Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

kerstbeer schreef op 12-10-2025 om 20:40:

[..]

Ik herinner me nog dat je het even geleden over ZZPers had en hoe zij bijna niet genoemd worden.
Bij het partijprogramma van de Piratenpartij staan ze er wel in.

(ja ik ben nog steeds zwevende kiezer en lees allerlei programma's )

Hahaha maar die heeft geen doorberekening... 

☺️

Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 17:28:

[..]

De Jodenhaat trok vandaag weer door Amsterdam. Het is inderdaad verschrikkelijk. Uit het liveblog van het Parool:
Tientallen betogers zetten een lied in waarin ze zeer grove teksten bezigen. 'Hey Fransie Timmermans, vieze, vuile kankerjood. Hey Fransie Timmermans, val maar lekker dood,' scanderen ze.
----------
Een groepje mannen met een oranje-wit-blauwe prinsenvlag voegt zich bij de groep demonstranten in de buurt van het Centraal Station. Een verslaggever wordt uitgemaakt voor ‘vieze Jood’.
https://www.parool.nl/amsterdam/live-groep-demonstranten-op-prinsengracht-wordt-verplaatst-tientallen-aanhoudingen-verricht~bf885fec/

Wij zouden hier in Nederland toch beter moeten weten.

Afschuwelijk.

Ik zag vanavond de beelden op OranjeZondag. Wel erg raar. Frans Timmermans was zelf ook aanwezig in Amsterdam. Uitgerekend vandaag als er schreeuwende demonstraties zijn? Timmermans zat ergens in een café, en net toen hij op camerabeeld was kwam er een man binnen met gezichts-vermomming (wat sowieso strafbaar is) die dan grove teksten roepend naar Timmermans toe loopt (knap dat die voorbijganger vanaf de straat kon zien wie er in dat café zat (net dat Frans er pas vijf minuten zat, en ook nog gefilmd werd) en dan verlaat de man ook weer het café met zijn laffe gezichtsvermomming, nog eens extra voor zijn gezicht omhoog trekkend zodat hij niet herkend kan worden. En de camera blijft Timmermans's gezichtsuitdrukking filmen. Ba'h. Dat gun je niemand. 

Waarom werd die luid roepende VERMOMDE man niet meteen opgepakt op straat? of weg gestuurd uit het café?

En wat was dat voor een groepje mannen dat zich bij de groep demonstranten voegde? Waren dat zo'n zelfde soort relschoppers die overal een demonstratie komen verknallen? Waarom een verslaggever uitschelden voor 'vieze Jood'?  Uitgerekend tegen een verslaggever??? Om er zeker van te zijn dat het in de krant komt?? Afschuwelijk. 

Om je kapot te schamen.

Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 18:15:

Ik weet ook niet hoe Wilders dit praktisch voor zich ziet. Hij wil premier worden. Premier De Wever in België die door dezelfde groep bedreigd werd is al weer aan het werk. Dat kan ook niet anders. Een premier kan zich niet een week terugtrekken.

Is dit een sneer?

Premier De Wever is dan ook premier en geen Kamerlid (die nu vrijaf zijn als voorbereiding op de verkiezingen, en die de verkiezingen nog moet zien te winnen) en misschien heeft premier De Wever nog geen 21 jaar spanning op de teller, waardoor hij gewoon weer binnen een week aan het werk is.

Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 20:16:

En dan moeten de immigranten weg om onze vrouwen veilig te houden?
https://www.parool.nl/amsterdam/grimmigheid-en-racistische-leuzen-anti-immigratiedemonstratie-op-museumplein-schetst-ontluisterend-beeld~b48db39c/
Ter hoogte van de Overtoom hangen twee jonge vrouwen uit hun raam. Een van hen houdt een papier vast waarop ‘Get a life’ staat. Middelvingers worden opgestoken naar hen, er vliegt een waterflesje door de lucht dat een van de twee vrouwen raakt. Een luid gejuich stijgt op vanuit de optocht. Een paar huizen verder scandeert zo ongeveer iedereen mee als iemand ‘Daar moet een piemel in’ inzet.
----------------
En mensen met megafoons riepen omwonenden op om iets naar hen te gooien. “Dan kunnen we ongestraft stenen terug gaan gooien.” Ook zover komt het gelukkig niet.
---------
Uiteindelijk werden 29 personen aangehouden voor onder meer belediging, vernieling en openbare ordeverstoring. De politie laat in een reactie weten dat de verschillende demonstraties in de stad ‘over het algemeen’ rustig verliepen.

