Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Amber82 schreef op 11-12-2025 om 07:48:

[..]

Deze had ik gevonden: https://www.openkamer.org/stemmingen/?page=6

Dank je wel. sorry voor de late reactie, ik heb weinig tijd momenteel om alles bij te lezen. Dus dat gaat stapvoets.

felija schreef op 20-12-2025 om 18:45:

Wilders is wel een kei in het zijn kiezers naar de mond praten, dat moet ik hem nageven.

Wilders is een plucheplakker die er van droomt dat op een dag het balletje nog eens zo rolt dat hij premier wordt en dat hij vervolgens de democratie uit kan hollen waardoor hij kan blijven zitten tot sint juttemus. Het is jammer dat hij zo goed kan babbelen.

Fleurtje_5 schreef op 20-12-2025 om 18:18:

[..]

En dát zegt Jetten, de man die 10 steden beloofde met een bouwhelm op zijn hoofd, zodat er meer woningen waren voor woningzoekenden, en meteen ná de verkiezingen werd duidelijk dat die steden er niet zouden komen en werd het een metafoor genoemd. Verkiezingenbedrog. Als Wilders zijn mond open trekt is de kans groot dat het niet fraai is wat hij zegt, maar hij doet zich niet anders voor dan hij is. Dat kan ik niet van Jetten ...

Als je het verkiezingsprogramma van D66 had gelezen, had je geweten dat met de 10 nieuwe steden grote nieuwbouwlocaties wordt bedoeld (zoals in de jaren 90 de Vinex-locaties). Dus iets anders dan een straatje erbij. In het voorstel met Bontenbal komt dit ook zo ongeveer terug. Dus niets geen kiezersbedrog.
Helaas hebben de figuren die eerst Timmermans en Kaag tot de enkels hebben afgebrand het nu op Jetten gemunt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.