Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Herfstappeltaart
17-08-2025 om 19:42
Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:40:
[..]
Volgens mij heeft de manier waarop ik was, of poep en de leeftijd waarop je "oud bent", weinig te maken met de NL identiteit en heb je het dan over vooruitgang.
Ik vind het afschaffen van zwarte piet ook vooruitgang. En ik ben zo wit als het maar kan.
felija
17-08-2025 om 19:48
Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:34:
[..]
Het verhaaltje begint al met "volgens rechtse media"......
![]()
En verder: Hou nou toch eens op met die Timmermans-obsessie van je.
Volgens rechtse media inderdaad.....
Open gezellig een topic over Timmermans, Fleurtje, maar vervuil dit topic niet met je eeuwige ongefundeerde verdachtmakingen aan het adres van Timmermans.
felija
17-08-2025 om 19:50
Friezinnetje schreef op 17-08-2025 om 19:28:
[..]
oh en dat kon alleen maar in de mijnen natuurlijk. Bullshit zeg. De saamhorigheid kwam vooral om dat vader op zoon in de mijnen werkte en geen andere keus had.
Wat dat betreft is er tegenwoordig wel een hele hoop verbeterd.
Yumi
17-08-2025 om 19:51
Friezinnetje schreef op 17-08-2025 om 19:42:
[..]
de mijnen zijn ook al heel wat jaren dicht, is ook geen identiteit toch?
Dat klopt, maar ik heb het niet over de mijnen gehad.
Yumi
17-08-2025 om 19:52
Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:42:
[..]
Ik vind het afschaffen van zwarte piet ook vooruitgang. En ik ben zo wit als het maar kan.
Of je het een vooruitgang vindt of niet heeft niks met wit zijn te maken. Zowel bij de getinte als de witte bevolking schelen daar de meningen over, ik kan me er niet druk over maken.
FaithfulDuck87
17-08-2025 om 19:53
Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:51:
[..]
Dat klopt, maar ik heb het niet over de mijnen gehad.
nee maar waar ik op reageerde wel, dusss
Herfstappeltaart
17-08-2025 om 19:53
Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:52:
[..]
Wat heeft dat met mijn antwoord over poepdozen te maken
![]()
Nou je maakte een onderscheid tussen het verliezen van identiteit en vooruitgang. Vandaar mijn opmerking.
Yumi
17-08-2025 om 19:55
Friezinnetje schreef op 17-08-2025 om 19:53:
[..]
nee maar waar ik op reageerde wel, dusss
Dank je, dat maakt het e.a duidelijk.
Yumi
17-08-2025 om 19:56
Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:53:
[..]
Nou je maakte een onderscheid tussen het verliezen van identiteit en vooruitgang. Vandaar mijn opmerking.
Maar dat is toch ook niet hetzelfde.
Daglichtlamp
17-08-2025 om 20:05
Echt he, nog een keer over de Europese subsidies voor milieuorganisaties. Europa heeft nog veel meer subsidie uitgedeeld aan landbouworganisaties. Ook voor lobbydoeleinden, bijvoorbeeld om ons meer zuivel te laten eten. Goed besteed Europees geld? Dat hangt van je mening af, maar corruptie? Geen sprake van.
Herfstappeltaart
17-08-2025 om 22:28
Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:52:
[..]
Of je het een vooruitgang vindt of niet heeft niks met wit zijn te maken. Zowel bij de getinte als de witte bevolking schelen daar de meningen over, ik kan me er niet druk over maken.
Nou ik gok dat de zwarte gemeenschap daar toch iets anders in staat (niet unaniem misschien, maar toch) dan de witte Nederlanders die met Zwarte Piet zijn opgegroeid. Die hebben het discriminerende en vernederende aspect van ZP nooit aan den lijve gevoeld en hebben vaak moeite om deze traditie op te geven. In die zin denk ik dat het wel degelijk uitmaakt.
