Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Libertine schreef op 22-10-2025 om 18:21:

[..]

Om alleen voor mezelf te spreken. Ik ben die pogingen tot verbinding inmiddels wel zat. Het eindeloos in gesprek blijven, nieuwsgierig zijn, vragen stellen, overeenkomsten zoeken en feiten aandragen heeft precies nul verschil gemaakt. Ik onderschrijf inmiddels dan ook alles wat Chris Klomp schrijft in z’n artikel. Ik benadruk momenteel liever de verschillen. Kan ik in ieder geval m’n eigen frustratie nog kwijt ipv energie steken in peilloze diepte.

Ja want iedereen `dom` noemen die het niet met je eens is is zeker slim? ik word juist moet van de arrogantie van links en linkse mensen, alles denken ze beter te weten, en iedereen die het niet met hen eens is is "dom"

Muurbloem1985 schreef op 22-10-2025 om 18:30:

[..]

Ja want iedereen `dom` noemen die het niet met je eens is is zeker slim? ik word juist moet van de arrogantie van links en linkse mensen, alles denken ze beter te weten, en iedereen die het niet met hen eens is is "dom"

En andersom zegt rechts dat links elitair is, dus oordelen gebeurd beide kanten op. Ook op dit topic gebeurd dat beide kanten op. 

Amber82 schreef op 22-10-2025 om 18:36:

[..]

En andersom zegt rechts dat links elitair is, dus oordelen gebeurd beide kanten op. Ook op dit topic gebeurd dat beide kanten op.

Ja, vreselijk en allebei niet perse waar. Ik snap ook niet wat je denkt te bereiken door mensen over en weer voor vanalles uit te maken,  daardoor gaan ze het licht niet zien hoor. 

LazyCat schreef op 22-10-2025 om 18:39:

[..]

Ja, vreselijk en allebei niet perse waar. Ik snap ook niet wat je denkt te bereiken door mensen over en weer voor vanalles uit te maken, daardoor gaan ze het licht niet zien hoor.

Ben ik het mee eens.

Maar kan me ook voorstellen dat aan beide kanten frustratie heerst soms. Maar denk dat een discussie ook niet als doel moet zijn om de ander te overtuigen. De discussie kan mensen aan het denken zetten en het is mooi dat je daar het gesprek over kan hebben, los van een doel. 

Maar ik merk ook dat ik moeite heb als mensen bijvoorbeeld wetenschap in twijfel gaan trekken of als er beweringen worden gedaan die gewoon niet overeen komen met de cijfers, en dat frustreert soms enorm. 

Muurbloem1985 schreef op 22-10-2025 om 18:30:

[..]

Ik zeg nergens dat ze dom zijn. Vind vooral dat veel mensen erg dom doen. Ondanks de feiten (en dus geen meningen!) die voor het oprapen liggen. Wetenschap in twijfel trekken, doorrekeningen niet serieus nemen, onderzoeken afdoen als onzin. Zo vermoeiend. En waarom ik het verder dom gedrag vind heeft Chris Klomp beter beschreven dan ik kan. 

Amber82 schreef op 22-10-2025 om 18:45:

[..]

Ben ik het mee eens.

Maar kan me ook voorstellen dat aan beide kanten frustratie heerst soms. Maar denk dat een discussie ook niet als doel moet zijn om de ander te overtuigen. De discussie kan mensen aan het denken zetten en het is mooi dat je daar het gesprek over kan hebben, los van een doel.

Maar ik merk ook dat ik moeite heb als mensen bijvoorbeeld wetenschap in twijfel gaan trekken of als er beweringen worden gedaan die gewoon niet overeen komen met de cijfers, en dat frustreert soms enorm.

Maar bij het linkse kamp merk ik vaak hoe denigrerend er gedaan wordt naar alles en iedereen die recht is of rechts denkt, dat was met Fortuyn al en nu ook. Als je bijv vindt dat de integratie is mislukt ben je voor links gelijk een racist en dom, zo worden alle aanhangers van Wilders nu weggezet (Ook door die man in de column van net) Je ziet het elke dag op het journaal, maar ook in talkshows als Jinek, recht krijgt nauwelijks een kans om zijn mening te tonen zonder sarcastische gemene ondertoon van links. Ik zal als voorbeeld Chris Stoffer geven laatst bij Jinek, hij werd daar uitgenodigd maar had geen moment de kans om zijn mening te tonen want werd constant door die vreselijke Jinek onderbroken.

Libertine schreef op 22-10-2025 om 18:52:

[..]

Ik zeg nergens dat ze dom zijn. Vind vooral dat veel mensen erg dom doen. Ondanks de feiten (en dus geen meningen!) die voor het oprapen liggen. Wetenschap in twijfel trekken, doorrekeningen niet serieus nemen, onderzoeken afdoen als onzin. Zo vermoeiend. En waarom ik het verder dom gedrag vind heeft Chris Klomp beter beschreven dan ik kan.

