Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Miepjecody schreef op 01-11-2025 om 17:38:

[..]

Hoe reageer jij dan?

Wat dacht je van: niet?

Ik zie ook weleens rare reacties onder nieuwsberichten maar ik maak niet overal en account aan. 

felija schreef op 01-11-2025 om 17:46:

[..]

Ik denk/vrees inderdaad vanwege wat je beschrijft in je tweede alinea: de SP legt de oorzaak bij de rijken en het systeem en niet bij asielzoekers.

Realistische standpunten scoren niet. Als we de kloof tussen arm en rijk iets willen dichten en kansen- en inkomensongelijkheid willen verkleinen dan zal er meer vermogens- en erfbelasting geheven moeten worden. En als we de zorg betaalbaar willen houden zal het basispakket iets verder uitgekleed moeten worden en het eigen risico kan niet zomaar afgeschaft worden. 

Maar ja. Beter roepen dat het door asielzoekers komt allemaal. Dan door andere demografische factoren. En ja natuurlijk heeft migratie invloed en ja ook ik ben kritisch op een en ander. Maar wel met nuance. De welvaart zoals we die kenden zal helaas iets minder gaan worden zodat basisbehoeften voor een ieder zoveel mogelijk (want ook dat is de realiteit) gewaarborgd blijven. 

En dan natuurlijk nog van alles en nog wat scharen onder woke onzin. Klimaatverandering ontkennen/bagatelliseren want in 1979 was het ook warm. Geen steentje willen bijdragen aan een betere wereld: want we willen toch echt iedere dag een gehaktbal etc.

Oké. Beetje karikaturaal wat ik omschrijf. Maar dat is wel een beetje hoe het gaat.

En heus, ik snap de sentimenten in de samenleving en waarom een partij als PVV groot kan worden. Maar het zou ook fijn zijn als men niet continu alles maar buiten zichzelf plaatst en op geen enkele manier verantwoording wil nemen voor wat er mis is in de samenleving en deze wereld.

felija schreef op 01-11-2025 om 17:04:

[..]

Jeetje! Ik raak steeds meer gedesillusioneerd door het niveau van een groep Nederlanders, om te janken.

Gelukkig werden deze collega's, jonge jongens die stoer wilden doen vermoed ik, wel hier op aangesproken. 

Mick87 schreef op 01-11-2025 om 17:57:

[..]

Realistische standpunten scoren niet. Als we de kloof tussen arm en rijk iets willen dichten en kansen- en inkomensongelijkheid willen verkleinen dan zal er meer vermogens- en erfbelasting geheven moeten worden. En als we de zorg betaalbaar willen houden zal het basispakket iets verder uitgekleed moeten worden en het eigen risico kan niet zomaar afgeschaft worden.

Maar ja. Beter roepen dat het door asielzoekers komt allemaal. Dan door andere demografische factoren. En ja natuurlijk heeft migratie invloed en ja ook ik ben kritisch op een en ander. Maar wel met nuance. De welvaart zoals we die kenden zal helaas iets minder gaan worden zodat basisbehoeften voor een ieder zoveel mogelijk (want ook dat is de realiteit) gewaarborgd blijven.

En dan natuurlijk nog van alles en nog wat scharen onder woke onzin. Klimaatverandering ontkennen/bagatelliseren want in 1979 was het ook warm. Geen steentje willen bijdragen aan een betere wereld: want we willen toch echt iedere dag een gehaktbal etc.

Oké. Beetje karikaturaal wat ik omschrijf. Maar dat is wel een beetje hoe het gaat.

En heus, ik snap de sentimenten in de samenleving en waarom een partij als PVV groot kan worden. Maar het zou ook fijn zijn als men niet continu alles maar buiten zichzelf plaatst en op geen enkele manier verantwoording wil nemen voor wat er mis is in de samenleving en deze wereld.

Heel goed omschreven. 

Mick87 schreef op 01-11-2025 om 17:01:

[..]

