Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
felija
07-08-2025 om 22:31
alhambra schreef op 07-08-2025 om 21:56:
Hij basht niet alleen Moslimvrouwen maar hij draagt ook uit dat jongere vrouwen beter zijn dan oudere vrouwen. Ik heb net ook een voorbeeld van zo'n nazipropagandaposter gezien. Jeetje, hoe komt die man nou zo? Hoe krijg je het je toetsenbord uit?
Ik hoop dat diegenen die misschien nog overwogen op hem te stemmen, nu voorgoed genezen zijn, anders ben je ordinair een aanhanger van een fascist.
Herfstappeltaart
08-08-2025 om 08:37
felija schreef op 07-08-2025 om 22:31:
[..]
Ik hoop dat diegenen die misschien nog overwogen op hem te stemmen, nu voorgoed genezen zijn, anders ben je ordinair een aanhanger van een fascist.
Zo is het. Maar ik vrees het ergste.....
Zilver_gray
08-08-2025 om 09:28
Herfstappeltaart schreef op 08-08-2025 om 08:37:
[..]
Zo is het. Maar ik vrees het ergste.....
Ik ook, ik denk dat zijn aanhangers dit machtig mooi vinden “hij zegt wat een groot deel van ons denkt”.
We zullen zien wat dit met de zetels gaat doen.
Daglichtlamp
08-08-2025 om 11:35
Het helpt ook niet dat veel media zo rechts zijn.
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-op-televisie-lijkt-nederland-veel-rechtser-dan-het-in-werkelijkheid-is~bea67410/
Rechtse media zijn, zeker tijdens primetime, ontzettend aanwezig op de Nederlandse televisie. Met programma’s als Goedemorgen Nederland, WNL op Zondag en Goedenavond Nederland wil omroep WNL ‘een stem geven aan de brede liberaal‑conservatieve stroming in ons land’, aldus de website.
Sinds 2022 doet Ongehoord Nederland daar een radicaal-rechtse schep bovenop. En zelfs bij meer ‘neutrale’ programma’s als Café Kockelmann en Dit is Thijs lijkt de toon geleidelijk naar rechts te verschuiven. Dan heb ik het nog niet eens over de commerciële zenders, zoals SBS6 met Vandaag Inside en Nieuws van de Dag.
Herfstappeltaart
08-08-2025 om 11:44
Daglichtlamp schreef op 08-08-2025 om 11:35:
Het helpt ook niet dat veel media zo rechts zijn.
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-op-televisie-lijkt-nederland-veel-rechtser-dan-het-in-werkelijkheid-is~bea67410/
Rechtse media zijn, zeker tijdens primetime, ontzettend aanwezig op de Nederlandse televisie. Met programma’s als Goedemorgen Nederland, WNL op Zondag en Goedenavond Nederland wil omroep WNL ‘een stem geven aan de brede liberaal‑conservatieve stroming in ons land’, aldus de website.
Sinds 2022 doet Ongehoord Nederland daar een radicaal-rechtse schep bovenop. En zelfs bij meer ‘neutrale’ programma’s als Café Kockelmann en Dit is Thijs lijkt de toon geleidelijk naar rechts te verschuiven. Dan heb ik het nog niet eens over de commerciële zenders, zoals SBS6 met Vandaag Inside en Nieuws van de Dag.
Dat is mijn man en mij ook al opgevallen. Al dit soort programma's zijn van rechtse signatuur. Ik kijk het liefst naar Buitenhof (maar die hebben nu vakantie) voor wat goede achtergrond.
Fleurtje_5
08-08-2025 om 12:52
Nicole123 schreef op 06-08-2025 om 22:22:
[..]
Volgens mij zelfs niemand hier, behalve een enkeling die steeds roept dat erover geschreven zou worden. Er is wel veel kritiek gegeven op de keuzes, het beleid en de manier van politiek bedrijven van Faber.
Ook voor jou extra opgezocht:
Zie 'onder andere' het topic "Doorbraak Formatie" Pagina 237.