Maar punt hierachter nu. Anders kapen we het topic.😉
Mugske
17-08-2025 om 23:20
Fleurtje_5 schreef op 17-08-2025 om 19:24:
[..]
Het werk was zwaar en hard. De controleurs die op het formulier iets anders invulden zodat iemand geen recht had op ziekengeld was heel slecht.
Maar de saamhorigheid onder de mijnwerkers was goed en sterk. In die documentaire kwamen oud-mijnwerkers aan het woord die ondanks alles het werk, de kameraadschap en saamhorigheid in de mijnen misten en meteen terug zouden willen gaan.
Ooit wel eens iemand gezien met stoflongen van het werken in de mijn? Die mensen willen echt niet terug ondergronds werken hoor. Zaten mensen in die documentaire, dat gehoest, precies zoals mij opa hoestte. Die mensen wilden ook niet dat hun kinderen ondergronds gingen werken hoor.
Fleurtje_5
18-08-2025 om 09:44
Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:34:
[..]
Het verhaaltje begint al met "volgens rechtse media"......
![]()
En verder: Hou nou toch eens op met die Timmermans-obsessie van je.
Klopt, Het artikel begint met...... en het artikel eindigt met:
..............
Volgens gelekte contracten, die WELT AM SONNTAG heeft ingezien, was het doel de publieke opinie te beïnvloeden ten gunste van het EU-klimaatbeleid, waarbij miljoenen euro’s (van miljarden is nergens sprake, behalve in Nederlandse rechtse kringen werden uitgekeerd. Europarlementariër Monika Hohlmeier (CSU) noemt het zorgwekkend dat deze subsidies gingen naar organisaties met “radicale acties, politiek lobbyen en druk op besluitvormers” als expliciet doel.
Volgens Politico (ook een serieuze bron over de EU) is er niet veel aan de hand: Hoewel NGO’s geld krijgen van de Commissie (via het LIFE-programma), zijn de voorwaarden en selectieprocedures openbaar, en NGO’s blijven zelf verantwoordelijk voor de inhoud van hun activiteiten. Er zijn geen instructies vanuit de Commissie om namens haar te lobbyen.
Kritiek is er op het feit dat de Europese Commissie met deze geheim gehouden deals de wetgevende macht trachtte te beïnvloeden. Het gebruikte subsidieprogramma heet LIFE, waar jaarlijks 15 miljoen euro aan uit wordt gegeven, met mogelijk zelfs meer in 2026. Politici eisen nu meer transparantie, omdat het beeld ontstaat dat alleen gewenste meningen met belastinggeld gesteund worden. NGO’s op EU-niveau moeten volgens critici ook hun staatsfinanciering volledig openbaar maken.
De Europese Commissie kondigde slechts vage “maatregelen voor waarborgen” aan, maar geeft verder nauwelijks commentaar.
De Grote Frans Timmermans Corruptie bestaat dus niets. Maar het complot waar X zo druk mee in de weer is, heeft wel een oorsprong. Het gaat niet om 17 miljard, maar om 15 miljoen. En het is niet Timmermans, maar de Commissie. Maar helemaal in de haak lijkt dit toch niet.
Fleurtje_5
18-08-2025 om 09:46
Friezinnetje schreef op 17-08-2025 om 19:42:
[..]
de mijnen zijn ook al heel wat jaren dicht, is ook geen identiteit toch?
Voor Limburg/Nederland wel jaren heeeeel belangrijk.
Fleurtje_5
18-08-2025 om 09:47
felija schreef op 17-08-2025 om 19:48:
[..]
Volgens rechtse media inderdaad.....
![]()
Open gezellig een topic over Timmermans, Fleurtje, maar vervuil dit topic niet met je eeuwige ongefundeerde verdachtmakingen aan het adres van Timmermans.
Laten we dan maar weer verder gaan over Jack van Gelder en de mannen van VI.