Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Yumi
13-10-2025 om 10:16
Schemerlampje schreef op 13-10-2025 om 03:34:
Wat probeer je nu te suggereren? Dat Timmermans alles in scène heeft gezet?
Je moet de reacties eens teruglezen over de dreiging naar Wilders, er werd van alles gesuggereerd.
Ik vind dit heel erg naar, ik heb niets met Wilders of Timmermans, maar leven in angst vanwege een bedreiging gun ik niemand! Het zou mooi zijn als mensen wat meer empathie, begrip kon opbrengen, ipv er een schepje bovenop te doen door bagger te verspreiden.
Fleurtje_5
13-10-2025 om 10:19
Zilver_gray schreef op 13-10-2025 om 07:15:
[..]
Maar blijkbaar wordt dit toch als minder intimiderend ervaren, ik heb nog maar weinig opmerkingen gelezen die het schandalig gedrag van deze “kansen parels” veroordelen. Maar misschien komt dat nog?
Heeft het CIDI al aangifte gedaan? Yesilgoz al geroepen over “ onversneden Jodenhaat? Wilders al getweet? Ik zal het wel gemist hebben.
Onversneden Jodenhaat? Het was een anti-migranten-demonstratie.
Op dit topic las ik dat ééntje een verslaggever had uitgescholden voor vieze Jood. Uitgerekend tegen één verslaggever? Om zeker te zijn dat het dan in de krant komt?? Terwijl de demonstranten toch een ander geluid lieten horen waarom ze mee liepen heb ik niemand iets van 'onversneden Jodenhaat' horen zeggen.
Er kwamen ook meerdere demonstranten in beeld die dan vertelden waarom ze mee liepen. Ze waren gefrustreerd als je het mij vraagt. En ik kon dat wel begrijpen bij wat ze vertelden. Neemt niet weg dat ik het zwaar oneens ben met gescheld en baldadigheid.
Iemand schreef hier nog dat Wilders al een paar dagen NIETS heeft getwitterd op X. Dat zul je wel gemist hebben.
Fleurtje_5
13-10-2025 om 10:20
Yumi schreef op 13-10-2025 om 10:16:
[..]
Je moet de reacties eens teruglezen over de dreiging naar Wilders, er werd van alles gesuggereerd.
Ik vind dit heel erg naar, ik heb niets met Wilders of Timmermans, maar leven in angst vanwege een bedreiging gun ik niemand! Het zou mooi zijn als mensen wat meer empathie, begrip kon opbrengen, ipv er een schepje bovenop te doen door bagger te verspreiden.
Precies, dit dacht ik ook.
Jujubee
13-10-2025 om 10:20
Yumi schreef op 13-10-2025 om 10:16:
[..]
Nou ja, dit dus. Ik vind het dieptreurig dat er zo met politici omgegaan word en dat ze zich niet veilig voelen om hun werk te kunnen doen. Links of rechts, dat doet er niet toe. Ik gun Wilders zo'n leven net zo min als Timmermans. Ik vind het altijd alleen maar heel dapper, dat mensen uberhaubt de politiek in durven met al die dreigingen. Het afschieten van politici is al zo oud als de weg naar Rome. Ga er maar aan staan.
Loeki72
13-10-2025 om 10:27
Ik vind dat dit onderzoek echt iets schandaligs laat zien. Dat doen dus duurbetaalde PVV kamerleden in plaats van hun taken.
Dat hier niet meer ophef over komt snap ik niet.
https://www.groene.nl/artikel/maak-haar-blond-onschuldig-en-knap
Fleurtje_5
13-10-2025 om 10:30
Jujubee schreef op 13-10-2025 om 10:20:
[..]
Nou ja, dit dus. Ik vind het dieptreurig dat er zo met politici omgegaan word en dat ze zich niet veilig voelen om hun werk te kunnen doen. Links of rechts, dat doet er niet toe. Ik gun Wilders zo'n leven net zo min als Timmermans. Ik vind het altijd alleen maar heel dapper, dat mensen uberhaubt de politiek in durven met al die dreigingen. Het afschieten van politici is al zo oud als de weg naar Rome. Ga er maar aan staan.
Dat gun je inderdaad NIEMAND. Maar de doodsbedreigingen aan Wilders zijn niet te vergelijken met gescheld en intimidatie aan Timmermans.
Jujubee
13-10-2025 om 10:34
Fleurtje_5 schreef op 13-10-2025 om 10:30:
[..]