Ik kan je link niet openen. Maar ik zag bij Oranje Zondag wel een video van een demonstratie. Twee personen staan op een balkon. De vrouw gooit dan iets omlaag naar de voorbij trekkende stoet, volgens mij een fles water. Ik schrok daarvan en zei hardop "mens dat doe je toch niet, je kan iemand lelijk verwonden' en toen liepen de twee personen naar binnen. Of er gejuich kwam vanuit de stoet? Kan ik niet zeggen. Wel kan ik zeggen dat die vrouw die het flesje gooide zelf NIET werd geraakt, (omdat er volgens mij niets naar hun werd gegooid) en dat zij gewoon naar binnen liep en toen nog van achter de glazen balkondeur stond te kijken.

Ik vond het gewoon een voorbij-trekkende ravage.

Gelukkig dat politie ingreep bij wanorde. Ik lees dat de verschillende demonstraties over het algemeen rustig zijn verlopen.

Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 20:27:

[..]

Ja je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon ziek, blijkbaar mogen vrouwen die niet staan te applaudisseren voor deze nationalisten gewoon verkracht worden wat hun betreft.

Huh? Staat dat in je link wat ik niet kan openen?? Of is dit een van je eigen aannames?

Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 20:57:

Timmermans kon veilig over straat toch?
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5533067/timmermans-groenlinks-pvda-uren-voor-debat-belaagd-op-amsterdams

Dat was dus de camera van RTL Nieuws die alles filmde. Ik lees in je link:Hij werd op dat moment geïnterviewd door RTL Nieuws. 

Waarom in een klein café een interview geven tijdens zo'n luidruchtige demonstratie? terwijl Timmermans al van het ene grootse debat naar het volgende gesprek of interview op tv gaat. Wat had zo'n interview in een cafeetje nog aan meerwaarde?

Femke sprak wel goed: 

Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam reageerde op het incident: "Als je vrije meningsuiting verwart met intimidatie dan ben je af. Al onze democratische leiders (of ze nou Wilders of Timmermans heten) dienen in vrijheid te kunnen debatteren: handen af!"

Wat probeer je nu te suggereren? Dat Timmermans alles in scène heeft gezet?

Loeki72 schreef op 12-10-2025 om 21:04:

[..]

Bij dit zogenaamd bezorgde volk is niemand veilig.

Maar blijkbaar wordt dit toch als minder intimiderend ervaren, ik heb nog maar weinig opmerkingen gelezen die het schandalig gedrag van deze “kansen parels” veroordelen. Maar misschien komt dat nog?

Heeft het CIDI al aangifte gedaan? Yesilgoz al geroepen over “ onversneden Jodenhaat? Wilders al getweet?   Ik zal het wel gemist hebben.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-10-2025 om 07:33 Topicstarter

Timmermans zat volgens mij niet in een café wat op de route van de demonstratie lag. Dat zou inderdaad stom geweest zijn. Want dat deze groep niet terugdeinst voor geweld tegen links was een paar weken geleden ook wel duidelijk toen geprobeerd is om het partijkantoor van D66 waar ook mensen aanwezig waren in brand te steken. 
Hij was in Amsterdam omdat daar het debat was gisteravond. RTL wilde daarvoor wat sfeerplaatjes schieten volgens mij. 

(Overigens gooiden die meisjes niet uit het raam met een flesje water, er werd juist geprobeerd om dat naar hun toe te gooien). 

Loeki72 schreef op 12-10-2025 om 21:04:

[..]

Bij dit zogenaamd bezorgde volk is niemand veilig.

Wat een tuig is dat toch. 

Ik heb niets met Timmermans maar zulke dingen roep je gewoon niet. Wat een tuig. Om te kotsen. 
Hebben jullie het debat ook gekeken? Ik heb het helemaal gezien maar ik vond het niet echt veel soeps eigenlijk. Timmermans stond vooral weer fel te blaten, Bontenbal leek weer niet echt sterk uit de verf te komen ( bleef vaag over veel dingen, veel keer "moedig" gezegd maar sneeuwde een beetje onder bij de rest ), Yesilgoz was pragmatisch en voorspelbaar als altijd en hield zich op zich prima en Jetten stond weer eens lekker in te hakken op de rest. Wat ik echt zonde vind, want ik vond Jetten vroegah echt wel een goede in debatten. Helaas is hij die flair wel een beetje kwijt en is het nu vooral modder gooien. Ik vond de vraagstellingen ook wat apart. 
Ik ben er alleen maar meer door gaan twijfelen aan Bontenbal en neig nu steeds meer naar blanco stemmen in elk geval. Hij heeft me absoluut niet overtuigd. 