Collega's zeiden dat ze geen relnicht als een premier willen en lieten zogenaamd grappige foto's van Jetten zien (ik zal je de details besparen) en inderdaad als reactie onder nieuwsberichten.

Nergens gehoord of gelezen, en dat wil ik graag zo houden!

majorette2005 schreef op 01-11-2025 om 17:12:

[..]

Het is dan wel raar dat je in je stuk diegene meteen een label opplakt , je zei "Ik stond op het stembureau achter een PVV figuur" , als het een eikel was dan maakt het inderdaad juist niet uit waar hij op stemt, en hoef je dat ook niet te benoemen, dus maakt het je blijkbaar toch wel uit.

Ik ben geen fan van Wilders en stem er nooit op , het viel mij alleen op.

Jemig, kunnen we er nu over ophouden? Dank u. Ik ga het niet nog eens uitleggen. Ik postte dat omdat ik kwaad was dat hij zich zo asociaal gedroeg naar wildvreemden. 

Hij zei zelf dat hij PVV stemde. Hij zag er uit als een tokkie ( niet gek hoor, mijn halve dorp loopt er zo bij ) en gedroeg zich ook zo. En nou is het wel mooi geweest hoor. Ik denk dat ik sowieso lekker weg ga blijven hier. Rare sfeer hangt er op dit topic. 

Jujubee schreef op 01-11-2025 om 18:45:

[..]

Jemig, kunnen we er nu over ophouden? Dank u. Ik ga het niet nog eens uitleggen. Ik postte dat omdat ik kwaad was dat hij zich zo asociaal gedroeg naar wildvreemden.

Hij zei zelf dat hij PVV stemde. Hij zag er uit als een tokkie ( niet gek hoor, mijn halve dorp loopt er zo bij ) en gedroeg zich ook zo. En nou is het wel mooi geweest hoor. Ik denk dat ik sowieso lekker weg ga blijven hier. Rare sfeer hangt er op dit topic.

Laat je niet wegjagen Jujubee! Juist prettig om nieuwe gebruikers te lezen op dit topic.

Yumi schreef op 27-10-2025 om 11:58:

Ik hoop dat er na de verkiezingen wat meer rust komt in de samenleving, en in de politieke topics op dit forum.

Ik heb niet alles gelezen maar één ding is zeker, de rust in dit topic is nog steeds ver te zoeken. Jammer, ga rustig verder met elkaar de grond in te boren, ik neem (tijdelijk) afstand van het gezeik naar elkaar. 

Fleurtje_5 schreef op 01-11-2025 om 13:34:

[..]

Ach...wat een verrassing. Dank. Ik word er bijna emotioneel van.

Ik vind het wel heel correct en sympathiek dat ze dit zo duidelijk stelt.

PensioNada schreef op 01-11-2025 om 13:37:

En Wilders gaat rustig door met onrust stoken, dit keer over een voorzitter van een stembureau die anti Wilders is. Als je het bijbehorende artikel leest, blijkt nergens uit dat ze zich in het stembureau zo heeft uitgelaten, dat is dan ook streng verboden. Stembureauleden horen zich neutraal op te stellen. Wel schrijft ze op Facebook dat ze zich bij het tellen verbaasde over het aantal voorkeursstemmen op Faber. Dat laatste vind ik onverstandig, maar heeft geen invloed op de uitslag.
Kortom Wilders is een anti-democraat.

En waarom valt men dan niet massaal over dergelijke uitspraak van betreffende dame?

Zo iemand zou geen volgende keer als voorzitter moeten optreden  bij verkiezingen.

Nicole123 schreef op 01-11-2025 om 13:41:

[..]