Dat gun je inderdaad NIEMAND. Maar de doodsbedreigingen aan Wilders zijn niet te vergelijken met gescheld en intimidatie aan Timmermans.
Nee, dat vind ik ook. Dat je je hele leven met zo'n troep beveiligers om je heen overal naar toe moet, dat lijkt me echt de hel. Ik zou constant doodsbang zijn denk ik. Ik was er allang uit gestapt ( de politiek dan he ) als ik zo zou moeten leven.
Zilver_gray
13-10-2025 om 10:35
Loeki72 schreef op 13-10-2025 om 10:27:
Ik vind dat dit onderzoek echt iets schandaligs laat zien. Dat doen dus duurbetaalde PVV kamerleden in plaats van hun taken.
Dat hier niet meer ophef over komt snap ik niet.
https://www.groene.nl/artikel/maak-haar-blond-onschuldig-en-knap
”Vanuit de PVV Tweede Kamerfractie worden in het geheim met AI racistische ideeën gepromoot. Ten minste twee Kamerleden houden zich daarmee bezig. Samen onderhouden zij een zogenaamd spontane fanpagina op Facebook.Dat blijkt uit onderzoek van De Groene Amsterdammer in samenwerking met de Data School van de Universiteit Utrecht. Ook achterhaalden we welke vaak racistische opdrachten aan de AI-generator zijn gegeven om die plaatjes en video’s mee te maken. In totaal vonden we 174 zogeheten prompts, waarmee 333 verschillende beelden werden gemaakt. Het geeft een uniek inkijkje in de verborgen emotiemachine van de PVV”
Zilver_gray
13-10-2025 om 12:20
Timmermans (GroenLinks-PvdA) doet aangifte na café-incident
Lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA gaat aangifte doen van het incident gisteren in een Amsterdams café. Timmermans werd tijdens een interview met RTL Nieuws lastiggevallen door een gemaskerde man, die hem onder meer uitschold voor "vieze kankerjood" en "links hoerenkind".
De schreeuwende man kwam tot vlak bij de lijsttrekker, die op zijn plek bleef zitten. Op beelden is te zien hoe de man daarna naar buiten loopt en de Hitlergroet brengt.
Een woordvoerder van Timmermans laat weten dat er nog wordt overlegd met de veiligheidsdiensten en juristen over de aard van de aangifte.
Geteisem!
Yumi
13-10-2025 om 13:16
Ondanks zijn afwezigheid, is en blijft Wilders de meest besproken politicus. Als hij ooit besluit te stoppen, dan zal het een stuk rustiger worden in dit topic... want op dit forum wordt flink wat afgeschreven, over Wilders. Alhoewel ook hier is hij ongetwijfeld de meest besproken politicus.
De spookcampagne van Geert Wilders
‘Het begint een beetje een rode draad te worden rond dit radiodebat, hè?’ Daarmee bedoelde NOS-presentator Winfried Baijens: de afwezigheid van Geert Wilders. Het allereerste grote verkiezingsdebat op Radio 1, afgelopen vrijdag, was nog geen driekwartier bezig of zijn afwezigheid was al minstens vijf keer benadrukt, besproken, aangestipt en betreurd.
Juist door zijn afwezigheid was hij de meest genoemde politicus in de tweeënhalf uur durende uitzending.
Politici van alle gezindten lopen driftig televisieprogramma’s af – van spelshow tot talkshow – en vechten daar om zichtbaarheid en elkaars zetels. De enige die nooit gaat? Geert Wilders, die alweer lange tijd eenzaam bovenaan de peilingen staat.
‘Mooi,’ twitterde Wilders vorige week zondagochtend om 09.37 uur. ‘Ik ga nooit naar die vreselijke linksige onzinprogramma’s en shows op tv, maar #PVV toch het meest genoemd!’
Wilders verschijnt vrijwel nooit, maar is de meest genoemde politicus in televisieprogramma’s. En hij had ongetwijfeld die schermtijdteller niet nodig om dat te weten: het is zijn beproefde recept. Geheel op zijn eigen momenten en voorwaarden provoceert hij, om zich vervolgens terug te trekken en te aanschouwen hoe de rest over hem door kibbelt.
Hij heeft de aandacht niet nodig. Die komt vanzelf.