Ik denk echt, als je hoort dat het vertrouwen in de politiek nog maar op 4 procent ligt en je kijkt dan zo'n debat, dan gaat het toch alleen nog maar meer omlaag?  

Daglichtlamp schreef op 13-10-2025 om 07:33:

Timmermans zat volgens mij niet in een café wat op de route van de demonstratie lag. Dat zou inderdaad stom geweest zijn. Want dat deze groep niet terugdeinst voor geweld tegen links was een paar weken geleden ook wel duidelijk toen geprobeerd is om het partijkantoor van D66 waar ook mensen aanwezig waren in brand te steken.
Hij was in Amsterdam omdat daar het debat was gisteravond. RTL wilde daarvoor wat sfeerplaatjes schieten volgens mij.

(Overigens gooiden die meisjes niet uit het raam met een flesje water, er werd juist geprobeerd om dat naar hun toe te gooien).

Of het café op de route lag? Er kwamen meerdere demonstranten langs over straat kon je zien, en het kabaal was luid.

Carolien liet afgelopen week ook een bezoek schieten vanwege groepen die haar niet zo moeten.

Het geweld van 'de groep' van twee weken geleden was een groep van ongeveer 44 personen die zich hadden toegevoegd bij de demonstranten en dus NIET de hele groep demonstranten. En met die kleine groep erbij ging het dus mis.

RTL wilde wat sfeerplaatjes schieten?? Dat is hen zeker wel gelukt. Wat een sfeer zeg.

Die twee personen die ik zag waren twee volwassenen op een balkon. Maar misschien kon ik leeftijd niet goed inschatten op die afstand en waren ze jonger dan ze uitzagen. Een van de twee gooide een fles (?) water. Het water vloog eruit. Of het aan haar was gevraagd weet ik niet.

Schemerlampje schreef op 13-10-2025 om 03:34:

Wat probeer je nu te suggereren? Dat Timmermans alles in scène heeft gezet?

Bedoel je wat jij zelf probeert te suggereren??  Suggereer jij er maar op los, je zult heus wat vinden, maar doe niet aan eenkennigheid. 

Ik beschreef wat ik zag en wat ik gisteravond op die video waarnam.

In onze krant stond vandaag:

12-10-2025 20:37

Frans Timmermans uitgescholden en geïntimideerd in café in Amsterdam 

In een café in Amsterdam is zondagmiddag lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA tijdens een interview lastiggevallen. Hij werd door enkele mannen uitgescholden voor onder meer „vieze kankerhond” en „linkse hoerenkind”.

Hij werd geïnterviewd door RTL Nieuws in aanloop naar het verkiezingsdebat later op de zondagavond. Een van de mannen kwam schreeuwend het etablissement binnenlopen en riep wijzend op Timmermans „linkse hoerenkind dat je bent”.

Volgens de verslaggeefster grepen medewerkers van de kroeg „adequaat” in, waarna de man vertrok, onderwijl „Timmermans hoerenkind” roepend. Hij maakte ook een Hitlergroet bij het weglopen
. De mannen probeerden onherkenbaar te blijven voor de camera.
Bron: ANP

Dat is diep triest en gun je niemand. Toen ik las dat hij door enkele mannen werd lastig gevallen tijdens een interview dacht ik wel "huh, ik zag maar één man, ik hoorde wel meerdere stemmen iets roepen. Ik kon het NIET goed verstaan. Vast door die doek voor de mond. In dit krantenbericht las ik dat er inderdaad één man binnen was gelopen, en in dit bericht kon ik lezen wat er geroepen werd. Ba'h. Ik vond het wel frappant dat men vanaf de straat, door de openstaande deuren, had gezien dat Timmermans daar binnen zat. En dat hij ook maar net een paar minuten zat. want de kelner had net de glazen op tafel neer gezet.(Dus die kelner stond er ook nog tussen)

Maar ik zag gelukkig géén Hitlergroet.

Vreemd vind ik ook dat de mensen van RTL dan niet de weg versperde tot Frans. Het gezicht van Frans kwam wel groot in beeld. Ik dacht wel 'Leg die camera effe aan de kant en stuur dat 'gevleugelte' de deur uit'.

Op dit topic werd wel gesuggereerd dat Timmermans bedreigd werd. Net als Wilders. En dat was niet het zelfde, want dan was Wilders wel aanwezig geweest.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.