Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Fleurtje_5
22-12-2025 om 13:21
felija schreef op 22-12-2025 om 12:59:
[..]
............
Serieus, ben je echt vergeten waarvoor Kaag allemaal is uitgemaakt toe zij partijleider van D66 was? Heks? Hoe zij en haar gezin werden bedreigd?
Ik heb het nieuws gevolgd. Dat ze bij haar thuis op de stoep stonden en werd bedreigd is zó fout. Maar daar ging het in het gesprek op dit forum niet over.
Die vraag stelde ik aan Pensionada nadat ze schreef: Helaas hebben de figuren die eerst Timmermans en Kaag tot de enkels hebben afgebrand het nu op Jetten gemunt.
Ik schreef toen: Bedoel je met "Figuren" mensen? Ik zelf heb nooit mee gemaakt dat er op dit forum iets negatiefs over Kaag werd besproken. Jij wel?
Zilver_gray
22-12-2025 om 13:29
Er is zeker wel negatief over Kaag gesproken op dit forum. Als ik me goed herinner in het Israël topic. Daar werd haar partijdigheid ten laste gelegd.
PensioNada
22-12-2025 om 13:36
Fleurtje_5 schreef op 22-12-2025 om 13:21:
[..]
Ik heb het nieuws gevolgd. Dat ze bij haar thuis op de stoep stonden en werd bedreigd is zó fout. Maar daar ging het in het gesprek op dit forum niet over.
Die vraag stelde ik aan Pensionada nadat ze schreef: Helaas hebben de figuren die eerst Timmermans en Kaag tot de enkels hebben afgebrand het nu op Jetten gemunt.
Ik schreef toen: Bedoel je met "Figuren" mensen? Ik zelf heb nooit mee gemaakt dat er op dit forum iets negatiefs over Kaag werd besproken. Jij wel?
Wat "die figuren" betreft had ik het niet specifiek over dit forum. Wel wordt alles wat linksig is, hier nogal eens negatief weg gezet. Overigens doe ik precies hetzelfde met Wilders en wat mij betreft mag dat ook best, zolang het maar een beetje onderbouwd wordt. En bij het onderbouwen ga ik graag terug naar de bron, in het voorbeeld van de "10 nieuwe steden" het verkiezingsprogramma van D66.
Fleurtje_5
22-12-2025 om 13:38
PensioNada schreef op 22-12-2025 om 13:36:
[..]
Wat "die figuren" betreft had ik het niet specifiek over dit forum. Wel wordt alles wat linksig is, hier nogal eens negatief weg gezet. Overigens doe ik precies hetzelfde met Wilders en wat mij betreft mag dat ook best, zolang het maar een beetje onderbouwd wordt. En bij het onderbouwen ga ik graag terug naar de bron, in het voorbeeld van de "10 nieuwe steden" het verkiezingsprogramma van D66.
En vooral Vice versa.
Daglichtlamp
22-12-2025 om 13:52
Fleurtje_5 schreef op 21-12-2025 om 11:28:
[..]
Ik zelf heb nooit mee gemaakt dat er op dit forum iets negatiefs over Kaag werd besproken. Jij wel?
https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/tweets-over-kaag
Citaten uit dit draadje:
Elke politicus krijgt een hoop bagger over zich heen en wat Kaag betreft vind ik het vaak wel terecht.
Ik vind kaag politiek niet correct. Dus hopelijk snel zonder kaag weer door
Vreselijk mens die Kaag met haar dubbele agenda.
Kaag mag van mij snel ophoepelen. Heel dat D66 vind ik een sneaky partij met al die propaganda op de NPO
PensioNada
22-12-2025 om 14:02
Fleurtje_5 schreef op 22-12-2025 om 13:38:
[..]
En vooral Vice versa.
Dat ben ik niet met je eens, het gaat mij vooral om de onderbouwing. Sommigen die hier schrijven uit de rechtse hoek doen dat heel goed en daar kun je dan prima een discussie mee voeren. Maar een verwijzingen naar ultrarechtse rel websites als de dagelijkse standaard is voor mij geen onderbouwing. Wat zij publiceren is altijd iets in de trant van " Wij hebben gehoord dat.." Voorbeeldje, DDS meldde laatst dat Wilders woedend was omdat moslims in Brussel de kerstmarkt hadden bestormd. Ik heb even moeten zoeken om te vinden wat er precies aan de hand was. Uiteindelijk heb ik het gevonden in een lokaal Brussels krantje: Pro-Palestijnse demonstranten hadden een plekje toegewezen gekregen waar ze elke vrijdag mochten protesteren tegen de oorlog in Gaza en dat deden ze dan ook, met vlaggen en rookfakkels. Nu was dat precies op de plek waar in december de kerstmarkt wordt opgebouwd, bij de ingang van de markt. Dus de eerste vrijdag dat de kerstmarkt open was, werden bezoekers geconfronteerd met demonstranten die met vlaggen en rookfakkels zwaaiden. Verder gebeurde er niets, maar bezoekers van de kerstmarkt vonden dat niet prettig. Dat kan ik me eerlijk gezegd ook wel een beetje voorstellen. Er was echter absoluut geen bestorming van de kerstmarkt.
Zorroo
22-12-2025 om 15:20
Ja, eens. Ik wilde gaan schrijven, maar PensioNada zegt het allemaal al en beter dan ik het kan verwoorden. Met een voorbeeld erbij ook nog.