Maar die Klomp zegt wel dat veel mensen die niet links zijn dom zijn (Dat staat er misschien niet letterlijk maar dat haal ik er wel uit) EN bovendien, sommige dingen die jij als "feit" zien kunnen voor andere mensen een andere feit zijn. Bijv. jij kunt het misschien belachelijk vinden dat mensen zich niet meer veilig voelen in een wijk waar veel moslims wonen, maar voor andere is het verloedering.

Wie riep er ook al weer je mag niet jokken? 

Timmermans kreeg meerdere keren de vraag wat hij ervan zou vinden als er een AZC in zijn wijk zou staan. Alle vragen beantwoorde hij met een leugen, zijn oude huis in Heerlen en ook dat van zijn moeder ligt niet om de hoek, zoals hij beweerde.

Er ís een azc bij mij in de buurt, op vijf minuten fietsen. Ik merk er nooit wat van”, was het antwoord van Timmermans. Klopt het dat de politiek leider een azc in de buurt heeft?

Het is publiek bekend dat hij in de wijk Villapark Sint-Pieter in Maastricht woont.
In Maastricht (125.000 inwoners) zijn drie azc’s. Geen van die drie ligt in de wijk waar Timmermans woont. Ook is het onwaarschijnlijk dat veel azc-bewoners via de straat of de wijk van Timmermans naar bijvoorbeeld de binnenstad van Maastricht reizen.
Woont Frans Timmermans inderdaad 'in de buurt van een azc' zoals hij zegt? | Politiek | De Gelderlander.nl 

Muurbloem1985 schreef op 22-10-2025 om 18:57:

[..]

Maar die Klomp zegt wel dat veel mensen die niet links zijn dom zijn (Dat staat er misschien niet letterlijk maar dat haal ik er wel uit) EN bovendien, sommige dingen die jij als "feit" zien kunnen voor andere mensen een andere feit zijn. Bijv. jij kunt het misschien belachelijk vinden dat mensen zich niet meer veilig voelen in een wijk waar veel moslims wonen, maar voor andere is het verloedering.

Je kan gewoon de misdaadcijfers per wijk opzoeken en dan zie je dat het met die criminaliteit meevalt, ook in achterstandswijken.

PensioNada schreef op 22-10-2025 om 18:59:

[..]

Je kan gewoon de misdaadcijfers per wijk opzoeken en dan zie je dat het met die criminaliteit meevalt, ook in achterstandswijken.

Dat kun jij wel zo vinden, veel mensen voelen zich in bepaalde wijken niet meer veilig, ik zag laatst een documentaire over een man die niet meer hand in hand met zijn vriend over straat durft te lopen, en ja daar wonen veel Marokkanen, dat is geen mening dat zijn feiten.

Muurbloem1985 schreef op 22-10-2025 om 19:02:

[..]

Dat kun jij wel zo vinden, veel mensen voelen zich in bepaalde wijken niet meer veilig, ik zag laatst een documentaire over een man die niet meer hand in hand met zijn vriend over straat durft te lopen, en ja daar wonen veel Marokkanen, dat is geen mening dat zijn feiten.

Dat is een ervaring. 

Libertine schreef op 22-10-2025 om 19:04:

[..]

Dat is een ervaring.

Nou nee het is een feit dat bepaalde mensen zich niet meer veilig voelen in bepaalde wijken.

Muurbloem1985 schreef op 22-10-2025 om 19:05:

[..]

Nou nee het is een feit dat bepaalde mensen zich niet meer veilig voelen in bepaalde wijken.

Daar kun je dan als feit tegenover zetten dat ik me in die wijk wel veilig voel.  Gevoel van veiligheid is subjectief  

En daarom maken we beleid op onderzoek en feiten en minder op ervaring en gevoel. 

Muurbloem1985 schreef op 22-10-2025 om 18:53:

[..]

Maar bij het linkse kamp merk ik vaak hoe denigrerend er gedaan wordt naar alles en iedereen die recht is of rechts denkt, dat was met Fortuyn al en nu ook. Als je bijv vindt dat de integratie is mislukt ben je voor links gelijk een racist en dom, zo worden alle aanhangers van Wilders nu weggezet (Ook door die man in de column van net) Je ziet het elke dag op het journaal, maar ook in talkshows als Jinek, recht krijgt nauwelijks een kans om zijn mening te tonen zonder sarcastische gemene ondertoon van links. Ik zal als voorbeeld Chris Stoffer geven laatst bij Jinek, hij werd daar uitgenodigd maar had geen moment de kans om zijn mening te tonen want werd constant door die vreselijke Jinek onderbroken.

Maar heb je wel door dat je zelf ook doet waar je anderen van beschuldigd en anders leg je ze wel woorden in de mond (deed je veel in het israeltopic) om jouw standpunt duidelijk te maken. Dat laatste zal jij het wel niet mee eens zijn, maar is wel mijn ervaring.

Dus zou zeggen kijk ook naar hoe je zelf oordeelt over de mensen die het niet met jou eens zijn. 

Muurbloem1985 schreef op 22-10-2025 om 19:05:

[..]

Maar het betekent niet dat door dat gevoel die wijk dan ook daadwerkelijk niet veilig is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.