Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-01-2026 om 14:10
Ontwikkelingen in Iran
Op verzoek heb ik dit draadje gemaakt, zodat het gesprek over Iran dat nu in verschillende draadjes plaatsvind, op 1 plek gevoerd kan worden.
Muurbloem1985
29-03-2026 om 14:02
Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-03-2026 om 13:39:
[..]
Weet jij wel het verschil tussen IAEA, en wat die organisatie doet, en een leger van een land? Weet je dat raketten geen nucleaire lading (nodig) hebben om doeltreffend te zijn. Weetje dat je vermoeiend bent door te schermen met internationaal recht omdat je de dood van die 30.000 mensen zo vreselijk vindt, maar tegelijkertijd de oorlogsmisdaden van Trump en Netanyahu negeert. Die 160-175 schoolkinderen die werden gedood in Iran was onnodig.
"Op basis van voorlopige onderzoeken lijkt het erop dat de Verenigde Statenniet wisten dat het geraakte gebouw in Minab, Iran, een meisjesschool was, maar dat het gebouw werd geraakt door een doelwitaanwijzingsfout. Het Amerikaanse leger dacht een naastgelegen militaire basis van de Iraanse Revolutionaire Garde (IRGC) aan te vallen.
Onderzoekers concludeerden dat officieren van het U.S. Central Command doelen coördineerden met verouderde data van de Defense Intelligence Agency. Het schoolgebouw was voorheen onderdeel van de IRGC-basis, maar was inmiddels afgescheiden."Dat zijn de gevolgen van een president die hooggeplaatste mensen ontslaat omdat ze bruin, vrouw, of onder een andere minderheidsgroep vallen.
[..]
Ja, Iran is door de VS "zomaar" aangevallen, en het was ook nog eens illegaal. Dit was een "project" van T&N waar de rest van de wereld buiten is gehouden, totdat er opeens hulp nodig was. Dan is de rest van de wereld opeens wel goed genoeg om op te draven en HUN oorlog uit te vechten.
Die zitten niet te wachten op een situatie zoals in Afghanistan, NAVO en andere landen hebben daar 20+ jaar gevochten voor een regimechange terwijl Trump in achterkamertjes in overleg was met Taliban over terugtrekking en overname van de regerende macht.
Aha zomaar? Dus 30.000 mensen afslachten na een protest is "zomaar" nucleaire dreiging is "zomaar"? Het bedreigen van Israël en het steunen van Hamas en Hezbollah is "zomaar"?
felija
29-03-2026 om 14:20
Muurbloem1985 schreef op 29-03-2026 om 13:18:
[..]
Iran is zeker zomaar aangevallen of niet? En je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen
Het was altijd jouw standaard antwoord op de vraag waarom Israël maar blijft doorgaan met oorlogvoeren. Dat heb ik niet zelf verzonnen.
felija
29-03-2026 om 14:22
Muurbloem1985 schreef op 29-03-2026 om 14:02:
[..]
Aha zomaar? Dus 30.000 mensen afslachten na een protest is "zomaar" nucleaire dreiging is "zomaar"? Het bedreigen van Israël en het steunen van Hamas en Hezbollah is "zomaar"?
Lees nu eens echt en probeer voor de verandering eens niet met een standaard oneliner te komen op een inhoudelijk goed onderbouwde post.
Muurbloem1985
29-03-2026 om 15:16
felija schreef op 29-03-2026 om 14:20:
[..]
Het was altijd jouw standaard antwoord op de vraag waarom Israël maar blijft doorgaan met oorlogvoeren. Dat heb ik niet zelf verzonnen.
Doorgaan met oorlogsvoeren? Is Israël 7 Oktober begonnen?