Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
12-10-2025 om 17:28
Fleurtje_5 schreef op 12-10-2025 om 16:30:
[..]
NEE, antisemitisme is er al veel langer en neemt steeds meer toe. Hoe verdrietig ook.
De Jodenhaat trok vandaag weer door Amsterdam. Het is inderdaad verschrikkelijk. Uit het liveblog van het Parool:
Tientallen betogers zetten een lied in waarin ze zeer grove teksten bezigen. 'Hey Fransie Timmermans, vieze, vuile kankerjood. Hey Fransie Timmermans, val maar lekker dood,' scanderen ze.
----------
Een groepje mannen met een oranje-wit-blauwe prinsenvlag voegt zich bij de groep demonstranten in de buurt van het Centraal Station. Een verslaggever wordt uitgemaakt voor ‘vieze Jood’.
https://www.parool.nl/amsterdam/live-groep-demonstranten-op-prinsengracht-wordt-verplaatst-tientallen-aanhoudingen-verricht~bf885fec/
Wij zouden hier in Nederland toch beter moeten weten.
felija
12-10-2025 om 17:57
Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 17:28:
[..]
De Jodenhaat trok vandaag weer door Amsterdam. Het is inderdaad verschrikkelijk. Uit het liveblog van het Parool:
Tientallen betogers zetten een lied in waarin ze zeer grove teksten bezigen. 'Hey Fransie Timmermans, vieze, vuile kankerjood. Hey Fransie Timmermans, val maar lekker dood,' scanderen ze.
----------
Een groepje mannen met een oranje-wit-blauwe prinsenvlag voegt zich bij de groep demonstranten in de buurt van het Centraal Station. Een verslaggever wordt uitgemaakt voor ‘vieze Jood’.
https://www.parool.nl/amsterdam/live-groep-demonstranten-op-prinsengracht-wordt-verplaatst-tientallen-aanhoudingen-verricht~bf885fec/
Wij zouden hier in Nederland toch beter moeten weten.
Om je kapot te schamen.
Daglichtlamp
12-10-2025 om 18:03
Iemand vanochtend naar het debat van de nummers twee gekeken bij WNL? Daar was de PVV wel bij aanwezig.
Wilders lijkt zich trouwens echt terug getrokken te hebben. Hij heeft sinds vrijdagavond ook geen tweets meer geplaatst, dat is heel ongebruikelijk voor hem.
felija
12-10-2025 om 18:04
Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 18:03:
Iemand vanochtend naar het debat van de nummers twee gekeken bij WNL? Daar was de PVV wel bij aanwezig.
Wilders lijkt zich trouwens echt terug getrokken te hebben. Hij heeft sinds vrijdagavond ook geen tweets meer geplaatst, dat is heel ongebruikelijk voor hem.
Ik heb het niet gezien, wat vond je ervan?
Daglichtlamp
12-10-2025 om 18:06
felija schreef op 12-10-2025 om 18:04:
[..]
Ik heb het niet gezien, wat vond je ervan?
Ik hoopte op iemand die mij kon vertellen of het de moeite waard was om terug te kijken.
Neweve
12-10-2025 om 18:06
Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 18:03:
Niet gekeken. Was het de moeite waard op terug te kijken?
felija
12-10-2025 om 18:09
Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 18:06:
[..]
Ik hoopte op iemand die mij kon vertellen of het de moeite waard was om terug te kijken.
Ah! Aan mij heb je dus niks.
felija
12-10-2025 om 18:12
Over het wegblijven van Geert Wilders:
Wilders’ afwezigheid bij debatten is slecht nieuws voor concurrenten, maar mogelijk ook voor hemzelf
https://www.volkskrant.nl/politiek/wilders-afwezigheid-bij-debatten-is-slecht-nieuws-voor-concurrenten-maar-mogelijk-ook-voor-hemzelf~b7eca6bd/
Los van de verkiezingen, zou ik het als ik hem was niet kunnen volhouden: niet normaal kunnen leven, altijd zwaar worden beveiligd. voor mij zou het niet opwegen tegen succesvol zijn als politicus.
Daglichtlamp
12-10-2025 om 18:15
Ik weet ook niet hoe Wilders dit praktisch voor zich ziet. Hij wil premier worden. Premier De Wever in België die door dezelfde groep bedreigd werd is al weer aan het werk. Dat kan ook niet anders. Een premier kan zich niet een week terugtrekken.
Loeki72
12-10-2025 om 19:23
Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 18:15:
Ik weet ook niet hoe Wilders dit praktisch voor zich ziet. Hij wil premier worden. Premier De Wever in België die door dezelfde groep bedreigd werd is al weer aan het werk. Dat kan ook niet anders. Een premier kan zich niet een week terugtrekken.
