Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Martje80
04-05-2023 om 09:42
Lollypopje schreef op 01-05-2023 om 17:14:
Het mag niet, maar ik kan Eline heel goed begrijpen.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1661362/eline-wil-slapen-en-de-buurvrouw-wil-feesten-dan-verliest-ze-haar-zelfbeheersing
Ik kan het ook wel begrijpen. Hier heb ik ook regelmatig overlast van de buren. En als ik de politie bel, komen ze boos bij mij aan de deur. De kans dat het ooit uit de hand loopt, is wel aanwezig.
Martje80
04-05-2023 om 09:45
lientje69 schreef op 03-05-2023 om 20:06:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2070027587/hotelgast-ruikt-vreemde-geur-in-kamer-blijkt-lijk-onder-bed-te-liggen
Het zal je gebeuren zeg! Dat zou mijn vakantie toch wel verpesten.
Oh my god.... Dat wil ik nooit meemaken!
Martje80
04-05-2023 om 09:47
Poezenmeisje schreef op 03-05-2023 om 21:21:
[..]
De schoonmaakploeg krijgt vast op de kop. Vergeten onder de bedden te zuigen...
Maar het kan misschien nog erger. Deze man zat maanden dood in zijn auto op de parkeerplaats van vliegveld Charleroi. Wat treurig dat hij blijkbaar niet werd gemist.
De dode man, lag op de achterbank. Zou iemand anders hem dood hebben achtergelaten?
En inderdaad heel naar dat hij door niemand werd vermist.
Yumi
06-05-2023 om 14:28
Een grote groep personen heeft gisteravond op station Bijlmer Arena in Amsterdam iemand geschopt en geslagen en op het spoor geduwd. Volgens de politie is de jongen of man op het perron onder meer tegen zijn hoofd geschopt. De politie spreekt van een heftig geweldsincident en weet nog niet wie het slacht offer is.
Wat verschrikkelijk, ik begrijp niet dat je iemand zoiets kan aandoen. Tegen het hoofd schoppen als iemand op de grond ligt en ook nog op de spoor duwen 
Onbekende jongen tegen hoofd geschopt en op spoor Amsterdam geduwd | RTL Nieuws
lientje69
06-05-2023 om 14:42
Yumi schreef op 06-05-2023 om 14:28:
Een grote groep personen heeft gisteravond op station Bijlmer Arena in Amsterdam iemand geschopt en geslagen en op het spoor geduwd. Volgens de politie is de jongen of man op het perron onder meer tegen zijn hoofd geschopt. De politie spreekt van een heftig geweldsincident en weet nog niet wie het slacht offer is.
Wat verschrikkelijk, ik begrijp niet dat je iemand zoiets kan aandoen. Tegen het hoofd schoppen als iemand op de grond ligt en ook nog op de spoor duwen
Onbekende jongen tegen hoofd geschopt en op spoor Amsterdam geduwd | RTL Nieuws
Ja ik las het ook. Echt te zot voor woorden, wat een tuig. Mijn dochter was rond die tijd ook in Amsterdam en onderweg naar CS toen. Zou haar bijna niet meer durven laten gaan.
Yumi
06-05-2023 om 14:49
lientje69 schreef op 06-05-2023 om 14:42:
[..]
Ja ik las het ook. Echt te zot voor woorden, wat een tuig. Mijn dochter was rond die tijd ook in Amsterdam en onderweg naar CS toen. Zou haar bijna niet meer durven laten gaan.
Snap dat je haar bijna niet durft te laten gaan, maar het kan overal gebeuren. Ik heb een regel voor dit soort dingen, maak dat je wegkomt!
Schemerlampje
06-05-2023 om 15:19
Yumi schreef op 06-05-2023 om 14:49:
[..]
Snap dat je haar bijna niet durft te laten gaan, maar het kan overal gebeuren. Ik heb een regel voor dit soort dingen, maak dat je wegkomt!
Met als aanvulling 112 bellen. En ik zou misschien ook proberen te filmen, als ik ergens vrij onzichtbaar kan staan. Niet voor mezelf of social media, maar als bewijs voor de politie.
Yumi
06-05-2023 om 16:09
Schemerlampje schreef op 06-05-2023 om 15:19:
[..]