Angst voor het onbekende. Ik woon zelf in een zeer multi-culti regio, met een AZC in mijn woonplaats - waar je nooit iets van hoort, het gaat daar prima - , veel collega's met een migratie-achtergrond en kom ze dagelijks in allerhande situaties tegen (mijn tandartspraktijk bestaat inmiddels uit bijv. alleen maar mensen met een migratieachtergrond, 3/4 van het sportteam van mijn zoon ook). Op grond van mijn ervaring zou ik echt niet beweren dat er geen problemen zijn, maar wel dat de enorme angst voor moslims / migranten / buitenlanders / AZCs verschrikkelijk opgeblazen is. Juist de mensen die er weinig mee te maken hebben in de praktijk kun je allerlei fabeltjes erover op de mouw spelden en angst aanjagen om hun vertrouwde wereldje kwijt te raken.

Hetzelfde geldt ook voor jou Nicole. Als je vaak genoeg herhaalt wat jouw mening is gaan mensen wellicht overstag vermoed je. Je predikt, maar sommige mensen ervaren nu eenmaal anders dan jij.

Jujubee schreef op 01-11-2025 om 18:45:

[..]

Hij zei zelf dat hij PVV stemde. Hij zag er uit als een tokkie ( niet gek hoor, mijn halve dorp loopt er zo bij ) en gedroeg zich ook zo. En nou is het wel mooi geweest hoor. Ik denk dat ik sowieso lekker weg ga blijven hier. Rare sfeer hangt er op dit topic.

Ik vind je juist leuk schrijven, dus ik hoop dat je wil blijven.

felija schreef op 01-11-2025 om 15:19:

[..]

De man werd boos op een medewerker bij het stembureau over iets waar die vrouw helemaal niks aan kon doen, dan ben je een tokkie, niet de boel weer verdraaien.

Wat mij bijbleef was dat hij PVV stemde, zijn biljet weggooide, tokkie was en asociaal deed.

En vooral dat PVV. Dat werd benadrukt.

majorette2005 schreef op 01-11-2025 om 17:12:

[..]

Het is dan wel raar dat je in je stuk diegene meteen een label opplakt , je zei "Ik stond op het stembureau achter een PVV figuur" , als het een eikel was dan maakt het inderdaad juist niet uit waar hij op stemt, en hoef je dat ook niet te benoemen, dus maakt het je blijkbaar toch wel uit.

Ik ben geen fan van Wilders en stem er nooit op , het viel mij alleen op.

Dit is schering en inslag in de mainstream media. Ongeacht mijn politieke voorkeur vind ik het zo kortzichtig om een bepaald soort mens een bepaalde partij toe te dichten. En het dedain waar het mee gedaan wordt is helemaal zum kotzen. Dit wilde ik even kwijt.

Euphoria schreef op 01-11-2025 om 19:35:

[..]

En waarom valt men dan niet massaal over dergelijke uitspraak van betreffende dame?

Zo iemand zou geen volgende keer als voorzitter moeten optreden bij verkiezingen.

Betreffende dame is geen bekende Nederlander, dus die heeft geen invloed op het verloop van de verkiezingen. Net zoals wij hier met dit kleine groepje daar ook geen invloed op hebben. Bovendien zei ze het pas achteraf na het tellen. Het is onverstandig, zulke dingen zet je niet op Facebook want voordat je het weet ben je opeens wel een bekende Nedelander. Maar het is heel iets anders dan Geert Wilders met bijna twee miljoen stemmers die dat bericht op X zet over deze dame. Op nu.nl lees ik in het commentaar al: waar rook is, is vuur. Er moet herteld worden, de verkiezingen moeten over gedaan worden. En je kan het vervolg al een beetje raden. Op 7 november is een vergadering van de 2e kamer en dan komt de Kiesraad met een uitgebreid verslag met de eindconclusie dat de onregelmatigheden die zijn opgetreden niet zodanig zijn dat hertellen of herstemming noodzakelijk is (verwacht ik). Als Wilders dat aanvaard is er niets aan de hand gaan we over tot de orde van de dag. Als Wilders een paar boze tweets de wereld in stuurt met twijfels over het eerlijk verloop, mag de ME 's Avonds weer aan de bak in centrum den Haag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.