Fleurtje_5
08-08-2025 om 12:59
Heel heel heel raar plaatje. Moet dit een verkiezingenposter voorstellen? Wie is dan die jongere vrouw in de PVV ? en wie is de andere mevrouw in de partij van de PvdA?
Daglichtlamp
08-08-2025 om 12:59
Weet je ik heb dit de eerste keer laten gaan, maar ik heb hier nu echt genoeg van. Ik schreef dat juist omdat er o.a. negatief over de kleding van Faber geschreven werd in dat draadje. Dus waarom moet je mij hierover hebben?
Zowel over Faber als over Yesilgoz heb ik genoeg aan te merken wat betreft hun manier van politiek bedrijven. Wat mij betreft kan dat inhoudelijk blijven, het is overbodig om kritiek te hebben op hun kleding of uiterlijk.
Fleurtje_5
08-08-2025 om 13:00
Miraval schreef op 07-08-2025 om 17:17:
Negeren is de enige optie, en aangifte doen. En verder dat walgelijke plaatje zo min mogelijk delen of verspreiden.
Je hebt gelijk. Ik zal de quote aanpassen.
Daglichtlamp
08-08-2025 om 13:01
Fleurtje_5 schreef op 08-08-2025 om 13:00:
[..]
Je hebt gelijk. Ik zal de quote aanpassen.
Bedankt, fijn dat je dat gedaan hebt.
Fleurtje_5
08-08-2025 om 13:02
Daglichtlamp schreef op 08-08-2025 om 12:59:
Weet je ik heb dit de eerste keer laten gaan, maar ik heb hier nu echt genoeg van. Ik schreef dat juist omdat er o.a. negatief over de kleding van Faber geschreven werd in dat draadje. Dus waarom moet je mij hierover hebben?
Zowel over Faber als over Yesilgoz heb ik genoeg aan te merken wat betreft hun manier van politiek bedrijven. Wat mij betreft kan dat inhoudelijk blijven, het is overbodig om kritiek te hebben op hun kleding of uiterlijk.

Jij vroeg het aan mij met deze woorden.
Laat dan maar zien waar hier op het forum gespot wordt met Faber vanwege uiterlijkheden. Ik vind het niet terug.
Daar werd echt naar geschreven over het uiterlijk van Faber. Niet door jou. Maar dat was ook niet de vraag. Je kan de reacties makkelijk terug vinden.
Daglichtlamp
08-08-2025 om 13:04
Fleurtje_5 schreef op 08-08-2025 om 13:02:
[..]
Jij vroeg mij om het op te zoeken.
Volgens jou werd er negatief gesproken over uiterlijk en kleding van Faber zonder dat daar wat van werd gezegd. Fijn dat je uitgezocht hebt dat dat niet waar is.
Fleurtje_5
08-08-2025 om 17:56
Agnes Joseph werd in Nieuws van de Dag politiek vluchteling genoemd. Caroline legt uit waarom Agnes haar zetel mee neemt/mee kan nemen. Zij is verkozen als volksvertegenwoordiger.
Daarbij heeft de NSC sowieso niet dat 'goed bestuur' gebracht wat mensen ervan hadden gehoopt.
https://www.telegraaf.nl/video/caroline-van-der-plas-denk-dat-islamisering-veel-mensen-bezighoudt/82235685.html 6 augustus 2025
Daglichtlamp
08-08-2025 om 17:59
Er is ook geen enkele discussie òf het mag, het gaat erom of het netjes is. Dat is het niet als je van een partij die staat voor goed bestuur gaat naar een populistische partij.
Fleurtje_5
08-08-2025 om 18:01
Daglichtlamp schreef op 08-08-2025 om 17:59:
Er is ook geen enkele discussie òf het mag, het gaat erom of het netjes is. Dat is het niet als je van een partij die staat voor goed bestuur gaat naar een populistische partij.
Vind jij werkelijk de partij van Carolien populistisch?? 
De BBB probeert er 'ook' voor de boeren te zijn/te spreken, maar ze zullen er vast ook voor de niet-boeren willen zijn, net zoals de partij van de Dieren voor dieren spreken. Net zoals een linkse partij voor de linksen wil spreken, en de rechtse partij meer voor de rechtsen spreekt.