Met als aanvulling 112 bellen. En ik zou misschien ook proberen te filmen, als ik ergens vrij onzichtbaar kan staan. Niet voor mezelf of social media, maar als bewijs voor de politie.
112 mee eens, filmen liever niet althans zelf heb ik het lef niet en vind het belangrijker om het op een lopen te zetten.
FaithfulDuck87
07-05-2023 om 08:45
En weer een schietpartij in Amerika. Ik schrik enorm van een alinea die er staat:
Dit jaar zijn er in de VS al 198 massa-schietpartijen geweest, blijkt uit een overzicht van de organisatie Gun Violence Archive. Dat is het hoogste aantal sinds 2016. Een 'massa-schietpartij' is in hun definitie een schietpartij waarbij zeker vier mensen het slachtoffer worden, de dader niet meegerekend.
Mija
07-05-2023 om 11:50
Friezinnetje schreef op 07-05-2023 om 08:45:
En weer een schietpartij in Amerika. Ik schrik enorm van een alinea die er staat:
Dit jaar zijn er in de VS al 198 massa-schietpartijen geweest, blijkt uit een overzicht van de organisatie Gun Violence Archive. Dat is het hoogste aantal sinds 2016. Een 'massa-schietpartij' is in hun definitie een schietpartij waarbij zeker vier mensen het slachtoffer worden, de dader niet meegerekend.
Ongelooflijk hè! Dat land is bizar in verval in mijn ogen. Ook het opioidenprobleem en de hoeveelheid overdosissen, vind ik mindblowing. En de levensomstandigheden van veel arme mensen. Al die grote wereldrijken die in de geschiedenis naar de verdoemenis zijn gegaan. Zo voelt dit voor mij.
Mija
07-05-2023 om 17:40
Mija schreef op 07-05-2023 om 11:50:
[..]
Ongelooflijk hè! Dat land is bizar in verval in mijn ogen. Ook het opioidenprobleem en de hoeveelheid overdosissen, vind ik mindblowing. En de levensomstandigheden van veel arme mensen. Al die grote wereldrijken die in de geschiedenis naar de verdoemenis zijn gegaan. Zo voelt dit voor mij.
Ik kan mezelf niet meer aanvullen maar ik was de sterk anti-democratische tendenzen en bedreigingen van mensenrechten zoals beperken van abortus en de beknotting van de expressie van lgbtq+-ers nog vergeten. Vind ik ook erg schokkend en tekenen van verzwakking.
Yumi
08-05-2023 om 22:52
Er is weer een TBS'er (pedoseksueel) ontsnapt uit de Pompekliniek in Nijmegen. Tijdens zijn begeleid verlof is hij er vandoor gegaan op de fiets. Vorig jaar zijn er 2 mannen in juni en 1 in november uit de kliniek ontsnapt, de laatste stak toen een 27 jarige vrouw neer in Soest. Ik heb het gevoel dat ontsnappingen vaak voorkomen. Dat blijkt ook wel uit het bericht in de Telegraaf, er zijn afgelopen 5 jaar 450 incidenten geweest in tbs klinieken.
Een mede-tbs'er zegt tegen de Gelderlander dat hij in het verleden meerdere slachtoffers heeft gemaakt en al minstens 10 jaar in de tbs zit. "Hij was in afwachting van plaatsing op de longstay-afdeling. Hij zou nooit meer vrijkomen."
Tbs'er Nijmegen ontsnapt tijdens begeleid verlof | RTL Nieuws
Opnieuw ontsnapping tbs’er uit Pompekliniek: politie met man en macht op zoek naar zedendelinquent | Binnenland | Telegraaf.nl
majorette2005
09-05-2023 om 10:04
Op de fiets ervandoor, vraag mij dan af waar zat die begeleider dan op , neem aan een fiets waarom er niet achteraan dan?
Yumi
09-05-2023 om 10:10
majorette2005 schreef op 09-05-2023 om 10:04:
Op de fiets ervandoor, vraag mij dan af waar zat die begeleider dan op , neem aan een fiets waarom er niet achteraan dan?
In het artikel staat;
De man fietste weg bij zijn begeleider, die hem vervolgens kwijtraakte.
Die tbs'er wist dat hij nooit meer vrij zou komen, daardoor kon hij waarschijnlijk sneller fietsen