De spookcampagne van Geert Wilders – De Groene Amsterdammer
majorette2005
13-10-2025 om 13:54
Zilver_gray schreef op 13-10-2025 om 12:20:
Timmermans (GroenLinks-PvdA) doet aangifte na café-incident
Lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA gaat aangifte doen van het incident gisteren in een Amsterdams café. Timmermans werd tijdens een interview met RTL Nieuws lastiggevallen door een gemaskerde man, die hem onder meer uitschold voor "vieze kankerjood" en "links hoerenkind".
De schreeuwende man kwam tot vlak bij de lijsttrekker, die op zijn plek bleef zitten. Op beelden is te zien hoe de man daarna naar buiten loopt en de Hitlergroet brengt.
Een woordvoerder van Timmermans laat weten dat er nog wordt overlegd met de veiligheidsdiensten en juristen over de aard van de aangifte.
Geteisem!
Niet dat het minder erg is maar in het fragment wat op de NOS site staat hoor je geen kankerjood maar kankerhond.
kerstbeer
13-10-2025 om 14:01
Ik dacht eerst dat de anti-immigratie demonstratie rustig verlopen was. Jammer dat ze het achteraf dan moeten verpesten.
Jammer ook dat er vernielingen bij waren.
Fleurtje_5
13-10-2025 om 15:53
majorette2005 schreef op 13-10-2025 om 13:54:
[..]
Niet dat het minder erg is maar in het fragment wat op de NOS site staat hoor je geen kankerjood maar kankerhond.
Ik wou het net opmerken. Dit stond in onze krant:
12-10-2025 20:37
Frans Timmermans uitgescholden en geïntimideerd in café in Amsterdam
In een café in Amsterdam is zondagmiddag lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA tijdens een interview lastiggevallen.Hij werd door enkele mannen uitgescholden voor onder meer „vieze kankerhond” en „linkse hoerenkind”.
Hij werd geïnterviewd door RTL Nieuws in aanloop naar het verkiezingsdebat later op de zondagavond. Een van de mannen kwam schreeuwend het etablissement binnenlopen en riep wijzend op Timmermans „linkse hoerenkind dat je bent”.
Volgens de verslaggeefster grepen medewerkers van de kroeg „adequaat” in, waarna de man vertrok, onderwijl „Timmermans hoerenkind” roepend. Hij maakte ook een Hitlergroet bij het weglopen. De mannen probeerden onherkenbaar te blijven voor de camera.
Bron: ANP
Maar is dit echt een hitlergroet of een stomme opgestoken hand?
Fleurtje_5
13-10-2025 om 15:57
https://www.vandaaginside.nl/politiek/nederlandse-politiek/artikelen/frans-timmermans-gaat-aangifte-doen-na-intimidatie-in-cafe-in-amsterdam 'Frans Timmermans gaat aangifte doen na intimidatie in café in Amsterdam'
Maar tegen wie kan hij dan aangifte doen als men niet weet wie het is, en ook zijn gezicht niet hebben gezien?
Bakblik
13-10-2025 om 16:02
Fleurtje_5 schreef op 13-10-2025 om 15:53:
[..]
Ik wou het net opmerken. Dit stond in onze krant:
12-10-2025 20:37
Frans Timmermans uitgescholden en geïntimideerd in café in Amsterdam
In een café in Amsterdam is zondagmiddag lijsttrekker Frans Timmermans van GroenLinks-PvdA tijdens een interview lastiggevallen.Hij werd door enkele mannen uitgescholden voor onder meer „vieze kankerhond” en „linkse hoerenkind”.
Hij werd geïnterviewd door RTL Nieuws in aanloop naar het verkiezingsdebat later op de zondagavond. Een van de mannen kwam schreeuwend het etablissement binnenlopen en riep wijzend op Timmermans „linkse hoerenkind dat je bent”.
Volgens de verslaggeefster grepen medewerkers van de kroeg „adequaat” in, waarna de man vertrok, onderwijl „Timmermans hoerenkind” roepend. Hij maakte ook een Hitlergroet bij het weglopen. De mannen probeerden onherkenbaar te blijven voor de camera.
Bron: ANP
![]()
Maar is dit echt een hitlergroet of een stomme opgestoken hand?
Wat denk je zelf? If it quacks like a duck, walks like duck it probably is a duck.
Dit zal dus wel echt bedoeld zijn als Hitlergroet. Een stomme opgestoken hand gebeurt meestal niet met zo'n strak gestrekte arm.