Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

ik ben tegen Wilders. Maar ik vind dat er nu echt niet meer mag worden gezuinigd op de gezondheidszorg. Die is nu wel genoeg uitgekleed. Dan de staatsschuld maar wat omhoog. 

Zorroo schreef op 10-12-2025 om 19:53:

ik ben tegen Wilders. Maar ik vind dat er nu echt niet meer mag worden gezuinigd op de gezondheidszorg. Die is nu wel genoeg uitgekleed. Dan de staatsschuld maar wat omhoog.

Nou, het gemene van Wilders is dat hij weet dat iedereen voorbeelden kent van dramatische situaties in de zorg en dat het gros liever wat meer belasting betaald dan dat die situaties voort blijven bestaan, maar hij weet ook dat de toekomstige bekostiging en bemensing van de zorg een heel complex probleem is, dus in een motie stellen dat er niet op bezuinigd mag worden is veel te simplistisch. Overigens blijkt uit het stemgedrag van de PVV dat ze heel vaak meestemmen met de VVD als het om "echte" wetten gaat.

Hebben jullie een link naar waar je kan zien wat partijen stemmen bij moties en wetgeving?
Ik zie dat daar vaker naar verwezen wordt, maar benieuwd waar ik die info kan vinden.

EDIT: heb het al gevonden! 

Amber82 schreef op 10-12-2025 om 21:01:

Hebben jullie een link naar waar je kan zien wat partijen stemmen bij moties en wetgeving?
Ik zie dat daar vaker naar verwezen wordt, maar benieuwd waar ik die info kan vinden.

EDIT: heb het al gevonden!

Ik weet het nu nog steeds niet. Linkje?

Euphoria schreef op 11-12-2025 om 02:23:

[..]

Ik weet het nu nog steeds niet. Linkje?

Deze had ik gevonden: https://www.openkamer.org/stemmingen/?page=6

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.