maar dat wist/weet die gemeenteraad die haar aanstelde toch ook. Ik ga er toch vanuit dat dit is voorbesproken toen ze werd gevraagd. Kennelijk wilde de coalitie haar ook onder deze voorwaarden graag hebben. Ik vind het best raar dat dit haar nu als individu kwalijk lijkt te worden genomen. 

En er zijn steeds meer gemeenten met wethouders die helemaal niet in de eigen gemeente wonen. Zal nog wel meer worden. Deze vrouw woont in ieder geval nog de helft van de tijd in de stad waar ze wethouder is. 

Mija schreef op 19-05-2023 om 10:37:

[..]

Maar dat wist/weet die gemeenteraad die haar aanstelde toch ook. Ik ga er toch vanuit dat dit is voorbesproken toen ze werd gevraagd. Kennelijk wilde de coalitie haar ook onder deze voorwaarden graag hebben. Ik vind het best raar dat dit haar nu als individu kwalijk lijkt te worden genomen.

En er zijn steeds meer gemeenten met wethouders die helemaal niet in de eigen gemeente wonen. Zal nog wel meer worden. Deze vrouw woont in ieder geval nog de helft van de tijd in de stad waar ze wethouder is.

Dat wist de Gemeenteraad  maar ook deze wethouder, daarom kreeg ze ook 'n jaar ontheffing. Maar dat blijkt niet genoeg, vandaar dat ze er nog 'n jaar bij krijgt. 

Ze mag wat mij betreft wonen waar ze wil, maar dan wel op eigen kosten. Bovendien waar hebben we het over, reistijd van 'n uur.... 


Wow , wat dapper

Australische politie tasert 95-jarige met looprek na rondlopen met gekarteld mes .Toen ze werd getaserd viel ze en raakte ze gewond aan haar hoofd. Ze ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

https://www.ad.nl/buitenland/australische-politie-tasert-95-jarige-met-looprek-na-rondlopen-met-gekarteld-mes~a1758a6b/

Echt te idioot. 
Een vrouw met een looprek!

Ik heb op het werk ook wel eens een panieksituatie meegemaakt, mijn collega vroeg of we op de noodknop moesten duwen. 
Welnee, hij loopt met stokken, die tackelen we gewoon.

Het was niet nodig, zijn begeleider greep hem. "En nou zitten!!"

Yumi schreef op 19-05-2023 om 11:55:

[..]

Dat wist de Gemeenteraad maar ook deze wethouder, daarom kreeg ze ook 'n jaar ontheffing. Maar dat blijkt niet genoeg, vandaar dat ze er nog 'n jaar bij krijgt.

Ze mag wat mij betreft wonen waar ze wil, maar dan wel op eigen kosten. Bovendien waar hebben we het over, reistijd van 'n uur....

Dat wisten ze waarschijnlijk ook allang. Die vrouw heeft daar in principe een baan voor vier jaar. Moet ze daar haar co-ouderschap voor opbreken? En dat ze de helft van de tijd in Ehv woont is waarschijnlijk juist om meer binding te krijgen met de stad waar ze wethouder is. Als ze haar graag willen hebben en zij zegt: ‘ja, als …’ kunnen ze (de coalitie in ieder geval, en ik ben benieuwd of de oppositie heeft tegengestemd) op dat moment kiezen om dat niet te doen. Als ze haar nu laten vallen, zijn het populisten die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen beslissingen. 

Mija schreef op 19-05-2023 om 14:57:

[..]

Dat wisten ze waarschijnlijk ook allang. Die vrouw heeft daar in principe een baan voor vier jaar. Moet ze daar haar co-ouderschap voor opbreken? En dat ze de helft van de tijd in Ehv woont is waarschijnlijk juist om meer binding te krijgen met de stad waar ze wethouder is. Als ze haar graag willen hebben en zij zegt: ‘ja, als …’ kunnen ze (de coalitie in ieder geval, en ik ben benieuwd of de oppositie heeft tegengestemd) op dat moment kiezen om dat niet te doen. Als ze haar nu laten vallen, zijn het populisten die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen beslissingen.

Zij wist dat ook allang, dit is het 2de jaar dat ze ontheffing krijgt. Ze hoeft haar co-ouderschap niet open te breken, ze kan gewoon naar huis Eindhoven-Nijmegen waar hebben we het over? 

Vorige week kreeg de wethouder van de gemeenteraad voor nog een jaar ontheffing om in Nijmegen te blijven wonen, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Oppositiepartijen Volt, Partij voor de Dieren, 50Plus en Forum voor Democratie stemden tegen.

Oppositiepartij SP stemde vorige week voor de ontheffing voor de D66-wethouder. ,,Maar we zijn wel kritisch op de uitgaven”, reageert SP-fractievoorzitter Murat Memis. ,,Als de gezinssituatie een verhuizing niet toelaat waarom betaal je het dan niet zelf?”, vraagt hij zich af.

https://www.nu.nl/economie/6264841/europese-bierbrouwers-geschokt-om-ierse-plannen.html

Europese brouwers zijn geschokt door de plannen van Ierland om
uitgebreide gezondheidswaarschuwingen op alcoholproducten te zetten.


Volgens koepelorganisatie Brewers of Europe is de
Wereldgezondheidsorganisatie er nog niet uit in hoeverre alcohol precies
schadelijk is voor de gezondheid en praten de Ieren dus voor hun beurt.
Verschillende landen pleiten voor maatregelen die de handel minder
verstoren.


Dûh

.....

gr Angela

De dames mogen niet gehuldigd worden vanwege het gebrek aan vreugdestemming, na de slechte prestatie van de mannen 🤦Goede manier om het te zorgen dat het vrouwenvoetbal serieuzer wordt genomen.

https://www.at5.nl/artikelen/220645/directie-ajax-steekt-stokje-voor-huldiging-vrouwenelftal

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.