Geert kan toch ook niks anders dan haatzaaiende tweets en tirades af te steken? Hij en de politici van zijn zogenaamde partij doen zeer weinig voor hun salaris. En hij zit al heel lang op het Haagsche pluche. En over Klaver met zijn grote huis…. Meerdere PVV’ers hebben naast een strafblad ook een groot huis of zelfs meerdere huizen.
Daglichtlamp
12-10-2025 om 19:58
Neweve schreef op 12-10-2025 om 18:06:
[..]
Niet gekeken. Was het de moeite waard op terug te kijken?
Ik heb het inmiddels teruggekeken, het was best een inhoudelijk debat. Nummer twee van het CDA is nieuw in de landelijke politiek. Die moest er echt even inkomen, maar hield zich verder goed staande in het debat. Stöteler en Nanninga zijn ontzettend irritant, maar dat is ook omdat ik het erg met ze oneens ben. Nanninga wist wel heel slim regelmatig het laatste waard te krijgen bij de onderwerpen. Jan Paternotte leek het heel erg warm te hebben. Heinen was zoals altijd heel goed voorbereid. Lahlah moest in het begin moeite doen om er tussen te komen, maar was verderop in het debat wel beter.
Daglichtlamp
12-10-2025 om 20:16
En dan moeten de immigranten weg om onze vrouwen veilig te houden?
https://www.parool.nl/amsterdam/grimmigheid-en-racistische-leuzen-anti-immigratiedemonstratie-op-museumplein-schetst-ontluisterend-beeld~b48db39c/
Ter hoogte van de Overtoom hangen twee jonge vrouwen uit hun raam. Een van hen houdt een papier vast waarop ‘Get a life’ staat. Middelvingers worden opgestoken naar hen, er vliegt een waterflesje door de lucht dat een van de twee vrouwen raakt. Een luid gejuich stijgt op vanuit de optocht. Een paar huizen verder scandeert zo ongeveer iedereen mee als iemand ‘Daar moet een piemel in’ inzet.
----------------
En mensen met megafoons riepen omwonenden op om iets naar hen te gooien. “Dan kunnen we ongestraft stenen terug gaan gooien.” Ook zover komt het gelukkig niet.
---------
Uiteindelijk werden 29 personen aangehouden voor onder meer belediging, vernieling en openbare ordeverstoring. De politie laat in een reactie weten dat de verschillende demonstraties in de stad ‘over het algemeen’ rustig verliepen.
Bakblik
12-10-2025 om 20:23
Daglichtlamp schreef op 12-10-2025 om 20:16:
En dan moeten de emigranten weg om onze vrouwen veilig te houden?
https://www.parool.nl/amsterdam/grimmigheid-en-racistische-leuzen-anti-immigratiedemonstratie-op-museumplein-schetst-ontluisterend-beeld~b48db39c/
Ter hoogte van de Overtoom hangen twee jonge vrouwen uit hun raam. Een van hen houdt een papier vast waarop ‘Get a life’ staat. Middelvingers worden opgestoken naar hen, er vliegt een waterflesje door de lucht dat een van de twee vrouwen raakt. Een luid gejuich stijgt op vanuit de optocht. Een paar huizen verder scandeert zo ongeveer iedereen mee als iemand ‘Daar moet een piemel in’ inzet.
----------------
En mensen met megafoons riepen omwonenden op om iets naar hen te gooien. “Dan kunnen we ongestraft stenen terug gaan gooien.” Ook zover komt het gelukkig niet.
---------
Uiteindelijk werden 29 personen aangehouden voor onder meer belediging, vernieling en openbare ordeverstoring. De politie laat in een reactie weten dat de verschillende demonstraties in de stad ‘over het algemeen’ rustig verliepen.
Ik ben aan dat je immigranten bedoelt?
Daglichtlamp
12-10-2025 om 20:27
Bakblik schreef op 12-10-2025 om 20:23:
[..]
Ik ben aan dat je immigranten bedoelt?
Ja je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon ziek, blijkbaar mogen vrouwen die niet staan te applaudisseren voor deze nationalisten gewoon verkracht worden wat hun betreft.
kerstbeer
12-10-2025 om 20:40
Miraval schreef op 11-10-2025 om 13:37:
Ik ben nog niet zover gekomen om alle doorrekeningen van alle partijen te lezen, alleen nog maar de 1e waar alle partijen naast elkaar werden gezet.
Ik herinner me nog dat je het even geleden over ZZPers had en hoe zij bijna niet genoemd worden.
Bij het partijprogramma van de Piratenpartij staan ze er wel in.
(ja ik ben nog steeds zwevende kiezer en lees allerlei programma's
)